Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:ik geloof ook niet dat ze gaan bezuinigen op Kerosine, dat risico lijkt me gewoon te groot voor die maatschappijen...
Netje schreef:Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak zal zijn (als we dat ooit zullen weten). Ik sprak net mijn buurman en die vertelde dat hij vanmorgen een paar minuten voor half elf een vliegtuig héél erg laag over had horen komen die een vreemd ratelend/ronkend geluid maakte. Hij dacht al: dat gaat vast niet goed; dit klinkt heel anders dan anders. Wij wonen in Akersloot en dat is de aanvliegroute voor de Polderbaan (dus we horen dagelijks heeeeel veel vliegtuigen overkomen), maar toch nog wel een flink stuk van de plek waar hij is neergestort... Zou toch kunnen betekenen dat hij al problemen had !
Lovely schreef:Dat de kerosine op was, geloof ik niet zomaar. De vliegtuigen van tegenwoordig zitten vol met electronische hersens die dat allemaal precies uitrekenen. Elk vliegtuig kan in de approach opdracht krijgen tot go 'round, rondjes vliegen dus omdat er even geen plek is om te landen, daarom hebben toestellen altijd brandstof over om dit minimaal een half uur te kunnen doen. Kerosine is trouwens minder brandbaar dan lampolie of benzine, maar àls het vlam vat is het ineens een hel van 1000 graden.
Inujojo schreef:Blackje schreef:Hallo
Ook ik heb het nieuws vandaag gevolgd, werk op schiphol rijk. Waren al snel op de hoogte.
Ging optijd naar huis, wat een drama om schiphol te verlaten en ons dorp in te rijden. maar het vliegtuig ligt gewoon in/aan zwanenburg (waar ik woon)Gingen er vandaag een huisje bekijken en vandaar uit konden we hem helemaal zien liggen..
Enkele 100en meters verder en hij had IN het dorp gelegen![]()
enkele secondes langer in de lucht blijven hangen en hij had de landingsbaan gehaald en er was niets aan de hand geweest..
Inujojo schreef:Blackje schreef:
enkele secondes langer in de lucht blijven hangen en hij had de landingsbaan gehaald en er was niets aan de hand geweest..
ja hoor..
Dan had hij of op de snelweg gelegen of vlak op de landingsbaan, hij was enkele km's van de landingsbaan af en dan heb je ook nog enkele km's nodig om te laden..