Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:52

Elan meer crime-series kijken :D ;)

Trennie borderliners kunnen absoluut heel erg goed manipuleren, dat is zeker waar ja..

Menino daar ben ik het mee eens, maar ook weer eens met cayenne dat het niet normaal is er zoveel bij te verzinnen en door te slaan.

en al met al kom ik weer terug op dat ik het gewoon heel triest vind, voor dat meisje, voor die jongen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:52

Janine1990 schreef:
Menino schreef:

ik had het over munchaussen by proxy

Dat is al gezegd, dat was een hersenspinsel van mij...

Edit: Even het goede verband weer opgezocht. Omdat Lucie Mosterd Borderline heeft en MBP een sterk narcistisch en/of Borderline karakter heeft, dacht ik eraan...

het is toch geen feit dat ze MPB heeft? Dan is het imo ook niet zo netjes om de de optie er bij te betrekken, komt niet heel aardig over...

Ik kan ook nog wel een hele lijst van stoornissen bedenken die ze mss zouden kunnen hebben, maar wij weten 't toch niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:53

hns schreef:
Elan schreef:
Waarom is dat het stomste wat je kan doen hns?

Vaak worden er namelijk nog dingen geheim gehouden, om zo de ware dader van een misdrijf te ontmaskeren. Er zijn namelijk dingen die alleen het slachtoffer of de dader kan weten, waarmee je de waarheid achterhaald.

Ok, die kant op had ik nog helemaal niet gedacht ;)

Trennie

Wie hier in het topic zegt dat de moeder van Maria Borderline Persoonlijkheids Stoornis heeft in combinatie met Munchaussen by Proxy?
En waar komt deze info vandaan?
Ik ben nl ff de draad kwijt...

Janine1990

Godgodgod, hoe moeilijk is het om te lezen zeg?
Ik heb al een aantal keren gezegd dat het zomaar bij me opkwam. Saskiaatje weet heel mooi te vertellen dat het een HERSENSPINSEL was... En dat lijkt me meer dan voldoende...
Mag ik ook hersenspinsels hebben? Of is dat een privilege die niet voor normale mensen weg is gelegd? Maar wel voor Maria Mosterd? Die verstrikt is geraakt in haar eigen web van leugens???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:54

Trennie schreef:
Wie hier in het topic zegt dat de moeder van Maria Borderline Persoonlijkheids Stoornis heeft in combinatie met Munchaussen by Proxy?

Lucie Mosterd heeft Borderline, van mij kwam het hersenspinsel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:54

*sorry klein gniffeltje*

dat is weer dat hersenspinseltje van Janine :+

janine.. volgende keer [hersenspinselmodus] ervoor zetten! ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:55

Trennie schreef:

Jeutje, niemand zégt dat ze het heeft.
Het was een hersenspinsel van iemand.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:56

Menino schreef:
het is toch geen feit dat ze MPB heeft? Dan is het imo ook niet zo netjes om de de optie er bij te betrekken, komt niet heel aardig over...

Ik kan ook nog wel een hele lijst van stoornissen bedenken die ze mss zouden kunnen hebben, maar wij weten 't toch niet.

Mee eens. Vandaar mijn vraag hierboven.

Saskiaatje

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:56

Dan nog heeft niemand gezegd dat het een feit is.
Een simpel hersenspinsel, wat ik niet eens zo vergezocht vind.
Of het netjes is mag ieder voor zichzelf vinden, lijkt me.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:57

ooooohw, helemaal vergeten dat het vanavond was.
Hopelijk komt het op uitzending gemist!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:58

Nou ik ga mijn hersenen laten rusten, ik denk dat dat beter is voor jullie, dat scheelt een hoop verwarring en frustratie... :)
Wellicht tot morgen!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:58

Sorry!!!
Tis me nog niet duidelijk:
Heeft Lucie op zeker borderline en is de MbP en hersenspinsel?
Of heeft ze beiden niet en was het beiden een hersenspinsel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:59

Cayenne schreef:
Menino schreef:
nee, ik zou ook niet helemaal niet meer lekker zijn als ik gedwongen zou zijn tot prostitutie (al is het mss maar 1x) en doormeerdere jongens tegelijk verkracht zou zijn....

Maakt mij dat een minder mens waar documentaires over gemaakt moeten worden :roll: ?

Dan is het nog steeds niet normaal om er verkrachtingen, moorden en mensenhandel bij te verzinnen.

nou ik vind dat niet zo abnormaal hoor... Als je ernstig getraumatiseerd hebt, al niet een hele stevig in je schoenen stond (gescheiden ouders, moeder met borderline, makkelijk slachtoffer dus), en een intelligentie heb die mss iets beneden gemiddeld hebt... Dan vind ik het persoonlijk niet zo heel vreemd dat dingen erger gemaakt worden/veranderd zijn in je hoofd. En tenslotte kunnen wij nog steeds niet beoordelen wat wel waar is en wat niet. Dan vind ik het eerder vreemd dat heel Nederland denkt een boek te lezen dat 100% op de waarheid berust is...

Kijk, dat ze de naam van manou heeft genoemd vind ik niet goed te praten, maar dat heeft ze volgens mij pas gedaan na de beschuldigingen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:59

Trennie schreef:
Sorry!!!
Tis me nog niet duidelijk:
Heeft Lucie op zeker borderline en is de MbP en hersenspinsel?
Of heeft ze beiden niet en was het beiden een hersenspinsel?

Optie 1 ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:00

Nou nou Menino, dit vind ik pas niet netjes, een intelligentie beneden het gemiddelde niveau... :n

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:01

Even een vraag; kunnen jullie het al zien op uitzending gemist? en zoja wie kan er me misschien een link sturen kan het namelijk niet vinden!

Trennie

Saskiaatje schreef:
Dan nog heeft niemand gezegd dat het een feit is.
Een simpel hersenspinsel, wat ik niet eens zo vergezocht vind.
Of het netjes is mag ieder voor zichzelf vinden, lijkt me.

Ah, het is me duidelijk nu. :P
Ben het wel met je eens.
Ik VERMOED dat er in ieder geval bij Maria wel sprake is van Borderline Persoonlijkheids Stoornis in combinatie met narcistische trekken.
Moeder heb ik geen idee van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Menino schreef:
nou ik vind dat niet zo abnormaal hoor... Als je ernstig getraumatiseerd hebt, al niet een hele stevig in je schoenen stond (gescheiden ouders, moeder met borderline, makkelijk slachtoffer dus), en een intelligentie heb die mss iets beneden gemiddeld hebt... Dan vind ik het persoonlijk niet zo heel vreemd dat dingen erger gemaakt worden/veranderd zijn in je hoofd. En tenslotte kunnen wij nog steeds niet beoordelen wat wel waar is en wat niet. Dan vind ik het eerder vreemd dat heel Nederland denkt een boek te lezen dat 100% op de waarheid berust is...

Kijk, dat ze de naam van manou heeft genoemd vind ik niet goed te praten, maar dat heeft ze volgens mij pas gedaan na de beschuldigingen

Nou, ik heb zelf ook dingen meegemaakt, ben ook ernstig (wat is ernstig) getraumatiseerd geweest en stond / en sta/ nog steeds niet stevig in mijn schoenen, maar ik heb nooit de neiging gehad om verkrachtingen, moord en andere delicten erbij te gaan verzinnen :+

@miepje, sbs-uitzendingen verschijnen niet op uitzendinggemist.nl

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:03

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand wiens niveau onder het gemiddelde een boek schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:03

Janine1990 schreef:
Nou nou Menino, dit vind ik pas niet netjes, een intelligentie beneden het gemiddelde niveau... :n

Ik zeg misschien en ik betrek dit ook niet 100% op Maria.

Mss niet netjes, maar 't is een scenario van wat er aan de hand zou kunnen zijn, en waarom wij er niet over kunnen oordelen, en haar dus ook niet meteen aan de schandpaal moeten nagelen...
'k vind mezelf dan nog altijd een stuk netter dan degenen haar voor leugenaar uitmaken oid...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:04

En Cayenne, iedereen reageert anders op gelijkende gebeurtenissen. Ik wil geen advocaat van de duivel spelen maar just saying

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:05

MarcoBorsato schreef:
En Cayenne, iedereen reageert anders op gelijkende gebeurtenissen. Ik wil geen advocaat van de duivel spelen maar just saying

I know, maar dan zou ik Maria's geval wel het alleruiterste vinden, zeker in combinatie met haar moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:05

menino ik denk dat ook daaruit lastig conclusies te trekken zijn...

ik ben ook een kind van een moeder met borderline, heb mijn trauma's ruimschoots gehad, maar ..

ow zie nu cayenne haar post :+

nu ja dat dus.

maar goed.. de ene persoon gaat door op een of andere manier i.d.d. en de ander kan wel helemaal 'doorslaan'...

dus ja dat zou allemaal wel er aan hebben kunnen bijdragen, maar echt weten doe je niet..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:06

Nee we kunnen alleen maar speculeren.