Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:53

Sammie schreef:
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom Poolse chauffeurs erbij gehaald moeten worden :=

Ik heb het trouwens toch maar even opgezocht.. Maar de tweede chauffeur komt uit Beek en Donk. 51 jaar.. De eerste uit Milsbeek 31 jaar..

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23780 ... vrouw.aspx

Oh, Beek en Donk en Milsbeek.....een Oost Brabander en een Noord Limburger.....nou, dan weet je het wel. Levensgevaarlijk volk op de wegen, Oost Brabanders en Noord Limburgers. Rijbewijs in Belgie gehaald waarschijnlijk en je weet dat daar niemand zijn auto op de weg kan houden. Allemaal contstant aan de Bavaria ook, vanaf het moment dat ze opstaan.

Gohya, snap je 'm nu?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:18

bruintje123 schreef:
Nee is geen facebook dingetje.
De Poolse vrouw is nummer 5 van de afgelopen paar jaar van die nationaliteit die in de buurt is aangereden
op snelweg of 80 km weg met fiets verbod.

De Syriërs zijn ook echt van de weg geplukt. Een paar kilometer van het ongeval vandaan.

Dit schreef ik en bedoelde ik dus ook.
Ik heb het nergens over poolse chauffeurs gehad.

En ja cowboy
Ik vind het voor die chauffeurs erger dan voor die domme vrouw die met de fiets de snelweg over wil.
Waar ook nog eens een vangrail in de middenberm staat. Hoe had ze dat bedacht hoe ze daar over wilde?
Ja ik heb erg te doen met de chauffeurs die dit nooit meer van hun netvlies afkrijgen.
Want ga er maar vanuit dat de vrouw niet helemaal heel meer was.
Leuk om te zien.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:24

VVD weert opvang bij woning premier Rutte http://s.ad.nl/4166218

Waarom niet in hun wijk? Als ze overal plek zoeken dan moet het toch ook in die wijk of wil Rutte niet met zijn neus op de feiten gedrukt worden! Dit is weer een goede beurt voor de VVD.

purny

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:29

Ja echt belachelijk. Aan de ene kant denk ik laat ze maar komen en aan de andere kant ben ik toch best wel angstig. Je hoort toch de horror verhalen waar je niet omheen kan. Maar ja met een angststoornis word het allemaal niet echt leuker

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:52

Nederland is heel erg van de fietspaden en fietsroutes... Zelfs in duitsland is het normaal dat je buiten de bebouwde kom niet snel fietspaden hebt en dus rustig over een 100 km weg mag fietsen. Levensgevaarlijk. Uiteraard mag je er ook niet op de snelweg...

Je ziet /merkt duidelijk het verschil tussen echte vluchtelingen en gelukzoekers hoor. Zie ik in nijmegen ook.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:10

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:16

Wij hebben jarenlang een AZC met zo'n 400 vluchtelingen in de straat gehad, een 50 meter verderop.. Ik snap dus niet waar de mensen zo bang voor zijn. OK, er waren wel eens wat akkefietjes, maar zoveel overlast hebben we niet gehad.

Ik heb wel eens een stuk vlaai of een leeg colablikje op de vensterbank gevonden (ons huis ligt aan straat, oude boerenwoning). En een keer begon de hond te blaffen en toen stond er een pikzwarte man achterom op het terras tegen de muur. Toen ik ,met de hond naast me, naar buiten liep om te vragen wat hij daar deed, zei hij dat er ruzie was en hij verstopte zich even. Toen ik vroeg of hij politie nodig had, hoefde dat niet. Ik neem aan dat er echt iets aan de hand was op het AZC, want even later kwam er al een politiewagen voorbij. Ik heb mijn man maar gebeld en die stond 10 minuten later thuis en heeft de man, die er nog steeds stond, weggestuurd, nadat mijn man eerst gekeken had of er niets meer op straat te zien was. Nou, dat was dus het meest spannende wat ik heb meegemaakt :o .

Het had ook voordelen om een AZC in de buurt te hebben. Toen we aan het verbouwen waren en we een lamp met van die glazen bolletjes bij het grofvuil buiten zetten, hoorde ik 's avonds onder mijn slaapkamerraam (wat open stond) opeens zacht getinkel...en weg was de lamp :D . En toen zijn we dus meer van dat soort dingen aan straat gaan zetten. Elke keer was het heel vlug weg :) .

Een keer ben ik s'nachts wakker geworden, toen arresteerde de politie net een man en drukte deze bij ons tegen de muur aan, terwijl aan de overkant een andere asielzoeker heel dramatisch stond te roepen: Dat is mijn broer, neem mij dan ook maar mee!
Dag erna hoorden we dat ze de autosleutel van de beheerder hadden gepikt en met zijn auto waren gaan joyriden.

En dan was er nog het dingetje met de muziek :+ : elke keer als het mooie weer was en wij buiten wilden zitten of in de tuin/wei bezig waren, dan zaten de asielzoekers natuurlijk ook buiten en die zetten dan van die bepaalde "Jengel"muziek aan. En dat hoorde je dan de hele dag. Bleek dat ze de muziekboxen dus boven in de ramen deden zetten, zodat ze naar hun muziek konden luisteren als ze zelf buiten waren. Maar daar word je echt kriegel van, als je die muziek de hele dag moet horen, niet alleen als je de wei aan het uitmesten was, maar ook als je gewoon in je tuinstoeltje lekker rustig buiten wilde zitten.

Op een gegeven ogenblik heeft mijn man een keer naar de beheerde gebeld met de vraag of hij er aub wat aan kon doen, en of die muziek zachter kon en/of in elk geval niet de hele dag/elke dag aan. Werd hij zowat voor racist uitgemaakt; of hij ook naar zijn eigen buren zou gaan als die een keer de muziek wat hard hadden aanstaan. Eh, voor een keer niet erg, maar het was ELKE DAG met goed weer. Hij vond dat mijn man deed discrimineren. Eh wat?! Wij meenden het juist netjes op te lossen door hun te bellen en niet meteen naar de politie te bellen om de overlast te melden. PFFF, maar dat was dus waarschijnlijk een gefrustreerde NL-se beheerder die hem te woord stond.
Die had waarschijnlijk de puf niet om de asielzoekers te vragen of de muziek eens een keertje uit of zachter kon.

De rechtstreekse buren van het AZC hebben wel wat meer overlast gehad. Die hadden een mooi hoog hekwerk om de tuin, om hun siertuin met fruitbomen te beschermen en nog ging de AZC-jeugd ,die natuurlijk niets anders te doen had, over het hek de bomen in en jatten ze het vaak nog onrijpe fruit.

O, en wat me nog opviel, was dat ik vaak rond 23.00 uur of later, als ik al in bed lag, nog jonge kinderstemmetjes onder mijn slaapkamer raam hoorde voorbijkomen. Het verbaasde me wel eens dat die jonge kinderen nog zo laat buiten op straat liepen. Maar ja, als je de hele dag niets te doen hebt en de dag door zowat kunt slapen, dan kun je s'avonds natuurlijk ook lang opblijven.

Ach en je hoorde ook wel van de begin/aanloopproblemen van het AZC. Dat ze naar de supermarkt in het dorp gingen en, niet wetende wat er allemaal in de potjes zit, ze openmaakten, met een vinger erin gingen om te proeven, potje weer dicht en terugzetten. Ik heb het zelf nooit gezien, maar het AZC was er al een tijd toen wij in het dorp kwamen wonen. En verhalen dat ze niet wisten hoe ze met de apparatuur om moesten gaan. Dat ze in de nieuwe algemene kookkeuken de kookmessen zo in het keukenblad spiesden :wow: . Niet wetende dat wij zo niet met onze spullen omgaan en dat dat niet de bedoeling is natuurlijk. Zijn allemaal dingen die ze nog moesten leren en waarvan de beheerders niet op bedacht waren in het begin.

Ach ja, ze hebben hier veel langer gezeten dan oorspronkelijk de bedoeling was. Maar het centrum is nu weg en zal hier ook niet meer kunnen terugkomen, aangezien het gebouw waar ze in zaten naderhand is gesloopt en er luxe huizen voor in de plaats zijn gekomen.

Ik zou er zelf echter niet zo bang voor zijn als er weer een in de straat zou zijn gekomen.

Ik weet nog met mijn bruiloft, op 31 december, dat wij in een open witte koets met friezen ervoor door de straat reden en het waren de asielzoekers die begonnen te applaudisseren toen we voorbijkwamen <3 ^&+ . We hebben ook een asielzoeker, die een verblijfsstatus had gekregen maar nog geen woning en dus nog in het AZC woonde, een tijdlang in dienst gehad. Een geweldige lieve man, met een fijn gezin. Maakten af en toe van die heerlijke romige vruchtentaarten. Die mis ik nog wel eens :Y) .

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:21

bruintje123 schreef:
bruintje123 schreef:
Nee is geen facebook dingetje.
De Poolse vrouw is nummer 5 van de afgelopen paar jaar van die nationaliteit die in de buurt is aangereden
op snelweg of 80 km weg met fiets verbod.

De Syriërs zijn ook echt van de weg geplukt. Een paar kilometer van het ongeval vandaan.

Dit schreef ik en bedoelde ik dus ook.
Ik heb het nergens over poolse chauffeurs gehad.

En ja cowboy
Ik vind het voor die chauffeurs erger dan voor die domme vrouw die met de fiets de snelweg over wil.
Waar ook nog eens een vangrail in de middenberm staat. Hoe had ze dat bedacht hoe ze daar over wilde?
Ja ik heb erg te doen met de chauffeurs die dit nooit meer van hun netvlies afkrijgen.
Want ga er maar vanuit dat de vrouw niet helemaal heel meer was.
Leuk om te zien.

Afhankelijk van het punt waarop een lichaam de wagen raakt wordt een slachtoffer weggeslingerd of in stukken gereden. In dit geval aangezien er 2 wagens betrokken zijn ga ik uit van het laatste......En dan moet je als chauffeur dus gaan kijken.
Respect voor de collega's en ik hoop dat ze dit een plekje kunnen geven, want ook al mocht die persoon daar niet komen je rijd wel iemand dood!

Ik zit de hele dag op de weg en zie genoeg ellende om te weten dat het met de voorlichting van de nieuwkomers en ook toeristen bij binnenkomst in NL stukken beter kan.
Laatst nog een stel chinezen op de vluchtstrook, gezellig foto's knippen van een molen 8)7

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:31

Boeiende en (soms leuke) verhalen Isabonny.

Deed me denken aan een verhaal met 'onze' Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers (AMA's):
Komt een groepsleidster aan die zegt: "Joh, er staan voetstappen op de WC-bril".
Dus ik vraag: "waar wijzen die voetstappen naar toe?"
Zij: "Hoezo?"
Ik: "Als ze naar de muur wijzen zou ik effe checken of er niks in de stortbak verstopt zit (het was zo'n oude WC met een hoge stortbak). Als ze naar de deur wijzen zou ik de AMA's nog eens het concept van de WC bril proberen uit te leggen". :+

Het probleem bleek het laatste te zijn. Onze AMA's vonden het ook niet zo fris om hun billekes op de gezamelijke WC bril te planten. Oplossing: Hurken op de WC mag, maar wel de bril omhoog. Probleem opgelost.......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:43

Citaat:
Het had ook voordelen om een AZC in de buurt te hebben. Toen we aan het verbouwen waren en we een lamp met van die glazen bolletjes bij het grofvuil buiten zetten, hoorde ik 's avonds onder mijn slaapkamerraam (wat open stond) opeens zacht getinkel...en weg was de lamp :D . En toen zijn we dus meer van dat soort dingen aan straat gaan zetten. Elke keer was het heel vlug weg :) .
Ja dit kun je een voordeel noemen ja.. Ik noem het geen voordeel.. ik noem het gewoon stellen.. In dit geval spul dat je niet meer nodig had.. Het had ook net zo goed iets waardevols kunnen zijn..
Citaat:
Wij hebben jarenlang een AZC met zo'n 400 vluchtelingen in de straat gehad, een 50 meter verderop..

Citaat:
Ik heb wel eens een stuk vlaai of een leeg colablikje op de vensterbank gevonden (ons huis ligt aan straat, oude boerenwoning).

Citaat:
En een keer begon de hond te blaffen en toen stond er een pikzwarte man achterom op het terras tegen de muur.

Citaat:
Een keer ben ik s'nachts wakker geworden, toen arresteerde de politie net een man en drukte deze bij ons tegen de muur aan, terwijl aan de overkant een andere asielzoeker heel dramatisch stond te roepen: Dat is mijn broer, neem mij dan ook maar mee!

Citaat:
Dag erna hoorden we dat ze de autosleutel van de beheerder hadden gepikt en met zijn auto waren gaan joyriden.

Citaat:
En dan was er nog het dingetje met de muziek :+ (…). Eh, voor een keer niet erg, maar het was ELKE DAG met goed weer.

Citaat:
De rechtstreekse buren van het AZC hebben wel wat meer overlast gehad. Die hadden een mooi hoog hekwerk om de tuin, om hun siertuin met fruitbomen te beschermen en nog ging de AZC-jeugd ,die natuurlijk niets anders te doen had, over het hek de bomen in en jatten ze het vaak nog onrijpe fruit.

Citaat:
O, en wat me nog opviel, was dat ik vaak rond 23.00 uur of later, als ik al in bed lag, nog jonge kinderstemmetjes onder mijn slaapkamer raam hoorde voorbijkomen. Het verbaasde me wel eens dat die jonge kinderen nog zo laat buiten op straat liepen.

Citaat:
Dat ze naar de supermarkt in het dorp gingen en, niet wetende wat er allemaal in de potjes zit, ze openmaakten, met een vinger erin gingen om te proeven, potje weer dicht en terugzetten.

Misschien snap je nu wel de angst van sommige mensen? Terecht of niet. Stelen, op allerlei manieren ongevraagd op je erf komen, overlast door herrie, muziek en stemmen? Daar zijn de mensen bang voor.

Volgens onderzoek van Eénvandaag ervaren 3 van de 10 mensen overlast door opvangcentra. 6 van de 10 zegt nergens last van te hebben. 1 weet het niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niet meer weet of dit mensen uit heel Nederland zijn of enkel die in de buurt van een AZC etc wonen. Als het het laatste is hebben meer mensen géén last dan wel last, maar de klachten die gemeld worden zijn dan weer niet misselijk. Van vrouwen lastig vallen en intimideren, bedreigingen uiten tot stelen en inbreken.

Sowieso een boeiende aflevering en de moeite waard om terug te kijken

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:57

En ook de waardevermindering van je huis... Dat is geen angst, maar een feit.
Het is hoe dan ook nooit positief dat je een azc in je buurt krijgt.
Ik ken ook de verhalen van de mensen die dichtbij het azc woonden (nu is die alweer jaren weg) . Maar er was zeker overlast van en oplossen was er niet of nauwelijks bij. Er was er 1 die echte waakhonden heeft aangeschaft en dat hielp dan gelukkig wel. Ik vind het triest dat een buurtbewoner zo ver moet gaan omde overlast te verminderen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:59

Huizen dalen zoiezo op waarde. Dus om het nou neer te leggen dat het door een Azc is vind ik ronduit belachelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:08

Afhankelijk van de locatie in Nederland zijn huisprijzen weer gewoon stabiel of lichtstijgende. In andere gebieden nog steeds dalende. Huizen in de buurt kunnen wel degelijk in waarde dalen (enkel) omdat er een AZC is. Het is dan weer ‘belachelijk’ om met zulke situaties géén enkele rekening te houden. Echter, dit hoeft ook weer niet zo te zijn. En er zijn meer factoren waar je rekening mee moet houden. Elke stad of wijk kent wel een buurt of een straat waar men liever niet woont, want… (vul van alles in wat niks met een AZC te maken heeft). Als je niet van plan bent te verhuizen hoef je je ook geen zorgen te maken over een (tijdelijke AZC) die je huis in prijs zou kunnen laten dalen. Als je ziet waar nu veel veel tijdelijke AZC’s komen hoeven de bewoners zich trouwens sowieso geen zorgen te maken over de waarden van hun koophuis.. Die hebben ze nl. niet :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:16

purny schreef:
Huizen dalen zoiezo op waarde. Dus om het nou neer te leggen dat het door een Azc is vind ik ronduit belachelijk.

Tuurlijk is dat niet belachelijk.
Als ik kan kiezen tussen 2 boerderijen die voor mij beide genoeg te bieden hebben en de 1 staat heel dicht bij een AZC. Dan is mijn keuze snel gemaakt. Dit is overgens ook de boerderij die de waakhonden heeft moeten aanschaffen of ongenodigde gasten van het erf te houden...

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:26

Isabonny schreef:
Wij hebben jarenlang een AZC met zo'n 400 vluchtelingen in de straat gehad, een 50 meter verderop.. Ik snap dus niet waar de mensen zo bang voor zijn. OK, er waren wel eens wat akkefietjes, maar zoveel overlast hebben we niet gehad.

Ik heb wel eens een stuk vlaai of een leeg colablikje op de vensterbank gevonden (ons huis ligt aan straat, oude boerenwoning). En een keer begon de hond te blaffen en toen stond er een pikzwarte man achterom op het terras tegen de muur. Toen ik ,met de hond naast me, naar buiten liep om te vragen wat hij daar deed, zei hij dat er ruzie was en hij verstopte zich even. Toen ik vroeg of hij politie nodig had, hoefde dat niet. Ik neem aan dat er echt iets aan de hand was op het AZC, want even later kwam er al een politiewagen voorbij. Ik heb mijn man maar gebeld en die stond 10 minuten later thuis en heeft de man, die er nog steeds stond, weggestuurd, nadat mijn man eerst gekeken had of er niets meer op straat te zien was. Nou, dat was dus het meest spannende wat ik heb meegemaakt :o .

En dan was er nog het dingetje met de muziek :+ : elke keer als het mooie weer was en wij buiten wilden zitten of in de tuin/wei bezig waren, dan zaten de asielzoekers natuurlijk ook buiten en die zetten dan van die bepaalde "Jengel"muziek aan. En dat hoorde je dan de hele dag. Bleek dat ze de muziekboxen dus boven in de ramen deden zetten, zodat ze naar hun muziek konden luisteren als ze zelf buiten waren. Maar daar word je echt kriegel van, als je die muziek de hele dag moet horen, niet alleen als je de wei aan het uitmesten was, maar ook als je gewoon in je tuinstoeltje lekker rustig buiten wilde zitten.

Op een gegeven ogenblik heeft mijn man een keer naar de beheerde gebeld met de vraag of hij er aub wat aan kon doen, en of die muziek zachter kon en/of in elk geval niet de hele dag/elke dag aan. Werd hij zowat voor racist uitgemaakt; of hij ook naar zijn eigen buren zou gaan als die een keer de muziek wat hard hadden aanstaan. Eh, voor een keer niet erg, maar het was ELKE DAG met goed weer. Hij vond dat mijn man deed discrimineren. Eh wat?! Wij meenden het juist netjes op te lossen door hun te bellen en niet meteen naar de politie te bellen om de overlast te melden. PFFF, maar dat was dus waarschijnlijk een gefrustreerde NL-se beheerder die hem te woord stond.
Die had waarschijnlijk de puf niet om de asielzoekers te vragen of de muziek eens een keertje uit of zachter kon.

O, en wat me nog opviel, was dat ik vaak rond 23.00 uur of later, als ik al in bed lag, nog jonge kinderstemmetjes onder mijn slaapkamer raam hoorde voorbijkomen. Het verbaasde me wel eens dat die jonge kinderen nog zo laat buiten op straat liepen. Maar ja, als je de hele dag niets te doen hebt en de dag door zowat kunt slapen, dan kun je s'avonds natuurlijk ook lang opblijven.

Ach en je hoorde ook wel van de begin/aanloopproblemen van het AZC. Dat ze naar de supermarkt in het dorp gingen en, niet wetende wat er allemaal in de potjes zit, ze openmaakten, met een vinger erin gingen om te proeven, potje weer dicht en terugzetten. Ik heb het zelf nooit gezien, maar het AZC was er al een tijd toen wij in het dorp kwamen wonen. En verhalen dat ze niet wisten hoe ze met de apparatuur om moesten gaan. Dat ze in de nieuwe algemene kookkeuken de kookmessen zo in het keukenblad spiesden :wow: . Niet wetende dat wij zo niet met onze spullen omgaan en dat dat niet de bedoeling is natuurlijk. Zijn allemaal dingen die ze nog moesten leren en waarvan de beheerders niet op bedacht waren in het begin.

Ach ja, ze hebben hier veel langer gezeten dan oorspronkelijk de bedoeling was. Maar het centrum is nu weg en zal hier ook niet meer kunnen terugkomen, aangezien het gebouw waar ze in zaten naderhand is gesloopt en er luxe huizen voor in de plaats zijn gekomen.

Ik zou er zelf echter niet zo bang voor zijn als er weer een in de straat zou zijn gekomen.

Ik weet nog met mijn bruiloft, op 31 december, dat wij in een open witte koets met friezen ervoor door de straat reden en het waren de asielzoekers die begonnen te applaudisseren toen we voorbijkwamen <3 ^&+ . We hebben ook een asielzoeker, die een verblijfsstatus had gekregen maar nog geen woning en dus nog in het AZC woonde, een tijdlang in dienst gehad. Een geweldige lieve man, met een fijn gezin. Maakten af en toe van die heerlijke romige vruchtentaarten. Die mis ik nog wel eens :Y) .

De negatieve punten die hier beschreven worden maken wij hier ook vaak mee, maar dan wel met de autochtone jeugd. Deze kunnen zich overigens ook heerlijk in groepjes ophouden , je uitkafferen of vrouwen heul onrespectvol benaderen. Is het dan eerlijk om angst te hebben voor een AZC terwijl er genoeg oorspronkelijke Nederlanders zijn die zich op een asociale manier, die vaak aan buitenlanders wordt toegeschreven, gedragen?

Niet direct naar jou bedoelt hoor Isabonny, maar ik wilde je punten even gebruiken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:35

Ja, dat is eerlijk. Immers wat de boer niet kent dat vreet ie niet. De vraag is dan of het gegronde angst is.. En ook daar is het antwoord ja.. Immers als je kunt kiezen tussen wel of niet de kans op extra overlast (ongeacht welke groep dat is) dan zegt iedereen NEEE! Overlast dat er al is is al kwalijk genoeg (van welke groep dan ook) maar is er al. Objectief is het niet terecht om te zeggen dat alleen die groep voor overlast zorgt. Dat kunnen andere groepen ook prima en die wonen hier al heel lang en hebben soms zelfs nooit ergens anders gewoond :+

Om de gemiddelde hangjeugd (uitzonderingen heb je natuurlijk altijd) nu dezelfde eigenschappen toe te dichten als het opsommingslijstje dat in Eenvandaag voorbij kwam lijkt mij niet helemaal terecht. Dat is toch ander soort overlast, nog steeds overlast, maar wel van een ander soort. En mensen zien gewoon erg op om dat extra of bewust dat 'hun' wijk binnen te halen, ongeacht of dat er door anderen al was. Het is echt niet handig om dat soort angst te bagatelliseren als in waar maak je je druk om.

edit: Dit kaartje is wellicht wel 'leuk' om te bekijken
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... aats.dhtml

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:59

chanicha schreef:
VVD weert opvang bij woning premier Rutte http://s.ad.nl/4166218

Waarom niet in hun wijk? Als ze overal plek zoeken dan moet het toch ook in die wijk of wil Rutte niet met zijn neus op de feiten gedrukt worden! Dit is weer een goede beurt voor de VVD.

Het NIMBY-effect. Not in my back yard.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:18

Sammie schreef:
Ja, dat is eerlijk. Immers wat de boer niet kent dat vreet ie niet. De vraag is dan of het gegronde angst is.. En ook daar is het antwoord ja.. Immers als je kunt kiezen tussen wel of niet de kans op extra overlast (ongeacht welke groep dat is) dan zegt iedereen NEEE! Overlast dat er al is is al kwalijk genoeg (van welke groep dan ook) maar is er al. Objectief is het niet terecht om te zeggen dat alleen die groep voor overlast zorgt. Dat kunnen andere groepen ook prima en die wonen hier al heel lang en hebben soms zelfs nooit ergens anders gewoond :+

Om de gemiddelde hangjeugd (uitzonderingen heb je natuurlijk altijd) nu dezelfde eigenschappen toe te dichten als het opsommingslijstje dat in Eenvandaag voorbij kwam lijkt mij niet helemaal terecht. Dat is toch ander soort overlast, nog steeds overlast, maar wel van een ander soort. En mensen zien gewoon erg op om dat extra of bewust dat 'hun' wijk binnen te halen, ongeacht of dat er door anderen al was. Het is echt niet handig om dat soort angst te bagatelliseren als in waar maak je je druk om.

edit: Dit kaartje is wellicht wel 'leuk' om te bekijken
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... aats.dhtml

Hmm. Ik geloof niet dat ik met mijn vraag 'de angst' bagatiliseer. Maar goed, in mijn persoonlijke opinie vind ik de angst reacties die ik hoor en lees inderdaad behoorlijk overtrokken. Misschien omdat ik, zelfs als vrouw zijnde, over het algemeen gewoon goede ervaringen heb met buitenlanders/ moslims/ noem maar op. Niet alleen in mijn kleine dorpje, maar ook in Den Haag waar ik werk (schilderswijk incluis) of vroeger op de middelbare school waar ruim 70% van buitenlandse afkomst was.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat we alles en iedereen maar moeten binnen halen. Maar ik vind wel dat we de mensen die echt hulp nodig hebben, omdat ze uit een oorlog e.d. gevlucht zijn, geholpen moeten worden en hier opgevangen moeten worden tot hun land weer veilig genoeg is om terug te keren.

Het lijstje van Één Vandaag toe dichten aan de autochtone hangjeugd ? Tja, ten eerste ken ik dat lijstje niet. Ten tweede noem ik punten die de hangjeugd hier, en ik denk ook elders, daadwerkelijk veroorzaken, wat is daar niet eerlijk aan?. Moet er dan maar beweerd worden dat onze kinders juist van die engeltjes zijn en de problemen die wij kennen alleen maar voorkomen vanwege asielzoekers?

Angst voor het onbekende is iets wat mens eigen is, maar eens verder kijken dan de neus lang is en de hand in eigen boezem steken, zou af en toe helemaal geen kwaad kunnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:39

En ik heb door mijn werk op de azc bij de vorige lichting vluchtelingen juist een zeer slechte ervaring.
En hoor ik nu collega's en kijk ik bij alarmeringen.nl is er niets veranderd.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:38

Ik mag toch hopen Bruintje dat degene(n) die de slechte ervaring heeft veroorzaakt linea recta het land is geschopt en/of dit nu ook wordt gedaan?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:23

[quote="Sammie]Misschien snap je nu wel de angst van sommige mensen? Terecht of niet. Stelen, op allerlei manieren ongevraagd op je erf komen, overlast door herrie, muziek en stemmen? Daar zijn de mensen bang voor.

Volgens onderzoek van Eénvandaag ervaren 3 van de 10 mensen overlast door opvangcentra. 6 van de 10 zegt nergens last van te hebben. 1 weet het niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niet meer weet of dit mensen uit heel Nederland zijn of enkel die in de buurt van een AZC etc wonen. Als het het laatste is hebben meer mensen géén last dan wel last, maar de klachten die gemeld worden zijn dan weer niet misselijk. Van vrouwen lastig vallen en intimideren, bedreigingen uiten tot stelen en inbreken.
[/quote]

Als je de punten zo uitsplitst, dan lijkt het best veel, maar het is over een periode van jaaaren gebeurd, dus per saldo viel het reuze mee.

Stuk vlaai en blikje cola kan ook door locale jeugd er neer gedeponeerd zijn, al geloof ik dat niet zo, omdat de meeste jeugd hier niet wandelt maar fietst.

Van stelen van de lamp was absoluut geen geval. Het stond ook duidelijk aan straat om mee te nemen, door vuilnisman ..oftewel iemand die het dacht te kunnen gebruiken.

Ik heb hier nooit gehoord dat vrouwen lastig werden gevallen. Integendeel zelfs. Ik heb wel eens het idee gehad, dat ze soms bewondering hadden voor/ of verwonderd waren over onze manier van leven.

Ik reed een keer in de bus van mijn man weg, best een groot ding. Hond sprong naast me op de bank en ik wilde dat hij af ging en voor de bijrijdersstoel ging zitten en dus gaf ik hem een zeer duidelijk commando daarvoor :+ en ...de hond ging af. Staan naast de bus 2 van die mannen naar me te kijken met grote ogen (was ook een flinke hond :D ), duimen gingen omhoog, lachen :D :D . Weet niet of het vanwege de hond was, of omdat ik als vrouw in zo'n grote auto durfde te rijden of misschien wel überhaupt dat een vrouw in een auto reed. Het moet ook voor hun een hele cultuurschock zijn wat ze hier te zien krijgen.

Inbreken was geen sprake van. Ik heb er ook nooit iets over gehoord en het jatten van appels en autosleutels schaar ik onder de categorie kwajongensstreken. Ik heb als kind ook wel eens een appel/peer uit een boomgaard geplukt als ik aan het paardrijden was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:28

Als kind ja.. als volwassene mag ik toch hopen van niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:37

Fehu schreef:
Ik mag toch hopen Bruintje dat degene(n) die de slechte ervaring heeft veroorzaakt linea recta het land is geschopt en/of dit nu ook wordt gedaan?

Nee hoor. Toen niet en nu niet.
Ik denk als dat wel zo zou zijn de tegenstand tegen vluchtelingen ook minder zou zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:50

Gebeurd ook niet zomaar...van uit eigen ervaring...lopen zat mensen met tijdelijke verblijfsvergunning in Nederland die flink wat antecedenten hebben opgebouwd en automatisch permanente verblijfsvergunning krijgen...moet heel veel gebeuren eer je status ongewenst vreemdeling krijgt.

In de AZC's zitten tal van bevolkingsgroepen....

Ik denk dat nu met name verzet heerst tegen de grote groepen jonge moslims uit het Midden Oosten waar het moslimgeloof niet zo modern is als in de Westerse landen waar we onderhand al 3e generatie verwesterse moslim hebben.

Juist tegen de Westerse invloeden verzetten de klassiekdenkende moslim vanuit het midden oosten..die zien die invloeden als slecht en indruisend tegen het ware geloof...helaas wordt er nog al barbaars gedacht over straffen hierop..
Juist dat wekt tegenstand...evenzo als onze duivelse vrijheden weerzin wekt bij de streng gelovigen, wekt bij ons hun shariagedachte weerzin en de niet democratische denkwijze, vrouwenrechten,,etc...

Heeft niet altijd met angst te maken, maar soms ook met pure afkeer..het Westen heeft een enorme ontwikkeling moeten doormaken om zover te komen en het straffen volgens onze wetten heeft ook een enorme ontwikkeling doorgemaakt.

Opvoeding nadat de overtreding is begaan, is in vele omstandigheden nu juist niet gewenst....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:36

De "negatieve" ervaringen van Fehu, maak ik regelmatig mee als inwoner van een grote stad met veel scholen in de buurt en opvang/deeltijdbehandeling van psychiatrische patienten. Niet speciaal gerelateerd aan bewoners van een AZC.

Ik maak me meer zorgen om de bedreigingen en het geweld door rechts extremisten zoals aanhangers van Pergida. Ik zie daar toch veel overeenkomsten met de nazi's en aanhangers van KKK.