Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:05

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Ja, ik denk dat dat 2 kanten opgaat. De 1 denkt dat het de 'schuld' van Marokkanen is en de ander niet. Even heel zwart-wit gezegd.

Maar die theorie stelt dus zegmaar dat als je bepaalde negatieve verwachtingen hebt over Marokkanen, dat deze verwachtingen ook sneller realiteit worden. Je focust je er zo sterk op zegmaar, dat je te gesloten denkt, te beperkt als het ware. Je hebt geen ruimte meer voor nuances omdat je zo gebrand bent op negatieve verhalen rondom Marokkanen. Je ziet geen positieve/neutrale kanten meer.

Is het dan de schuld van de pers dat ze zo vaak negatief in het nieuws komen? Persoonlijk denk ik dat het vooral te wijten is aan een grote cultuurbotsing die plaats heeft gevonden. Veel van die Marokkaanse jongens is gewend om te kunnen doen en laten wat ze willen en dat machogedrag vaak beloond wordt. Maar ze hebben hun kaarten overspeeld en nu is het voor die groep moeilijk om weer terrein in te leveren. Ze willen behouden wat ze hebben en dat accepteert de maatschappij steeds minder. Ze geven de schuld aan Wilders, maar dat is oneerlijk want zonder hun wangedrag zou die geen stem gekregen hebben, dat garandeer ik.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:09

Electra63 schreef:
Ik zie overeenkomsten tussen deze theorie en een aantal Bokkers :D .
Ik ben blij dat ik positief ben ingesteld. Het glas is bij mij halfvol.
Tijdje terug vroeg ik in dit topic of iemand van de PVV-stemmers ook wel eens met een positief verhaal kon komen i.p.v. al die negatieve links/berichten.
Het enige positieve antwoord was: broodje shoarma.
Dat zegt mij genoeg.

terwijl shoarma daar niet eens vandaan komt. :-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:17

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Tijdje terug vroeg ik in dit topic of iemand van de PVV-stemmers ook wel eens met een positief verhaal kon komen i.p.v. al die negatieve links/berichten.
Dat zegt mij genoeg.

De vraag was toen: iets positief over allochtonen/buitenlanders, niet speciaal over moslims/marokkanen.
En dat zie je het antwoord: shoarma, en als ik mij goed herinner, was dit antwoord van jou.
Als je verder nooit positieve ervaringen hebt met allochtonen (dit vind ik al een K.U.T.-woord) dan snap ik wel dat je PVV stemt.
Maar misschien komt dat doordat je in Bockendorf woont? Ik heb begrepen van de Professor dat daar 100 inwoners zijn?
Dus misschien moet je eens in een leuke muliti-culti wijk gaan wonen? Dan kan je uit eigen ervaringen spreken i,p.v. quoten uit allerlei negatieve artikelen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:20

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Dat zegt mij genoeg.

Hier moest ik wel erg hard om lachen net :')

Positieve verhalen? Er zijn ook wel veel die keihard hun best doen op school dat is positief
Maarja feit blijft dat er heel veel problemen veroorzaken en dat ik eigelijk meerendeels de marokaanse meiden hun best zie doen
meer dan de jonges

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:26

Electra63 schreef:
janesmith schreef:

De vraag was toen: iets positief over allochtonen/buitenlanders, niet speciaal over moslims/marokkanen.
En dat zie je het antwoord: shoarma, en als ik mij goed herinner, was dit antwoord van jou.
Als je verder nooit positieve ervaringen hebt met allochtonen (dit vind ik al een K.U.T.-woord) dan snap ik wel dat je PVV stemt.
Maar misschien komt dat doordat je in Bockendorf woont? Ik heb begrepen van de Professor dat daar 100 inwoners zijn?
Dus misschien moet je eens in een leuke muliti-culti wijk gaan wonen? Dan kan je uit eigen ervaringen spreken i,p.v. quoten uit allerlei negatieve artikelen?

Dan moet je dat nog maar eens rustig nalezen en dan zul je tot de conclusie komen dat het niet zo zit als jij nu zegt. Het begon er mee dat er iets positiefs over Wilders gezegd zou gaan worden. Aangezien dat niet gebeurde, begonnen wij te dollen. Niets meer en niets minder.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:29

shilady

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:35

Ook dat zou ik best vinden karl
ik ga gewoon verder met wat ik elke dag doe maakt niet uit welke coalitie er word gevormt :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:41

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:08

Electra63 schreef:
Dat zegt mij genoeg.

Bij mij is het glas ook altijd halfvol hoor! En ben uiterst positief maar ik schuif niets onder een tafelkleed. Recht is recht, krom is krom. Zo ben ik, altijd al geweest.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:39

Electoraal gezien zou ik zo'n paars+ wel zien zitten, maar als je de de reacties op de VVD site leest, kan ik me niet voorstellen dat de VVD er mee in gaat stemmen. Het is zo dat als Rutte tot een eventueel akkoord komt het eerst nog voorgelegd gaat worden aan het dagelijks bestuur en daar is een minderheid voor paars+.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:27

Electra63 schreef:

Alleen de politieke kleur in Bockendorf past niet geheel in het straatje van mevrouw md/s n.l.:
De SPD is daar de grootste patij in de gemeenteraad met 8 zetels van de 23 zetels die er te vergeven zijn.
De andere partijen zijn neutrale partijen, waarvan de CDU en FDP geen zetels gekregen hebben.
Shoarma is joods ook een volk dat weet wat het is om net als de marrokanen gediscrimineerd te worden.
Het is een idiotie om te denken dat blaaskaken zoals Wilders veel te zeggen hebben, het is zoals men kan lezen zowel in de statuten van die Partij van hem een ondemocratische partij met weinig inhoud.
Zelf verdwijnen door deze man honderduizenden aan euro´s omdat men hem beschermen moet, waarom omdat hij met zijn grote mond dingen zegt die niet door de beugel kunnen.
Hij is niet als in de NPD de alleenheerser, daarom begrijp ik niet dat men in een liberaal land zoals Nederland zich altijd noemt zulke schreeuwers zoveel volgelingen krijgt.
Bovendien heeft hij voor een publiek van miljoenen zelf gezegd dat hij niet aan tafel wil gaan zitten met de voorman van de VVD, naar meerdere herhalingen van de vraag of mijnheer Wilders aan tafel wou gaan zitten voor een plan op te stellen hoe het nu wel moest.
Dat word zomaar even vergeten door iedereen.
Ook word vergeten door velen dat deze zelfde Wilders meegelopen heeft bij een Neofacistische demostratie in Belgie. Allemaal vergeten? En waarom blondeerd deze man zich? Allemaal vergeten blaue ogen en blond haar?
Dit kan men niet wegcijferen maar het volk doet dat, omdat ze zelf een zondebok willen aanwijzen waarom het allemaal zo slecht gaat in Nederland.
Net als de joden en de Sinti en Roma´s, die men heeft proberen te vernietigen omdat zij het waren die het kwaad in Europa gebracht zouden hebben.
Het is oh zo makkelijk een zondebok aan te wijzen, daarom begrijp ik juist de zg Nederlanders niet, die een geweldig mix volkje zijn dat zij zo er in trappen bij een voor mij Neofacist.
Natuurlijk zijn er problemen maar die kan men oplossen niet door mensen weg te sturen, dat deden ze vroeger ook naar Australien en verbannen op een eiland enz...., wat heeft het opgelost niets.
Het vreemde vind ik dat juist mensen die zelf geen zuiver geweten hebben en zelf niet kosjer zijn zo reageren.
Aanpassen:
Zal het weer herhalen er zijn dorpen en steden in Duitsland aan de grens waar men vanaf 2009 in de woonwijken slechts 1 op de 4 gezinnen toelaat die Nederlands zijn.
Waarom omdat ze de Duitse kultuur kapot maken zich niet aanpassen aan de Duitse gewoontes.
Daarom haaten zij de Nederlanders niet, omdat zij ook weten dat er ook Nederlanders zijn die zich wel aanpassen en meedoen aan de Duitse omgangsvormen en gewoontes.
Daarom zg Nederlanders waarom dit niet toepassen en gewoon de buitenlanders daarbij helpen?
En waarom steeds weer een etiket opplakken kijkt u eerst eens naar de balk in uw eigen ogen en dan naar de splinter in die van een ander.
Daarom zou paars of paars + juist wel een optie zijn, alle partijen moeten gewoon aan 1 kant van het touw trekken om de kar uit het moeras te trekken, en niet een gedeelte aan de andere kant tegenwerken.
En op sociaaleconomisch gebied heeft de PVV totaal geen alternatief, alleen maar schelden wat verkeerd is maar geen oplossingen, dat komt omdat het een partij van blaaskaken is veel lucht maar voor de rest niets.

Even een vertaaling: Electoraal = De verkiezingen betreffende.
Laatst bijgewerkt door Professor op 09-07-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:29

Mooi stuk Professor!
Dat is het belangrijkste wat we moeten onthouden denk ik, dat iedereen uniek is en dat het niet juist/verstandig is individuen als groep te behandelen :)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:30

Heino schreef:
Mooi stuk Professor!
Dat is het belangrijkste wat we moeten onthouden denk ik, dat iedereen uniek is en dat het niet juist/verstandig is individuen als groep te behandelen :)

Juist, fijn dat u dat zo duidelijk schrijft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:33

Zo professor u heeft vandaag uw college weer goed ingevuld.
Alleen u weet ook dat het weinig zin heeft om de zaken helder uit te leggen, als men het niet wil snappen, snapt men het ook niet.

Overigens denk ik dat als men 1 op 1 aan iedere PVV kiezer zou uitleggen wat er gebeurt, hoe democratisch de partij is en wat de gevolgen voor Nederland cq hun eigen portemonnee is, wellicht er een andere keuze gemaakt zou worden.
Maar men jankt graag met de wolven mee zonder er echt op in te gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:34

Citaat:Zelf verdwijnen door deze man honderduizenden aan euro´s omdat men hem beschermen moet, waarom omdat hij met zijn grote mond dingen zegt die niet door de beugel kunnen.

En wat denk je van Hirschi Ali?
Schreeuwt zij ook dingen die niet door de beugel kunnen?
Laten we het maar niet over de andere belangrijke mensen hebben die bescherming nodig hebben en krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:37

En dan het laatste nieuws uit Nu.nl niet echt een links orgaan

PVV volgens NU-lezer terecht geen gesprekspartner meer

AMSTERDAM – Het is terecht dat de PVV geen rol meer speelt bij de onderhandelingen voor een nieuw kabinet.
Dat blijkt uit de peiling op het politieke katern van NU.nl waar 20.000 stemmen op zijn uitgebracht.
59 procent van de NU-stemmers vinkte ‘oneens’ aan bij de stelling ‘Het is onterecht dat de PVV geen rol meer speelt in het formatieproces’.

Dat is meer dan de 39 procent ‘eens’-stemmers die dus vinden dat er serieuze onderhandelingen hadden moeten worden gevoerd met de partij van Wilders. 2 procent had geen mening.
Rechtse coalitie
In het formatieproces is kortstondig onderzocht of er een rechtse coalitie met PVV, VVD en CDA mogelijk was. Dit lag voor de hand omdat hier de grootste partij (VVD) en de grootste winnaar (PVV) in verenigd zijn.
CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen weigerde met Rutte en Wilders aan tafel te gaan zitten, zolang zij geen hoofdlijnenakkoord samen hadden bereikt.
Tijdens het formatiedebat liet Verhagen weten dat hij eerst wil dat de PVV afstapt van standpunten die volgens hem in strijd zijn met de democratische rechtsstaat, zoals de kopvoddentaks.
Rutte liet weten wel bilateraal met de PVV te willen praten, maar dit verzoek werd door Wilders afgewezen. Vervolgens is de PVV in de adviezen van informateur Tjeenk Willink geen gesprekspartner.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:43

gohya schreef:
Citaat:Zelf verdwijnen door deze man honderduizenden aan euro´s omdat men hem beschermen moet, waarom omdat hij met zijn grote mond dingen zegt die niet door de beugel kunnen.

En wat denk je van Hirschi Ali?
Schreeuwt zij ook dingen die niet door de beugel kunnen?
Laten we het maar niet over de andere belangrijke mensen hebben die bescherming nodig hebben en krijgen.

Hirschi Ali zei de dingen die ze zei vaak onnodig kwetsend, in tegenstelling tot Wilders had ze daar wel persoonlijke redenen voor.
Maar wraak is nooit een goede leidraad
Dat ze nu in Amerika verbonden is aan een Ultra rechtse organisatie, na in Nederland opgeleid te zijn door de Wiardi Beckman stichting, een orgaan van de PVDA zegt wel genoeg.

Ze wordt overigens niet meer beschermd door Nederland.

Andere belangrijke mensen worden beschermd omdat zij een symbool van Nederland zijn, niemand wil mevrouw Beatrix wat aandoen, maar Koningin Beatrix wat aandoen heeft heel veel impact, daar hoeft ze niets onvertogen voor te zeggen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:45

Noem mij maar één Moslim die beschermd moet worden omdat hij bedreigd wordt door Christenen, Joden, Katholieken of welk andere gelovige dan ook, vanwege zijn kritiek op die geloven.
Als ik hier een lijst zou plaatsen van alle mensen, wereldwijd, die tegen bedreigingen van Moslims beschermd moeten worden, dan zijn jullie het eerste half uur niet uit gelezen.

Door Arie Slob en Joël Voordewind van de ChristenUnie zijn afgelopen 18 juni kamervragen gesteld over de bedreigingen die aan de lopende band plaatsvinden tegen ex-moslims. Noem mij maar één ander geloof dat hier last van heeft in Nederland.

Kamervragen over bedreiging ex-moslims

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:49

sarabande schreef:
Zo professor u heeft vandaag uw college weer goed ingevuld.
Alleen u weet ook dat het weinig zin heeft om de zaken helder uit te leggen, als men het niet wil snappen, snapt men het ook niet.

Overigens denk ik dat als men 1 op 1 aan iedere PVV kiezer zou uitleggen wat er gebeurt, hoe democratisch de partij is en wat de gevolgen voor Nederland cq hun eigen portemonnee is, wellicht er een andere keuze gemaakt zou worden.
Maar men jankt graag met de wolven mee zonder er echt op in te gaan.

Nee maar het is makkelijker zijn mond te houden, wat ik nooit zou kunnen.
Het stemmen op Wilders is je eigen verleden (joden vervolging, verzetstrijders,allieerden) vergeten, en vooral geeft het het gevoel dat het allemaal voor niets was, aangezien het gewone klootjesvolk niets anders wil dan een diktator, dan hoeven zij zelf niet na te denken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:58

@Sarabande.
Hirschi Ali kwam op voor de mede mensen en sprak uit ervaring.
En ja dan is het al gauw kwetsend voor degene die het niet met haar eens waren.Die dachten bemoei je er niet mee.Ze kwam vooral op voor vrouwen die besneden werden en dat werd haar niet in dank afgenomen.Vandaar dat ze bedreigd werd.
Dat onze koningin beschermd word is de normaalste zaak v.d. wereld.In de media worden ook veel mensen beschermd,maar ik weet niet zeker of ze dat zelf betalen of dat het betaald word door de staat.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:06

gohya schreef:
@Sarabande.
En ja dan is het al gauw kwetsend voor degene die het niet met haar eens waren.Die dachten bemoei je er niet mee.Ze kwam vooral op voor vrouwen die besneden werden en dat werd haar niet in dank afgenomen.Vandaar dat ze bedreigd werd.
Dat onze koningin beschermd word is de normaalste zaak v.d. wereld.In de media worden ook veel mensen beschermd,maar ik weet niet zeker of ze dat zelf betalen of dat het betaald word door de staat.

Dit is toch geheel niet relevant.
Het gaat hier om de politiek, en wanneer men een goed voorbeeld geeft dan doet dat volgen, idem aan het omgekeerde, en dat doet dhr Wilders constant.
Daarom is er met deze man en zijn partij niet te regeren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:25

gohya schreef:
@Sarabande.

Hirschi Ali zei erg onvriendelijke dingen over moslim mannen, daarnaast kwam ze op voor het recht van moslim vrouwen.
Wellicht als ze dat recht anders bevochten had, dat het meer effect gehad had, nu wekte ze voornamelijk woede en dat is geen goede bodem om vrucht te dragen.
Ik weet niet of je haar in de debatten met jonge moslims gezien hebt, ze was weinig geneigd tot debat als ze geen gelijk kreeg. Ik heb dat altijd jammer gevonden want als ze wat meer van haar eerste opleiding had meegenomen, zo intelligent als ze is, had ze veel meer kunnen doen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:34

janesmith schreef:
Noem mij maar één Moslim die beschermd moet worden omdat hij bedreigd wordt door Christenen, Joden, Katholieken of welk andere gelovige dan ook, vanwege zijn kritiek op die geloven.
Als ik hier een lijst zou plaatsen van alle mensen, wereldwijd, die tegen bedreigingen van Moslims beschermd moeten worden, dan zijn jullie het eerste half uur niet uit gelezen.

Door Arie Slob en Joël Voordewind van de ChristenUnie zijn afgelopen 18 juni kamervragen gesteld over de bedreigingen die aan de lopende band plaatsvinden tegen ex-moslims. Noem mij maar één ander geloof dat hier last van heeft in Nederland.

Kamervragen over bedreiging ex-moslims

Jehova getuigen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:38

sarabande schreef:
gohya schreef:
@Sarabande.

Hirschi Ali zei erg onvriendelijke dingen over moslim mannen, daarnaast kwam ze op voor het recht van moslim vrouwen.
Wellicht als ze dat recht anders bevochten had, dat het meer effect gehad had, nu wekte ze voornamelijk woede en dat is geen goede bodem om vrucht te dragen.
Ik weet niet of je haar in de debatten met jonge moslims gezien hebt, ze was weinig geneigd tot debat als ze geen gelijk kreeg. Ik heb dat altijd jammer gevonden want als ze wat meer van haar eerste opleiding had meegenomen, zo intelligent als ze is, had ze veel meer kunnen doen.

En waarom zei ze onvriendelijke dingen over moslim mannen?
Zij heeft een hoop mee gemaakt met die mannen en gezien om haar heen.
Lijkt me logisch dat je dan niet zo vriendelijk bent.
Vind haar een aparte lieve vrouw,die veel heeft mee gemaakt.En idd ook intelligent.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:45

gohya schreef:
En waarom zei ze onvriendelijke dingen over moslim mannen?
Zij heeft een hoop mee gemaakt met die mannen en gezien om haar heen.
Lijkt me logisch dat je dan niet zo vriendelijk bent.
Vind haar een aparte lieve vrouw,die veel heeft mee gemaakt.En idd ook intelligent.

Ja dan zeg je dus eigenlijk hetzelfde dat ik zei, alleen denk ik dat ze meer effect gehad had als ze het anders gebracht had. Nu was Theo ook niet echt een gematigde man die op alles en iedereen schold, dus die samenwerking had zeker zijn uitwerking.

Ik heb nooit begrepen dat de VVD het toestond dat die malloot (en dat vond ik haar toen al zoek maar op) van een Rita Verdonk haar het land uitjoeg, dat getuigde niet van enige vorm van gezag binnen de VVD. Ik zie nu ook weer zogenaamde VVD prominenten hun voorman kapittelen, wellicht op hun teentjes getrapt omdat ze gepasseerd zijn ergens (Wiegel was zo graag premier geworden, maar weet heel goed dat hij niet op de lijst staat)
Alle partijen krijgen voor de uiteindelijke samenstelling van een kabinet de kans om er binnen eigen kring op te schieten. Alleen een paar media geile VVDers doet dat nu vast, niet slim
Denk je dat er geen prominente PVDA ers of GL ers zijn die hier niet blij mee zijn??????