Annemiek80 schreef:dees_daan schreef:Ik lees al een tijdje mee, er staat dat hij verkocht is aan Naturalis, wie verkoopt hem dan? Hij is van niemand.. Dus wie heeft daar 'winst' van? De gemeente van Texel ofzo?
Of hij het wel of niet overleefd had dat weet je niet, soms zie je dieren waar je van denkt die gaat het nooit overleven en die redden het, en soms gaan juist de dieren dood waar van verwacht werd dat ze het wel zouden overleven en alleen even opgeknapt moesten worden. Om maar te zeggen hij had het toch niet gered is lekker makkelijk, jammer dat hij geen kans meer gekregen heeft..
Ik denk dat verkocht duid op dat Naturalis 'opdraait' voor de kosten van het bergen van het dier.
Iedereen in dit topic (ik heb zijdelings meegelezen) springt hoog en laag over Naturalis maar weten jullie wel dat Naturalis vrijwel alle aangespoelde walvisachtigen 'bergt' en de skeletten prepareert die de laatste decennia aangespoelt zijn in Nederland?
Niet eens zozeer om hem zelf lekker aan het plafond te hangen, anders zou Naturalis onderhand volhangen met alleen skeletten van walvisachtigen, maar ook voor musea in andere landen.
Zonde om iets wat wetenschappelijke en educatieve waarde heeft maar gewoon te laten vergaan als je het mij vraagt.
Dan is hij dus niet verkocht..
Vind het wel vreemd dat dat geroepen word (niet alleen hier) terwijl dat nergens terug te vinden is, dat is dus wel stemmingmakerij. Op twitter staat ook dat Naturalis hier dik aan verdiend, het bergen en preparen kost juist geld.. Ze willen hem graag hebben, denk ook wel dat hij daardoor langer heeft moeten lijden en er geen explosieven gebruikt zijn, maar verkocht is heel iets anders..