Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Lauren_

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:31

Op dit moment zijn er geneg mensen in de WW die graag wilen werken en het financieel ruimer hebben, maar er zijn geen banen. Zelfs het UWV geeft dat aan. Stel dat je in de WW zit, je eenouderkorting vervalt, je zorgtoeslag vervalt. ben je daar werkelijk jaloers op? Want zo klinkt het hier wel een beetje. Alsof thuis zitten terwijl anderen om je heen werken zo'n prettige situatie is. Veel reacties zijn hier wel heel kortzichtig, de economie is niet meer dezelfde dan drie jaar geleden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:37

Ik doe m'n best om niet in de ww te komen (helemaal geen zin in thuis zitten) maar ik vrees het ergste.
Als het dan misschien niet anders is, ben ik toch blij dat vangnetje te hebben.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:42

Persoonlijk vind ik dat er met de bestaande middelen en procedures te weinig wordt gedaan... Er is in Nederland een heleboel geregeld, we hebben vele geboden en verboden. In plaats van weer allerlei nieuwe dingen in het leven te roepen, zou ik zo graag zien dat het bestaande eens consequent wordt toegepast. Het schort 'em aan de handhaving in mijn ogen. En zonder handhaving, zijn regels van weinig betekenis.

Om fraude en misbruik tegen te gaan bijvoorbeeld. En ook als het gaat om gelijke behandeling: niet alleen in iemands voordeel toepassen, maar ook als in iemands nadeel. Ik maak me niet alleen druk om het feit dat vrouwen in bepaalde beroepen voor een gelijke functie nog steeds minder verdienen dan mannen in diezelfde functie, ik maak me juist nog meer druk om het feit dat bepaalde mensen zo makkelijk wegkomen met criminele activiteiten. En vooral dat het gezien wordt als een taak van de overheid. Waarom moet het steeds op dat hoogste niveau worden opgelost? Je bent toch een samenleving? Gebruik maken van groepsdruk, laten zien en horen wat gewenst is en wat niet.

Daarnaast vind ik dat er meer moet worden geinvesteerd in voorlichting/ informeren. Wederom vanuit dezelfde idee als ik hierboven beschreef: de middelen zijn er maar de mensen weten ze niet te vinden. Mensen weten soms helemaal niet waar ze recht op hebben. Bovendien ligt er een grote taak in signalering en preventie, zodat we niet het paard na de wagen hoeven te spannen. Voorkomen is beter dan genezen, investeer daar dan in. Dat begint ook al bij de kwaliteit van leerkrachten: juist op basisscholen vind ik dat er een enorme signaleringstaak ligt. Onderwijzers moeten daarvoor toegerust zijn. Weten wat er speelt of kan spelen al in de vroege jeugd. Opvoeding is een taak van ouders, maar als het daar mis gaat, moet er zo vroeg mogelijk een vangnet zijn. Inherent hieraan is wel dat de beloning voor kwalitatief goede onderwijzers omhoog moet en dat het niveau en inhoud van de opleiding hoo moeten zijn. Denk ik mogelijkheden, maar signaleer beperkingen.

Ik heb natuurlijk niet een kant en klaar, doorberekend plannetje voor mijn neus liggen hier, dus wat ik zeg ik gewoon een visie waarvan ik de uitwerking/ het hoe en wat nog niet precies weet. Problemen EERDER herkennen en aanpakken. Zowel als het gaat om zorgproblematiek (ook jeugdzorg) als om andere zaken.

Verder heb ik zelf het idee dat de grootschaligheid NIET beter is dan kleinschaligheid. Sterker nog: ik zie liever kleinschaligere bedrijven/ instellingen o.a. ook om de sociale cohesie hoog te houden. Hoe persoonlijker/ informeler en hoe korter de afstand tussen lagen in het bedrijf/ de instelling, hoe prettiger/ beter denk ik de werkplek is. Dat kleinschalige zie ik ook graag terug in de sector waar dieren een grote rol spelen. Terug naar normale hoeveelheden, terug naar een normaal bestaan voor dieren. Slechter voor het milieu? Het zij zo, dat is dan de natuur. Dan moeten mensen niet piepen om de hogere prijzen van vlees bijvoorbeeld. Dat is dan wat het kost. Te duur? Dan koop je het maar niet.
Ik vind dat je, zowel als het om mensen gaat als om dieren, EERST een basisbestaansniveau moet vaststellen, en van daaruit moet gaan kijken naar mogelijkheden en naar de beste inrichting ervan. Niet andersom. Niet een prijs vaststellen en het basisbestaansniveau er aan aanpassen.

Last but not least: ik hoop dat de mensen wat meer de moed krijgen om gezamenlijk op te treden tegen onbeschoft gedrag wat de maatschappij klauwen met geld kost. Ik begrijp de angst die er soms is onder mensen, maar samen sta je sterker dan alleen. Dat begint voor mij bij de kleine dingen, zoals zien dat iemand afval op de grond gooit, horen dat iemand een ander lastig valt, weten dat iemand fraudeert, etc. Ik hoor veel geklaag, maar zie geen actie.

Wat aandachtspunten voor individuen wat mij betreft:
- niet boven je stand leven
- verander de wereld, begin bij jezelf
- neem verantwoordelijkheid voor wat je zegt en doet, of juist niet zegt en niet doet. En doe! Dus denk niet alleen maar.
- praat over oplossingen, niet over problemen
- aanvaard de consequenties van je gedrag. Klaag dus niet als je een boete krijgt voor 30 km/u te hard rijden. Rijdt ofwel langzamer, of accepteer de boete. Dit is slechts 1 van de vele voorbeelden.
- als je het midden- en klein bedrijf in stand wilt houden, koop dan bij de buurtsuper en niet bij de AH. Misschien wat kort door de bocht, maar zo werkt het wel. Daarnaast vind ik uiteraard dat de overheid een belangrijke rol heeft in het voeren van een beleid waarbij de middenstand het hoofd boven water kan houden tegenover de megabedrijven.
- bemoei je eens wat meer met elkaar. Een glimlach met een glimlach beantwoorden. Weten wat speelt in de buurt en in de wijk. Ik vind dat niet alleen een "politieke" taak, maar ook een menselijke taak. We hebben geen mensen gekozen om dat voor ons te doen vind ik. We kunnen elkaar best wat meer helpen, dat staat helemaal los van geldzaken. Dat heeft ook gewoon met compassie te maken denk ik.

Misschien slaat het allemaal als een tang op een varken, maar dit is mijn visie, vanuit mijn gevoel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:51

gummie schreef:
Last but not least: ik hoop dat de mensen wat meer de moed krijgen om gezamenlijk op te treden tegen onbeschoft gedrag wat de maatschappij klauwen met geld kost. Ik begrijp de angst die er soms is onder mensen, maar samen sta je sterker dan alleen. Dat begint voor mij bij de kleine dingen, zoals zien dat iemand afval op de grond gooit, horen dat iemand een ander lastig valt, weten dat iemand fraudeert, etc. Ik hoor veel geklaag, maar zie geen actie.

Ik respecteer je gevoel maar we hebben al big brother..en wil je nog meer stasi-achtige verschijnselen in combi met nsb gedrag.(verlinken)

Daar zit de grote angst..Ze weten toch al alles van je..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:03

We moeten weer terug naar de tijd dat een jongere beleefd is tegen een oudere.
En dat die oudere mensen weer eens gezag gaan uitstralen in plaats van bang zijn.

En dat je, je eigen probleem zelf moet oplossen.
In plaats van wijzen naar de staat dat zij het moeten oplossen.

Wie raad mijn stem keuze ??

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:09

Ik twijfel nog tussen de SP, PvdA en Groenlinks. Ik denk dat ik pas in het hokje de definitieve keus maak.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:10

ceasario schreef:
gummie schreef:

Ik respecteer je gevoel maar we hebben al big brother..en wil je nog meer stasi-achtige verschijnselen in combi met nsb gedrag.(verlinken)

Daar zit de grote angst..Ze weten toch al alles van je..

Met angst doelde ik op de angst van sommige mensen om een ander aan te spreken op gedrag. Ingegeven door de mogelijke gevolgen die dat aanspreken heeft.

Verder heeft het weinig met verlinken te maken, en al helemaal niet in crisistijd waar we moeten discussieren over waar we de centen vandaan kunnen vissen terwijl er aan de andere kant klauwen met geld verdwijnen doordat er niet wordt opgetreden. Ik vind dat we te veel hangen op de overheid, dat die het maar moet doen, dat die het maar moeten regelen en controleren. Als mijn buurvrouw haar kind mishandelt, bel ik de politie of ik klop zelf aan als ik meen dat dat kan. Als iemand voor mijn neus iets op straat gooit, spreek ik die persoon daar op aan. Dat soort dingen. Heeft niets met big brother te maken. Meer met niet je kop in het zand steken.

Als gedrag geen consequenties heeft, houd je het gedrag in stand. Zo zie ik dat.

Ben het overigens met Ariebren eens.
Laatst bijgewerkt door gummie op 09-09-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:11

Lauren_ schreef:
Op dit moment zijn er geneg mensen in de WW die graag wilen werken en het financieel ruimer hebben, maar er zijn geen banen. Zelfs het UWV geeft dat aan. Stel dat je in de WW zit, je eenouderkorting vervalt, je zorgtoeslag vervalt. ben je daar werkelijk jaloers op? Want zo klinkt het hier wel een beetje. Alsof thuis zitten terwijl anderen om je heen werken zo'n prettige situatie is. Veel reacties zijn hier wel heel kortzichtig, de economie is niet meer dezelfde dan drie jaar geleden.

Ik ken iemand in mijn nabijheid..Heeft 1 jaar geleden ontslag gekregen..
Begon als slager en werd chefslager bij verschillende supermarktbedrijven..
Heeft zich van 17 jaar tot 52 j zich het lazer gewerkt en verantwoordelijkheid genomen..
Met een zeer ruim salaris op het einde..maar kon toch vertrekken..(handdruk om de gang naar de Rechter te voorkomen) :(:)
Moet hij nu elk tijdelijk baantje aannemen..om zijn "hoge" WW in te wisselen..
En wie flikkert hem buiten..zo'n miep uit de generatie van 37- 42 omdat ze niet opgewassen was tegen ervaring en handen uit de mauw steken..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:13

Als het gaat om crimineel gedrag op grotere schaal, dan zie ik dat idd meer als taak van de overheid, die beschikt immers over voldoende gegevens om het misbruik vast te stellen en er wat aan te doen. Vandaar de ME bussen die naar een woonwagenkamp werden gestuurd om daar belasting te innen, auto's in beslag te nemen en wietplantages op te ruimen. Dit is een willekeurig voorbeeld, en dat zie ik een burger niet doen nee.

Dat bedoelde ik dus met handhaving. Regelgeving die bestaat, toepassen. En het niet op z'n beloop laten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:22

Nu op Nederland 2: andere tijden. Over de pijn van bezuinigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:23

mijn stemwijzer zegt nl lokaal iemand die wat meer van hun punten weet? kan het even niet vinden

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:26

Waarom kan ik het met mijn pensioentje het wel redden ??
Ga er wat bij doen, kom achter die geraniums vandaan.
Rutte, Samson, Roemer, enz helpen je niet.
Je moet het zelf doen.
Er is zat handel te doen. (behalve de paarden handel voor mij.)
Geen paarden handel, dan stallen erbij maken en betalende klantjes binnen halen.

Ga eens een keer in de oogsttijd aardappelen, bonen en uien lezen . :7

Pleur dat abonnement van die telefoon, samen met de telefoon in de vuilnisbak.

Auto, waarom ??
Eén maand geen verzekering en wegen belasting, je koopt een leuke 2de hands fiets.

Nee, iedereen wil luxe en als je geen inkomen hebt uit arbeid moet de gemeenschap die luxe betalen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:27

CCCCC schreef:
Ik twijfel nog tussen de SP, PvdA en Groenlinks. Ik denk dat ik pas in het hokje de definitieve keus maak.

Waren ook mijn twijfels, ik ga voor de PvdA. Als die de grootste wordt (ipv de VVD..) is de kans groot dat de SP en GL ook mee kunnen regeren :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:31

Mijn vader zei vroeger:
Dankzij de zegeningen van de PVDA hebben we nu een probleem.

Den Uil heeft alle gas rechten verkwanseld en gelijk geinvesteerd in die mens die op zijn reet zit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:34

Heino schreef:
CCCCC schreef:

Waren ook mijn twijfels, ik ga voor de PvdA. Als die de grootste wordt (ipv de VVD..) is de kans groot dat de SP en GL ook mee kunnen regeren :)

Nou ik hoop echt dat die 3 gaan regeren,desnoods de CDA erbij als ze niet genoeg zetels hebben bij elkaar.Eigenlijk maakt het me niet zo héél veel uit,als die VVD er maar niet bij komt.
Ik betrap mezelf er op dat ik zo'n hekel heb gekregen aan die Rutte.Kan er nix aan doen,maar het word alleen maar erger.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:35

Ariebren schreef:
Mijn vader zei vroeger:

Den Uil heeft alle gas rechten verkwanseld en gelijk geinvesteerd in die mens die op zijn reet zit.

Blijkbaar heb je een hoog genoeg pensien om paarden te houden, Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een allenstaande ouder in de bijstand.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:36

Ariebren schreef:

Auto, waarom ??
Eén maand geen verzekering en wegen belasting, je koopt een leuke 2de hands fiets.

Nee, iedereen wil luxe en als je geen inkomen hebt uit arbeid moet de gemeenschap die luxe betalen.

- Abbo telefoon is opgezegd, alleen zit ik er tot maart volgend jaar aan vast -O- Vanaf maart ga ik wel over op simonly, ik merk dat ik hem amper gebruik , mede door wifi.
- Auto heb ik nodig, werk in Doetinchem, woon zelf bij Assen. Door de week huur ik een woning in Doetinchem, maar ik wil in het weekend graag naar huis. OV doet er zo'n 3 uur over en is duur, met de auto ben ik in 1,5 uur thuis. Van werk-woon in Doetinchem fiets ik wel. Ook als het regent. Verzekering heb ik verlaagd door een slipcursus te doen.

- ANWB: Wel lid, alleen Nederland dekkend.

- Elektriciteit heb ik het allergoedkoopste wat er was
- Internet, tv goedkoopste wat er was (wel luxe, maar de avonden zijn anders wel erg lang)
- Verzekeringen: Zo goedkoop mogelijk, wat ik niet hoef te verzekeren laat ik ook gaan

- Boodschappen? Lidl, grote porties inkopen en invriezen. Letten op de aanbiedingen etc.

- Luxe in de huurwoning? TV, radiootje, internet. Helaas elektrisch koken dus opletten met het op tijd uitschakelen omdat de plaat toch lang warm blijft.

Bewust leven scheelt al veel geld, maar dat moet je jezelf wel aanleren!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:37

gohya schreef:
Heino schreef:

Nou ik hoop echt dat die 3 gaan regeren,desnoods de CDA erbij als ze niet genoeg zetels hebben bij elkaar.Eigenlijk maakt het me niet zo héél veel uit,als die VVD er maar niet bij komt.
Ik betrap mezelf er op dat ik zo'n hekel heb gekregen aan die Rutte.Kan er nix aan doen,maar het word alleen maar erger.

Mwah, als groenlinks in de regering komt kan ik helemaal gaan oppassen met het autorijden... Groenlinks wil er 15 cent per liter op de benzineprijs bij hebben. Wordt het helemaal duur met de rijkostenvergoeding die er al af gaat. -O-

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:39

Toch staat Rutte ook in deze peiling als eerste.

Rutte heeft nu een probleem.
Hoge bomen vangen veel wind.
Dus wat doen die andere partij voorzitters.
Rutte afkraken.
Maar driekwart van Nederland weet dat de VVD gedachte veel beter is voor de welvaart.

Welvaart moet je zelf maken.

Roemer, Samson, Wilders geven jouw geen welvaart.

Die kraken alles af en geven geen oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:40

Lauren_ schreef:
Ariebren schreef:
Mijn vader zei vroeger:

Blijkbaar heb je een hoog genoeg pensien om paarden te houden, Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een allenstaande ouder in de bijstand.

Vraagje: waarom moet de nadruk altijd liggen op de alleenstaande ouder in de bijstand, ouderen met een aow en dergelijken? Je kant toch geen politieke keuze maken alleen op basis daarvan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:42

Lovely schreef:

Vraagje: waarom moet de nadruk altijd liggen op de alleenstaande ouder in de bijstand, ouderen met een aow en dergelijken? Je kant toch geen politieke keuze maken alleen op basis daarvan?[/quote]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Niet iedereen die in de bijstand zit is een alleenstaande ouder namelijk...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:43

Winged schreef:
Ariebren schreef:

Auto, waarom ??

- Abbo telefoon is opgezegd, alleen zit ik er tot maart volgend jaar aan vast -O- Vanaf maart ga ik wel over op simonly, ik merk dat ik hem amper gebruik , mede door wifi.
- Auto heb ik nodig, werk in Doetinchem, woon zelf bij Assen. Door de week huur ik een woning in Doetinchem, maar ik wil in het weekend graag naar huis. OV doet er zo'n 3 uur over en is duur, met de auto ben ik in 1,5 uur thuis. Van werk-woon in Doetinchem fiets ik wel. Ook als het regent. Verzekering heb ik verlaagd door een slipcursus te doen.

- ANWB: Wel lid, alleen Nederland dekkend.

- Elektriciteit heb ik het allergoedkoopste wat er was
- Internet, tv goedkoopste wat er was (wel luxe, maar de avonden zijn anders wel erg lang)
- Verzekeringen: Zo goedkoop mogelijk, wat ik niet hoef te verzekeren laat ik ook gaan

- Boodschappen? Lidl, grote porties inkopen en invriezen. Letten op de aanbiedingen etc.

- Luxe in de huurwoning? TV, radiootje, internet. Helaas elektrisch koken dus opletten met het op tijd uitschakelen omdat de plaat toch lang warm blijft.

Bewust leven scheelt al veel geld, maar dat moet je jezelf wel aanleren!

Bewust leven, deed iedereen dat maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:45

gummie schreef:
Nu op Nederland 2: andere tijden. Over de pijn van bezuinigen...

Mooie documentaire en heel leerzaam voor de huidige tijd. Het laat ook duidelijk het talent zien wat de PvdA bezat om het tij te keren op de arbeidsmarkt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:47

gummie schreef:
. Vandaar de ME bussen die naar een woonwagenkamp werden gestuurd om daar belasting te innen, auto's in beslag te nemen en wietplantages op te ruimen. Dit is een willekeurig voorbeeld, en dat zie ik een burger niet doen nee.

.

Als je wiet legaliseert net als drank en tabak..Kun je dat duur apparaat voor andere doeleinde gebruiken of deels opruimen.
Dan snijdt het voor de belastingbetaler aan 2 kanten..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:48

Ik ben niet voor legaliseren, ik ben voor handhaven. Ik vind gedogen een waardeloze constructie. Betekent niets anders dan dat het nog steeds verboden is, maar dat niet wordt gehandhaafd. Gaat nergens over imo. Of wel, of niet. Niet een beetje, misschien, soms, of alleen als we niet kijken ofzo...