Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Last but not least: ik hoop dat de mensen wat meer de moed krijgen om gezamenlijk op te treden tegen onbeschoft gedrag wat de maatschappij klauwen met geld kost. Ik begrijp de angst die er soms is onder mensen, maar samen sta je sterker dan alleen. Dat begint voor mij bij de kleine dingen, zoals zien dat iemand afval op de grond gooit, horen dat iemand een ander lastig valt, weten dat iemand fraudeert, etc. Ik hoor veel geklaag, maar zie geen actie.
ceasario schreef:gummie schreef:Last but not least: ik hoop dat de mensen wat meer de moed krijgen om gezamenlijk op te treden tegen onbeschoft gedrag wat de maatschappij klauwen met geld kost. Ik begrijp de angst die er soms is onder mensen, maar samen sta je sterker dan alleen. Dat begint voor mij bij de kleine dingen, zoals zien dat iemand afval op de grond gooit, horen dat iemand een ander lastig valt, weten dat iemand fraudeert, etc. Ik hoor veel geklaag, maar zie geen actie.
Ik respecteer je gevoel maar we hebben al big brother..en wil je nog meer stasi-achtige verschijnselen in combi met nsb gedrag.(verlinken)
Daar zit de grote angst..Ze weten toch al alles van je..
Lauren_ schreef:Op dit moment zijn er geneg mensen in de WW die graag wilen werken en het financieel ruimer hebben, maar er zijn geen banen. Zelfs het UWV geeft dat aan. Stel dat je in de WW zit, je eenouderkorting vervalt, je zorgtoeslag vervalt. ben je daar werkelijk jaloers op? Want zo klinkt het hier wel een beetje. Alsof thuis zitten terwijl anderen om je heen werken zo'n prettige situatie is. Veel reacties zijn hier wel heel kortzichtig, de economie is niet meer dezelfde dan drie jaar geleden.
Heino schreef:CCCCC schreef:Ik twijfel nog tussen de SP, PvdA en Groenlinks. Ik denk dat ik pas in het hokje de definitieve keus maak.
Waren ook mijn twijfels, ik ga voor de PvdA. Als die de grootste wordt (ipv de VVD..) is de kans groot dat de SP en GL ook mee kunnen regeren
Ariebren schreef:Mijn vader zei vroeger:
Dankzij de zegeningen van de PVDA hebben we nu een probleem.
Den Uil heeft alle gas rechten verkwanseld en gelijk geinvesteerd in die mens die op zijn reet zit.
Ariebren schreef:Pleur dat abonnement van die telefoon, samen met de telefoon in de vuilnisbak.
Auto, waarom ??
Eén maand geen verzekering en wegen belasting, je koopt een leuke 2de hands fiets.
Nee, iedereen wil luxe en als je geen inkomen hebt uit arbeid moet de gemeenschap die luxe betalen.
gohya schreef:Heino schreef:
Waren ook mijn twijfels, ik ga voor de PvdA. Als die de grootste wordt (ipv de VVD..) is de kans groot dat de SP en GL ook mee kunnen regeren
Nou ik hoop echt dat die 3 gaan regeren,desnoods de CDA erbij als ze niet genoeg zetels hebben bij elkaar.Eigenlijk maakt het me niet zo héél veel uit,als die VVD er maar niet bij komt.
Ik betrap mezelf er op dat ik zo'n hekel heb gekregen aan die Rutte.Kan er nix aan doen,maar het word alleen maar erger.
Lauren_ schreef:Ariebren schreef:Mijn vader zei vroeger:
Dankzij de zegeningen van de PVDA hebben we nu een probleem.
Den Uil heeft alle gas rechten verkwanseld en gelijk geinvesteerd in die mens die op zijn reet zit.
Blijkbaar heb je een hoog genoeg pensien om paarden te houden, Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een allenstaande ouder in de bijstand.
Lovely schreef:Blijkbaar heb je een hoog genoeg pensien om paarden te houden, Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een allenstaande ouder in de bijstand.
Winged schreef:Ariebren schreef:Pleur dat abonnement van die telefoon, samen met de telefoon in de vuilnisbak.
Auto, waarom ??
Eén maand geen verzekering en wegen belasting, je koopt een leuke 2de hands fiets.
Nee, iedereen wil luxe en als je geen inkomen hebt uit arbeid moet de gemeenschap die luxe betalen.
- Abbo telefoon is opgezegd, alleen zit ik er tot maart volgend jaar aan vastVanaf maart ga ik wel over op simonly, ik merk dat ik hem amper gebruik , mede door wifi.
- Auto heb ik nodig, werk in Doetinchem, woon zelf bij Assen. Door de week huur ik een woning in Doetinchem, maar ik wil in het weekend graag naar huis. OV doet er zo'n 3 uur over en is duur, met de auto ben ik in 1,5 uur thuis. Van werk-woon in Doetinchem fiets ik wel. Ook als het regent. Verzekering heb ik verlaagd door een slipcursus te doen.
- ANWB: Wel lid, alleen Nederland dekkend.
- Elektriciteit heb ik het allergoedkoopste wat er was
- Internet, tv goedkoopste wat er was (wel luxe, maar de avonden zijn anders wel erg lang)
- Verzekeringen: Zo goedkoop mogelijk, wat ik niet hoef te verzekeren laat ik ook gaan
- Boodschappen? Lidl, grote porties inkopen en invriezen. Letten op de aanbiedingen etc.
- Luxe in de huurwoning? TV, radiootje, internet. Helaas elektrisch koken dus opletten met het op tijd uitschakelen omdat de plaat toch lang warm blijft.
Bewust leven scheelt al veel geld, maar dat moet je jezelf wel aanleren!
gummie schreef:. Vandaar de ME bussen die naar een woonwagenkamp werden gestuurd om daar belasting te innen, auto's in beslag te nemen en wietplantages op te ruimen. Dit is een willekeurig voorbeeld, en dat zie ik een burger niet doen nee.
.