Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:24

Het zou ook sneu zijn als hij inderdaad als kasplantje 'gehouden' wordt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:25

Verschrikkelijk nieuws.///

Radio 538 is weer lekker tactisch..
Brengen het nieuws van friso, met de vraag of hij uberhaubt ooit nog bij komt, en direct erachteraan: Somebody that I used to know |o

Magrathea

Gedver.. wat naar
Dan kunnen ze beter de stekker eruit trekken :n vreselijk..

IngridM

Vreselijk hoor, als je er dan aan denkt dat Mabel niet echt meer afscheid kan nemen (ik bedoel zodat ze het samen meemaken) en arme kindjes.......heel erg dit.....misschien nog wel moeilijker dan dat het gelijk over zou zijn geweest ?

Authentic

Jeetje, 50 minuten lang gereanimeerd -O-
Verschrikkelijk...

En purny ik denk dat de Koninklijke familie dat zelf moet beslissen, en ze hebben tijd nodig voor die beslissing.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:26

purny schreef:
Misschien ben ik heel grof maar ik vind dat ze hem gewoon moeten laten gaan. Euthanaseren die man. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat iemand ook in een coma lag, vrouwtje is afgelopen dinsdag overleden en heeft nu eindelijk rust en de familie ook. Ze heeft 26 jaar in een coma gelegen waarbij ze alleen maar haar mimiek kon gebruiken. Wat voor zin heeft het nog om Friso te laten leven als ie nooit meer bij kan komen? Ik weet nu wat een coma kan doen met mensen en familieleden. Het is gewoon een leidensweg voor zowel Friso en familie

Ik denk dat alleen de familie van Friso hierover kan oordelen en dat is hun goed recht.
Ze zullen echt wel door een goed adviesteam worden bijgestaan. Bovendien ga je dit soort beslissingen niet op stel en sprong maken.
Daar moet je heel terecht als familie je tijd voor nemen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-02-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:26

Ik heb het niet op TV gevolgd, maar hij wordt dus niet meer kunstmatig in coma gehouden maar ligt in een natuurlijke coma?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:27

Zeer heftig nieuws maar ik had de laatse dagen steeds meer rekening gehouden met dit senario.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:27

purny schreef:
Misschien ben ik heel grof maar ik vind dat ze hem gewoon moeten laten gaan. Euthanaseren die man. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat iemand ook in een coma lag, vrouwtje is afgelopen dinsdag overleden en heeft nu eindelijk rust en de familie ook. Ze heeft 26 jaar in een coma gelegen waarbij ze alleen maar haar mimiek kon gebruiken. Wat voor zin heeft het nog om Friso te laten leven als ie nooit meer bij kan komen? Ik weet nu wat een coma kan doen met mensen en familieleden. Het is gewoon een leidensweg voor zowel Friso en familie

ben het met je eens, maar zolang mensen hoop hebben, en doktoren niet zeggen tot hier en klaar........
als het een dier was, was die beslissing allang genomen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:28

Cayenne schreef:
purny schreef:

Ik denk dat alleen de familie van Friso hierover kan oordelen en dat is hun goed recht.
Ze zullen echt wel door een goed adviesteam worden bijgestaan. Bovendien ga je dit soort beslissingen niet op stel en sprong maken.
Daar moet je heel terecht als familie je tijd voor nemen.

Dat ben ik met je eens maar ik snap de insteek van Purny wel :j Het is voor de familie lijkt mij niet makkelijk om iedere keer je man/vader te bezoeken die misschien wel nooit meer bij gaat komen....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:28

Er zijn ook mensen die hun dieren (onnodig) lang in leven houden, de keuze is altijd aan de familie, of in het geval van dieren aan de eigenaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:29

De vergelijking met een dier gaat hier natuurlijk helemaal niet op. Er zijn hier ook kinderen in het spel.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:30

Inderdaad is het aan de koningklijke familie dit te beslissen maar ook ik zou het wel weten. Mijn vader is ongenezelijk ziek en ook hij heeft zijn Euthanasie papieren klaar liggen en een aantal dingen staan er op wat hij niet wil. Coma, niet mobiel meer zijn of kunnen praten.

Ik hoop echt dat de media zich er buiten houd vooral er nu allemaal dingen gezegd worden over euthanasie, dit is een keuze die hun moeten maken.
Laatst bijgewerkt door SJANNE_DARK op 24-02-12 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:30

purny schreef:

Als ik eerlijk ben...denk ik er ook zo over.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:31

wat ik raar vond was dat hetstel minimaal maanden mogelijk jaren kon duren. Maar dat het de vraag was of hij dan uberhaupt nog uit coma zou komen....
Ik neem toch aan dat hij eerst uit coma moet komen voordat er echt herstel mogelijk is.

Ik vind het heel vervelend voor de familie, het lijkt me zo onwerkelijk.... Dit is een situatie die je hoopt zelf nooit mee te maken.

Ik hoop dat de Media/Pers ze nu met rust zal laten.

Authentic

monica08

NatasjavE schreef:
Zeer heftig nieuws maar ik had de laatse dagen steeds meer rekening gehouden met dit senario.

Ik ook en heb net de persconferentie ook gezien en daar zei die arts inderdaad dat het waarschijnlijk toch echt te lang is geweest..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:32

Ik moet eigenlijk gelijk denken aan president Sharon van Israel. Deze man ligt, naar ik meen, ook al jaren in coma.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:32

Zertab schreef:
Het kan maanden,jaren duren voordat dat beter is. Nu is de keuze laten ze de stekker erin,of trekken ze hem eruit?

zoals ik het bekijk, kan er geen stekker uitgetrokken worden, want als je naar een revalidatie centrum gaat lig je niet meer aan beademing enz, dus het is afwachten wat het lichaal zelf doet, mensen kunnen jaren in coma blijven en dan moet er gevochten worden voor euthanasie. Als blijkt dat hij na al die jaren echt niet meer bijkomt.
Voor mezelf ben ik nu aan het nagaan, was het de moeite waard om 50 minuten te reanimeren omdat blijkt dat hij een zeer ernstige hersenletsel heeft en het zelfs jaren kan duren voor hij misschien ooit uit coma komt. Max is volgens mij 60 minuten reanimeren dus ze zaten bijna aan de max.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:33

Ik had echt gehoopt dat het goed nieuws zou zijn.
Vreselijk dit, ik wens ze veel sterkte toe.

En de keuze over euthanasie is alleen door hun te maken, en van mij hoeft de media of andere personen zich daar helemaal niet mee te bemoeien of commentaar op te leveren. Het is al moeilijk genoeg zonder.

SJANNE_DARK

nee ook in coma kan het lichaam zich herstellen, vaak word dit gedaan om de pijn of complicaties te voorkomen. Zo kan het lichaam zich herstellen zonder dat het lichaam wat anders hoeft te doen. ( praten etc.)

NatasjavE

Mri schreef:
wat ik raar vond was dat hetstel minimaal maanden mogelijk jaren kon duren. Maar dat het de vraag was of hij dan uberhaupt nog uit coma zou komen....
Ik neem toch aan dat hij eerst uit coma moet komen voordat er echt herstel mogelijk is.

Ik vind het heel vervelend voor de familie, het lijkt me zo onwerkelijk.... Dit is een situatie die je hoopt zelf nooit mee te maken.

Ik hoop dat de Media/Pers ze nu met rust zal laten.

Hoe langer in Coma, hoe minder kans op herstel.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:35

Vreselijk, hij is er nog maar toch ook weer niet...................dit wens je niemand toe.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:36

Wat erg.. ik leef met met de familie. Vreselijk nieuws.

Ik hoop dat de media stopt met de familie zo achter na te gaan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:36

Ze moeten zeker niet de stekker eruit trekken! Dit wilden ze ook doen bij mijn dochter,die ook in coma lag [geboren zonder longen],die oook zuurstof gebrek had,die ook hartstilstand had.Ze lag 2 mnd. aan de beademing,wat ook schade oplevert.En zij heeft het alsnog gered! Ik word nog steeds woest als ik eraan denk dat de artsen de stekker eruit wilde trekken omdat het té lang duurde.
Er blijft nog áltijd hoop voor friso!