Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:11

LadyMadonna schreef:
"Hij was in Frankrijk toen terroristen toesloegen in Parijs"
8)7

Ik weet dat hij wel in Parijs zat op dat moment..
Maarja. Parijs is groot..
Ik denk persoonlijk dat het artikel zo gemaakt/gevormd is door het nieuwsblad.. en niet door zijn familie..
Die hebben enkel informatie verschaft..

[edit] Ik ben het overigens met je eens dat die titel gewoon vet misleidend is..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:17

Varekaj schreef:
Ik weet niet wat ik zou doen. Dat netwerk zit zo dicht op elkaar, dat kan in een klap keihard uithalen. Als ze maar vermoeden wie er achter zit gaan de poppen aan het dansen.
Stel dat er een aantal arme gezinnen wonen, en die krijgen een smak geld in ruil om te zwijgen. Genoeg geld waar je kinderen een half jaar van kunnen eten, kleding, naar school... Wat doe jij dan als ouder? Aangeven? Of zwijgen en hopen dat een ander het voor je doet? Ik wil het niet meemaken.

Gisteravond goed gesprek gehad met mijn vriend. Die is ontzettend blij dat ik niet meer in Brussel werk. Ik nam die metrolijn, ik werkte er vlakbij. Zelf sta ik er niet zo hard bij stil. Dat wil ik bewust niet. Ik wil niet weten hoe hij daar op zijn schip gereageerd zou hebben als ik wel nog op die plek had gewerkt. Wie weet met een late shift zodat ik er langs moest.
Ik ben nu aan het solliciteren, en helaas schrap ik Brussel nu wel van mijn lijstje. Mij maakt het niks uit. Maar voor hem wel.

Ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Bang zijn voor represailles voor je familie. Normaal gezien zouden ze niet te weten mogen komen wie er hen verklikt heeft maar ja, lekken komen wel eens voor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:17

Zou in een pizzeria geweest zijn.

Eén van de rode draden: pizza. Speelt best een belangrijke rol.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:20

Tieneke schreef:
Zou in een pizzeria geweest zijn.

Eén van de rode draden: pizza. Speelt best een belangrijke rol.

Is ook het favoriete eten van vele mensen. Of is het dan toch de maffia... #tosoon

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:21

Hopelijk zijn die berichten juist en is hij opgepakt
Achter slot en grendel d'r mee
Bah het idee dat er nog eentje vrij zou rondlopen geeft me kippenvel
Ondanks dat ik niet vermoed dat ze hier zouden komen (waar ik woon) of hier een aanslag zouden plegen maar toch
Moet er niet aan denken dat ze ergens in ons land aanslagen zouden plegen

Dus die in t wit zou opgepakt zijn? Die 2 in het zwart dood? Zou mooi zijn weg met die monsters

Voor mij is het nu echt de vraag wanneer en waar gebeurd het nu? En eigenlijk niet of het daadwerkelijk gaat gebeuren
Vraag me ook af of zij een logica hebben achter deze terreur daden?
Ik vind het allemaal maar lastig je krijgt zoveel informatie van alles en iedereen dat je op een gegeven moment nog niet meer weet wat voor en achter is

Ook ben ik bang dat t volk zich dadelijk tegen elkaar op gaat zetten soort haat-nijd verhoudingen tussen bepaalde geloven of dergelijken
Ook die moslims wat gisteren bij elkaar kwamen en op een brute manier uit elkaar gedreven werd
Is dit nodig? Waarom doet de politie dat tuurlijk moet het veilig blijven maar er is toch geen samenscholingsverbod of iets....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:21

Tieneke

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:24

De redactie:
"Morgen moet Salah Abdeslam in Brussel voor de raadkamer verschijnen. Die zal dan beslissen of de man aangehouden blijft. Zijn advocaat gaf al aan dat hij de vrijlating niet zou vragen."

Nou ja, dat zou er nog aan mankeren...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:24

waar halen jullie dat de opgepakte man die met de hoed is? Hier in Belië hebben we enkel het nieuws met een naam erin en dat hij betrokken zou zijn met de aanslagen en met abdeslam, maar staat nergens bij dat het om de man met de hoed gaat

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:26

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:26

Zoe_97 schreef:
waar halen jullie dat de opgepakte man die met de hoed is? Hier in Belië hebben we enkel het nieuws met een naam erin en dat hij betrokken zou zijn met de aanslagen en met abdeslam, maar staat nergens bij dat het om de man met de hoed gaat

Eerder waren de berichten dat de man met de hoed de voortvluchtige was, en nu zeggen ze dat de voortvluchtige naar verluidt opgepakt is, dus kan je er wel van uitgaan dat hij het was :j

Er is om 13u een persconferentie van het parket, zij zullen dan wel meer info hebben.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 23-03-16 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:27

Ik ben vooral benieuwd naar hoelang het gaat duren vooraleer ze "procedurefouten" gaan vinden en er zo roet in het eten komt. Hier in België zijn ze daar nogal goed in...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:30

Ik hoop alleszins dat het de voortvluchtige verdachte is die opgepakt is, al is het maar om de kritiek van het buitenland wat in de kiem te smoren. Gisteren op CNN hoorde ik een reporter ter plaatse in Zaventem zeggen: "Belgian secret services were too busy celebrating the arrest of Salah Abdeslam to notice the attack happening under their noses" 8)7 Hallo, zeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:31

FleurStyn schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar hoelang het gaat duren vooraleer ze "procedurefouten" gaan vinden en er zo roet in het eten komt. Hier in België zijn ze daar nogal goed in...

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij ooit vrij komt.
Hij zal uitgeleverd moeten gaan worden aan Frankrijk en geloof dat ze daar net even anders met dit soort figuren om gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:33

Yasmine, dat soort laag bij de grond journalistiek lekker van je af laten glijden.

Iedereen wil toch zijn zegje doen. Dat was dan op CNN, bij ons heb je die rare politieke man die ongefundeerde-over1kamscherende-rasistische-uitspraken doet. Je hebt lachende mensen, mensen die ziek in hun hoofd zijn en mensen die over de rug van de ellende van een ander hun geld verdienen.
Allemaal de moeite van je aandacht niet waard.

Sterkte daar! Het lijkt mij heel erg onwerkelijk om in de buurt van de aanslagen te wonen of te werken of op welke manier dan ook betrokken te zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:34

zal nu wel anders liggen
als Sallah banden had met deze cel of behoorde tot deze cel is hij dus ook medeplichtig aan deze aanslagen en zullen ze hem niet zo snel uitleveren
( is gisteren nog gezegd )

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:36

Ik moet zeggen dat ik gister ook wel even de kriebels kreeg, dat eerst t ene station werd dicht gegooid en later amsterdam centraal.

Toen heb ik toch wel even met mijn zusje aan de telefoon gezeten, die op schiphol aan t werk was en die vertelde over
dat er heel veel politie en marreschausee rond liep met wapens, en dat er heel veel treinen niet meer reden en ze dus nog niet wist hoe ze thuis moest komen..

Naarmate t dichtbij komt vind ik t geen ver van mijn bed show meer, en moet zeggen dat ik t best wel eng vind
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 23-03-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:36

Tieneke schreef:
De redactie:
"Morgen moet Salah Abdeslam in Brussel voor de raadkamer verschijnen. Die zal dan beslissen of de man aangehouden blijft. Zijn advocaat gaf al aan dat hij de vrijlating niet zou vragen."

Nou ja, dat zou er nog aan mankeren...

Wie aangehouden blijft? De voortvluchtige?
Lijkt me toch even wel zeg...
Benieuwd na de uitspraak van de rechter

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:37

Misschien wordt het tijd dat voor terroristen een nieuwe regeling voorzien wordt, dat ze niet uitgeleverd hoeven te worden, maar dat men ze kan terechtstellen door beide landen etc

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:39

Gentlegiant, Salah Abdeslam, zoals het er staat...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:41

Hij zou mee willen werken aan het onderzoek ook, had hij dan niet kunnen waarschuwen voor deze aanslagen? Ookal zijn ze vroeger gekomen als gepland?
Als ze die vrijlaten dan ben ik weg hier, zelfs al zouden er procedure fouten gemaakt zijn, dan zorg je nog dat zulke personen niet meer in de maatschappij komen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:43

Die komt nooit vrij, ik zie hem eerder ontsnappen...

Wat ik me wel afvraag... Ze hebben enkel in Brugge 8 cellen voor dergelijke mannen. Die achtste hadden ze vrijgehouden voor Abdeslam. Waar gaan ze dit "nieuwe" mannetje dan steken?

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:46

Ze maken daar wel plaats voor hoor...

Gisteren er nog gepasseerd en het wordt er extra bewaakt en een patrouille die rondrijdt.

Gentlegiant

Tieneke schreef:
Gentlegiant, Salah Abdeslam, zoals het er staat...

Ja maar die aanhouding lijkt me toch meer dan normaal hij moet de cel in voor altijd
Vrijlating lijkt me echt absurt dan komt er gegarandeerd n opstand door t volk

Of ik interpreteer het verkeerd :+

Ontsnapping? Dat moet toch eigenlijk niet meer mogelijk zijn
Plaats maken ze wel voor deze idioot lijkt me
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 23-03-16 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Geloofde jullie werkelijk dat hij zou gaan praten??
Hij gaat nog liever dood dan dat hij zijn broeders verraad.
Hij heeft ze mooi een broodje aap voor gehouden en de aandacht mogelijk afgeleid.
Zo naief kunnen jullie toch niet zijn?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:48

Een onderzoeksrechter moet bepalen of iemand aangehouden blijft. Ook al is dat gewoon de evidentie zelve, dat is de procedure.