Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:O mensheid ! Wij hebben jullie van de man en de vrouw geschapen en hebben jullie in volkeren en stammen gemaakt, opdat jullie elkander leren kennen.
Citaat:Voorzeker, er is geen superioriteit voor een Arabier boven een
niet-Arabier, noch van een niet-Arabier boven een Arabier; noch een
blank persoon boven een zwarte, noch een zwart persoon
Citaat:Allah heeft van jullie alle trots en hoogmoed van de dagen van
Djaahiliyyah(tijd voor de islam), en het opscheppen over jullie voorvaderen verwijderd.
Gelovigen met taqwa en ongelukkige zondaren, jullie zijn de kinderen
van Adam, en Adam werd geschapen uit klei. Laat de mensen ophouden met het opscheppen over hun gestorven voorvaderen, die nauwelijks brandstof voor het vuur zijn, of zij zullen zeker onbelangrijker bij Allah zijn dan de kever die mest met zijn neus rolt.">
- en dit zou de nederlandse bevolking sterk kunnen maken en geen markt voor mensen als wilders vrijmaken.Citaat:<"Het voorbeeld van de gelovigen in hun wederzijdse liefde en genade,
is zoals het voorbeeld van een lichaam; als een deel van het lichaam pijn voelt, dan lijdt het hele lichaam aan slapeloosheid en koorts.">
Heino schreef:Ayasha schreef:uhu, volgens mij gaat dat dus puur over de groep die het niet wil leren, niet over de groep die dat wel doet...
Zoals het op mij overkomt worden alle niet-Nederlandssprekenden meteen in het hokje "wil niet" gestopt.
Heino schreef:jameyskatje schreef:waar ik wel bang voor ben is dat de geschiedis zich gaat herhalen zoals de aanloop van de 2e wereldoorlog.
Daar ben ik ook bang voor ja... Momenteel komt er alleen maar meer verdeeldheid en grotere kloven. Ben bang dat dat uiteindelijk (weer) tot oorlog gaat leiden.
Heino schreef:jameyskatje schreef:waar ik wel bang voor ben is dat de geschiedis zich gaat herhalen zoals de aanloop van de 2e wereldoorlog.
Daar ben ik ook bang voor ja... Momenteel komt er alleen maar meer verdeeldheid en grotere kloven. Ben bang dat dat uiteindelijk (weer) tot oorlog gaat leiden.
Ayasha schreef:Heino schreef:
Zoals het op mij overkomt worden alle niet-Nederlandssprekenden meteen in het hokje "wil niet" gestopt.
Denk persoonlijk niet dat ie dat bedoelt, wat ik uit de berichten haal is dat het echt gaat over die wat het simpelweg niet wíllen, niet die wat het door omstandigheden nog niet kunnen.
Ctjelief: en er zijn geen extremisten die zulke doelen voor ogen hebben?Want toch wordt dat hier uit Springert's hoofd gepraat onder het mom van "man dat kan hier niet! Zijn we veel te ver voor geëvolueerd
"
CtjeLief schreef:Ja klopt, extremisten kunnen deze doelen voor ogen hebben, maar extremisten zie ik als een andere groep dan moslims... Wilders zie ik ook als extremist op zijn manier.. Als zo'n man aan de macht komt, krijgen we een soort apartheid met alle gevolgen van dien.. (mijn gevoel)
CtjeLief schreef:Wilders zie ik ook als extremist op zijn manier.. Als zo'n man aan de macht komt, krijgen we een soort apartheid met alle gevolgen van dien.. (mijn gevoel)
Citaat:Die verdeeldheid creëert hij nu al vind ik, door de Islam in een negatief daglicht te zetten. Nu zou ik daar minder problemen mee hebben wanneer het beeld dat hij schetst op waarheid berust. Maar dat doet hij niet, hij pikt heel selectief stukken uit de Koran en leefregels die in elke religie voorkomen. Plus, hij verwart religie en cultuur, bewust of onbewust.
Ayasha schreef:We zijn nog niet ZO lang op de aarde.. We hebben nog een hoop te leren
jameyskatje schreef:Ayasha schreef:We zijn nog niet ZO lang op de aarde.. We hebben nog een hoop te leren
You never know. het leven kan zo over zijn. dat is 1 van de weinige dingen die mensen niet onder controle hebben. ik vind het alleen maar prijzenswaardig dat ze deelneemt aan deze discussie en meedenkt/nadenkt. een reactie als 'dat komt nog wel' vind ik een beetje kinderachtig en belerend overkomen.