Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Waarom zou je suggereren dat iemand mogelijk een (anti sociale) stoornis heeft?
Nikass schreef:Babootje ik stoor me ook aan je manier van schrijven. Waarom zou je suggereren dat iemand mogelijk een (anti sociale) stoornis heeft? En je denkt notabene een uitspraak te kunnen doen over welke factoren geleid kunnen hebben tot het delictgedrag... Ja je schrijft "kunnen" en "mogelijk" maar het is zo suggestief als wat, terwijl het gewoon natte vingerwerk is want je weet uiteindelijk niets.
En ja, dat is heel kwalijk, daar moet je je gewoon verre van houden.
Nikass schreef:Babootje ik stoor me ook aan je manier van schrijven. Waarom zou je suggereren dat iemand mogelijk een (anti sociale) stoornis heeft? En je denkt notabene een uitspraak te kunnen doen over welke factoren geleid kunnen hebben tot het delictgedrag... Ja je schrijft "kunnen" en "mogelijk" maar het is zo suggestief als wat, terwijl het gewoon natte vingerwerk is want je weet uiteindelijk niets.
En ja, dat is heel kwalijk, daar moet je je gewoon verre van houden.
benangelique schreef:Dank je. Exact dit is waar het om gaat.
Maar laten we deze discussie laten voor wat het is
Babootje schreef:Nikass schreef:Babootje ik stoor me ook aan je manier van schrijven. Waarom zou je suggereren dat iemand mogelijk een (anti sociale) stoornis heeft? En je denkt notabene een uitspraak te kunnen doen over welke factoren geleid kunnen hebben tot het delictgedrag... Ja je schrijft "kunnen" en "mogelijk" maar het is zo suggestief als wat, terwijl het gewoon natte vingerwerk is want je weet uiteindelijk niets.
En ja, dat is heel kwalijk, daar moet je je gewoon verre van houden.benangelique schreef:Dank je. Exact dit is waar het om gaat.
Maar laten we deze discussie laten voor wat het is
Als je dit zo vindt Benangelique weet ik nu wel zeker dat je niet als deskundige betrokken bent geweest bij het onderzoek. Misschien een baantje in de beveiliging op de locatie waar het onderzoek heeft plaatsgevonden.
Ook deskundig natuurlijk, maar een andere professie.
benangelique schreef:Babootje speelt op de man. Niet fair zolang ze niet weet waar ze over praat.
Babootje schreef:benangelique schreef:Babootje speelt op de man. Niet fair zolang ze niet weet waar ze over praat.
Daar ben ik niet mee begonnen Benangelique. Jij verwijt mij suggestiviteit, daar ben jij juist mee begonnen, op een heel neerbuigende manier. En dat doe je nu weer. We zegt dat ik niet weet waar ik over praat? Een "deskundige, betrokken bij het onderzoek" zou zich beslist niet zo gedragen zoals jij nu doet. ik weet waar ik het over heb. En hier laat ik het verder bij.
Dit punt probeer ik al pagina's lang aan te kaarten, maar er zijn hier een aantal discusssianten, blijkbaar (als ik ze mag geloven) mensen uit het werkveld, die hardnekkig de zaken vanuit het perspectief van de dader willen blijven zien en bij elke vorm van kritiek op de zwakke punten in het systeem gaan steigeren. Blijkbaar zien zij de dader als slachtoffer. Voor mij de omgekeerde wereld. Ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn.Citaat:Natuurlijk kun je niet ieder risico uitsluiten, maar waarom zou het persoonlijk belang van een veroordeelde om nog een kans te hebben op een leven buiten de muren, zwaarder wegen dan het belang van de samenleving om niet maar te gokken dat de kans op recidive inderdaad heel laag is na vrijlating?
Askja schreef:Dit punt probeer ik al pagina's lang aan te kaarten, maar er zijn hier een aantal discusssianten, blijkbaar (als ik ze mag geloven) mensen uit het werkveld, die hardnekkig de zaken vanuit het perspectief van de dader willen blijven zien en bij elke vorm van kritiek op de zwakke punten in het systeem gaan steigeren. Blijkbaar zien zij de dader als slachtoffer. Voor mij de omgekeerde wereld. Ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn.Citaat:Natuurlijk kun je niet ieder risico uitsluiten, maar waarom zou het persoonlijk belang van een veroordeelde om nog een kans te hebben op een leven buiten de muren, zwaarder wegen dan het belang van de samenleving om niet maar te gokken dat de kans op recidive inderdaad heel laag is na vrijlating?