Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:33

0152141488 schreef:
Undercover in Nederland kijk ik.
Er waren ook andere beeld materiaal, iemand zei: ja, als HET wilt doen met een paard moet je suikerklontjes meenemen, dat vinden ze lekker. En dan vlug er in.

Toen ik dat hoorde dacht ik; ik mag hopen dat het paard een flinke mep naar achteren doet }>

Hermelientje schreef:
En ik zou wel eens aan al die prijzenswaardige tolerante dames hier willen vragen of hun gevoel precies hetzelfde zou zijn als het hun vriend/partner/man/vader van je kinderen betreft met hun eigen paard. Kom op dames wees eens eerlijk nu wil ik het wel eens weten.

Ik weet wel dat als mijn vriend serieus met zoiets op de proppen kwam ik toch echt weg zou zijn :7
Heb mijn vriend ook nog nooit verlekkerd zien kijken terwijl hij de koeien aan het insemineren was dus ik verwacht niet dat ik em er ooit achter zal vinden met zijn broek op zijn knieen :Y)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:34

Hermelientje schreef:
Of het gaat veel dieper Cooper, want in heel veel culturen bestaat dit taboe, erg vaak komt dit onderwerp natuurlijk niet ter sprake. Ik kan me toch reacties van tieners (m/v) herinneren die voor het eerst hoorden dat er zoiets bestond als sex met dieren en die echt reageerden met walging. Dat heeft nul komma nul met onze cultuur te maken dat is een "gut reaction".

Tja Danibanani dat komt terug op het punt van het shoppen op zondag.

Mensen die voor het Eerst horen over sex met dieren zijn dus mensen die dat 'niet normaal' vinden hé :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:46

Hermelientje schreef:
Kennen jullie de stijlvorm overdrijving niet? }>

Ja, ik moest alleen heel erg lachen om die omschrijving _O-. Ik geef de beste man nog gelijk ook, dieren zijn veel makkelijker in de omgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:48

Hermelientje schreef:
@Danibanani

Ik snap je punt maar ik denk ook dat sommige dingen dieper gaan dan anderen hun vrijheid gunnen. Net zo goed als dat er mensen zijn die sex met dieren willen zijn er ook mensen die er een hele diepgewortelde aversie tegen hebben.

En ik zou wel eens aan al die prijzenswaardige tolerante dames hier willen vragen of hun gevoel precies hetzelfde zou zijn als het hun vriend/partner/man/vader van je kinderen betreft met hun eigen paard. Kom op dames wees eens eerlijk nu wil ik het wel eens weten.

En voor de goede orde vergeet niet wat Oscar Wilde zei:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.

Die vraag is al meerdere keren gesteld.
En het antwoord is ook heel eenvoudig. Ik zou er niet blij van worden ( ook niet als hij het met de buurvrouw doet) .
Maar als mijn man plotseling van hardcore Sm zou blijken te houden, of hondengevechten als hobby zou nemen hadden we ook een probleem.

Ik sta er tolerant tegenover. Zolang niemand er last van heeft ( en met eigen dier, geen mishandeling etc etc ..is al een keer of 100 gezegd) vind ik het onzinnig om het strafbaar te stellen.
Als mijn overbuurman het wel doet, en zijn vrouw vindt het prima... Wie ben ik dan om daar een probleem van te maken. Dat heeft toch niets met mijn gevoel te maken.

Ik vind het niets, maar er zijn zoveel dingen die ik niets vind, maar een ander mag dat best van mij hoor :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:54

Hermelientje schreef:
@Danibanani

Ik snap je punt maar ik denk ook dat sommige dingen dieper gaan dan anderen hun vrijheid gunnen. Net zo goed als dat er mensen zijn die sex met dieren willen zijn er ook mensen die er een hele diepgewortelde aversie tegen hebben.

En voor de goede orde vergeet niet wat Oscar Wilde zei:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.

Als mijn man het met een homo zou doen zou ik ook niet blij zijn en als hij het met een andere vrouw doet ook niet...
Misschien is, hoe ziekelijk ik het misschien zou vinden, een paard wel minder bedreigend en voelt dat minder als verraad...
Maar goed, ik heb niets te vrezen, mijn man houdt niet van paarden en reageert al allergisch als hij in de buurt komt, laat staan dat hij er tegenaan gaat staan wrijven... O:)

En als een ander dat doet met zijn eigen paard en ik merk er niets van en het paard heeft er ook geen probemen mee, tja...

Ik zelf voel mezelf al ongemakkelijk als ik de koker en piemel van mijn ruin schoon maak. Toch iets wat af en toe noodzakelijk is om te voorkomen dat hij plasproblemen krijgt. Hij heeft zelfs wel eens een prop in de urinebuis gehad die er uit stak. Dat schoonmaken doe je liever ook niet met publiek... :o

Peppertree

Re: Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:08

Stel, je moet je paard verkopen. Stel, er komen twee kopers op je pad die allebei evenveel bieden. De ene verteld je (ja, het is fictief) dat het paard af en toe zal gebruikt zal worden voor sex. Veilig, zonder dwang, met glijmiddel. De rest van de tijd mag ze lekker doen waar ze zin in heeft. De andere ken ik toevallig. Het is een niet bijster talentvolle, hardhandige ruiter die bekend staat als heethoofd met een kort lontje. Ze wil je paard snel uit gaan brengen op wedstrijd. Je paard is gezond en heeft nog zin in het leven, dus de optie slager is er wel, maar zou je liever niet kiezen.

Wat doe je als je op dat moment móet kiezen?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:47

julius_juut schreef:
Tot je een merrie te pakken hebt, dubbel lastig!

:D :D

Sorry als ik een vraag stelde die al eerder gesteld was. Ik geef het eerlijk toe ik heb niet alle honderd pagina's beestensex gelezen. :o

Maar waarom zou ik me eigenlijk druk moeten maken over de rechten van mensen die sex met dieren willen, zelfs als je er niemand anders mee benadeelt. Er zijn zoveel zaken die wettelijk niet mogen waar niemand anders last van heeft. Om te beginnen mag je maar met 1 man trouwen, zou iemand er echt last van hebben als ik er twee huwde? In Frankrijk mag je geen boerka dragen en ga zo maar door. Ik moet eerlijk bekennen dat als ik de straat op moet om te demonstreren voor de rechten van een achtergestelde groep deze groep laag op mijn prioriteitenlijstje staat. En voorzover ik weet is het ook mogelijk om dieren te besmetten met seksueel overdraagbare ziekten, dus kun je nooit garanderen dat een dier er helemaal niet door geschaad wordt. En waarschijnlijk speelt er bij mijn mening nog iets anders mee, namelijk alle prachtige verhalen waarmee pedoseksuelen iedereen zand in de ogen strooiden in de jaren zeventig en tachtig. Bij dat verhaal van die Duitser uit het BBC artikel had ik zoiets van ja ja waar heb ik dit alles eerder gehoord. De werkelijkheid is dat het om mannen gaat die juist niets geven om het welzijn van het kind of dier. Uiteindelijk is er toch een hele vreemde machtspositie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:54

Een dier kan niet besmet raken met menselijke SOA's en een mens niet met dierlijke. Echter kan je als mens wel ziek worden van seks met dieren en kan het dier beschadigd raken van seks met mensen (geestelijk).

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:04

laatst nog aflevering van spuiten en slikken terug zitten kijken dat ze in 1 of ander wazig land waren waar het de normaalste zaak van de wereld was dat hun "eerste ervaringen" met ezels waren. jongeren kregen ook les in "how to do" en werd ook gezegd dat ze heel lief en voorzichtig moesten zijn ( ezel bleef gewoon staan eten, kon en mocht weglopen werd niet vastgehouden.) ik ben t op sommige punten wel eens met vjestagirl (* wacht op boktbom) in dit ezel geval ze k er ook net zoveel schokkends in, ja t hoort niet, en nee ik zou ook niet willen dat ze het bij mijn beesten deden... maar in de landen waar dit gebeurde kwamen ook weinig aanrandingen/ verkrachtingen voor, nou dan dus maar de ezel ( die ook in mijn ogen hoogstens wat voelt kriebelen van de gemiddelde grote van een mannelijk "lïd") deze stelling werd ook gedeeld door presentator philemon (?) die ook zei van ja aan de ene kant heb je zoiets van t mag niet, t kan niet en het vreselijk vies maar als je daar dan ziet HOE t gebeurd... dan stem ik voor ipv dat ze meisjes van 8/9 uithuwelijken...

ik zeg... koooooom maar, kom maar :Y) schelden doet geen pijn ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:41

Ik vraag me oprecht af waarom het een keus zou moeten zijn tussen meisjes van 8/9 of ezels. Zitten we echt te wachten op een wereld vol met mannen die zo erg last hebben van evolutionaire inertie dat dit de keuze is. Ik dacht het niet hoor. Het is 2012 en niet de vroege middeleeuwen. Precies wat levert dit op voor vrouwen aldaar? Voor hun seksualiteit bedoel ik? Mogen zij ook iets fijn doen met een dier, al is het maar paardrijden girlyggirl?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:14

Peppertree, ik zou kiezen voor het welzijn van mijn paard en dat is de eerste koper. Dat ik het vies vind zet ik dan wel even opzij, want ik zou mijn paard zeker niet aan een ruiter zoals jij omschrijft meegeven.

Hermelientje: ik was ook niet van plan morgen met protestborden op de Dam te staan :D
Gisteravond bedacht ik me dat deze wet misschien sowieso een beetje een wassen neus is. Seks in het openbaar mocht al niet, de koe in een weiland neuken was dus al verboden. Dierenmishandeling mag ook niet, dus grof geweld gebruiken was ook niet toegestaan. Nu mag het weliswaar officieel ook niet meer thuis, maar wie gaat dat ooit controleren? Als ik me laat likken of neuken door mijn hond of mijn paard aan huis wekelijks aftrek dan ziet niemand dat en gebeurt er dus verder ook niks. Het is nu alleen prettig als een ander seks heeft met jouw dier, dan zijn ze strafbaar, en iedereen hier was het er mee eens dat je ook van andermans dieren af moet blijven.

Girlyggirl: ik mis de logica ook. Gewoon sowieso geen 9-jarige meisjes uithuwelijken lijkt mij een prima plan, met of zonder ezels. Ik betwijfel eerlijk gezegd ook of er zo'n duidelijke link is tussen dierenseks en een afname van aanrandingen en verkrachtingen (alleen al vanwege het verschil mens/dier, maar ook nog wat andere punten) - bovendien gok ik dat in dit "wazige land" de registratie niet optimaal is en vrouwenrechten dat misschien ook niet zijn, en dat ze dus geen idee hebben van de werkelijke hoeveelheid verkrachtingen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:28

Je hebt helemaal gelijk Danibanani. Het is oncontroleerbaar wat mensen thuis doen en opsporing zal vast geen hoge prioriteit hebben. Maar het lijkt me logisch dat met de toenemende verstedelijking het vaker andermans dieren zal overkomen dan in het verleden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:24

cooper schreef:
Eigenlijk eerlijk:
Stel dat die mevrouw nooit eerder in contact kwam met een man, en dus niet weet wat het betekent. Stel dat zij door een geneacoloog eventjes 'gebruikt' wordt zonder dat ze bij bewustzijn is, zonder dat iemand anders het zag en zonder dat ze het ooit te weten zou komen...Dan zou het aan de vrouw inderdaad geen (emotionele) schade aanbrengen.

Het is een probleem van de moment dat je er een probleem van maakt.

In onze maatschappij is het (gelukkig!!!) een probleem wanneer mannen ongevraagd aan je lichaam zitten. In een ander land worden vrouwen gewoon ongevraagd betast. Die lijden daar echt niet zo'n emotionele schade van als iemand 'van ons' dat zou doen.
Het is omdat er bij ons zo'n negatieve lading heerst over misbruik dat het automatisch zo'n negatieve lading krijgt.

Een kind in een armer land zal helemaal niet dezelfde gedachtengang hebben als wij. Die zal het misschien als onprettig ervaren, maar doordat het daar 'normaler' is, schikt het kind zich in de situatie, dat denkt er helemaal niet aan dat wat die man doet verkeerd is, nee dat hoort bij hen gewoon zo....

Op een stageplaats van me was er ook een kindje van 3 jaar dat misbruikt werd door een familielid.
Wat moesten wij doen?
Het laten links liggen.
Hoe meer aandacht wij aan het kind zouden besteden hierover, hoe getraumatiseerder het zou raken.
Het kind heeft namelijk nog geen besef van goed of kwaad. Zouden wij het duidelijk maken dat er iets ernstigs gebeurt is, dan zou het kind het als zodanig ervaren....Vandaar dat we dus zelf niet beladen mochten reageren.

Wij mensen bekijken alles altijd vanuit ons eigen referentie-kader, maar met 7 miljard mensen op de wereld met daarin tig aantal verschillende culturen, die elk allemaal verschillende normen en waarden hebben kan je gewoon NIET oordelen over wat normaal is of wat niet.
Je kan het maatschappelijk normaal noemen, maar je kan het niet als DE waarheids-normaal noemen (om het maar een naampje te geven :p )

Er zijn in de afgelopen jaren mondjesmaat stukjes documentaires geweest waarin wel degelijk door dergelijke vrouwen en kinderen werd aangegeven dat ze het afschuwelijk vinden. Ze hebben alleen geen recht van spreken (iets wat wij hier in Nederland weer raar vinden) en mogen zich over dit soort zaken niet uiten. Kan me alleen even niet meer herinneren hoe die programma's heetten. Het heeft ook in een bepaald boek gestaan, waarin interviews met dergelijke kinderen en vrouwen zijn uitgewerkt. Ik baal ervan dat ik de titel niet meer weet.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:48

Precies Shenavallie. Zo is het maar net. Vrouwen en kinderen hebben het maar te accepteren. Als de gedachtengang van Cooper zou kloppen dan zouden al die kinderen die bepoteld zijn in tehuizen er dus ook geen hinder van ondervinden want het was de dagelijkse gang van zaken dus normaal en niemand die ze anders vertelde, helaas was dat de "cultuur" in sommige tehuizen. En die "cultuur" van slavernij daar lijdt dan ook niemand onder want ja dat ging nou eenmaal zo. Uithuwelijken met tien, vrouwenbesnijdenis allemaal volkomen normaal in sommige culturen, dus geen vrouw die daar ooit mee zat als we zo denken als Cooper ons wil laten geloven. |( Ik snap niet dat mensen zich zoiets kunnen laten wijsmaken. Het heeft allemaal te maken met macht en machteloosheid en helemaal niks met culturele verschillen. Hoe kan het anders dat overal waar welvaart komt vrouwen toch ongeveer hetzelfde lijken te willen als de gemiddelde Nederlandse vrouw, met geboortebeperking zonder (ongevraagde ;) ) klappen of (seksuele) vernedering en met recht om aan het openbare leven deel te nemen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:00

Ik geloof ook niet in culturen waar vrouwen het geen probleem vinden om ongevraagd betast te worden. Op dat punt moeten we trouwens ook onze eigens Westerse cultuur niet overschatten, in 1999 is er nog een hele rel geweest in Italië over het al dan niet ongevraagd zijn van seksueel contact tussen een rijschoolhouder en een leerlinge in een strakke spijkerbroek:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... eans.dhtml
The Accused met Jodie Foster is uit 1988, dus al wat ouder, maar nog geenszins voltooid verlegen tijd.

Ik geloof echter wel dat er een goede en een slechte maatschappelijke reactie bestaat op dergelijke zaken. En een groot deel van de reden dat in bepaalde landen vrouwen er geen punt van maken als ze ongevraagd bestast zijn is dat zij – terecht – bang zijn voor de slechte maatschappelijke reactie. Vrouwen worden beschouwd als onrein, verliezen hun waarde als potentiële echtgenote of worden door hun eigen mannelijke familieleden vermoord omdat zij hun eer zijn verloren en daarmee hun familie te schande hebben gemaakt. Onder die omstandigheden is het een stuk aantrekkelijker om gewoon je taken te blijven doen en te zwijgen over de aanranding/verkrachting etc. Maar het is absurd om aan te nemen dat die vrouwen zwijgen omdat het ze het niet erg vinden om betast te worden.

Dat betekent dan weer niet dat hier de maatschappelijke reactie per definitie wél goed is. Hier worden slachtoffers net zo goed gebrandmerkt, alleen niet als ‘bezoedeld’, maar als martelaar. Zie als slachtoffer in een grote zedenzaak maar eens van dat brandmerk af te komen. Volslagen onbekenden tonen ongevraagd hun medeleven. Mensen lopen constant op hun tenen om jou maar vooral niet te kwetsen. Seksueel getinte grappen worden plotseling ingeslikt om toch maar vooral rekening te houden met de gevoelens van die arme ziel die als kind is misbruikt. Voordat in de klas seksuele voorlichting wordt gegeven moet de juf eerst bij jou thuis met je ouders komen overleggen of jij het aan zult kunnen om bij die lessen aanwezig te zijn. Je wordt altijd anders behandeld dan andere kinderen, want jij bent geen normaal kind maar een Slachtoffer. Dat lijkt mij evengoed een destructieve maatschappelijke reactie. In beide gevallen is de oorzaak hetzelfde. Het is niet de vraag of de vrouw (het kind) zelf kan accepteren wat haar is overkomen, het gaat erom dat de omgéving niet accepteert wat er is gebeurd. Terwijl die omgeving er wat mij betreft helemaal niets mee te maken heeft.

Wat nu naar mijn idee is gebeurd door het wettelijk vastleggen van een verbod op seks met dieren, nota bene onder het kopje ‘goede zeden’, is dat de wetgever opschrijft dat het de omgeving iets aangaat wat mensen in de privésfeer doen. Voor de mensen die graag willen weten waar de grenzen liggen: als de wetgever recht van spreken heeft over de boer die in de stal onzedelijke spelletjes met zijn koe speelt, heeft die wetgever dan ook recht van spreken over de yup die in zijn schuurtje met handboeien en zweepjes speelt? Of over wat jij met je vent mag doen op de keukentafel (waar ook weleens gasten aanschuiven) of op het nieuwe leren bankstel (waar zondagmiddag je schoonouders op zitten)? Om nog maar te zwijgen over wat die mensen zelf thuis doen op hun bankstel waar jij volgende week weer op zit? En maakt het dan iets uit of de hond en de kat in dezelfde ruimte aanwezig zijn?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:10

maura schreef:
maar nog geenszins voltooid verlegen tijd

Een mooie vertyping in deze context :D

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:13

mocht iemand het idee hebben het met mijn goed uitziende hond te doen...helaas die word panisch als ik met een papiertje een grasspriet uit zijn achterste moet halen die er uit hangt. Zijn kont is een no go area :')

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:20

Haha Maura, inderdaad wij zijn er ook nog lang niet. Maar zolang er niet alleen mannen zijn die zo denken maar ook nog zoveel jonge vrouwen zijn die bij het woord feminisme kijken alsof het om iets gaat dat nog viezer is dan sex met een /3 blijft er werk aan de winkel.

Wat betreft de omgang met slachtoffers denk ik dat we van het ene uiterste naar het andere zijn gegaan, van geen aandacht naar veel te veel aandacht. Dat doet echter niets of aan de hinder of ellende die een persoon van misbruik kan ondervinden. Als ik lees hoeveel slachtoffers uit die tehuizen in Wales later zelfmoord hebben gepleegd (nog voordat de zaak in de openbaarheid kwam) en als je de getuigenissen hoorde van de mannen die binnen de katholieke kerk zijn misbruikt kun je toch ook niet stellen dat geen aandacht geven veel heeft opgeleverd voor hun gemoedsrust of levensgeluk.

Ik vermoed dat de wetgevers in veel landen die nu bestialiteit en dierenporno strafbaar maken zich niet zo druk maken om eenzame en incidentele gevallen, maar wel om de enorm toegenomen dierenporno "industrie" (vaak zeer geweldadig) op het net. Er zijn dus forums waar het net als op Bokt over paarden gaat maar echt niet over "of een zweepje sielug is". Deze plotselinge toename de laatste jaren lijkt precies gelijke tred te houden met de daling van kinderporno op het net na scherper optreden hiertegen. Trek je eigen conclusie zou ik zeggen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:43

Hermelientje schreef:
Haha Maura, inderdaad wij zijn er ook nog lang niet. Maar zolang er niet alleen mannen zijn die zo denken maar ook nog zoveel jonge vrouwen zijn die bij het woord feminisme kijken alsof het om iets gaat dat nog viezer is dan sex met een /3 blijft er werk aan de winkel.

Wat betreft de omgang met slachtoffers denk ik dat we van het ene uiterste naar het andere zijn gegaan, van geen aandacht naar veel te veel aandacht. Dat doet echter niets of aan de hinder of ellende die een persoon van misbruik kan ondervinden. Als ik lees hoeveel slachtoffers uit die tehuizen in Wales later zelfmoord hebben gepleegd (nog voordat de zaak in de openbaarheid kwam) en als je de getuigenissen hoorde van de mannen die binnen de katholieke kerk zijn misbruikt kun je toch ook niet stellen dat geen aandacht geven veel heeft opgeleverd voor hun gemoedsrust of levensgeluk.

Ik vermoed dat de wetgevers in veel landen die nu bestialiteit en dierenporno strafbaar maken zich niet zo druk maken om eenzame en incidentele gevallen, maar wel om de enorm toegenomen dierenporno "industrie" (vaak zeer geweldadig) op het net. Er zijn dus forums waar het net als op Bokt over paarden gaat maar echt niet over "of een zweepje sielug is". Deze plotselinge toename de laatste jaren lijkt precies gelijke tred te houden met de daling van kinderporno op het net na scherper optreden hiertegen. Trek je eigen conclusie zou ik zeggen.

Maar aan de andere kant is het helemaal niet duidelijk of de invloed van porno op dit soort gedrag positief of negatief is, dus kan je perce zeggen dat de daling van dierenporno ook bijdraagt aan de daling van dierenseks cq verbetering van dierwelzijn?

Ik vind het trouwens opzich prima om dierenseks te verbieden boeit mij helemaal niets, maar ik vind dan gewoon dat je echt dierenseks moet verbieden dus alle seksuele handelingen die niet medisch noodzakelijk zijn (dus geen KI meer ed.) Omdat je nu een motivatie straft ipv een daad, imo dus een gedachte en een gedachte bestraffen kan imo niet :Y)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:23

Hermelientje schreef:
Deze plotselinge toename de laatste jaren lijkt precies gelijke tred te houden met de daling van kinderporno op het net na scherper optreden hiertegen. Trek je eigen conclusie zou ik zeggen.

Mijn conclusie? Zonder verdere achtergrondinfo is mijn conclusie dan dat de wetgever er beter aan had gedaan om de wetgeving omtrent het in bezit hebben, verhandelen en produceren van dierenporno aan te scherpen. En dat de recherche een groter budget toegewezen moet krijgen om dierenporno te bestrijden op vergelijkbare wijze als blijkbaar met succes bij kinderporno wordt toegepast. Dan was de industrie aangepakt zonder een precedent te scheppen voor bemoeienis van de rijksoverheid met hetgeen zich in de privé-stal afspeelt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:07

@Liedje
Ach als je leest hoe de "verzamelwoede" heerst wat betreft het aantal beelden op forums met kinderporno dan neem ik aan dat dat bij dierenporno wel niet anders zal zijn. En uiteindelijk ben je als jij de meeste plaatsjes aanlevert in die fora "de vent met de grootste". Meer pornobeelden meer sex zou ik zeggen, de beelden moeten toch ook gemaakt worden. ;)
Het is natuurlijk helemaal niet uitgesloten dat in de toekomst zoiets als KI ook verboden wordt, wie zal het zeggen. Maar daar is kennelijk op dit moment geen kamermeerderheid voor.

@Maura
Er is op dit moment (nog) geen internationale consensus zoals bij kinderporno, dat maakt het onmogelijk het op en met behulp van het internet te bestrijden op de manier waarop dat met kinderporno gebeurt. Bij veel "moraliserende" wetgeving is er een kleinere groep landen die er mee begint. Denk aan het verbod op prostitutiebezoek in de scandinavische landen, waar juist de bezoeker strafbaar is en niet de prostituee. Als zo'n verbod echt te betuttelend en te belachelijk is dan zal de praktijk dat wel uitwijzen denk ik en zal het wel weer verdwijnen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:33

maura schreef:
Ik geloof ook niet in culturen waar vrouwen het geen probleem vinden om ongevraagd betast te worden.

Ik zeg nergens dat ze géén last ondervinden of het geen probleem vinden.
Wat ik wel zeg is dat het hier op een heel andere manier ervaren wordt omdat er hier erkenning is voor het negatieve gevoel dat de vrouw erdoor ervaart, en op die manier het 'slachtoffer-gevoel' versterkt wordt.
In andere culturen wordt dat ook als onprettig ervaren, maar is het meer 'normaler', waardoor de emoties die erbij komen kijken ook op een andere manier tot uiting komen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:32

Waar baseer je dat op? Jouw idee over die 'andere manier' van ervaren?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:54

cooper schreef:
In andere culturen wordt dat ook als onprettig ervaren, maar is het meer 'normaler', waardoor de emoties die erbij komen kijken ook op een andere manier tot uiting komen.

Inderdaad Cooper de emoties komen op een andere manier tot uiting. Wat manieren die me zo te binnen schieten zijn laag zelfbeeld, depressies of zelfs zelfdoding. En dacht je nou echt dat vrouwen onder elkaar geen uiting geven aan hun negatieve gevoelens in andere culturen? Over welk land of cultuur heb je het eigenlijk? Nog niet zo lang geleden was het heel normaal volgens de toen geldende Nederlandse cultuur dat je als vrouw ongewenste intimiteiten en constante seksueel getinte grapjes over je heen kreeg op je werk. Ik heb nog nooit een vrouw gesproken die zich daar niet heel erg rot bij voelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:17

Hermelientje schreef:
Vjestagirl schreef:
Vrouwen zijn zich er bewust van wat de intentie is als een man dat doet. Een dier heeft geen flauw benul bij intentie.

Apart argument. Dan mag een slapende vrouw, een gedrogeerde vrouw of een vrouw onder narcose wel misbruikt worden, die weet ook niks van de intentie.

en bij mensen heb je ook nog te maken met een familie. Zelfs als iemand dood is, of levenslang in coma, zelfs dan zou ik het toch echt niet zo chill vinden als bv. mijn (hypothetische) nichtje verkracht zou worden }:0
Da's ook de reden dat ik niet echt voorstander ben van je uitleven op andermans dieren... Beter houd je het bij je eigen dieren, mja... Als die er geen last van hebben :)