Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:45

@Sarabande: dan zou er voor de jongens van Marokkaanse afkomst meer toekomstperspectief zijn met dat in je achterhoofd ;) (minder erg strafblad)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:48

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Noord-Afrikaanse he! Je mag geen marokkaan meer zeggen want dat is discriminatie! Ook zoiets bespottelijks!!!

Voorheen mocht geen enkele aanduiding van kleur of afkomst, wat daar bespottelijk aan is zie ik even niet.

Ik vind het juist heel transparant.
Als er iets gebeurt qua ongeluk, moord of iets dergelijks wordt er toch bijvoorbeeld ook gesproken over de 39-jarige rotterdammer...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:50

Alet74 schreef:
@MB: maar jij kunt het vast wel met me eens zijn dat het niet alleen de Marokkaanse en Antilliaanse jongeren zijn die stoute dingen doen (kijk ondertussen met een half oog naar de intocht van SInterklaas), ook de Nederlandse jongeren zijn niet heilig hoor! Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel logisch (dat is toch van alle tijden?).

Als je goed leest ;) zie je ook dat ik dat echt niet ontken, dat gebeurt overal en nergens.
Maar er wordt, juist als je de aantallen bekijkt, door die groepen zoveel onrust gezaaid en gemaakt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:52

Heino schreef:
Betteke schreef:
Waarschijnlijk heb ik wat gemist, maar waar zegt Wilders letterlijk dat hij groepen uit wil sluiten?

Ik wacht nog steeds op antwoord.

Zoals ik al gezegd heb: complete gezinnen moeten weggestuurd naar land van afkomst wanneer 1 iemand uit het gezin over de schreef gaat. Wilders wil de Islam weghebben uit Nederland.[/quote]

Dat is wat jij ervan zegt, ik wil graag weten waar Wilders dat letterlijk heeft gezegd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:56

Heino schreef:
Net op het nieuws: in Utrecht is de helft van de criminelen van Marokkaanse afkomst maar de "Nederlanders" (geen idee wat ze hier precies mee bedoelen) hadden meer criminele activiteiten op hun naam staan.

Gohya: nogmaals, als je vindt dat alle jeugd zwaardere straffen moet krijgen, waarom stem je dan op iemand die wil dat bepaalde groeperingen strenger gestraft worden?

Dit is een beetje het labradorverhaal. Labradors kunnen ook vals zijn, tuurlijk! Er zijn er ook heel veel...
Dat is geen eerlijk vergelijken natuurlijk.

Als je ziet dat in Utrecht de helft van de criminelen van marokkaanse komaf zijn moet er toch een lampje gaan branden!!! Hoeveel marokkaanse jongeren wonen er in NL en hoeveel nederlanders...
Dit bedoel ik, laten we dit serieus nemen!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:57

sarabande schreef:
Was ook een onderzoek over. Er zitten meer jongens van Marokkaanse afkomst in de gevangenis, maar de autochtone misdadertjes zitten voor zwaardere vergrijpen.

Zelfde verhaal als dat van de labrador.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:00

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:
Was ook een onderzoek over. Er zitten meer jongens van Marokkaanse afkomst in de gevangenis, maar de autochtone misdadertjes zitten voor zwaardere vergrijpen.

Nee dit is de uitkomst van een officieel onderzoek. Begrijp niet dat jij geen enkele positieve uitspraak over Marokkanen wil/kan accepteren.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:04

gohya schreef:
Ik stem op Wilders omdat ik het met heel veel dingen van hem eens ben.Elke partij heeft ook goede dingen erbij,maar de PVV heeft voor mij de meeste dingen.Zoals o.a. Nederland is VOL,en dat is ook zo.Wij kunnen als klein landje niet blijven opvangen,op een gegeven moment zit het vol.En dat zien de andere partijen blijkbaar niet,nou ja ze zien het wel,maar trekken hun mond niet open.Bang om racist genoemd te worden.
Ik vind stoppen met buitenlanders op vangen in nederland en de criminelen buitenlanders veel harder aanpakken en het land desnoods uitzetten.

Duidelijk, maar....
We kunnen niet blijven opvangen zeg je. Heb je het dan over asielzoekers opvangen? Of heb je het over huwelijksmigratie? Over gezinshereniging?
Criminele buitenlanders uitzetten zeg je. Heb je het dan over illegalen? Of over 2e of 3e generatie Marokkanen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:04

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Nee dit is de uitkomst van een officieel onderzoek. Begrijp niet dat jij geen enkele positieve uitspraak over Marokkanen wil/kan accepteren.

Ben voorheen ook al in dit topic actief geweest, volgens mij begrijp je het niet of wil jij het niet begrijpen... :?

Zullen marokkaanse vrienden leuk vinden dat ik ze toch niet accepteer... _O-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:04

Als iemand iets positiefs zegt over allochtonen, zeg jij dat het niet waar is.

En om nu wellis nietis te gaan spelen, daar heb ik eigenlijk weinig zin in.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:11

Nou Sarabande, dat is helemaal niet waar wat je nu zegt, we zijn toch aan het discuzeuren en als ik het ergens niet mee eens ben ga ik niet liegen en eromheen draaien en zeggen dat ik het wel leuk vindt... Lijkt me vrij logisch.
Daarbij komt dat je wel moet lezen wat er staat en niet lezen zoals jij het wil en dan anders op willen vatten.

Jammer dat je nu zegt dat het welles nietes is...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:35

MamboBeach schreef:

Kijk dan zou je kunnen zeggen ik ken zon onderzoek niet, maar jij verwijst het zonder er van gehoord te hebben naar het rijk der fabelen
En daar is niet tegen op te discusieren

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:41

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Kijk dan zou je kunnen zeggen ik ken zon onderzoek niet, maar jij verwijst het zonder er van gehoord te hebben naar het rijk der fabelen
En daar is niet tegen op te discusieren

Ik ken die onderzoeken wel, hoe kom je daarbij? Wat is dat voor aanname? Er worden wel meer onderzoeken uitgevoerd. Ik vind het zo jammer dat jij niet iemand de ruimte geeft en allerlei aanname´s doet.
Ik heb alleen het gevoel dat als je er niet uitkomt je dan met van die rare dingen komt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:59

Betteke schreef:
Dat is wat jij ervan zegt, ik wil graag weten waar Wilders dat letterlijk heeft gezegd.

Pfff, beetje verdieping in Wilders vanuit jezelf kan ook geen kwaad hoor. Ik heb al een berg uitspraken in dit topic gezet trouwens.
Maargoed, ik wil het je wel voorkauwen:
Citaat:
„Dit boek zet aan tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde. Als moslims willen participeren, moeten ze afstand nemen van deze Koran. Ik zie in dat dit veel gevraagd is, maar we moeten stoppen met het doen van concessies.” (de Volkskrant)

Citaat:
„Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.” (de Volkskrant)

Citaat:
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al." (HP/De Tijd, 12 december 2007)

Citaat:
“Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.” (Volkskrant 7 oktober 2006)

Citaat:
"De immigratie van niet-westerese allochtonen moet worden gestopt". (Nederlandse Islamitische Omroep maart 2007)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:00

MamboBeach schreef:
Dit bedoel ik, laten we dit serieus nemen!!!

Absoluut, maar in Wilders zie ik geen oplossing.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:01

wie heeft dat gezegd? wilders?

staat dat ook zo in zijn partijprogramma?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:02

Maakt dat wat uit Kiwiko? Dat kan ik ook nog wel even nagaan hoor, maar het gaat mij om het gedachtengoed van die man.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:05

Citaat:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

Citaat:
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

Citaat:
Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

http://pvv.nl/index.php?option=com_cont ... Itemid=139

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:10

Heino schreef:
Maakt dat wat uit Kiwiko? Dat kan ik ook nog wel even nagaan hoor, maar het gaat mij om het gedachtengoed van die man.

lijkt mij wel, dat was immers de vraag ....... WAAR zegt Wilders wat :D

Citaat:
Betteke schreef:
Dat is wat jij ervan zegt, ik wil graag weten waar Wilders dat letterlijk heeft gezegd
.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:11

Staat er achter tussen haakjes :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:14

hij zegt dus dat allochtonen die herhaaldelijk in de fout gaan........ herhaaldelijk....... als in draaideurcrimineel uitgezet moeten worden :)

Immigratiestop kan ik ook wel inkomen, dat geeft namelijk meer ruimte voor echte politieke vluchtelingen....

Burkaverbod, kan ik ook ergens nog wel begrijpen......... wij hebben een open cultuur, wij willen zien met wie we praten, wij willen zien hoe diens gezichtsuitdrukking is.......

zo brengt het alweer een hele andere toon vind je niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:18

Maar geloof je nu zelf, met in je achterhoofd andere uitspraken (bvb over zijn aversie jegens de Islam) dat die immigratiestop ingevoerd moet worden zodat er meer ruimte is voor echte politieke vluchtelingen?

En vind je het moreel juist allochtonen incl. familie het land uit zetten wanneer er 1 persoon herhaaldelijk de fout in gaat? Lekker dan, als je je als familie afgewend hebt van je criminele neefje.. mag je toch het land uit.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:31

Heb het niet nagekeken (eten kokende), maar loopt het aantal vluchtelingen de laatste paar jaren niet erg terug?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:34

Weet dan niemand dat er al een "immigratiestop" is voor economisch vluchtelingen? Alleen politieke vluchtelingen komen het land binnen. Wilders wil een immigratiestop uit Islamlanden, alleen is het begrip "Islamland" nergens vastgelegd/gedefinieerd. Ook zijn huwelijksmigratie en gezinshereniging al aan banden gelegd. Allochtonen met een dubbele nationaliteit kunnen het land niet worden uitgezet. Je kunt Nederlanders namelijk niet hun eigen land uitzetten.
Van bijna alle "oplossingen" waar Wilders mee aankomt denk je op het eerste gehoor; goh, zo zouden ze het eens moeten doen. Bijna niemand is er echter van op de hoogte dat Wilders' "oplossingen" vaak grondwetswijzigingen behoeven (kost minstens een jaar of 7) en vaak in strijd zijn met het internationaal recht en de mensenrechten.
Kortom; iedereen die Wilders stemt wordt hoe dan ook uiteindelijk teleurgesteld in wat hij ook daadwerkelijk kan doen op het moment dat hij zou gaan regeren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:35

Dat is weer goede informatie, dank Consort!