Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:29

Ik denk ook niet dat er een zinvolle manier kan zijn waarop de SP een coalitie kan vormen met de VVD. Compromissen sluiten is belangrijk, maar soms is de kloof zo groot dat je jezelf kwijtraakt als je dat doet.

't Is niet eens alleen omdat ze het beloofd hebben, maar vooral omdat het gewoon echt te ver uit elkaar ligt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:31

Hier nog steeds twijfelend tussen VVD en VNL .. het enige wat ik zeker weet is dat ik op een vrouw ga stemmen dit jaar :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:32

Ik stem of pvdd of de pvv
Pvdd gaat zich inzetten voor paarden welzijn waar ik ook enorm achter sta. Het zal er straks om hangen waar ik voor ga

secricible

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:37

probleem van de pvdd vind ik dat hun beleid voor o.a. de oostvaardersplassen echt lijnrecht tegen mijn principes in gaat. En bijvoorbeeld de manier waarop ze met boeren omgaan me tegenstaat en ze naar mijn idee volledig aan de verkeerde kant beginnen met het oplossen van de problemen rondom boeren e.d. Hun gedachtegoed sta ik wel achter, maar de invulling er van op heel veel vlakken niet. Een paar maanden terug heb ik echt met verbazing zitten luisteren naar een discussie met Marianne Thieme over de Oostvaardersplassen. Mensen die voor het afschieten van teveel dieren waren die wilden dat alleen maar omdat ze graag wilde jagen, ze moesten er maar een stuk gebied bij krijgen. Er viel totaal niet met haar te praten. Dat was voor mij het moment om van de PvdD af te stappen. Zonde, want hun eindvisie staat me wel aan.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:38

Mondy schreef:
Hier nog steeds twijfelend tussen VVD en VNL .. het enige wat ik zeker weet is dat ik op een vrouw ga stemmen dit jaar :')

Ik ken je toevallig uit het Make-up topic en weet vanuit je profiel dat je bij Defensie hebt gewerkt maar weg moest vanwege bezuinigingen. Ik was benieuwd of je dat gaat meenemen in je stem of niet? :) (probeer je nergens naar toe te pushen maar ken een paar mensen die bij Defensie werken of militair zijn geweest en vind hun stemgedrag erg interessant :) )

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:40

Tytonidae schreef:
Mondy schreef:

Ik ken je toevallig uit het Make-up topic en weet vanuit je profiel dat je bij Defensie hebt gewerkt maar weg moest vanwege bezuinigingen. Ik was benieuwd of je dat gaat meenemen in je stem of niet? :) (probeer je nergens naar toe te pushen maar ken een paar mensen die bij Defensie werken of militair zijn geweest en vind hun stemgedrag erg interessant :) )

Dat is waarom ik twijfel. Ik neem defensie nog steeds mee in mijn stem, juist vanwege die klote bezuinigingen :( Ik snap niet hoe nederland zo zn kop in het zand heeft gestoken mbt defensie maar ook bijv politie/veiligheid enz.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:42

keona schreef:
Pvdd gaat zich inzetten voor paarden welzijn waar ik ook enorm achter sta. Het zal er straks om hangen waar ik voor ga

PvdD moet zich gewoon met alle dieren bezig houden en niet specifiek paarden. Ik vind het wel dat zij met haar ideen hele groepen boeren de nek omdraait wanneer haar plannen allemaal doorgaan. https://koningswegmagazine.wordpress.co ... aar-brood/

Natuurlijk word er geen btw geheven over vegetarische vleesprodukten, goed voor de bussines van manlief, let wel Thieme en man zijn multimiljonair dus ze heeft gemakkelijk praten, zij kan alle dure vegetarische en biologische produkten simpel betalen. http://www.quotenet.nl/Nieuws/Marianne- ... man-185634

PvdD heeft best een aantal zaken prima geregeld maar ik vind ze te eenzijdig en een beetje blind.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:44

Mondy schreef:
Dat is waarom ik twijfel. Ik neem defensie nog steeds mee in mijn stem, juist vanwege die klote bezuinigingen :( Ik snap niet hoe nederland zo zn kop in het zand heeft gestoken mbt defensie maar ook bijv politie/veiligheid enz.

Ik snap je heel goed! Die geluiden heb ik ook gehoord van de mensen die ik net noemde. Voor mij is dat ook een speerpunt geweest bij het kiezen van de partij waarop ik ga stemmen; ik wilde iig op een partij stemmen die zich voor Defensie sterk maakt. :j

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:46

bigone schreef:
keona schreef:

PvdD moet zich gewoon met alle dieren bezig houden en niet specifiek paarden. Ik vind het wel dat zij met haar ideen hele groepen boeren de nek omdraait wanneer haar plannen allemaal doorgaan. https://koningswegmagazine.wordpress.co ... aar-brood/

Natuurlijk word er geen btw geheven over vegetarische vleesprodukten, goed voor de bussines van manlief, let wel Thieme en man zijn multimiljonair dus ze heeft gemakkelijk praten, zij kan alle dure vegetarische en biologische produkten simpel betalen. http://www.quotenet.nl/Nieuws/Marianne- ... man-185634

PvdD heeft best een aantal zaken prima geregeld maar ik vind ze te eenzijdig en een beetje blind.

Wat is hier zo erg aan? Die producten zijn veel minder mileu belastend dan vlees en ook nogal wat diervriendelijker.

Ik denk dat het hier meer een kwestie is van gelijken zoeken elkaar op dan dat Thieme haar man financieel probeert te helpen. Ze willen allbei dat de vleesconsumptie vermindert wordt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:48

Het verschil nu is dat ze wel moeten... de partijen die dat niet willen/doen die gaan zichzelf gigantisch in de vingers snijden. Zeker nu Trump zich uitlaat over het feit dat sommige landen zich niet houden aan hun deel.
Ik heb altijd vvd gestemd met als hoofdreden dat dat als defensie medewerker gewoon het slimst was om te doen. Maarja ...je ziet wel waar dat heen is gegaan, een totaal naar de klote defensie ;)
Aan de andere kant weet je wel wat de vvd KAN doen als het ergens zn zinnen op heeft gezet en is dat bij VNL nog niet duidelijk.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:52

Shadow0 schreef:
Ik denk ook niet dat er een zinvolle manier kan zijn waarop de SP een coalitie kan vormen met de VVD. Compromissen sluiten is belangrijk, maar soms is de kloof zo groot dat je jezelf kwijtraakt als je dat doet.

't Is niet eens alleen omdat ze het beloofd hebben, maar vooral omdat het gewoon echt te ver uit elkaar ligt.

Maar zou dat dan niet voor een mooie middenweg kunnen zorgen?

Met welke partijen denk jij dat de VVD gaat regeren dan?

Noem me naïef, maar ik hoop echt op een Linksere coalitie waarin de SP en Groenlinks aanwezig zullen zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:56

bigone schreef:
keona schreef:

Interessant altijd, dat men denkt dat Marianna Thieme niet zelf kan nadenken en alles in opdracht van haar man doet :')
Als Jaap Korteweg groentenman was geweest, had je dan hetzelfde gezegd?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:59

Ik vraag me af waarom vraagtekens zetten bij belangenverstrengeling meteen hetzelfde is als dat ze het doet in opdracht van haar man... Los van of het zo is, zij wordt er toch ook beter van als haar man (nog) makkelijker geld kan verdienen. Betekend toch niet dat haar man dat moet influisteren?

Ik vind het ontzettend dubbel wat daar gebeurd. In het geval van Schippers vond ik het klaar als een klontje dat het foute boel is, maar in dit geval is het ook een ideaal wat beide nastreeft dus logisch dat ze elkaar gevonden hebben. Was gekker geweest als hij slager was geweest bijvoorbeeld... Maar tegelijkertijd wordt hij wel beter van het werk dat zij nastreeft in de kamer... En zij dus ook.

Verder vind ik haar partijprogramma vergelijkbaar met Wilders, maar dan iets gefundeerder en iets zachtaardiger: goed voor de tegengeluiden en het schreeuwen, maar niet iets om serieus te nemen. De helft van wat zij denkt dat goed is is in mijn ogen totaal niet realistisch. Dat begint al met alle koeien naar buiten en al het vlees biologisch maken. En mensen financieel pushen tot vegetarisch worden. Imo de verkeerde kant om te beginnen met de ellende van overbevolking en overconsumptie te verbeteren.
Laatst bijgewerkt door secricible op 15-03-17 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:00

Ik zeg nergens dat Thieme iets in opdracht van haar man doet, lees het bijbehorende artikel. Ik geef alleen aan dat zij een biologische vleesloze levensstijl prima kan betalen, thats it en nergens dat zij dit doet in opdracht van.

En een goede politica staat open voor andersdenkenden, nou, dat kun je bij Thieme wel schudden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-03-17 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:01

Ik hoop toch ook dat de BTW heffing op vleesproducten niet door gaat.. Ik eet expres al weinig vlees, maar ik heb ook niet veel geld dus als dit vlees dan duurder wordt is er voor mij helemaal geen voordeel. En ik denk dat rijke mensen die te veel vlees eten, dit toch zullen blijven doen ook al wordt een biefstuk een euro duurder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:04

MissBambi schreef:
Shadow0 schreef:

Maar zou dat dan niet voor een mooie middenweg kunnen zorgen?

Met welke partijen denk jij dat de VVD gaat regeren dan?

Noem me naïef, maar ik hoop echt op een Linksere coalitie waarin de SP en Groenlinks aanwezig zullen zijn

In het geval van VVD en SP kan dat waarschijnlijk niet nee. Dan kom je uit op het midden, zoals D66. Dan zijn ze allebei hun eigen partij natuurlijk niet meer en daar worden kiezers ook boos van (kijk maar naar PvdA).

Zoals ik het zie zou een middenkabinet nu het beste zijn. D66 met een arm naar links en een arm naar rechts.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:05

bigone schreef:
Ik zeg nergens dat Thieme iets in opdracht van haar man doet, lees het bijbehorende artikel. Ik geef alleen aan dat zij een biologische vleesloze levensstijl prima kan betalen, thats it en nergens dat zij dit doet in opdracht van.

En een goede politica staat open voor andersdenkenden, nou, dat kun je bij Thieme wel schudden.

Een vleesloze levensstijl is goedkoper dan één met vlees. Biologisch is altijd duurder, of je nu vlees eet of niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:07

bigone schreef:

Ik denk dat er véél meer mensen zijn die een biologische levensstijl kunnen betalen.

Maar.... dat betekent wel dat je moet minderen. En minder vlees eten is voor veel Nederlanders een doorn in het oog :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:12

Ik heb op Renske gestemd. Ik kwam wel een paar lui van D66 tegen. Dit zijn de meest actieve campagnevoerders heb ik het idee

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:12

phormicola schreef:
bigone schreef:

Een vleesloze levensstijl is goedkoper dan één met vlees. Biologisch is altijd duurder, of je nu vlees eet of niet.

Jup. En als we de BTW op vlees verhogen (wat dus neer gaat komen op 20-50 cent meer per portie, dus als je dat niet kan betalen moet je misschien 15% minder vlees gaan eten :) )(okee niet 15% maar een getal in die sfeer) en dit teruggaat naar de boeren dan hoeven zij ook niet meer onder kostprijs te produceren +:)+

Het gaat de PvdD ook helemaal niet om dat de man van Thieme veel geld verdient (want oprecht, hij is slechts één van de vele aanbieders van vegetarische producten, je hebt namelijk ook gewoon bonentelers en champignonkwekers en Tivall en Sabra en de tientallen aanbieders uit het buitenland) maar om een duurzame levensstijl te introduceren. Dat is iets wat veel mensen helaas niet begrijpen. En nee, 'zou je alsjeblieft misschien als het niet teveel moeite is een keertje geen vlees kunnen eten?' is niet een strategie waar we binnenkort stappen gaan zetten op klimaatgebied :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:14

purny schreef:
Ik heb op Renske gestemd. Ik kwam wel een paar lui van D66 tegen. Dit zijn de meest actieve campagnevoerders heb ik het idee

Ik zie hier vooral heel veel groenlinks :)) Zal per regio verschillen denk ik.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:15

Magrathea schreef:
phormicola schreef:

Jup. En als we de BTW op vlees verhogen (wat dus neer gaat komen op 20-50 cent meer per portie, dus als je dat niet kan betalen moet je misschien 15% minder vlees gaan eten :) )(okee niet 15% maar een getal in die sfeer) en dit teruggaat naar de boeren dan hoeven zij ook niet meer onder kostprijs te produceren +:)+

Het gaat de PvdD ook helemaal niet om dat de man van Thieme veel geld verdient (want oprecht, hij is slechts één van de vele aanbieders van vegetarische producten, je hebt namelijk ook gewoon bonentelers en champignonkwekers en Tivall en Sabra en de tientallen aanbieders uit het buitenland) maar om een duurzame levensstijl te introduceren. Dat is iets wat veel mensen helaas niet begrijpen. En nee, 'zou je alsjeblieft misschien als het niet teveel moeite is een keertje geen vlees kunnen eten?' is niet een strategie waar we binnenkort stappen gaan zetten op klimaatgebied :n

Dit idd..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:19

Eight schreef:
Ik hoop toch ook dat de BTW heffing op vleesproducten niet door gaat.. Ik eet expres al weinig vlees, maar ik heb ook niet veel geld dus als dit vlees dan duurder wordt is er voor mij helemaal geen voordeel. En ik denk dat rijke mensen die te veel vlees eten, dit toch zullen blijven doen ook al wordt een biefstuk een euro duurder.

Ik begin eerlijk gezegd aan de andere kant.

Vlees IS een luxe product: overbodig. En schadelijk. (...net niet als je het af en toe eet - maar alle toetes en bellen. Al tientallen jaren komen de ontwikkelingslanden eiwitten tekort, omdat de soya en wat al niet gebruikt wordt voor vleesproductie.)

In dit grote geheel is BTW 21% op vlees een zinnige maatregel.
Ik vrees dat alleen de pvdd dit als programmapunt heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:21

Jans schreef:
Ik wil stemmen met een stemcomputer, net als 10 jaar geleden :')

maar t wordt weer een potloodje in de school achetr mn huis _O-

Ik moet er voor naar de kerk. >;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:39

Groen links dacht ik ook Janneke (gepikt van de pvdd wel volgens mij := )