Varekaj schreef:Ik weet niet wat ik zou doen. Dat netwerk zit zo dicht op elkaar, dat kan in een klap keihard uithalen. Als ze maar vermoeden wie er achter zit gaan de poppen aan het dansen.
Stel dat er een aantal arme gezinnen wonen, en die krijgen een smak geld in ruil om te zwijgen. Genoeg geld waar je kinderen een half jaar van kunnen eten, kleding, naar school... Wat doe jij dan als ouder? Aangeven? Of zwijgen en hopen dat een ander het voor je doet? Ik wil het niet meemaken.
Gisteravond goed gesprek gehad met mijn vriend. Die is ontzettend blij dat ik niet meer in Brussel werk. Ik nam die metrolijn, ik werkte er vlakbij. Zelf sta ik er niet zo hard bij stil. Dat wil ik bewust niet. Ik wil niet weten hoe hij daar op zijn schip gereageerd zou hebben als ik wel nog op die plek had gewerkt. Wie weet met een late shift zodat ik er langs moest.
Ik ben nu aan het solliciteren, en helaas schrap ik Brussel nu wel van mijn lijstje. Mij maakt het niks uit. Maar voor hem wel.
Ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Bang zijn voor represailles voor je familie. Normaal gezien zouden ze niet te weten mogen komen wie er hen verklikt heeft maar ja, lekken komen wel eens voor.