Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:02

denk dat er veel wraakgevoelens rond gaan. Maar gerechtigheid heeft niets met wraak te maken. Wat ik denk over zijn schuld of onschuld heeft totaal NIETS te maken met deze zaak. Ik ben maar iemand die op dit moment thuis achter de computer zit. Denk je nou echt dat ook maar 1 bericht verschil gaat maken in wat hier gebeurd is en zal gebeuren?
Maar omdat iemand zich als een beest gedraagd hoeven wij dat niet als reden te zien om dat ook maar te doen.
Het is een mens en hij heeft net als iedereen rechten en ook al vinden wij (gebaseerd op emoties) dat hij moet brommen, dan wil dat nog niet zeggen dat dat gerechtigheid is.
En ik persoonlijk denk echt niet dat de Holloway familie rust gaat vinden als Joran morgen in de bak vermoord wordt. Dan is voor hun om hun dochter ooit nog te vinden in 1 klap alle hoop verdwenen en zullen ze het nooit kunnen afsluiten.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:03

Ik probeer de zaak van twee kanten te zien, en ook voor mezelf vanuit juridisch oogpunt. Maar blijkbaar wordt dat verkeerd geinterpreteerd en is dat niet gewenst, dus zal het voor me laten.

Verder sluit ik me aan bij wat LecyTinker zegt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:04

Abeltje77 schreef:
Heb ik het nu gemist of zie ik nergens hoe Joran wordt behandeld?

Dat het niet heel fantastisch zal gaan met zacht bed, tv op de kamer en 3x per dag eten... tja... zo gaat dat nu eenmaal als je in een derde wereld land gevangen komt te zitten.

En geen tig onderzoeken door aaiende psychs die verklaren dat hij het als baby zo moeilijk gehad heeft of zo.

Anoniem

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:06

Ik denk dat Joran best goed wordt behandeld in de bak hoor. Nederland houdt natuurlijk ook in de gaten of alles volgens de regels gaat en denk niet dat Peru zin heeft in gezeik van een westers land over mensenrechten.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:06

Toen ik de eerste keer hoorde dat hij verdacht werd van moordw as mijn reactie, nou dat zal wel niet kloppen, dat zou te toevallig zijn, dat zou hij toch niet doen met al dat gedoe al op zijn geweten.

Maar naarmate de berichtgeving vorderde stelde mijn mening zich toch al snel bij. Hoe waarschijnlijker iets lijkt, hoe waarschijnlijker het zal zijn dat het zo is, TENZIJ(let op) er overtuigend bewijs op tafel komt die het tegendeel bewijst.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:07

sarabande schreef:
En geen tig onderzoeken door aaiende psychs die verklaren dat hij het als baby zo moeilijk gehad heeft of zo.

+:)+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:07

Su_Cr_Cheese schreef:
LecyTinker schreef:
tja, maar bekentenissen zeggen niets. er zijn verschrikkelijk veel mensen veroordeeld op bekentenissen en dan achteraf bleek het dat ze het helemaal niet gedaan hadden. Maar doro de druk, stress en slaap tekort bekent hebben om er vanaf te zijn.

Wat er gebeurd is zal meer dan waarschijnlijk nooit boven water komen. Denk dat dat hetzelfde is als bij Nathalee. Waarom zou hij bezwarende dingen over zichzelf gaan vertellen?
Mocht hij het gedaan hebben dan zal zeer waarschijnlijk het hoog nodige op tafel komen.
Wat er op die computer staat is niet bekend. Het hoeft geheel niet met nathalee te maken te hebben, maar het kan ook met drugs of vrouwen handel te maken hebben. Dus ook dat het iets met nathalee te maken heeft is puur speculatie.
In zijn bekentenis zou hij hebben gezegd dat ze na het zien van die dingen op zijn laptop er nog overhebben gepraat en dat hij toen kwaad is geworden. Mij lijkt het dat je niet gaat zitten praten over iets waarvan kan bewijzen dat je iemand hebt vermoord. Dit is geen speculatie van mijn kant, dit is een gedachtengang (groot verschil).
En dat zij wist wie hij was is ook weer een in-jouw-hoofd uit proportie getrokken dingetje. Misschien wist ze dat hij drugs dealde en is ze daarom met hem meegegaan. Is dat zo een bezwarend ding om te zeggen?

Ik zit helemaal vast in mijn woorden maar jij verwoord helemaal hoe ik het in mijn hoofd heb
Mijn gedachten gaan ook deze kant uit maar ik neem ze niet voor waarheid aan maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn
Echter niemand heeft het recht om iemand van het leven te beroven

Daarbij lees ik iemands gedachtengang maar een paar berichten later word dit weer als waarheid aangenomen
Ik lees iets over drugs en Stephany , daarna lees ik een gedachten gang dat ze misschien daarom is meegegaan en daarna zie ik heroine hoertje voorbij komen (welke in een voorbeeld word gegeven ) en straks staat er vast ergens dat er gezegd word dat Stephany een hoertje is

precies... Maar (hoewel dat nu wel gaande is... gelukkig)heb het idee dat er geen plaats is voor een discussie, alleen een beaming van de door de media geopperde "feiten"!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:11

breezy302 schreef:
Ik denk dat Joran best goed wordt behandeld in de bak hoor. Nederland houdt natuurlijk ook in de gaten of alles volgens de regels gaat en denk niet dat Peru zin heeft in gezeik van een westers land over mensenrechten.

Nooouuu dat weet ik nog zo net niet eigenlijk. Heeft NL in dit geval ook maar iets in de pap te brokkelen? Volgens mij niet. Er is niet eens een uitwisselingsaspraak.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:15

breezy302 schreef:

Nou echt niet hoor,nederlander of niet je word er net zo behandeld als alle andere gevangenen.
Het enige wat de ned. ambasade kan en mag doen is eten brengen of wat spullen.
je moet eens naar de docu kijken op SBS, "gevangen in het buitenland" kwam ook de gevangenis in Lima ter sprake.De ellende daar gun je in principe niemand.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:16

Maar Abeltje, Nederland heeft ook geen belang bij het terughalen van Joran.. Hij is stout geweest en moet op de blaren zitten..

gohya

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:18

Nederlandse Ambasade kan wel proberen ervoor te zorgen dat je vervroegd vrij gelaten word.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:20

Dat is wat gezegd is, nederland heeft geenbelang bij het terug halen van Joran. Maar wat hodu dat nou precies is? Wanneer hebben ze belang bij het terug halen van iemand en wanneer niet?
Zou het niet heel goed kunnen dan nederland die smet op zijn naam beu is en denkt dat ze nu eindelijk een manier hebben gevonden om aan te tonen aan de rest van de wereld dat ze hem nooit beschermd hebben (zoals je overal in de media leest dat nederland zn hand boven Joran zijn hoofd heeft gehouden) en blij zijn dat hij nou eindelijk berecht zal worden?
(dit is geen feit en ook geen theory, maar een gedachtengang die open staat voor discussie. Voordat iemand mij weer aanvalt, hahahaha)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:22

Laat hem maar daar zitten, hoeven wij er niet voor te betalen dat doen wij al aan genoeg lijpo´s die vast zitten hier in nederland.
En daarbij hier krijgt hij een luxe leven in de bak want wat je tegenwoordig hier allemaal krijgt pff een dakloze zou gaan moorden om er kunnen te zitten.
Dus lekker daar laten zitten met zijn 50en in een cel van 3 bij 3 op de grond slapen en op brood en water laten leven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:22

Nederland heeft geen uitleverings verdrag met Peru.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:23

Nederland heeft alleen maar belang op het moment dat hij hier ook een moord heeft gepleegd waar ze hem voor willen berechten, of als hij politieke gevangene is.. :)

En zoals Gohya zegt: Er is geen uitleveringsverdrag :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:25

dynamiek schreef:
Vroeger hadden ze een liedje gemaakt van Joran met zijn boot zal me niks verbazen als er vandaag of morgen een 2e liedje over hem gemaakt wordt "in de trendt van" "ik ben Joran van der Sloot en ik ga eerdaags dood"

Over not done gesproken.......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:25

gohya schreef:
Nederlandse Ambasade kan wel proberen ervoor te zorgen dat je vervroegd vrij gelaten word.

ennuh......... zit jij daarop te wachten????????

Ikke niet joh!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:26

Sleeper schreef:
dynamiek schreef:
Vroeger hadden ze een liedje gemaakt van Joran met zijn boot zal me niks verbazen als er vandaag of morgen een 2e liedje over hem gemaakt wordt "in de trendt van" "ik ben Joran van der Sloot en ik ga eerdaags dood"

wat is not done???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:26

KiWiKo schreef:
gohya schreef:

ennuh......... zit jij daarop te wachten????????

Ikke niet joh!!

Nou nee,IK dus ook niet.
Hij heeft er zelf om gevraagd om daar in Lima in de gevangenis te zitten.
Eigens schuld.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:27

Tallie1979 schreef:
Maar Abeltje, Nederland heeft ook geen belang bij het terughalen van Joran.. Hij is stout geweest en moet op de blaren zitten..

Precies.
Waarschijnlijk vindt iedereen het hier allang oke, dat nu alles op kosten van Peru wordt uitgevogeld, en dat hij op kosten van de regering daar mag gaan zitten.

Wordt wel een hele reis voor PRdV! :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:27

@KiwiKo, er werd net gezegd over een opmerking dat het not done was. Ik vind de laatste zin erg not done. Nog meer dan de opmerking waar sommige bokker eerder over vielen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:28

Sleeper schreef:
dynamiek schreef:

Maar ze heeft wel gelijk, dat gaat toch echt wel gebeuren hoor... Zo gaat dat nou eenmaal..! En ja, dat is hard, maar wel de waarheid!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:28

Maar nederland heeft ook geen uitleveringsverdrag met thailand en daar hebben ze toch regelmatig geprobeerd mensen uitgeleverd te krijgen.
Ik snap het systeem wel hoor, maar ben ik dan de enigste die denkt dat het wel een beetje een opluchting is voor het land Nederland als hij daar eindelijk de bak in zou draaien voor zijn vermoedelijke daden? En nu dat Nederland publiekelijk zijn handen van hem heeft afgetrokken kunnen ze zeggen dat ze hem ook liever kwijt dan rijk zijn.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:30

@pniekepnaK Dus over Joran mag je de meest grove opmerkingen hier plaatsen maar over het vermoorde meisje niet. In het eerste geval mag het dan wel een ... zijn maar om hem nou dood te wensen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:33

LecyTinker schreef:
Maar nederland heeft ook geen uitleveringsverdrag met thailand en daar hebben ze toch regelmatig geprobeerd mensen uitgeleverd te krijgen.
Ik snap het systeem wel hoor, maar ben ik dan de enigste die denkt dat het wel een beetje een opluchting is voor het land Nederland als hij daar eindelijk de bak in zou draaien voor zijn vermoedelijke daden? En nu dat Nederland publiekelijk zijn handen van hem heeft afgetrokken kunnen ze zeggen dat ze hem ook liever kwijt dan rijk zijn.

Als jonge meisjes niet los komen die alleen maar zitten omdat ze betrapt zijn met coke, die een gladde hufter waar ze op vielen (goh zie ik dat hier ook niet voorbij komen) in hun koffer gestopt heeft. Dan zie ik het belang niet om energie en gemeensschapsgeld te gaan steken in het los krijgen van een echte misdadiger, temeer daar hij hier zo weer op vrije voeten loopt
Laat hem alsjeblieft waar hij is, opgeruimd staat netjes.