Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:59

"hier in Nederland zitten moordenaars en verkrachters,kindermisbruikers niet levenslang hoor"

Jawel, in Nederland is een levenslang veroordeling ook echt levenslang. In Nederland kun je alleen door gratie vervroegd vrij komen.
Sorry voor het offtopic gaan

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:59

Ik ben bang dat als ze niet opgesloten worden, dat heel veel mensen het recht in eigen hand nemen dus ik hoop voor hun dat het niet verjaard is.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:00

ja hoor nu op de radio dat de pony's indd in beslag zijn genomen.

maikeltje

schoentje schreef:
_San87_ schreef:
Wie heeft het over erger dan? Geen dingen verzinnen om je punt te maken. Is niet netjes.

Ik doelde op de opmerking van HTM. Erg makkelijk om je punt duidelijk te maken, door te roepen dat ik iets verzin ;)

Ik vind het gewoon raar dat het lijkt of mensen haast niet meer kunnen relativeren. Nu wil iedereen deze vrouw kapot maken, maar wanneer er verschrikkelijke dingen gedaan worden door mensen aan andere mensen dan kijkt er haast niemand van op en kan zo'n engerd uiteindelijk zelfs een soort van held worden, neem Willem Holleeder.

Er valt wat mij betreft niets te relativeren aan wat mensen een ander mens, weerloos kind of weerloos dier aan doen.

WinSel

Dat is fijn nieuws !

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:01

WinSel schreef:
Dat is fijn nieuws !

Ja, gaat om de 3 pony's

WinSel

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:02

Ben benieuwd wat er uit eindelijk met die pony's gaat gebeuren....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:03

_lautje_ schreef:
Ik ken 1 van de dames goed en heb haar al een paar keer gesproken vandaag en als je weet wat dit met iemand doet... Het is zo gemakkelijk om te roepen ik heb geen medelijden. Jullie leven gaat weer lekker door en je gaat zo eten en slapen. Maar voor een vriendin van mij is het leven voor altijd kapot. Waarom omdat ze met haar 50kilo op een shet heeft gehost. En natuurlijk het mag niet gebeuren, maar laten we eerlijke zijn wat haar nu wordt aangedaan is veeeele malen erger.

Jullie hebben geen idee hoe zij er nu aan toe is. En ik ben net zo goed geschokt door de filmpjes, maar nog veel geschokter ben ik door de beesten van mensen.

Dat is dan jouw mening, ik heb het filmpje met de betreffende persoon gezien, en ik vind dat je het heel erg bagatelliseerd, het was niet alleen maar met 50kg op een shet hossen, het was gewoon pure mishandeling, het arme dier werd lange tijd onheus behandeld (of zeg gerust: mishandeld).
Ik vind het bijzonder dat jij zo voor haar op kunt komen, ik denk niet dat ik dat in een zelfde situatie zou kunnen, zeer waarschijnlijk was het voor mij einde vriendschap. Ik hoop ten minste dat ook jij dit ter strengste afkeurt. Ik heb absoluut geen medelijden met haar, voor dergelijk gedrag is geen enkel excuus, als je in geldnood zit verkoop je desnoods jezelf maar kinderen of dieren mogen nooit de dupe zijn. Zoiets is gewoon absoluut en ten allen tijde not done. Als volwassen persoon en helemaal als 'paardenliefhebster' doe je zoiets niet wat de reden ook moge zijn. Het erge vind ik nog dat ze geen spijt betoond in haar verhaaltje, maar alleen maar om medelijden roept. Zij doet nu alsof ze slachtoffer is en uiteraard is het niet leuk wat haar nu overkomt maar ze heeft het zelf in handen gewerkt. Ik snap gewoon niet dat zij zichzelf nog in de spiegel heeft aan kunnen kijken de afgelopen jaren, ook al was het een fase of een vlaag van verstandsverbijstering, ze wist waar de producer mee bezig was en maakte er zelfs tijdelijk deel van uit, ook wist ze dat hij nóg verder ging, zij had gewoon aangifte moeten doen toen ze weer tot heldere momenten kwam. Maar ze heeft in al die jaren geen 1 keer haar verantwoordelijkheid genomen, en dat doet ze in mijn ogen nog steeds niet. Nee, wat mij betreft is ze keihard schuldig en zal ze daar voor moeten boeten ook. Boontje komt om z'n loontje, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten, één uur van onbedachtzaamheid kan maken dat men jaren schreit, wie wind waait zal storm oogsten etc.

Edit: wat ik me ook ernstig afvraag is of jouw vriendin zich geen enkele minuut heeft afgevraagd welke schade dit (mentaal/fysiek) zou aanrichten voor de pony? Was ze geen enkel moment bang dat ze die pony chronisch letsel aan zou doen? Was ze niet bang dat de pony elk moment kon instorten?
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 04-07-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Izep

[...]Een "dieren/paardenliefhebster"... Hoe kan iemand zoiets doen? Daar is nooit of te nimmer een goede reden voor, ook in geldnood zitten niet. Verwensingen zal ik maar wijselijk voor me houden maar laat ik het netjes zeggen: Ik heb geen greintje begrip of medelijden.

dwaallicht

Ach als je meewerkt aan dit soort dierenleed ben je een slecht mens. Imo verdien je dan geen plekje op deze aarde, als jij een ander levend wezen zon leed aan kan doen. En dat simpel voor de lusten van een paar geesteszieke figuren die erop kicken. Blehhh
Ik heb het tweede filmpje gelukkig niet gezien, maar ik lees hier dus dat die persoon ineens heel zielig moet zijn omdat haar leven nu een hel is.. Karma, dat is het woord!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:04

Schei toch uit met de tweede is erger...

Mensen die over sporen lopen te janken, nooit spoor in hun paard geprikt? Nee die was vervelend... Helaas maak ik meer lastige ruiters dan paarden mee, voornamelijk op wedstrijden.

De eerste slaat tegen het hoofd, ramt op zijn kont en niet zo zuinig ook... Nummer 2 zie ik echt niet zo hard slaan :n

Tweede heeft een bit in, nou zelf trekt niemand in paard zijn mond natuurlijk. Vandaar dat er zoveel filmpjes en opmerkingen op bokt van zijn.
Maakt het hier nog niet goed hoor, maar we zijn zelf net zo slecht bezig in de sport. En er zijn mensen die er niet in zitten maar ook genoeg die het wel doen.

Die pony hijgt... dat is natuurlijk erger dan op een rug bonken ;)

En er op rijden?? Ook niet lang... Ze staat voornamelijk te schuren. Nummer 1 breekt zijn ribben nog net niet... Dat soort dingen zie ik nr. 2 niet doen. Pony heen en weer duwen zal toch iets minder zeer doen ;)

En wie hierin de schoen past, trekt 'm aan.

Het recht systeem is te zwak dus lossen we het zelf maar op... Wordt zelf ook volwassen zeg. Hier zal niemand zijn die geen fouten heeft gemaakt, niet dat soort fouten, maar genoeg anderen. Ga lekker met z'n allen iemands leven verwoesten want dat is nodig, omdat wij dat met zijn allen vinden en we er vooral niet voor geleerd hebben.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:04

Ach, de politie deed in 2002 zelfs al mee aan deze fetisj hoor :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:05

schoentje schreef:
_San87_ schreef:
Wie heeft het over erger dan? Geen dingen verzinnen om je punt te maken. Is niet netjes.

Ik doelde op de opmerking van HTM. Erg makkelijk om je punt duidelijk te maken, door te roepen dat ik iets verzin ;)

Ik vind het gewoon raar dat het lijkt of mensen haast niet meer kunnen relativeren. Nu wil iedereen deze vrouw kapot maken, maar wanneer er verschrikkelijke dingen gedaan worden door mensen aan andere mensen dan kijkt er haast niemand van op en kan zo'n engerd uiteindelijk zelfs een soort van held worden, neem Willem Holleeder.

En ja, het is plagen of pesten en dat is niet goed. Een pony verwonden met een mes of stok in anus, wat je ook vaak hoort, vind ik wat anders, dat is geen plagen meer.

Dus er moet eerst zichtbaar lichamelijk letsel zijn wil het voor jou van betekenis zijn ? :r geestelijk letsel of onzichtbaar lichamelijk letsel zijn net zo erg!!!

Mensen reageren zo heftig omdat het om een dier gaat, dieren en kinderen zijn hulpeloos, weerloos, afhankelijk etc. mensen die elkaar uitmoorden zijn vaak 'beesten' en daar zit voor velen het verschil. Maakt niet minder dat alle slachtoffers net zo erg zijn.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:06

Ik vind eigenlijk dat ze de namen van al deze 'ponypletters' openbaar moeten maken, inclusief foto en verblijfplaatsen. Zo blijven onschuldige mensen buiten schot. Oke, de daders hebben geen leven meer, maar dat is eigen schuld dikke bult.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:07

schoentje schreef:
_San87_ schreef:

En ja, het is plagen of pesten en dat is niet goed. Een pony verwonden met een mes of stok in anus, wat je ook vaak hoort, vind ik wat anders, dat is geen plagen meer.
Je lijkt het tegen niemand in het bijzonder te hebben en noemt ook geen naam. Niet zo heel gek, dan he.

Mensen kunnen prima relativeren, zoek willekeurig bericht over een moord of verkrachting en de uitspraken zijn ook niet mals.

Schoentje

@Jaime, zeg ik dat dan? Kinderen pesten geeft ook geen lichamelijk letsel, maar is wel heel erg. Nog veel erger vind ik het als kinderen lichamelijk beschadigd worden.
Het ging over dat ik het 'plagen' noem, hierbij geef ik niet aan dat ik het niet erg vind.

Morris

schoentje schreef:
Ach, de politie deed in 2002 zelfs al mee aan deze fetisj hoor :P

[ Video ]

Flauwe opmerking!

Izep

Sorry maar ik vind het niet grappig schoentje, althans niet nu, hier, op dit moment.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:09

Ik ben het helemaal eens met Jaime_!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:09

Ach, als de tere zieltjes hier nu even niet tegen een luchtig grapje kunnen, dan is het toch wel heel erg. Dit bedoel ik dus met relativeren. Veel plezier nog mensen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:10

Suikermeisje, wil je nu mensen die serieus bezig zijn proberen goed te leren rijden (en dan PER ONGELUK! in het zadel bonken of in de mond trekken) vergelijken met een domme doos die MET OPZET een pony kwelt ter genot van een paar ontspoorde venten omdat ze er geld voor krijgt? :oo

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:10

schoentje schreef:
Ach, als de tere zieltjes hier nu even niet tegen een luchtig grapje kunnen, dan is het toch wel heel erg. Dit bedoel ik dus met relativeren. Veel plezier nog mensen!

Doei

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:11

haahahahah ik ga stuk om dat filmpje van die politie agent op die shet !!!!

Jaime_

schoentje schreef:
@Jaime, zeg ik dat dan? Kinderen pesten geeft ook geen lichamelijk letsel, maar is wel heel erg. Nog veel erger vind ik het als kinderen lichamelijk beschadigd worden.
Het ging over dat ik het 'plagen' noem, hierbij geef ik niet aan dat ik het niet erg vind.

Schijnbaar houden wij er een hele andere definitie op het woord 'plagen' na. Bij mij zit er namelijk nog een ernstig groot gebied tussen het begrip plagen en het begrip mishandelen.

Izep

xMarloes schreef:
ja hoor nu op de radio dat de pony's indd in beslag zijn genomen.

Ooooooooooh echt? Pffffffffff gelukkig!