Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mondy schreef:Hier nog steeds twijfelend tussen VVD en VNL .. het enige wat ik zeker weet is dat ik op een vrouw ga stemmen dit jaar
Tytonidae schreef:Mondy schreef:Hier nog steeds twijfelend tussen VVD en VNL .. het enige wat ik zeker weet is dat ik op een vrouw ga stemmen dit jaar
Ik ken je toevallig uit het Make-up topic en weet vanuit je profiel dat je bij Defensie hebt gewerkt maar weg moest vanwege bezuinigingen. Ik was benieuwd of je dat gaat meenemen in je stem of niet?(probeer je nergens naar toe te pushen maar ken een paar mensen die bij Defensie werken of militair zijn geweest en vind hun stemgedrag erg interessant
)
keona schreef:Ik stem of pvdd of de pvv
Pvdd gaat zich inzetten voor paarden welzijn waar ik ook enorm achter sta. Het zal er straks om hangen waar ik voor ga
Mondy schreef:Dat is waarom ik twijfel. Ik neem defensie nog steeds mee in mijn stem, juist vanwege die klote bezuinigingenIk snap niet hoe nederland zo zn kop in het zand heeft gestoken mbt defensie maar ook bijv politie/veiligheid enz.
bigone schreef:keona schreef:Ik stem of pvdd of de pvv
Pvdd gaat zich inzetten voor paarden welzijn waar ik ook enorm achter sta. Het zal er straks om hangen waar ik voor ga
PvdD moet zich gewoon met alle dieren bezig houden en niet specifiek paarden. Ik vind het wel dat zij met haar ideen hele groepen boeren de nek omdraait wanneer haar plannen allemaal doorgaan. https://koningswegmagazine.wordpress.co ... aar-brood/
Natuurlijk word er geen btw geheven over vegetarische vleesprodukten, goed voor de bussines van manlief, let wel Thieme en man zijn multimiljonair dus ze heeft gemakkelijk praten, zij kan alle dure vegetarische en biologische produkten simpel betalen. http://www.quotenet.nl/Nieuws/Marianne- ... man-185634
PvdD heeft best een aantal zaken prima geregeld maar ik vind ze te eenzijdig en een beetje blind.
Shadow0 schreef:Ik denk ook niet dat er een zinvolle manier kan zijn waarop de SP een coalitie kan vormen met de VVD. Compromissen sluiten is belangrijk, maar soms is de kloof zo groot dat je jezelf kwijtraakt als je dat doet.
't Is niet eens alleen omdat ze het beloofd hebben, maar vooral omdat het gewoon echt te ver uit elkaar ligt.
bigone schreef:keona schreef:Ik stem of pvdd of de pvv
PvdD moet zich gewoon met alle dieren bezig houden en niet specifiek paarden. Ik vind het wel dat zij met haar ideen hele groepen boeren de nek omdraait wanneer haar plannen allemaal doorgaan. https://koningswegmagazine.wordpress.co ... aar-brood/
Natuurlijk word er geen btw geheven over vegetarische vleesprodukten, goed voor de bussines van manlief, let wel Thieme en man zijn multimiljonair dus ze heeft gemakkelijk praten, zij kan alle dure vegetarische en biologische produkten simpel betalen. http://www.quotenet.nl/Nieuws/Marianne- ... man-185634
PvdD heeft best een aantal zaken prima geregeld maar ik vind ze te eenzijdig en een beetje blind.
MissBambi schreef:Shadow0 schreef:Ik denk ook niet dat er een zinvolle manier kan zijn waarop de SP een coalitie kan vormen met de VVD. Compromissen sluiten is belangrijk, maar soms is de kloof zo groot dat je jezelf kwijtraakt als je dat doet.
't Is niet eens alleen omdat ze het beloofd hebben, maar vooral omdat het gewoon echt te ver uit elkaar ligt.
Maar zou dat dan niet voor een mooie middenweg kunnen zorgen?
Met welke partijen denk jij dat de VVD gaat regeren dan?
Noem me naïef, maar ik hoop echt op een Linksere coalitie waarin de SP en Groenlinks aanwezig zullen zijn
bigone schreef:Ik zeg nergens dat Thieme iets in opdracht van haar man doet, lees het bijbehorende artikel. Ik geef alleen aan dat zij een biologische vleesloze levensstijl prima kan betalen, thats it en nergens dat zij dit doet in opdracht van.
En een goede politica staat open voor andersdenkenden, nou, dat kun je bij Thieme wel schudden.
bigone schreef:Ik zeg nergens dat Thieme iets in opdracht van haar man doet, lees het bijbehorende artikel. Ik geef alleen aan dat zij een biologische vleesloze levensstijl prima kan betalen, thats it en nergens dat zij dit doet in opdracht van.
En een goede politica staat open voor andersdenkenden, nou, dat kun je bij Thieme wel schudden.
phormicola schreef:bigone schreef:Ik zeg nergens dat Thieme iets in opdracht van haar man doet, lees het bijbehorende artikel. Ik geef alleen aan dat zij een biologische vleesloze levensstijl prima kan betalen, thats it en nergens dat zij dit doet in opdracht van.
Een vleesloze levensstijl is goedkoper dan één met vlees. Biologisch is altijd duurder, of je nu vlees eet of niet.
Magrathea schreef:phormicola schreef:
Een vleesloze levensstijl is goedkoper dan één met vlees. Biologisch is altijd duurder, of je nu vlees eet of niet.
Jup. En als we de BTW op vlees verhogen (wat dus neer gaat komen op 20-50 cent meer per portie, dus als je dat niet kan betalen moet je misschien 15% minder vlees gaan eten)(okee niet 15% maar een getal in die sfeer) en dit teruggaat naar de boeren dan hoeven zij ook niet meer onder kostprijs te produceren
Het gaat de PvdD ook helemaal niet om dat de man van Thieme veel geld verdient (want oprecht, hij is slechts één van de vele aanbieders van vegetarische producten, je hebt namelijk ook gewoon bonentelers en champignonkwekers en Tivall en Sabra en de tientallen aanbieders uit het buitenland) maar om een duurzame levensstijl te introduceren. Dat is iets wat veel mensen helaas niet begrijpen. En nee, 'zou je alsjeblieft misschien als het niet teveel moeite is een keertje geen vlees kunnen eten?' is niet een strategie waar we binnenkort stappen gaan zetten op klimaatgebied
Eight schreef:Ik hoop toch ook dat de BTW heffing op vleesproducten niet door gaat.. Ik eet expres al weinig vlees, maar ik heb ook niet veel geld dus als dit vlees dan duurder wordt is er voor mij helemaal geen voordeel. En ik denk dat rijke mensen die te veel vlees eten, dit toch zullen blijven doen ook al wordt een biefstuk een euro duurder.