Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:41

Het enige waar Baudet echt veel verstand van lijkt te hebben is Griekse mythologie en kunstgeschiedenis. En hij weet alles over klassieke muziek. Daarmee verbloemt hij dat hij totaal geen verstand van klimaat heeft.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:43

corine1981 schreef:
germie schreef:
Groen slinks: tegen autos en laat de consument betalen.

Inderdaad, hoe is het mogelijk na alle ellende die ze veroorzaakt hebben in de stad.
Misschien leuk die fietsboulevards wanneer je nog studeert, maar zodra je een gezin sticht en de auto gaat gebruiken kom je je stem gedrag wel weer tegen.

Beter OV krijg je ook niet met die gasten want de bussen kunnen ook nergens meer langs...

En moet ik echt over de tram beginnen? Heeft nu echt niemand van dat mislukte project geleerd? Ongelofelijk.

Wat een trieste uitslag voor Utrecht.

Jij benoemt "problemen" voor de stad Utrecht. Maar vergeet niet dat dit over de hele provincie geldt. En dan is de invloed in Leusden nog amper te merken. Want hier kan het OV echt wel een goede evaluatie gebruiken. Sinds dat bv de bus van syntus is ipv connexxion heeft de helft van onze gemeente geen halte meer in de buurt. En in Amersfoort. De fietspaden mogen daar wel eens goed onderhouden gaan worden, zeker in de winter.

Dus misschien iets verder kijken dan je eigen stad/gemeente. Want Utrecht stad geld niet voor de hele provincie :) . Die stem je bij de gemeenteraad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:45

Idd... hier in het kleine dorp gaan de bussen ook op de schop en niet meer rijden naar de middelbare scholen en het dichtsbijzijnde IC-station naar utrecht en Arnhem willen ze geen IC-station meer maken.
Je bent hier verplicht om een auto te hebben, anders kom je nergens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:48

Ik heb het idd dan niet eens over het kleine dorp achterveld waar überhaupt geen directe aansluiting met Amersfoort centraal is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:50

Nee, achterveld is ook een buitengesloten gat idd. Terwijl dat ook nog best een redelijk dorp is. Rijdt daar überhaupt wel een bus?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:50

Grote winst of niet, ik vind het oprecht fijn om op te staan en te lezen dat de overgrote meerderheid van Nederland nog steeds niets moet hebben van populisten, kritisch blijft en niet blind gelooft.

Trots op ons! Tijd voor Y)(^)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:51

verootjoo schreef:
Nee, achterveld is ook een buitengesloten gat idd. Terwijl dat ook nog best een redelijk dorp is. Rijdt daar überhaupt wel een bus?

Een buurtbus, 1x per uur. Die gaat tussen Barneveld en Nijkerk en komt ook door het deel van Leusden dat de verbinding met Amersfoort kwijt is. Echt een waardeloze oplossing.

Oh en die bus rijdt ook maar tot 6u.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:04

Boras: :j
Zo kun je er ook tegenaan kijken. Er is met de winst van GL bovendien nog steeds een meerderheid voor een goed klimaatbeleid.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:07

Nies_ schreef:
Ach het het erger kunnen zijn. Denk staat nu op 0 zetels.

Dat is wel een fijne manier van omdenken inderdaad.

Ik ben nog steeds in shock. Ik wist ook niet wat ik moest stemmen. De landelijke partijen waren allemaal te ver bij 'mij' vandaan. Uiteindelijk maar lokaal gestemd. Voor de eerste kamer niet handig, maar misschien provinciaal wel. De andere optie was blanco. Maarja, wat dan wel.

FvD... Ik snap het gewoon echt niet. Ik kijk ook naar de punten voor mijn provincie die ze hebben en daar hebben we hier werkelijk helemaal niks aan.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:08

Nies_ schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat SP zoveel inlevert. Zal vast een deel naar GL gaan, maar daar is lang niet alles mee te verklaren.

Ik ken heel wat mensen in mijn (directe) omgeving die van Sp naar forum zijn gegaan. Als ik zo de uitslagen zie, denk ik dat er heel veel meer van Sp naar forum zijn gegaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:12

Chubby schreef:
Megastallen zijn naar mijn mening dieronwaardig, doen niks goeds voor de natuur en zijn de nekslag voor onze boeren.

Wat mij betreft krijgt vlees een prijs waardoor de consumptie mindert, waardoor het dier een dierwaardig leven krijgt en de boer weer plezier in zijn werk plús een behoorlijk inkomen.

Maar zo lang er mensen zijn die hun paard zonder scrupules 24/7 in hun box opsluiten, zal er voor het productiedier weinig meer compassie te verwachten zijn van die kant.

Weet je wel wat een megastal inhoudt? Ik ben voornamelijk bekend met de melkveehouderij maar ik zie werkelijk niks dieronwaardigs aan de megastallen in deze sector.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:17

Jildau schreef:
Weet je wel wat een megastal inhoudt? Ik ben voornamelijk bekend met de melkveehouderij maar ik zie werkelijk niks dieronwaardigs aan de megastallen in deze sector.

Omdat we verschillen van mening, zou ik niet weten wat een megastal inhoudt? Dat is redelijk arrogant, vind je niet?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:19

Chubby schreef:
Jildau schreef:

Omdat we verschillen van mening, zou ik niet weten wat een megastal inhoudt? Dat is redelijk arrogant, vind je niet?

Dat is niet arrogant, dat is ervaring. Want ik deel de mening van Jildau. Veel mensen met een sterke mening tegen de veehouderij hebben vaak nog geen bedrijf van binnen gezien.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:20

Chubby schreef:
Jildau schreef:

Ik vraag het je toch? Of je dat weet. Maar als ik hier de koeien in hun mega grote en open stal vrij rond zie lopen, met zachte waterbedden om op te liggen, massageborstels, onbeperkt ruwvoer en gemolken worden wanneer ze zelf willen dan zie ik gewoon echt het dieronwaardige niet. Dan vraag ik me echt af waarom gevonden wordt dat deze koeien een slechter leven hebben dan de koeien die in de kleine oude schuur staan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:23

Chubby schreef:

Nou, ja de term megastal is erg negatief, maar als je er werkelijk 1 hebt gezien dan begrijp je deze vraag ook.

Megastal is niet 10 koeien in 1 klein hokje bijvoorbeeld.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:24

Zulke uitspraken doe je echt tegen de verkeerde, in dit geval :\ Ik kom uit een boerengat, heb veel rondgelopen bij de varkensfokkerij van onze buren. Jaren met mijn paard op een melkveehouderij gestaan, gestudeerd aan de HAS en vervolgens bewust de keuze gemaakt om niets meer te eten of gebruiken van de bio-industrie.

En ja, ik weet wat megastallen zijn. Fabrieken voor vlees, zuivel en eieren. Zo zie ik ze. Elk dier heeft recht op dag/zonlicht, op regen op hun velletje, op een koel briesje op een zomerdag, op seizoenen, op activiteiten zoals ze van nature zouden bezigen (scharrelen, wroeten, etc)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:30

Niet gestemd, maar als ik zou gaan had ik FvD gestemd, blij met de uitslag dus! Laat de VVD maar eens zweten dat het allemaal niet meer zo makkelijk is als vroegah.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:31

Chubby schreef:
En ja, ik weet wat megastallen zijn. Fabrieken voor vlees, zuivel en eieren. Zo zie ik ze. Elk dier heeft recht op dag/zonlicht, op regen op hun velletje, op een koel briesje op een zomerdag, op seizoenen, op activiteiten zoals ze van nature zouden bezigen (scharrelen, wroeten, etc)

Boerendochter hier. Mijn ouders hadden een megastal (inmiddels gestopt) met pluimvee. Dagelijks konden de dieren naar buiten. Goed voer, medicijnen minimaal, onbeperkte vrijheid, veel stokken zodat ze naar keuze de hoogte in konden en ruime leghokken.

Dus met jouw 'fabrieken' ben ik het niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:33

Nies_ schreef:
FVD'ers dom noemen en dan niet weten dat een uil, en in het bijzonder die van Minerva, voor wijsheid staat :') de ironie

Ik zag net op het nieuws dat het merendeel van de stemmers op fvd uit laagopgeleide 50+ mannen bestaat. Die hebben echt geen benul van wat hij met de uil van Minerva bedoelt hoor. De ironie idd.

Pretentieuze zak, die Baudet.

snuffie123 schreef:
Nies_ schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat SP zoveel inlevert. Zal vast een deel naar GL gaan, maar daar is lang niet alles mee te verklaren.

Ik ken heel wat mensen in mijn (directe) omgeving die van Sp naar forum zijn gegaan. Als ik zo de uitslagen zie, denk ik dat er heel veel meer van Sp naar forum zijn gegaan.

Klopt, ze komen voornamelijk bij de PVV en SP vandaan.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:33

Ik begrijp gewoon niet waarom iemand kiest voor FvD. Als je die man hoort praten daar prik je toch zo doorheen?
Zo negatief en zo in de aanval, om maar te verbloemen dat het niet zo simpel is als hij het voorstelt.
" Naar het front geroepen????" zijn we in oorlog?
Uit de EU? we zijn een exportland, hoe zie je dat voor je?
Als we lekker zo doorgaan met die CO2 en NH4 uitstoot dan warmen we die boel nog eens verder op. Hier meer wateroverlast en droge hete zomers. Dat kunnen wij hier vast wel de baas. (en de rest van de wereld boeit niet toch, grenzen dicht, opgelost)
Maar als de permafrost in Siberië gaat smelten komt er zoveel methaan vrij (NH4) dat we een onomkeerbaar proces in gang zetten en dan is het gewoon afgelopen met de wereld.
Maar dat is vast fake nieuws 8)7
En nee met windmolens, warmtepompen en zonne-energie kom je er ook niet.
Met doen alsof het niet waar is en dus alles laten zoals het is, ik kan er met mijn verstand niet bij, ik vind het echt volksverlakkerij en ik snap niet dat mensen daar zo blindelings achteraan lopen.
Ik ben er echt verdrietig van -O-

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:40

Ik verbaas me er ook over hoe mensen massaal in de blaaskaakerij van die nepintellectueel trappen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:41

Ierpier schreef:
Ik verbaas me er ook over hoe mensen massaal in de blaaskaakerij van die nepintellectueel trappen.

Hetzelfde hier.. ben echt heel verbaasd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:41

justkid schreef:
Ik begrijp gewoon niet waarom iemand kiest voor FvD. Als je die man hoort praten daar prik je toch zo doorheen?
Zo negatief en zo in de aanval, om maar te verbloemen dat het niet zo simpel is als hij het voorstelt.
" Naar het front geroepen????" zijn we in oorlog?
Uit de EU? we zijn een exportland, hoe zie je dat voor je?
Als we lekker zo doorgaan met die CO2 en NH4 uitstoot dan warmen we die boel nog eens verder op. Hier meer wateroverlast en droge hete zomers. Dat kunnen wij hier vast wel de baas. (en de rest van de wereld boeit niet toch, grenzen dicht, opgelost)
Maar als de permafrost in Siberië gaat smelten komt er zoveel methaan vrij (NH4) dat we een onomkeerbaar proces in gang zetten en dan is het gewoon afgelopen met de wereld.
Maar dat is vast fake nieuws 8)7
En nee met windmolens, warmtepompen en zonne-energie kom je er ook niet.
Met doen alsof het niet waar is en dus alles laten zoals het is, ik kan er met mijn verstand niet bij, ik vind het echt volksverlakkerij en ik snap niet dat mensen daar zo blindelings achteraan lopen.
Ik ben er echt verdrietig van -O-

Hier idem dito.
Keek net de eerste 5 minuten van zijn speech, afschuwelijk. Alleen al het stukje over dat we ooit tot de mooiste beschavingsfamilie behoorden..kent hij onze geschiedenis wel? |(

En wat betreft de megastallen.. mega of niet mega, ik kan enkel voor varkens spreken.. ik heb ooit op een varkensstal in de “moedervleugel” meegelopen, en het enige wat je daar kunt doen is je afschuwelijk naar voelen. Zeugen in hokken waar ze enkel kunnen opstaan en liggen op harde roosters, geboren biggen die liggen te creperen bij de vleet en die ze iedere ochtend wel zien welke er weggegooid moeten worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:42

Shadow0 schreef:
NatasjavE schreef:
Ik vind het een fantastische uitslag voor Utrecht. echt trots op mijn stadsie. *\o/*

Ik ook! We laten ons niet gekmaken.

Over de rest van Nederland hou ik mijn hart vast...

Ik was ook heel blij dat mijn provincie het klimaat tenminste níet te grabbel gooit!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:42

En GroenLinks kan alles wel waarmaken? Hou op met me. Hoop toch van niet ;(