Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Maar een klein deel zal terug gaanals ze een middel van bestaan mee krijgen..want niemsnd gaat toch met een rugzak terug als je daar niets meer bij krijgt in je land van oorsprong?
Blue_Eyes schreef:Tcm62 schreef:Maar een klein deel zal terug gaanals ze een middel van bestaan mee krijgen..want niemsnd gaat toch met een rugzak terug als je daar niets meer bij krijgt in je land van oorsprong?
Zou jij immers ook niet doen. Stel je voor, je vlucht, want heel Nederland wordt platgebombardeerd. Dan kom je terecht in een land dat 20x rijker is dan Nederland (daar kan ik moeilijk een voorbeeld bij geven, maar stel: Saoedi-Arabie/Dubai doet de grenzen open en je kunt daar een paar jaar blijven). Je hebt hier een redelijk leven opgebouwd en dan moet je weer terug... Maar in Nederland heb je niets meer, want alles wat je had is platgebombardeerd. Dan zou je daar toch ook geen zin in hebben? En als je dan toch terug moest, zou je toch ook graag willen dat je wat middelen meekreeg om daar de zaak weer op te bouwen?
gohya schreef:Nikass schreef:Je kunt beter ook geen voetbalfans bij elkaar zetten want dat gaat ook onherroepelijk fout. En dat slechts voor een spelletje.
Niet altijd,kijk als het Nederlands Elftal speelt,allemaal verschillende suporters zitten naast elkaar.En óók Hooligans zitten er tussen hoor.
ravellie schreef:gohya schreef:Op de vraag,waarom willen ze naar Europa werd als antwoord door vele Moslims gegeven: omdat wij Europa gaan overnemen,wij willen dat Europa een Moslim staat word. Dit werd niet door 1 moslim gezegd maar door vele.En dat word al jarenlang gezegd.
Het is al een feit dat er hier ontzettend veel moslims wonen.
En van al die vluchtelingen is ook het overgrote deel moslim.
Die hun eigen cultuur blijven handhaven ( dat zou je andersom eens moeten proberen in een islamitisch land...)en dat nog voor elkaar krijgen ook in Nederland.
Is er een nieuw ziekenhuis in Nederland...blijkt er alleen voor de islam een aparte gebedsruimte te zijn.
En binnen de islam zijn ook meerdere stromingen, en die houden er hele andere ideologien op na.
Maar dat is een andere discussie.
Tcm62 schreef:En daarom moet het beleid daar ook op afgestemd worden...alkes met alleen optie terugkeer..ook als je kinderen hebt .dit van te voren heel duidelijk maken..ze hebben de kans om volledig binnen eigen cultuur en taal te leven dus ook dan kunnen ze zich richten op terugkeer meet meerwaarde van opleiding en persoonlijke ontwikkeling
Sammie schreef:Ik weet het niet hoor… Ik zie veel gevluchte mensen ook spreken over betere toekomst voor de kinderen. En ook hier in Nederland..de generatie die hier al langerzit. ik zou best terug willen, maar mijn kinderen zijn hier opgegroeid. Ik denk dat als de meeste mensen kunnen kiezen voor een gespreid bedje en een bedje dat je zelf nog moet naaien (als je al een gespreid bedje had) toch echt voor dat reeds gespreide bedje kiezen.
En wellicht is het daarom ook niet verstandig om mensen dat gespreide bedje te geven als de intentie er ook niet is dat ze dat mogen houden. Vijf jaar is best lang voor een kind, en dan alle hoger beroepen er nog eens bij.. Kan het zo oplopen tot wel 12 jaar. Dat is voor kinderen dus hun hele leven.
Cowboy55 schreef:Cer schreef:Waarom worden ze niet opgevangen door buurlanden, mede moslimlanden, bijvoorbeeld?
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/14/dit-is-wat-je-moet-weten-om-de-vluchtelingencrisis-te-begrijpen/#
Ruim 1.9 MILJOEN vluchtelingen worden opgevangen in Turkije
Ruim 1.1 MILJOEN in Libanon
629.000 in Jordanie
249.000 in Irak
132.000 in Egypte
Daarnaast 'zwerven' nog 3.2 MILJOEN vluchtelingen in de grensgebieden.
En wat doet heel Europa (inwoneraantal: 742.5 miljoen): ruzie maken over ruim 348.000.
Weet je wat ik eigenlijk nog het meest sneue vind als ik deze getallen zie? Libanon. Nog geen 6 miljoen inwoners, in de laatste 40 jaar een middelpunt van burgeroorlogen, UN missies en menselijke ellende.....en klaarblijkelijk snapt men daar het best hoe het is om vluchteling te zijn en in een oorlog te moeten overleven.
Janneke2 schreef:Ik ga het nog eenmaal zeggen.. Het is niet antwoord A, dus volgt oplossing B. Dat het een probleem besproken wordt wil niet zeggen dat de oplossing achteroverleunen en zoek het maar uit is.. Iets dat niet gezegd wordt moet je NIET zelf in gaan vullen.Ach, wat roerend.
Ter wille van het welzijn van de kinderen: hoepla, blijf maar in ellende leven?
Sammie schreef:Oh ja die oude Europese waarden…
Citaat:En we kampen met de problemen van nu.. Vals meimeren over hoe geweldig het toen was (terwijl er in die periode ook genoeg is gebeurd waar je je beklag over kan doen..
Citaat:Ik ga het nog eenmaal zeggen.. Het is niet antwoord A, dus volgt oplossing B. Dat het een probleem besproken wordt wil niet zeggen dat de oplossing achteroverleunen en zoek het maar uit is.. Iets dat niet gezegd wordt moet je NIET zelf in gaan vullen.
Cer schreef:"Asielzoekers uit Balkanlanden gaan regelmatig op de vuist met Eritreeërs en Somaliërs. 'Zij zijn erg racistisch en willen helemaal niet met zwarten uit Afrika onder één dak leven,"
als dat waar is, is dat echt schandalig...