Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:41

elenaMM77 schreef:
colunder schreef:
Ik vind het maar een rare toestanden, zeker als je ziet dat er donderdag al in de kranten stond dat het nos nieuws 1,5 uur zou duren en WIDM niet zou komen.
Hebben de kranten voorspellende gave?

hoe zeker is dat,

heb je die foto voor of na het incident gezien?

want photoshop is geduldig

tenzij iemand hiervan een papieren gids bevestiging heeft,
ben ik niet geneigd het te geloven.

Inderdaad, de rest van nederland zat gewoon klaar voor Wie is de mol ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:58

colunder schreef:
Ik vind het maar een rare toestanden, zeker als je ziet dat er donderdag al in de kranten stond dat het nos nieuws 1,5 uur zou duren en WIDM niet zou komen.
Hebben de kranten voorspellende gave?

Dat heeft in welgeteld 1 tv gids gestaan, en in gidsen staan zeer regelmatig fouten.
Dit niet groter maken dan het is :n

mick75

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:46

Was een ordinaire typ/ druk/ zetfout zoals die regelmatig voorkomen in die gids. Is geen complot of wat dan ook en bijna elke week staat er wel eentje in een van de vele gidsen.

Of wacht, natuurlijk voren al die typ/ drukfouten een geheime boodschap om deze hele gebeurtenis aan te kondigen! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:50

Tuurlijk, 'ze' laten graag weten wat ze later in de doofpot gaan stoppen :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:13

phormicola schreef:

Waarom niet dat van mh17 was toch ook bekend van te voren -O- En word nu in de doofpot gestopt, wat t volk niet hoort weet men niet
En t meeste nieuws mag enkel linkse prut uitzenden, waarvan een hoop nog van verdraaid word.

Dus waarom zou je niet rechtse hints gaan doorgeven aan mensen, omdat via t nieuws niet over oplichting van t volk gesproken kan en mag worden.
Wat denk je wat er gebeurd als t volk zeker door krijgt dat t aan alle kanten opgelicht word? Dan kan rutte zwaaien naar zijn dik gevulde portemonnee

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:15

Ik heb het niet in een tv gids gezien, maar in de gelderlander.
NRC next stond het ook zo in.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:17

Wel briljant dat t al in de krant/tv gids heeft gestaan dan _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:15

Mh17 was niet bekend van te voren, dat maak jij ervan. Hou je er rekening mee dat er bokt ook nabestaanden van deze ramp die jij er steeds bij haalt zitten?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:15

NathalietjeB schreef:
phormicola schreef:

Waarom niet dat van mh17 was toch ook bekend van te voren -O- En word nu in de doofpot gestopt, wat t volk niet hoort weet men niet
En t meeste nieuws mag enkel linkse prut uitzenden, waarvan een hoop nog van verdraaid word.

Dus waarom zou je niet rechtse hints gaan doorgeven aan mensen, omdat via t nieuws niet over oplichting van t volk gesproken kan en mag worden.
Wat denk je wat er gebeurd als t volk zeker door krijgt dat t aan alle kanten opgelicht word? Dan kan rutte zwaaien naar zijn dik gevulde portemonnee

Walgelijke reacties plaats je toch. Lekker inlevend vermogen ook...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:18

Sababber schreef:
Ik kwam dit net tegen via facebook. En ik zal wel heel bokt over me heen krijgen nu. Maar ergens is dit wel waar.

https://myjour.com/a/briefje-van-jan/aan-tarik-zahzah

Hij heeft wel even laten zien hoe makkelijk je hier in Nederland alles over de zeik kan helpen door met een klapperpistool naar binnen te lopen. Ik vind dat de beveiliging best heeft gehandeld. Maar eerlijk, als deze jongen een echt wapen had gehad. Waren er zeker doden gevallen, daar ben ik van overtuigd.

Helemaal met je eens!

Waar ik ook over na heb gedacht is de manier waarop de politie binnenviel in de studio. Die gijzelnemer had de politie al aan zien komen, als hij kwaad had gewild met een echt pistool, dan had hij toch meteen die beveiliger onder schot genomen? Is dit een normale manier van handelen van de politie? Met zoveel bombarie? Ik vond juist de kalme houding van de NOS-beveiliger heel mooi en het werkte ook duidelijk goed.

Hoe zou het gegaan zijn als de gijzelnemer de beveiliger had gezegd dat hij naar persoon X wilde? Hoe handel je dan? Ik ben het er helemaal mee eens dat dit ontzettend fout was gegaan als het een echte aanslag was.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:48

mick75 schreef:
Was een ordinaire typ/ druk/ zetfout zoals die regelmatig voorkomen in die gids. Is geen complot of wat dan ook en bijna elke week staat er wel eentje in een van de vele gidsen.

Of wacht, natuurlijk voren al die typ/ drukfouten een geheime boodschap om deze hele gebeurtenis aan te kondigen! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!

klopt mick,

je ziet heel vaak dat het journaal 'doorloopt'.
gaat mij langzaam aan meerdere keren heugen dat dit gebeurd was..

Staat af en toe zelfs op de upc box.. vraag mij af waar het programma blijft en waarom het journaal doorloopt, dus uit interesse dan toch maar kijken.. begint het volgende programma gewoon volgens de normale programmering 20.30h netjes op tijd.
dus het zou inderdaad wel kunnen dat er ergens weer een foutje gemaakt is..

wat betreft die complottheoriën daar zijn goede kalmerende medicijnen voor te krijgen..
volgende stap wordt anders dat de deurkruk je dingen gaat vertellen, of dat wanneer je met je oor op het spoor gaat liggen, je de russische opmars kunt horen, hoe langer je wacht hoe luider het klinkt..
Beter eens langs goede hulp gaan voor je overal dingen gaat horen en zien is mijn opinie..

ok, bert is evil, dat is gewoon waarheid natuurlijk. Daar is zoveel bewijs voor facebook en twitter stromen er mee over.. dus het moet wel waar zijn.

de rest van de complotten is bijna altijd nep.
aan de andere kant, als je maar vaak genoeg een complot afroept, zul je vast ooit een keer per ongeluk raak gokken, ooit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:56

Mij ook. De laatste keer zaten wij helemaal klaar met chips en bier/ wijn voor een goeie film, maar die film kwam toch echt niet. Wel een of ander flutprogramma waar wij in elk geval geen greintje interesse in hadden. Foutje bedankt. Maar volgens sommigen is dat de opmars van de new world order geloof ik.

Ik zie eigenlijk het hedendaagse complot-denken als een soort van nieuwe religie. Het gaat om het verklaren van dingen die gebeurd zijn en niet goed begrepen worden, gecombineerd met een (on)gezond wantrouwen tegen de overheid. In combinatie met een internet waar zoveel informatie op staat dat het bijna onmogelijk nog te sorteren en te kaderen is... Tja...

Wantrouwen tegen de overheid is niets mis mee, maar je kan er ook in doorslaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:44

colunder schreef:
Ik heb het niet in een tv gids gezien, maar in de gelderlander.
NRC next stond het ook zo in.

Ja en al die media halen hun info bij 1 bron vandaan. Dus een foutje wordt klakkeloos door gekopieerd want dat controleren ze echt niet ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:18

Citaat:
wat betreft die complottheoriën daar zijn goede kalmerende medicijnen voor te krijgen..
volgende stap wordt anders dat de deurkruk je dingen gaat vertellen, of dat wanneer je met je oor op het spoor gaat liggen, je de russische opmars kunt horen, hoe langer je wacht hoe luider het klinkt..
Beter eens langs goede hulp gaan voor je overal dingen gaat horen en zien is mijn opinie..

ok, bert is evil, dat is gewoon waarheid natuurlijk. Daar is zoveel bewijs voor facebook en twitter stromen er mee over.. dus het moet wel waar zijn.

de rest van de complotten is bijna altijd nep.
aan de andere kant, als je maar vaak genoeg een complot afroept, zul je vast ooit een keer per ongeluk raak gokken, ooit.

Een complot is gewoon een situatie waarin een partij vindt dat de andere partij de waarheid niet spreekt. En waarbij er een belang is, om daar geen opheldering over te geven.

Vaak wordt dat in de loop van de geschiedenis wel opgehelderd, heel vaak ook niet.

Bij politieke moorden, zoals op Kennedy en Lumumba (zaire) blijft er bijvoorbeeld altijd controversie, gewoon omdat er geen archieven opduiken waarin iets bevestigd of juist rechtgezet wordt.

Maar er zijn zoveel zaken, die eerst in alle toonaarden worden ontkend, maar waar uiteindelijk historisch materiaal opduikt waaruit blijkt dat de complotters, aluhoedjes en hoe je mensen die denken dat de waarheid elders ligt, ook maar wilt wegzetten, gelijk bleken te hebben, dat de enige zekerheid die je hebt, is dat je altijd heel veel informatie krijgt die niet waar is, onjuist is, met opzet zo wordt gegeven dat je op het verkeerde been wordt gezet, en dat diverse partijen hun eigen belang daarin verdedigen.

Weet jij wat er in de Oekraine werkelijk gebeurd is? Ik niet. Maar ik weet wel dat er vanaf de verschillende kampen, meteen na het ongeval al van alles werd beweerd. Ook onze regering had al een pacht op de waarheid.

Een kleine oefening: het officiele standpunt van onze regering rondom diverse van in onderstaande link benoemde zaken, vergelijken met het standpunt van internationale mensenrechtengroeperingen.
In de link vindt je genoeg doorlinks naar goede verslaggeving en rapporten.

Succes. :+

http://mic.com/articles/62023/10-chemic ... talk-about

O ja nog een kleine weggever: kernwapens op Volkel. :+

Maar dat is inmiddels geen geheimpje meer.

http://www.nu.nl/binnenland/3496472/lub ... olkel.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:26

Mischien is die Tarik Zahzah wel een hacker is. En dat hij niks anders wou doen dan wat hackers doen (Inbreken om puur te laten zien hoe slecht het beveiligd is, en niet om schades te veroorzaken of te stelen).

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:54

Vind het verdacht stil rondom deze zaak...ze zullen nu toch al wel iets meer weten over zijn motieven ( en wat hij nu eigenlijk wou vertellen ) en of hij langer in voorarrest blijft? Iemand nog ergens het laatste nieuws hierover gelezen?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:11

hm, nou je het zegt, was het eigenlijk alweer een beetje vergeten! Ben ook wel benieuwd :)

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:19

Horen we hoogstwaarschijnlijk toch vrij weinig meer over, zoals dat met dit soort dingen allemaal gaat. Eerst hoor je er een week lang elke dag iets over, daarna ebt het weg en hoor je vervolgens nooit meer waarom iets gebeurd/oorzaken etc.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:20

....Tarik wie? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:40

Nou. Ik heb die film gezien waar hij helemaal fan van is en ik snap nu precies wat aan hand is. De jonge heeft van psychose, en wanneer die daar last van heeft ervaart hij het zelfde als wat in de film gebeurt. Dus dat is gene wat eigenlijk gebeurd.
Ik hoop dat die jonge de nodige zorg krijgt om dit probleem op te lossen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:44

Tobbes schreef:
Nou. Ik heb die film gezien waar hij helemaal fan van is en ik snap nu precies wat aan hand is. De jonge heeft van psychose, en wanneer die daar last van heeft ervaart hij het zelfde als wat in de film gebeurt. Dus dat is gene wat eigenlijk gebeurd.
Ik hoop dat die jonge de nodige zorg krijgt om dit probleem op te lossen.

Fijn dat jij zijn psychiater bent :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:49

Dat vind ik wel een beetje ver gezocht... als je naar de smurfenfilm kijkt, ben je toch ook niet meteen een smurf?

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:50

Heb je het over Inception? Lol. Dat is ook mijn favoriete film maar je ziet mij toch ook niet bij de NOS binnenlopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:50

Gisteren moest ik er nog aan denken, maar hier hoor ik er ook niks meer van.

KoudbloedKim schreef:
Dat vind ik wel een beetje ver gezocht... als je naar de smurfenfilm kijkt, ben je toch ook niet meteen een smurf?

Niet? Heb ik al die jaren toch mooi gedacht dat ik een smurf was ;(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:19

randalinpony schreef:
Een complot is gewoon een situatie waarin een partij vindt dat de andere partij de waarheid niet spreekt. En waarbij er een belang is, om daar geen opheldering over te geven.

Vaak wordt dat in de loop van de geschiedenis wel opgehelderd, heel vaak ook niet.

Bij politieke moorden, zoals op Kennedy en Lumumba (zaire) blijft er bijvoorbeeld altijd controversie, gewoon omdat er geen archieven opduiken waarin iets bevestigd of juist rechtgezet wordt.

Ik denk dat je complot en geheimhouding of onthouding van informatie als begrippen door elkaar houd

Zoals jij het schets, is een complot niets anders dan een dispuut..
als jij zegt dat iets geel is, en ik zeg het is groen zonder opheldering waarom het dan groen is, dan is het een complot..

Dat is dus niet het geval..
Als ik tien mensen regel die zeggen dat het groen is tegen jouw, terwijl ik weet dat de waarheid geel is. dan is het nog steeds geen complot, dan is het een leugen onderbouwen door anderen te laten liegen..

pas als ik tien andere mensen regel die zeggen dat het groen is, en bij een volgend voorwerp dat het paars is in plaats van blauw. En ik doe dit doelbewust met een reden.. bijvoorbeeld om jou door te laten draaien.. dan is er spraken van een complot om jou gek te krijgen..

Een samenzwering of complot is een geheime afspraak tussen een aantal personen om iets te ondernemen tegen een andere persoon of groep

Ook is de controverse rondom de moord op kennedy geen complot.. Complotdenkers zijn mensen die een heel verhaal rondom een gebeurtenis hebben gebaseerd op vage feiten, onduidelijke foto's etc, waarbij ze zelf de ontbrekende feiten gaan inkleuren.. Complotdenkers zijn iets anders dan complot onthullers..

een complot onhuller heeft een complot gevonden en bewezen en hang dit aan de grote klok... Complot denkers roeptoeteren over het algemeen een hele hoop over heel erg weinig..

Bijvoorbeeld, omdat ergens een tikfout in de tv gids staat is het dus vooraf bekend dat het journaal zou uitlopen. Complotdenkers gaan er dan volkomen aan voorbij dat dit vaak genoeg gebeurd en dat er dan niets aan de hand is..

Complotdenkers riepen ook voordat er überhaupt iets bekend was over de MH17 dat de Nederlandse regering er meer van wist en dat de mensen aan boord al dood waren.. Niet omdat er bewijzen voor waren, maar omdat 1 gek (dat kan een complotdenker zijn die gewoon wat roept.. of een gek die het leuk vind dat complotdenkers ermee aan de haal gaan).

Als je 100 dingen roept, dan zal er altijd wel eens een raak zijn.. dat bewijst niet dat alles maar een complot is.. maar dat daar sprake is van een complot..

Complotdenkers zijn vaak mensen die alles herhalen wat ze zien aan vreemde dingen.. en hun gelijk halen aan het feit dat er heel af en toe wat waars tussen zit. Je ziet ook vaak dat het dezelfde mensen zijn die overal wat achter zoeken.. en dan zichzelf op de borst kloppen met een zie je wel als er een keer wat waar is.

Mensen die geen complotdenker zijn, houden zich aan wat ze aan feiten tegenkomen en zijn terughoudender met het spuien met een theorie.. van de 100 keer dat een non complottherië iets doorslingerd zal 65% van de tijd het waar zijn.. en 35% zal de bron fout zijn geweest..
Complotdenkers slingeren zo'n beetje alles door als er maar een 'geheim' achter een gebeurtenis kan zitten.. en zijn slechts een zeldzame keer raak.. Helaas beroemd men zich dan op die hele enkele keer dat men iets goed na geroepen heeft, en vergeet men voor het geval hoe vaak men al wolf heeft geroepen..