Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:41

Nicolletje schreef:
Ik weet ook niet hoe ver je moet gaan Heino. Geen enkele ouder heeft een handleiding meegekregen met
- mijn zoon is suicidaal >> voor de oplossing kies A

Maar het is toch gewoon gezond verstand dat je een iemand met een hardnekkige doodswens zo ver mogelijk uit de buurt houdt van potentiële zelfdodingswapens???

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:42

ik hoorde het ook idd dat die vrouw kindje vader en nog dochtertje/zoontje waarschuwde en zij doodgeschoten werd en meisje van 10 in der bil

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:44

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Ik weet ook niet hoe ver je moet gaan Heino. Geen enkele ouder heeft een handleiding meegekregen met

Maar het is toch gewoon gezond verstand dat je een iemand met een hardnekkige doodswens zo ver mogelijk uit de buurt houdt van potentiële zelfdodingswapens???

De vader blijkt ook een sportschutter te zijn, dan word het alweer lastiger en hierdoor zagen ze het kennelijk ook niet als een probleem, bij mezelf zou er nooit een wapen in huis komen, maar ik zie het dan ook niet als hobby.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:47

Heino schreef:
Nicolletje schreef:

Tja, ik denk dat je het allemaal niet zo 'makkelijk' kan overzien. Wij weten hier het fijne er niet van he. Wij kunnen wel dergelijke uitspraken doen maar dat is ook wel gevaarlijk. Is het vastgesteld dat hij lijdt aan schizofrenie? Dat soort zaken kunnen nu wel naar buiten worden gebracht maar moeten we misschien ook nog wel een beetje mee oppassen...

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:48

jee wat dapper van die vrouw zeg!! Word er gewoon emotioneel van... alle respect voor deze vrouw want vaak is het in paniek situaties toch altijd ieder voor zich...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:48

LinsxDot schreef:
ik hoorde het ook idd dat die vrouw kindje vader en nog dochtertje/zoontje waarschuwde en zij doodgeschoten werd en meisje van 10 in der bil

Klopt, maar de media is ook zo lekker geven ze eerst aan meisje (10) door het hoofd geschoten later bleek het haar bil te zijn, tuurlijk mensen maken fouten maar toch. 8)7

LinsxDot

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:50

ja media zet altijd wat erop wat ze geen eens weten.
Ik hoorde het van vrouw an een forum is haar broer zijn kleinkind

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:52

11-04-2011

De politie heeft vannacht een erg geëmotioneerde man aangehouden in de buurt van winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn. Dat maakte de politie bekend.

De politie kreeg een melding van een man met een vuurwapen bij het winkelcentrum. De 39-jarige man uit Alphen aan den Rijn bleek een mes op zak te hebben. Hij vertelde bij zijn aanhouding dat zijn moeder om het leven was gekomen bij het dramatische schietincident in het winkelcentrum. De man wordt hulp aangeboden.

:?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:55

Ja die man was zo in de war dat ie daar rond liep met een mes
Vreselijk voor die persoon

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:56

Je moet er toch niet aan denken dat je de volgende dag haast nog een bloedbad krijgt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:57

MamboBeach schreef:
Tja, ik denk dat je het allemaal niet zo 'makkelijk' kan overzien. Wij weten hier het fijne er niet van he. Wij kunnen wel dergelijke uitspraken doen maar dat is ook wel gevaarlijk. Is het vastgesteld dat hij lijdt aan schizofrenie? Dat soort zaken kunnen nu wel naar buiten worden gebracht maar moeten we misschien ook nog wel een beetje mee oppassen...

Heb je zeker gelijk in, liet me even meeslepen in het speculeren :o
Het suïcidale is dacht ik wel officieel naar buiten gebracht, schizofrenie alleen door de Telegraaf?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:03

Het stond in mijn link van AD.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:15

Er stond toch dat zijn oom dat zei? Maar zo iemand kan dat ook zelf geconcludeerd hebben...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:36

Heino schreef:
@Miepie: in mijn ogen blijft je kind je kind, en hoor je hem/haar zo veel mogelijk te helpen/ondersteunen, zeker als ze nog thuis wonen. Als ik een suïcidaal kind zou hebben (hoe oud dan ook) zou ik er goed op letten dat er geen moordwapens binnen handbereik liggen, en zeker geen pistolen.

Jij bent zeker geen moeder van een psychiatrisch patiënt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:45

Mijn persoonlijke situatie is niet relevant in deze discussie denk ik.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 12-04-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Straww_

KoudbloedKim schreef:
Wauw, dat stukje en foto's over/van die vrouw, die een kindje heeft gered en daarbij zelf om het leven kwam.
Moet wel even tranen weg slikken.. ;(

Moet je nagaan hoe ik vanmorgen erbij zat. Dat hele verhaal plus foto, ik zat mn tranen weg te slikken.
De man noemde haar ook hun engel, ze heeft haar leven gewaagd voor volslagen vreemden..
Laatst bijgewerkt door Straww_ op 12-04-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Ik zit net Uitgesproken EO te kijken en ik moet zeggen dat ik wel echt respect heb voor de handelwijze van die dominee, hoe snel die in actie is gekomen om de mensen op te vangen +:)+
Dat stukje over die Syrische man.... ;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:49

Vanwege je stellige reactie. Mijn zwager is schizofreen en woont begeleid zelfstandig in een soort aanleun woning van een psychiatrisch centrum. Zelfs daar kunnen ze deze patiënten niet altijd in de gaten houden, laat staan dat ze kunnen zien wat er gebeuren gaat.
Tot een half haar geleden woonde hij nog thuis en min schoonmoeder liet hem nooit alleen. Zo gingen het maanden goed en zo kwam hij in een zware psychose. Zo uit het niets, totaal onverwacht...
In de gaten houden werkt bij dit soort patiënten niet helaas

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:51

Dat je niet alles altijd kunt voorkomen en zien begrijp ik. Maar vijf wapenvergunningen is niet iets wat je zomaar over het hoofd ziet lijkt me.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:15

Mijn buurjongen woont alleen en wordt door hulpverleners (nog nooit gezien ook ??) en zijn ouders behoorlijk aan zijn lot overgelaten.
Op zich gaat het goed. Je moet wel hierbij je definitie van 'goed' aanpassen.
Ik heb minder last van hém dan van mijn 94-jarige (respect!) stokdove onderbuuf omdat hij nooit herrie maakt.

Iemand zei hier dat hij misschien niet in de maatschappij thuishoorde maar als we hem daar wegtrekken dan komt hij op straat terecht of zal zijn levenskwaliteit sterk achteruit gaan in een inrichting.

Ik moet wel denken aan mijn eigen ouders bij dit verhaal.
Zij zijn van het "als we er niet over praten dan is het er niet"-generatie/ type. Niet heel emotioneel ontwikkeld op de manier zoals wij tegenwoordig allemaal (lijken te) zijn.

Als zij geconfronteerd zouden worden met een suïcide dochter (ze hebben echt wel veel met mij meegemaakt, dat wel) dan zijn zij niet van het kom we gaan erover praten-soort.
Zij zouden niet wéten hoe ze mij gelukkig zouden maken en wanhopig afvragen wat ze verkeerd hebben gedaan en mij alles geven wat ik wilde om maar gelúkkig te worden desnoods als dat dan wapens zouden zijn omdat dat mijn hobby is... nouja ik denk toch echt geen wapens omdat zij daar niet thuis in zijn en dat eng vinden.... maargoed ze kunnen mij dan ook de nieuwste Ferrari geven en da's een behóórlijke zelfmoordmachine.

Wat ik wil zeggen is, mijn ouders zouden ook eerder met spulletjes of hulp met schilderen van mijn huis of andere praktische zaken aan komen zetten dan met een goed gesprek.
We kunnen dus niet oordelen hoe die man tegen zijn zoon aan heeft gekeken vind ik.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:37

Heino schreef:
happy27 schreef:
als ik een zoon had die suicidaal was zou ik niet gelijk denken nou straks loopt ie met een geweer het winkelcentrum in ?!?!

En toch zou ik het geen prettig idee vinden dat mijn suïcidale zoon met moordwapens rondloopt. Aan een dergelijke massamoord als dit zou ik niet denken, maar ik zou op z'n minst bang zijn dat hij zichzelf er mee zou kunnen doden. Dus enigszins vreemd vind ik het toch wel.

ja zeker weten, daar heb je ook gelijk in :j maar ben het ook eens met
@ benangelic het is zo moeilijk om dit soort mensen in de gaten te houden, zelfs door hulpverleners

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:42

Nicolletje schreef:
Mijn buurjongen woont alleen en wordt door hulpverleners (nog nooit gezien ook ??) en zijn ouders behoorlijk aan zijn lot overgelaten.
Op zich gaat het goed. Je moet wel hierbij je definitie van 'goed' aanpassen.
Ik heb minder last van hém dan van mijn 94-jarige (respect!) stokdove onderbuuf omdat hij nooit herrie maakt.

Iemand zei hier dat hij misschien niet in de maatschappij thuishoorde maar als we hem daar wegtrekken dan komt hij op straat terecht of zal zijn levenskwaliteit sterk achteruit gaan in een inrichting.

Ik moet wel denken aan mijn eigen ouders bij dit verhaal.
Zij zijn van het "als we er niet over praten dan is het er niet"-generatie/ type. Niet heel emotioneel ontwikkeld op de manier zoals wij tegenwoordig allemaal (lijken te) zijn.

Als zij geconfronteerd zouden worden met een suïcide dochter (ze hebben echt wel veel met mij meegemaakt, dat wel) dan zijn zij niet van het kom we gaan erover praten-soort.
Zij zouden niet wéten hoe ze mij gelukkig zouden maken en wanhopig afvragen wat ze verkeerd hebben gedaan en mij alles geven wat ik wilde om maar gelúkkig te worden desnoods als dat dan wapens zouden zijn omdat dat mijn hobby is... nouja ik denk toch echt geen wapens omdat zij daar niet thuis in zijn en dat eng vinden.... maargoed ze kunnen mij dan ook de nieuwste Ferrari geven en da's een behóórlijke zelfmoordmachine.

Wat ik wil zeggen is, mijn ouders zouden ook eerder met spulletjes of hulp met schilderen van mijn huis of andere praktische zaken aan komen zetten dan met een goed gesprek.
We kunnen dus niet oordelen hoe die man tegen zijn zoon aan heeft gekeken vind ik.

haha ja ik moest wel even lachen om het 'als we er niet over praten dan is het er niet' dan herken ik wel ja ....
Natuurlijk kent niemand (of misschien wel) de ouders van de dader, maar hun mag je nooit de schuld geven vind ik... als ik uitga van het positieve dan denk ik wel dat je als ouder er alles aan doet om je kind zo goed als mogelijk in de maatschappij te krijgen.
Het is niet niks om een ziek kind te hebben....

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:04

Volgende week woensdag komt er een grote herdenking lees ik net, omdat alle slachtoffers dan inmiddels begraven zullen zijn. txt 104 van teletekst

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:52

Pf, ik vind het nog steeds een raar idee hoor, dat het zo dichtbij gebeurd is. De neef van m'n vader heeft er een winkel en ik kende er ook nog wel wat meer mensen, maar vooral van gezicht. Ondanks dat ben ik niet bij de herdenking geweest.. Vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt hoor.
Ga er denk ik van de week een keer heen, neem dan een bloemetje mee om daar neer te leggen.

Maar het blijft vreemd, zo'n verschrikkelijke gebeurtenis, zo dichtbij. In een winkelcentrum waar je vaak komt, waar je op dat moment best gelopen zou kunnen hebben. Meestal is het toch een ver-van-mijn-bed show..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:14

Heino schreef:
happy27 schreef:
als ik een zoon had die suicidaal was zou ik niet gelijk denken nou straks loopt ie met een geweer het winkelcentrum in ?!?!

En toch zou ik het geen prettig idee vinden dat mijn suïcidale zoon met moordwapens rondloopt. Aan een dergelijke massamoord als dit zou ik niet denken, maar ik zou op z'n minst bang zijn dat hij zichzelf er mee zou kunnen doden. Dus enigszins vreemd vind ik het toch wel.

Tja ik zou zorgen dat hij buiten de tijden dat hij naar de schietvereniging ging niet over zijn wapens kon beschikken.