13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fiona1

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:53

Midasje vind ik erg kort door de bocht; wat als het meisje onderweg wel mishandeld of verkracht wordt, krijgen we dan "waar was de kinderbescherming toen het kind uit Ned. vertrok"?

Persoonlijk denk ik dat het puur om een recordpoging gaat, over de rug van een 13 jarige (die natuurlijk denkt dat ze de wereld aankan, dacht ik ook op dit leeftijd) Gaat niet over de vakkundige aspecten van het zeilen, maar puur alle emotionele kanten. Maar natuurlijk staat Nederland met al haar zorgplichten wel weer klaar om alles op te vangen als het perongeluk wel mis gaat.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:08

iemand al een psygologisch onder zoek gedaan naar
de engelse jongen (jongen he , waarvan bekend is dat ze later volwassen worden dan meisjes)

waar was alle commotie toen hij vertrok ?

en zover ik begreep heeft hij niet de oversteek gemaakt in colone , zoals gepland bij laura

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:39

nickyu schreef:
iemand al een psygologisch onder zoek gedaan naar
de engelse jongen (jongen he , waarvan bekend is dat ze later volwassen worden dan meisjes)

waar was alle commotie toen hij vertrok ?

en zover ik begreep heeft hij niet de oversteek gemaakt in colone , zoals gepland bij laura

Hij is gisteren pas teruggekomen van zijn tocht! Dus dat lijkt me vrij kort voor een psychologisch onderzoek.

Enne...this is holland! ;)
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 28-08-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:41

Even een slotje om wat off topic berichten te verwijderen...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:44

En weer open. Even ter herinnering: dit is een discussietopic, geen huiswerktopic. Bedankt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:47

huiswerktopic??

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:48

Oh sorry: huiskamertopic. Ligt er vlak naast. Maar je begrijpt VAST wat ik bedoel, nietwaar?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:49

kon de link met huiswerk niet maken.. sorry.. :P
nooit aan HK gedacht..

maar begrijp NU wel wat je bedoeld

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:51

Ik zie nog zat o.t. berichten staan maar ik kan me voorstellen dat 54 bladzijden doornemen gekkenwerk is.

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:51

vind het niet normaal ,
er zijn ook piraten en weet ik veel wat , en de boot kan zo omslaan en met noodweer, wat dan ?
zon meisje kan echt nogniet voor zichzelf zorgen , :p
ze spreekt verder denk ik ook geen enkele taal dus wat moet ze dan ?
en je hebt altijd straatmensen en weet ik veel wat .
ben je daar als meisje ergens in afrika ofzo -.-
vind het niet normaal dat die ouders er nog over willen nadenken ook :p

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:14

pffff wat een gedoe allemaal..

aan de ene kant vind ik het niet normaal. En toen ik 13 was dacht ik nog geen eens aan zulke dingen als de wereld rond gaan.

maar aan de andere kant, ze zoekt het maar lekker uit en als ze kapot geschoten of verkracht wordt of verzuipt in de zee dan is dat pech voor haar, want die keuze heeft ze dan zelf gemaakt.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:19

jumpgirl schreef:
maar aan de andere kant, ze zoekt het maar lekker uit en als ze kapot geschoten of verkracht wordt of verzuipt in de zee dan is dat pech voor haar, want die keuze heeft ze dan zelf gemaakt.

tsja, ik ben blij dat we in een land leven waar minderjarigen door de staat beschermd worden voor niet-doordachte plannen, jouw redenatie deel ik niet, en zeker niet als het een 13-jarige betreft!!

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:21

Jemig zeg, als je zo dom kunt doen als die ouders ben je naar mijn zinnen geen kind waard.
Zien de de gevaren niet, of willen ze die niet zien?
Er is ook een kans dat ze ouderschap kwijt raken las ik net. :)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:25

Tja, aan de ene kant denk ik gevaarlijk.
Maar aan de andere kant zal ze meer leren van een maand zeilend de wereld over dan een half jaar op school. :)

Ouders zijn trouwens geen ouderschap kwijt, ze zijn al bij de rechter geweest. Laura moet naar een psycholoog die beoordeeld of ze het aan zou kunnen.

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:50

Cyn_ schreef:
Laura moet naar een psycholoog die beoordeeld of ze het aan zou kunnen.

hoop het niet, je zult zien dat er iets gebeurd met haar onderweg :7

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:22

Oke, we kunnen stoppen met deze topic. Laura mag niet weg van de rechter!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:27

Nou, voorlopig niet in ieder geval.
Vanmiddag hoorde ik op de radio een ervaren wereldzeiler, ben zijn naam even kwijt, verteller dat ze in ieder geval de gemakkelijkste route zou gaan varen. Maar over twee maanden is het echt herfst en zou starten vanaf Nederland te gevaarlijk zijn. Dan zou ze vanaf Portugal moeten gaan varen.
HIj wilde niet zeggen of hij het verstandig vond trouwens.

Mijn moeder was gisteren bij een psychiater. Met hem had ze het er ook over, hij vond het onverantwoord dat een dertienjarig meisje zoiets wilde doen.

Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:38

Cyn_ schreef:
Tja, aan de ene kant denk ik gevaarlijk.
Maar aan de andere kant zal ze meer leren van een maand zeilend de wereld over dan een half jaar op school. :)

Ouders zijn trouwens geen ouderschap kwijt, ze zijn al bij de rechter geweest. Laura moet naar een psycholoog die beoordeeld of ze het aan zou kunnen.

Ben ik helemaal met je eens, maar dat kan op je 18e dus ook nog, als je je school af hebt gemaakt :P Kind mag van mij best de wereld rondzeilen, maar nu even niet, ze wacht nog maar even 5 jaar!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:43

En hoe belangrijk is het voor een mens om een record te breken? Waarschijnlijk wordt het toch in no time gebroken en zeilen over een paar jaren kinderen uit groep 7 de wereld rond. Als het een record uit het Guinnes Book of Records is, dan vind ik dat een slechte zaak. Moeten ze mensen niet tegen zichzelf beschermen? Een soort minimum leeftijd voor risicovolle ondernemingen, dat idee.
Zou je daar gelukkiger van worden, als je een record op je naam hebt staan? Ik kan het me niet voorstellen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:12

Sorry daar dacht ik niet aan, jullie hebben gelijk, ik dacht eerst alleen aan mannen besnijdenis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:16

KellyZ schreef:
Sorry daar dacht ik niet aan, jullie hebben gelijk, ik dacht eerst alleen aan mannen besnijdenis.

Volgensmij ben jij de weg even kwijt :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:19

Waarom ben ik de weg kwijt? Dacht eerst alleen niet aan vrouwen besnijdenis, vergeten denk ik? Maar het is zo, besnijdenis kan niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:33

Omdat het hier over zeilen gaat?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:38

Yinnar schreef:
Ze heeft al overal aangegeven dat het haar niet deert en dat ze de reacties reuzegrappig vindt allemaal. Ik volg het op de voet omdat ik het een hele interessante casus vindt. Dat ik die pa een monster noem dat heeft te maken met het bericht wat werd geplaatst. Dus je pikt er één woordje uit maar vergeet even de aanleiding. En vertel eens wat is er erg aan het woord monster. Ik noem hem toch geen k***lijer. Dat is pas vreselijk.

Ten eerste heb ik je berichtengeschiedenis niet uitgeplozen, het stond op de voorgaande pagina. Ik wilde er gewoon even aandacht voor vragen dat iedereen het hier over het belang van het kind heeft en sommige haar en haar ouders vervolgens wel helemaal zitten af te kraken op een publiek forum. Dat vind ik niet netjes en als toevallig voorbeeld haalde ik daar de zin bij dat haar vader een monster is, omdat dat vrij recent was. Het was me niet eens opgevallen dat jij dat gezegd had maar je vroeg zelf waar ik had het zien staan. Zal meteen even onderbouwen wat ik er erg aan vind: Het woord monster volgens de dikke van dale -> mon·ster het; o -s 1 afschuwelijk, angstaanjagend wezen 2 mens met een wanstaltig voorkomen of afschuwelijke eigenschappen.

Ik heb overigens nergens gezien dat Laura álle reacties supergrappig vind, ze geeft momenteel zelfs het tegenovergestelde aan. Bovendien zou dit nog geen goede reden zijn om maar vervelende dingen over iemand te zeggen.
Ik heb het jeugdjournaalinterview even opgezocht en wel het idee dat ze er wel goed met de teleurstelling omgaat en ik hoop van harte dat ze een goede psycholoog en gezinsvoogd treft die haar begrijpt.

ps: een aantal pagina's terug is het even heel offtopic (en daardoor misschien ook wel verwijderd inmiddels) over besnijdenis gegaan vandaar de verwarring.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:03

Tot en met gisteren heb ik dat ook wel gelezen, dat Laura het wel grappig vond. Het zal nu allemaal, begrijpelijk, wel wat rauw op haar dak vallen. Ze zal toch wel gehoopt hebben dat ze door mocht, tegen beter weten in misschien.
Ik denk Fleurtje100, dat ze zich vast wel in heeft gehouden, niemand wil heel emotioneel op tv komen. Dat zal haar eer te na zijn (zou ik wel hebben in ieder geval).
Ik hoop dat de familie deze tijd voor bezinning gebruikt en tot het inzicht komt dat er dingen belangrijker zijn dan op je dertiende een rondje rond de wereld gaan zeilen.
Ik kan ook niet begrijpen waarom je als ouder, je jonge kind bewust zulke risico's laat lopen. Al weet ik ook wel dat er elke dag wel van alles kan gebeuren, bijvoorbeeld onderweg van huis naar school. Het verschil is dat iedereen elke dag die risico's loopt, dat is in het geval van die recordpoging niet zo. Als ze voor de wet volwassen is, moet ze maar eens weer kijken. Ik geloof dat ik er dan meer respect voor zou hebben. Dan zou het ook meer haar ding zijn in mijn ogen, nu heb ik daar grote vraagtekens bij. Ook al omdat ze met zeilen groot is geworden; ze weet niet beter als het ware. Als je wat ouder bent, ga je je eigen keuzes maken, je eigen weg kiezen. Dat doe je nog niet als je 13 bent. Hoe intelligent of 'volwassen' je op die leeftijd ook mag zijn.