Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:52

Shadow0 schreef:
BloemBloem schreef:
Verder ben ik bijzonder blij dat ze hier eens goed achterna gaan, weet je hoeveel uitkeringtrekkers er zijn die makkelijk kunnen werken of überhaupt iets kunnen betekenen voor de samenleving!!!!!!!!

Weet jij hoeveel dat er zijn? Hoeveel zijn het er?

Nee, daar heb ik geen SMART antwoord om, wel weet ik dat dit er genoeg zijn! Zeker als ik bij ons in de omgeving om mij heen kijk.

Anoniem

Jildau schreef:
purny schreef:
De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben

Vind ik ook triest. Vind het ook niet eerlijk dat zij zeggen voor de hardwerkende Nederlander te zijn. Wie bedoelen ze daar eigenlijk mee? Bankiers en CEO's? Volgens mij niet de schoonmaker en de bouwvakker en de boer.. Dat zie ik zeker als hardwerkende Nederlanders.

Grappig is dat als je kijkt naar de verdeling per inkomensgroep de hoge inkomens eigenlijk helemaal niet zo massaal op de VVD gestemd hebben. Daar staan GL en D66 bovenaan. Bij de middeninkomens doet VVD het nog steeds het best.

Grapjasjes12

BloemBloem schreef:
phormicola schreef:
Als Rutte om D66 heen gaat dan ga ik de straten op :Y)

Als Rutte om de PVV heen gaat, dan ga ik de straten op ;) :Y)

Dan zou ik alvast maar wat mooie leuzen gaan bedenken als ik jou was :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:53

BloemBloem schreef:
phormicola schreef:

Als Rutte om de PVV heen gaat, dan ga ik de straten op ;) :Y)

Maar in theorie heeft hij 1 van deze partijen toch wel nodig?
En aangezien Rutte de PVV zo'n beetje heeft afgezworen...
Laatst bijgewerkt door xSannee op 16-03-17 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Emmaa_ schreef:
phormicola schreef:

Voor VVD is dat echt onmogelijk. Zij willen graag een liberale partner en zonder D66 zouden ze wel heel veel splinterpartijen bij elkaar moeten gaan zoeken om toch een meerderheid te krijgen. De enige manier waarop dat kan is als de VVD toch met de PVV in zee gaat, en ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Zo liberaal zijn ze niet, denk dat CDA meer hun voorkeur geniet als coalitiepartner dan D66. Zetels even buiten beschouwing gelaten, want nu ze minimaal drie partners nodig hebben doen die voorkeuren er niet toe.

Tallie1979

phormicola schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik zie net iemand Wilders een fascist noemen.

En nu ben ik echt weg :')

Dat is gewoon objectief waar hoor, snap niet waarom je tenen daar zo lang van worden.

'politieke stroming die een autoritaire, nationalistische, totalitaire staatsvorm aanhangt'

Volgens mij is dat exact wat hij wil.

Ik ben gewoon bij mijn maatje 40 gebleven hoor! :D Ik heb ook niet op PVV gestemd. Ik denk echter dat op deze manier aan een discussie deelnemen niet constructief is.

Als er had gestaan: ik vind Wilders een facsist. Dan had ik er niks van gezegd. :P

Jildau

Hoe zien mensen een samenwerking met de PVV voor zich? Ergens denk ik laat het maar gebeuren. Wilders kan zijn plannen dan toch niet uitvoeren en misschien zorgt dat ervoor dat hij minder populair wordt. Al hebben we dan grote kans dat we over een halfjaar weer moeten stemmen.

En daarin snap ik de VVD heel goed dat ze niet met hem willen regeren. Vorige keer heeft hij voor ontzettend gedoe en vertraging gezorgd door de stekker eruit te trekken. Dat wil je toch niet?
Laatst bijgewerkt door Jildau op 16-03-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:54

purny schreef:
De vvd wil het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden afschaffen. Dat vind ik triest. Het vakantiegeld is het enige extraatje wat deze mensen nog hebben

Oké, de VVD WIL dat... Het is nog niet gebeurd... Andere partijen hebben daar ook nog wat over te zeggen.

Dus nu concreet: Wat BEN je er slechter op geworden in de afgelopen 4 jaar? Behalve dat je vertrouwen in de beloftes van de VVD is beschadigd... Als je er al vertrouwen in had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:55

Kahawa schreef:
Emmaa_ schreef:
Voor VVD is dat echt onmogelijk. Zij willen graag een liberale partner en zonder D66 zouden ze wel heel veel splinterpartijen bij elkaar moeten gaan zoeken om toch een meerderheid te krijgen. De enige manier waarop dat kan is als de VVD toch met de PVV in zee gaat, en ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Zo liberaal zijn ze niet, denk dat CDA meer hun voorkeur geniet als coalitiepartner dan D66. Zetels even buiten beschouwing gelaten, want nu ze minimaal drie partners nodig hebben doen die voorkeuren er niet toe.

Oh absoluut. VVD en CDA is natuurlijk een combinatie die in het verleden al succesvol is geweest en daar gaan ze zeker op af sturen. Maar ze kunnen niet om D66 heen..

BloemBloem

Janine1990 schreef:
purny schreef:

Oké, de VVD WIL dat... Het is nog niet gebeurd... Andere partijen hebben daar ook nog wat over te zeggen.

Dus nu concreet: Wat BEN je er slechter op geworden in de afgelopen 4 jaar? Behalve dat je vertrouwen in de beloftes van de VVD is beschadigd... Als je er al vertrouwen in had.

.... wat dacht je van de maandelijkse ziektekosten?

Kahawa

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:57

purny schreef:
De pvv is de tweede grootste partij. Dan vind ik het gewoon normaal en netjes dat Rutte gewoon gaat proberen om een coalitie te vormen. Doet hij dat niet dan ben ik er net zoals alle andere mensen die op de pvv hebben gestemd van mening dat stemmen dus geen ene moer uitmaakt aangezien ze toch wel net zoals altijd hun eigen zin doordrijven.

Maar is iedereen vergeten dat in 2012 het kabinet Rutte viel omdat Geert Wilders de handdoek in de ring gooide? Ik snap dus best dat Rutte sowieso niet nog een keer met Wilders wil regeren..

Shadow0

BloemBloem schreef:
Nee, daar heb ik geen SMART antwoord om, wel weet ik dat dit er genoeg zijn! Zeker als ik bij ons in de omgeving om mij heen kijk.

Dat is meestal een nogal onbetrouwbare methode. En iedereen kent wel ergens een kennis van de buurvrouw die... maar meestal ligt het een stuk genuanceerder.

Heb al zovaak gezien dat mensen maar blijven geloven in die dingen, terwijl in de praktijk blijkt dat het om echt een onbelangrijk handjevol mensen gaat.
(Net als dat voorkomen van zorgfraude. Hele datasets naar de verzekering voor 0,003 procent aan fraude.)

En denk niet dat dat de enige plek is waar geld verkeerd terecht komt. Fraude met brievenbusbv'tjes is vele malen groter, en de bedragen die omgaan in faillissementsfraude. Alleen, dat hoor je niet in het roddelcircuit en dus lijkt dat onbelangrijk. Maar het kost ons als maatschappij veel meer geld. Laten we ons daar druk om maken.

Jildau

Janine1990 schreef:
purny schreef:

Dat mijn zorgkosten flink gestegen zijn, mijn huur flink gestegen is en ik meer wegenbelasting betaal.

Oh en dat studenten met ouders die de studie niet kunnen/willen betalen nu met een gigantische schuld zitten na de studie. Ik val gelukkig nog onder het oude systeem maar dat vind ik heel erg voor andere studenten.

Maar dat ben ik er de afgelopen jaren slechter op geworden.

PlantsTho

phormicola schreef:
Dat is gewoon objectief waar hoor, snap niet waarom je tenen daar zo lang van worden.

'politieke stroming die een autoritaire, nationalistische, totalitaire staatsvorm aanhangt'

Volgens mij is dat exact wat hij wil.

precies :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:00

Naath86 schreef:
purny schreef:

Maar is iedereen vergeten dat in 2012 het kabinet Rutte viel omdat Geert Wilders de handdoek in de ring gooide? Ik snap dus best dat Rutte sowieso niet nog een keer met Wilders wil regeren..

Juist! Wilders heeft al eerder bewezen geen betrouwbare coalitiepartner te zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:01

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:01

Jildau schreef:
Dat mijn zorgkosten flink gestegen zijn, mijn huur flink gestegen is en ik meer wegenbelasting betaal.

Oh en dat studenten met ouders die de studie niet kunnen/willen betalen nu met een gigantische schuld zitten na de studie. Ik val gelukkig nog onder het oude systeem maar dat vind ik heel erg voor andere studenten.

Maar eigenlijk weet je toch nooit of het beter was geweest als het anders was gegaan. Of dat wel haalbaar was geweest etc..
Dat vind ik zelf altijd zo lastig.. je kunt niet twee (of meer) trajecten naast elkaar draaien en dan de beste uitkomst kiezen..

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:02

Ierpier schreef:
Hoewel ik ook wel van mening ben dat geloof niks te zoeken heeft in de kamer, snap ik ook dat er partijen zijn die de 'christelijke waarden' verdedigen. o.a. ook tegen euthenasie en abortus etc. Ben ik het zelf niet mee eens, maar die stemmen moeten toch ook worden gehoord? Stemmen op een christelijke partij omdat je gelovig bent vind ik wel apart.

Wat ik hier zelf wel moeilijk aan vind is dat niemand een christelijke verplicht om abortus te plegen of euthanasie te plegen. Maar de gelovige wel de ongelovige wil opleggen dat wij dat zelf niet mogen kiezen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:03

Cer schreef:
Jildau schreef:

Maar eigenlijk weet je toch nooit of het beter was geweest als het anders was gegaan. Of dat wel haalbaar was geweest etc..
Dat vind ik zelf altijd zo lastig.. je kunt niet twee (of meer) trajecten naast elkaar draaien en dan de beste uitkomst kiezen..

Nee dat is ook lastig en ik weet ook niet wie je daar dan de schuld van moet geven. Daarnaast was het waarschijnlijk ook nodig. Maar om nou te zeggen dat ik er niks van gemerkt heb of dat er niks voor mij veranderd is.. Zeker wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:04

Shadow, óók die doelgroep mag van mij kei- en keihard aangepakt worden!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:05

Tallie1979 schreef:
Kahawa schreef:

Oooooh, hij deed het zelf ook!! Nou ja, dan is het eigen schuld, dikke bult!

En dikke pech voor 1,3 miljoen stemmers. :P

Ja hangt er vanaf wat hem uitkomt in de peilingen. _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:07

Maarja, zo iemand moet toch ook eigenlijk wel doordraaien? Die man kan nog geen scheet laten of hij moet beveiliging hebben. Het kogelvrij vest heeft zelfs al plaats genomen in zijn garderobe. Ik denk dat iedereen daar wel een beetje gek van wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:11

Jildau schreef:

Ik doelde eigenlijk meer op getallen dan op globale zaken.
Het CBS houdt dit soort dingen bij, maar dat zijn natuurlijk gemiddelden.

Wat mensen niet vergeten is dat inkomen ook altijd stijgt, of de koopkracht ook vooruit is gegaan is natuurlijk per persoon verschillend. Toen ik nog studeerde, werd mijn basisbeurs elk jaar verhoogd.

En zorgkosten gestegen, tsjah, de zorgtoeslagen ook als je niet genoeg verdient...