Arc_En_Ciel schreef:RaafSmits schreef:Zo maar een overpeinzing op de zondag morgen.
Ik zie vandaag véél FB profielfoto's kleuren in de Franse vlag, om te laten zien dat je Frankrijk steunt in zwarte dagen en de terreur daad verafschuwd.
Een mooi gebaar..........maar wát te denken van al die ándere landen waar dit soort aanslagen bijna dagelijkse kost is?
Waar mensen zichzelf opblazen tussen winkelend publiek of markten om maar vooral zo veel mogelijk slachtoffers te maken.......ook dát zijn extremisten.
Maken we ons daar ook zo druk om?
Kleurt FB dan in de kleuren van de Israelische vlag......Afrikaanse vlag, Palestijnse vlag............?
Ook dáár sterven vaak honderden mensen........onschuldige mensen, gewoon omdat ze daar waren op een verkeerd moment.
Omdat ook dáár extremisten waren die als een held wilden sterven, maar liever niet alleen.
Wordt dat vandaag de dag dan normaal gevonden en is dát nog lekker "de ver van mijn bed show" en Frankrijk toch ook gewoon wel éng dichtbij?
Zoals gezegd, een mooi gebaar.......maar helemaal kloppend vind ik dit niet.
Ja, daar is het elke dag oorlog. Verschrikkelijk natuurlijk, maar deze aanslag in Parijs was oa eerste zelfmoordaanslag in Europa. En juist omdat het zo zeldzaam is, en het gebeurt in een democratisch en rijk land waar doorgaans geen oorlog is, maakt dat iedereen er zo van schrikt en dat er zoveel over gepraat wordt
Enige jaren geleden zijn er in Londen ook al aanslagen geweest met soort gelijke ondertoon. ( 2004?)
Leger inzet terugtrekken.
Weet nog dat destijds ook ons land in verhoogde staat van paraatheid was en men twijfelde over het door laten gaan van de Nijmeegse vierdaagse.
Dit is niet de eerste keer dat Europa doelwit is.
En zeker niet de laatste keer.
Destijds waande Amerika zich ook ongenaakbaar, we weten allemaal hoe dát is afgelopen.
Nederland duikt weg onder een grote paraplu dat zich één Europa noemt met een land als Amerika dat het heft vasthoud.
De vraag is gewoon hoe láng we ons daaronder nog kunnen verschuilen.
Het is zo jammer dat het vólk altijd zo iets anders roept dan de regering beslist.