Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Abiola

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 03:03

Nou Petra, ik ben blij dat je moeder zich zo nuttig maakt in de maatschappij. Ik pas voor die club. Ook voor de 130 kilo plus club trouwens. Als jij vrede hebt met je leven, en het helemaal prima vind dat je moeder je zus en jijzelf teren op de zak van een ander, wat wil je dan van mij?? Ik zie het niet zitten, en maak dat gewoon kenbaar. Maar als jij trots bent op je slacker familie, more power to you hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 03:04

PattyOosten schreef:
Ik wil dus best betalen voor mensen die niet kunnen werken, niet voor mensen die niet willen. En ik denk dat de regering die we nu hebben iets meer aan mijn kant staat dan aan de kant van de mensen die niet willen.

Ik weet dat je niet wilt betalen voor mensen die niet willen werken, maar je doet het toch, daar kom je namelijk niet onderuit. Dat bedoel ik met, je kunt wel niet willen, je zult wel moeten. Je betaald belasting toch?

Als de AOW het enige is wat ik ontvang ooit. Mijn oma werkte ook nooit, had 9 kinderen en alles daar om heen, mijn opa werkte zich rot, mijn oma thuis ook en zij zou geen recht hebben op een aow?? Ze heeft er voor gezorgd dat al haar kinderen met normen en waarden op de wereld rondliepen, zij heeft er evenwichtige mensen van gemaakt en volgens jou heeft ze geen recht op een aow. Maw, zij heeft in jouw ogen geen bijdrage geleverd aan de maatschappij. Volgens mij bekijk jij die alleen in cijfers. Mijn moeder heeft na haar kinderen ook niet gewerkt. Nooit een hand opgehouden, mijn ouders hebben alleen maar belasting betaald en nu zou zij geen aow mogen ontvangen? Ze heeft de staat nog nooit een dubbeltje gekost. Of is dat anders omdat dat vroeger was, mijn ouders zijn beide de 70 gepasseerd. Ik denk dat thuisblijvende ouders een heel groot deel bijdragen aan de maatschappij, het opvoeden van hun kinderen, jammer dat daar weer denigrerend en minderwaardig over wordt gedaan en alleen maar weer aan de eigen centen wordt gedacht.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 03:16

En als jou vader nou twintig jaar geleden dood was neergevallen? Dan was je moeder ook een alleenstaande vrouw geweest, die niet aan de slag kan gaan, want te oud en nul werkervaring. Nu heeft ze de mazzel dat haar vent nog bij haar is. Stel dat dat was gebeurd? Moet de maatschappij er dan voor opdraaien?

Mijn zoon is dus al groot, maar misschien vindt hij het ook wel leuk als ik alle dagen zijn huisje kom schoonmaken en zijn prakje kook. Dan stop ik natuurlijk wel met zelf geld verdienen, want jullie vinden het wel prima om mij dan 1.000 per maand te geven toch?

En als ik daar niet mee uitkom, mest ik ook nog wel een stalletje uit, of schrob bij iemand de badkamer.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 03:17

ten eertse mag je eens leren lezen, mijn moeder werkt en "mijn zus" is slechts een SCHOONZUS beetje raar al mijn broer mijn zus zou neuken nietwaar?

Daarbij, ik heb in 8 jaar tijd meer verdiend dan dat jij tot je 65ste binnenkrijgt, ik heb meer belasting betaald dan ik ooit aan uitkering terug zou krijgen helaas:(

en ja, ik ben heel tevreden met mijn leven zo zou zo lekker voor je zijn als jij dat ook zou kunnen :")

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 03:18

PetraVANL schreef:
Daarbij, ik heb in 8 jaar tijd meer verdiend dan dat jij tot je 65ste binnenkrijgt, ik heb meer belasting betaald dan ik ooit aan uitkering terug zou krijgen helaas:(

Wat voor werk was dat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:41

BraveSpots schreef:
MamboBeach schreef:
Een moederhart is anders dan een vaderhart. Daar bedoel ik niets negatiefs mee maar ik denk dat over het algemeen de moeder dan vaak thuis is en niet de vader. De moeder draagt het kind bij zich met de zwangerschap, baart het enz... Het is ook niet voor niets dat een kind onder de 12 jaar bij de moeder woont na een scheiding. Uitzonderingen op de regel daar gelaten natuurlijk. :j

Merk je dat verschil echt zo hard op vind jij (ook in het dagelijkse leven zeg maar)?

Het leek mij net leuk als mijn vriend later een deel van het 'verzorgende' zou opnemen en van daaruit ook een band vormen met het kind.

Als dat praktisch haalbaar zou zijn uiteraard.

Ik merk dat verschil hier ook en mijn vriend is toch verzorgend ingesteld en doet veel met de kindjes als hij thuis is. Maar gewoon van die kleine dingetjes: ik doe de haren van mijn oudste, ik vind het belangrijk dat ze elke dag in bad gaan, gisteren op concours was hij vergeten overdag de pamper van de jongste te verschonen, ik ben degene die de oudste vlot en zonder gezeur naar bed krijgt en de grenzen stelt thuis, ik begrijp dat het Hello Kitty shirt hip is en het Mickey Mouse blingshirt minder, de oudste is vier jaar en hij durft nog steeds haar haren niet te wassen (ze is bang voor de douche) dus dan doet hij het maar niet. Anderzijds heeft hij vaak leukere nieuwe dingetjes bedacht om te spelen, maar ik ben weer degene die kan voorlezen en meer meegaat in het fantasiespel van elfjes, pony's en prinsessen.
Je kunt toch wel merken dat de band anders is, maar dat is ook omdat we twee verschillende personen zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:48

Mijn god, hebben jullie niks beter te doen? Hoe kom je erbij dat als mijn man nu zou overlijden ik dan dus niet voor mijzelf zou kunnen zorgen en mijn hand op ga houden? Vóór mijn kinderen had ik een leuke baan en al moet ik straks 'gewoon' weer in een winkel aan de slag:prima! Ik ben er trots op mijn kinderen te hebben kunnen begeleiden en er voor ze te kunnen zijn! En nee: daar heb ik geen uitkering voor gekregen waar JIJ voor aan het werken bent.
Get a life, en laat iedereen doen waar zij zich goed bij voelt! Al dat veroordelen: BAH!!! :(

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:01

Abiola schreef:
Nee, 59% procent van de stemmers vindt vrouwen die NIET WILLEN werken NIET egoïstisch, mijn broek zakt echt af. Kijk naar de vraagstelling en de uitslag, toe nou. Ik wil niet werken en vind het prima dat een ander dat voor mij doet?

De vraagstelling is zelfs sterker: helemaal niet willen werken.

Als je het zo leest dat de vrouw én niet buitenshuis willen werken én niet binnenshuis willen werken, dan is het vrij eenvoudig. Dan is het egoistisch.

Ik denk dat de meeste mensen (zoals ik) doelen op het feit dat vrouwen die niet helemaal niet buitenshuis willen werken. Dat is een andere vraagstelling.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:13

Mindim schreef:
Ik weet dat je niet wilt betalen voor mensen die niet willen werken, maar je doet het toch, daar kom je namelijk niet onderuit. Dat bedoel ik met, je kunt wel niet willen, je zult wel moeten. Je betaalt belasting toch?

Als de AOW het enige is wat ik ontvang ooit. Mijn oma werkte ook nooit, had 9 kinderen en alles daar om heen, mijn opa werkte zich rot, mijn oma thuis ook en zij zou geen recht hebben op een aow?? Ze heeft er voor gezorgd dat al haar kinderen met normen en waarden op de wereld rondliepen, zij heeft er evenwichtige mensen van gemaakt en volgens jou heeft ze geen recht op een aow. Maw, zij heeft in jouw ogen geen bijdrage geleverd aan de maatschappij. Volgens mij bekijk jij die alleen in cijfers. Mijn moeder heeft na haar kinderen ook niet gewerkt. Nooit een hand opgehouden, mijn ouders hebben alleen maar belasting betaald en nu zou zij geen aow mogen ontvangen? Ze heeft de staat nog nooit een dubbeltje gekost. Of is dat anders omdat dat vroeger was, mijn ouders zijn beide de 70 gepasseerd. Ik denk dat thuisblijvende ouders een heel groot deel bijdragen aan de maatschappij, het opvoeden van hun kinderen, jammer dat daar weer denigrerend en minderwaardig over wordt gedaan en alleen maar weer aan de eigen centen wordt gedacht.

Amen!!! :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:25

Oh, ik zie ineens dat er een naam is veranderd???? :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:22

Abiola schreef:
En als jou vader nou twintig jaar geleden dood was neergevallen?

Als mijn vader 20 jaar geleden was doodgevallen had mijn moeder een mooie duit geld gekregen.

Als ik doodval zijn de zaken hier ook zo geregeld dat mijn vrouw niet om financiele redenen hoeft te gaan werken. Hopelijk nooit nodig, maar zoiets hoor je wel te doen in een goede relatie.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:54

Mindim schreef:
Ik denk dat thuisblijvende ouders een heel groot deel bijdragen aan de maatschappij, het opvoeden van hun kinderen, jammer dat daar weer denigrerend en minderwaardig over wordt gedaan en alleen maar weer aan de eigen centen wordt gedacht.

Dit vind ik wel een frapante zin die ik hier al meer heb gelezen.

Ik vraag me af hoe dat dan werkt. Krijg je een punt voor elk uur dat je bij je kind bent en wie het meeste punten verzameld krijgt de de best opgevoede kinderen?

Waarom zouden mensen die werken hun kinderen niet opvoeden?
Nu, ik snap ook wel als je 60 uur per week werkt je niet aan opvoeden toekomt omdat je je kind gewoonweg niet wakker te zien krijgt.

Maar waar ligt de grens dan. Als je parrtime werkt, voed je dan wel of niet je kinderen op? En bij 30 uur werken,...?

Imo liggen de opvoedkwaliteiten van een ouder in de eerste plaats aan wat je doet met je kind, niet hoeveel uur je in zijn nabijheid bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:58

BraveSpots schreef:
Mindim schreef:
Ik denk dat thuisblijvende ouders een heel groot deel bijdragen aan de maatschappij, het opvoeden van hun kinderen, jammer dat daar weer denigrerend en minderwaardig over wordt gedaan en alleen maar weer aan de eigen centen wordt gedacht.

Ik vraag me af hoe dat dan werkt. Krijg je een punt voor elk uur dat je bij je kind bent en wie het meeste punten verzameld krijgt de de best opgevoede kinderen?

Nu, ik snap ook wel als je 60 uur per week werkt je niet aan opvoeden toekomt omdat je je kind gewoonweg niet wakker te zien krijgt.

Maar waar ligt de grens dan. Als je parrtime werkt, voed je dan wel of niet je kinderen op? En bij 30 uur werken,...?

Imo liggen de opvoedkwaliteiten van een ouder in de eerste plaats aan wat je doet met je kind, niet hoeveel uur je in zijn nabijheid bent.

Ik zeg nergens dat wanneer je werkt je kinderen niet goed opvoedt Bravespots dat kan je ook niet lezen in de quote toch? Dat wil ik ook helemaal niet beweren, dat is zoals jij het leest,maar ik zeg dat helemaal niet. Ik zeg dat een evengoed een ander niet hoeft te beweren dat je niets bijdraagt aan de maatschappij als je thuis blijft voor je kinderen en dat staat wel in de quote. Ik heb niets negatiefs gezegd over werkende ouders in dit hele topic, over thuisblijvende ouders echter wel en das dan minder fraai.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:05

BraveSpots schreef:
Mindim schreef:

Imo liggen de opvoedkwaliteiten van een ouder in de eerste plaats aan wat je doet met je kind, niet hoeveel uur je in zijn nabijheid bent.[/quote

Een kind voed je altijd op, of je nu fulltime of parttime werkt, maar als je fulltime thuis bent, dan ben je veel meer met je kind bezig dan als je fulltime werkt. Je maakt alles zelf mee en beleeft veel meer met je kind.
Ik persoonlijk zou nooit voor een kinderdagverblijf of bso kiezen, maar dat ligt er ook maar net aan óf je minder kan werken of helemaal thuis kan blijven.
De meningen zijn hier heel erg over verdeeld en ik vind dat iedereen helemaal zelf mag weten of ze nu wel of niet gaan werken. Als je financieel gezien de mogelijk hebt om thuis te blijven, dan denk ik dat veel mensen daar voor kiezen. Zelf alles met je kind beleven en niet aan een
dagverblijf uitbesteden. Maar zo denk ik er over!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:51

Sjonge, ik gooi een nieuwe dimensie (het AOW verhaal) in de discussie en moet je zien, tig pagina's verder! :D

Abiola: weet je, als jij niet wil bijdragen aan de AOW van een ander, dan zou ik maar geen inkomstenbelasting opgeven bij de belastingdienst. Is de enige manier dan om te voorkomen dat jij moet bijdragen aan de AOW van een ander. Sterker, vraag je werkgever dan ook om vooral niet bij te dragen in het hele verhaal...
Ik ben blij dat er in NL een regeling bestaat als AOW en nee, het is geen vetpot maar het is nog altijd beter dan niets. In andere landen krijg je helemaal geen AOW, ben je geheel afhankelijk van het geld dat je bij elkaar weet te sparen om na je 65e, 67e, of 55e in je huis te kunnen blijven wonen, dat er nog steeds een lekker belegde boterham op je bord ligt. Als jij er niets voor voelt om in dit Nederlandse stelsel mee te draaien, kies een land uit buiten NL waar geen AOW bestaat en ga daar lekker je eigen geld bij elkaar harken voor je toekomst.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:05

karijn schreef:
Sjonge, ik gooi een nieuwe dimensie (het AOW verhaal) in de discussie en moet je zien, tig pagina's verder! :D

Abiola: weet je, als jij niet wil bijdragen aan de AOW van een ander, dan zou ik maar geen inkomstenbelasting opgeven bij de belastingdienst. Is de enige manier dan om te voorkomen dat jij moet bijdragen aan de AOW van een ander. Sterker, vraag je werkgever dan ook om vooral niet bij te dragen in het hele verhaal...
Ik ben blij dat er in NL een regeling bestaat als AOW en nee, het is geen vetpot maar het is nog altijd beter dan niets. In andere landen krijg je helemaal geen AOW, ben je geheel afhankelijk van het geld dat je bij elkaar weet te sparen om na je 65e, 67e, of 55e in je huis te kunnen blijven wonen, dat er nog steeds een lekker belegde boterham op je bord ligt. Als jij er niets voor voelt om in dit Nederlandse stelsel mee te draaien, kies een land uit buiten NL waar geen AOW bestaat en ga daar lekker je eigen geld bij elkaar harken voor je toekomst.

Helemaal mee eens +:)+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:12

Abiola schreef:
En als jou vader nou twintig jaar geleden dood was neergevallen? Dan was je moeder ook een alleenstaande vrouw geweest, die niet aan de slag kan gaan, want te oud en nul werkervaring. Nu heeft ze de mazzel dat haar vent nog bij haar is. Stel dat dat was gebeurd? Moet de maatschappij er dan voor opdraaien?

Mijn zoon is dus al groot, maar misschien vindt hij het ook wel leuk als ik alle dagen zijn huisje kom schoonmaken en zijn prakje kook. Dan stop ik natuurlijk wel met zelf geld verdienen, want jullie vinden het wel prima om mij dan 1.000 per maand te geven toch?

En als ik daar niet mee uitkom, mest ik ook nog wel een stalletje uit, of schrob bij iemand de badkamer.

Sjee zeg Patty, eh Abiola... :+ Doe niet zo zuur... Heb jij de kinderbijslag terug gestort? Daar werken andere mensen ook voor hoor... En wat als iemand zijn man dood neervalt? En die heeft nooit gewerkt? Die wil jij zonder eten laten zitten? Weet je wat ik denk, dat jij een pl.....hekel aan werken hebt maar dat je wel moet en daardoor heel verbitterd bent geraakt. Wat zit je nou toch te zeuren dat moeders die thuisblijven jij ervoor zou betalen? Waarom betaal jij voor mij? Heb ik al eerder gevraagd maar geen antwoord op gekregen. Je moet blij zijn dat IK mijn kinderen opvoedt en niet de opvang of de juf! IK geef MIJN kinderen normen en waarden mee. En ik ben trots! Hoe vaak ik wel niet hoor dat het nette kinderen zijn, rustig bij andere kinderen spelen en de mensen netjes te woord staan. Wie bepaalt nu dat ik MOET werken ik WIL NIET werken en nu helemaal niet meer. :') Stelletje zeverzeikerds...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:33

Ach, MB, dat soort zeikerds hou je toch altijd. Ik moet er eigenlijk alleen maar om lachen..... Ik ben blij dat mensen een balans zoeken in de zorg voor hun gezin en werk of dat een van beide gewoon fulltime thuis is voor de kinderen. Laat iedereen dat voor zichzelf bepalen...... Zolang de kinderen maar goed verzorgd worden en vooral goed opgevoed worden. Dat lijkt mij het belangrijkste, belangrijker dan het feit dat we nou eenmaal allemaal belasting betalen in NL om bepaalde zaken te kunnen financieren. Of je het daar nou wel of niet mee eens bent, het is wat het is. Accepteer dat of ga ergens anders wonen.

Ik weet precies hoe het is in landen waar ze dit niet hebben en echt, daar word je niet vrolijk van, hoor. Maar Patty, ik zou zeggen, ga daar eens wonen, dan kom je er wel achter hoe blij we mogen zijn dat we in een land met een sociaal stelsel wonen. :j
Dan ben je een stuk minder verbitterd en gefrustreerd, hoor. Leer dingen ook eens anders te bekijken en dus niet alleen maar vanuit je eigen situatie. Waardering hebben is veel fijner in elk geval. ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:36

Twiggy: je verwoordt het eigenlijk goed, een balans tussen werk/thuis/opvoeden/zorg. En iedereen doet dat op zijn eigen manier...

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:43

Abiola schreef:
karijn schreef:
Ook als je als vrouw je hele leven thuis bent gebleven, ontvang je echt wel een pensioen, alleen het is geen vetpot. AOW heet dat...

Maar daar heb je dan als werkschuwe huisvrouw geen cent aan bijgedragen, dat wordt betaald door de mannen en de vrouwen die wel werken. En die mogen dan nog twee jaar langer doorklussen....

werkschuwe nou nou dat vind ik nergens op slaan een huisvrouw kiest ervoor er voor haar kinderen te zijn en is niet perse werkschuw hoor

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:49

Als iemand zoiets zegt kan je wel zien dat die nog nooit een huishouden met kinderen draaiend heeft gehouden want dan zal ze het woord werkschuw nooit meer in haar mond nemen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:08

Ik moet toch wel een beetje lachen om die opmerking van die 7 kinderen...
Alsjeblieft zeg....
In dat geval zou ik overspannen moeten zijn. 40 uur per week werken en afstuderen, 3 katten en 2 honden en een huishouden draaiende houden, met een partner die onregelmatige diensten draait.....

Mijn 2e baan heb ik opgezegd, omdat ik 55 uur per week werken met alle bovenstaande toch een beetje teveel van goede vond.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:22

chanicha schreef:
Als iemand zoiets zegt kan je wel zien dat die nog nooit een huishouden met kinderen draaiend heeft gehouden want dan zal ze het woord werkschuw nooit meer in haar mond nemen.

Als ze zelf kinderen heeft, dan zal ze er wel achter komen dat een huishouden met kids een fulltime baan is! Dan zal ze er wel achter komen dat huisvrouwen/moeders echt niet werkschuw zijn.
Echt onzinnige uitspraken!!!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:25

Als het draaiend houden van een huishouden met kinderen een fulltime baan is... waarom kunnen sommigen er dan wel bij werken?

Even voor de duidelijkheid: iedereen moet hierin zijn eigen keuzes maken, maar ik vind het overdreven om te zeggen dat je niet zou kunnen werken naast een huishouden met kinderen. Genoeg mensen die dat doen en dat betekent niet automatisch dat ze daar iemand mee te kort doen toch?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:29

Wendy schreef:
Als het draaiend houden van een huishouden met kinderen een fulltime baan is... waarom kunnen sommigen er dan wel bij werken?

Even voor de duidelijkheid: iedereen moet hierin zijn eigen keuzes maken, maar ik vind het overdreven om te zeggen dat je niet zou kunnen werken naast een huishouden met kinderen. Genoeg mensen die dat doen en dat betekent niet automatisch dat ze daar iemand mee te kort doen toch?

Er wordt ook helemaal niet gezegt dat je niet kan werken naast een huishouden.
Ik zeg dat een huishouden runnen inderdaad een fulltime baan is, maar als je daarbij werkt, dan zul je thuis bepaalde dingen niet doen die je anders wel doet. Of je doet dan meer in de weekenden ipv door de week. Dan zul je alles anders gaan indelen.
Maar als je eenmaal fulltime thuis bent dan ben je echt fulltime bezig hoor. Zeker met kleine kinderen!