Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Handtas

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:20

faye schreef:
Je bedekt de gruweldaden van je geloofsgenoten liever met de mantel der liefde dan dat je stelling inneemt. Dat is de grote kern van het hele probleem.

Wie ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:21

Nee INdonesië Knipoog

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:22

Mystica schreef:
Bijgelezen Vork Ik ben er ook weer dus Knipoog

Knap van je! Ik hou het voor gezien...

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:23

Ik heb geen geloofsgenoten, want ik geloof niet Lachen .
Ik heb nooit extremistisch gedrag van moslims uit Indonesië gezien. En als Wilders op deze manier alle moslims veroordeeld (ook al zegt hij in een interview van niet, in de film staat het nergens) kan ik voorstellen dat Indonesië daar op deze manier reageerd.
Misschien ben ik inderdaad wel een tikkie gevoeliger als het om Indonesië gaat, maar het zij zo.

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:30

Ik vraag me af of Wilders de de Koran echt heeft gelezen, wat hij eigenlijk zou moeten doen is de Bijbel, Thora en de Koran met elkaar vergelijken, hij zou met stomheid geslagen zijn. De drie heilige boeken hebben veel met elkaar gemeen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:54

ja die 3 heilige boeken zijn opvolgers van elkaar (in de Islam teminste) en wilders staat nog wel voor een christelijke-joodse grondlegging in nederland..

ach ik ga die film niet kijken. misschien later een keer. ik heb wat voorstukjes gezien. deze trokken mijn interesse niet, dus waarom kijken? en die fout met Mohamed B en Salah Edin, dat is echt echt dom. alsof iedere gozer met een kaal hoofd en een baard een moordenaar is en alsof ze allemaal op elkaar lijken. Haha! door zo'n fout neem ik de hele film al niet meer serieus.
ik vind het alleen zielig dat mensen deze als waarheid beschouwen, maar dat is hen eigen zaak

die man heeft zijn aandacht gehad. binnenkort nog een debat en een aantal bezoekjes aan tvprogramma's en doeiidoeii met zijn doodlopende partij

en we wonen toch in nederland. er zijn zoooveeeele moslims op de wereld. in indonesie bv eten veel moslims gewoon varkensvlees en drinken ze alcohol, zij zijn bv moslim omdat hun familie dat is.(ik ben op indonesie geweest) dit verschilt per individu en de leefwijze en mogelijkheden per land. laten we het lekker bij nederland houden. want wij wonen hier, hier kunnen we over praten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:08

gekvanfleur schreef:
en denk eens aan al die slachtoffers van islam.
van 11 september enzo.
al zijn ze het niet allemaal, het is toch een bedreiging.
vind het een nette film en vindt het goed dat wilders voor de extremisten waarschuwt.
idd had hij wel beter de extremisten kunnen noemen en niet de heel islam.

Denk jij maar eens al al de slachtoffers van Amerika!!!! of zelfs die van Nederland. Wij(Nederland) moeten ons tot de dag van vandaag nog steeds kapot schamen voor wat wij hebben uitgespookt!

GEEEN slachtoffers van de ISlAM.
sjongejonge. lees het andere topic over wilders. zelfmoordaanslagen zijn strikt verboden, zoals ik al 20x heb uitgelegd. hiermee ga je volgens ons geloof naar de hel. Islam verwerpt terrorisme!! lees het boek van harun yaya (ook op internet te lezen, even googlen)

daarbij. 11 september is nooit bewezen! er zijn ook veronderstellingen dat het van Amerika zelf kwam. met 11 september is de naam Al-Qaidah ook begonnen die niet eens bestaat. voor 11 september wist men nog amper wat Islam was.. na 11 september word iedereen gezien als terrorist

en hoeveel extremisten zijn er in Nederland??
ik ken er geen. volgens mij kent niemand er hier 1,. want waar beoordeel je zo iemand op?
er wonen genoeg verknipte mensen in nederland, en daar zullen ook vast moslims bij zitten.
maar zij vertegenwoordige niet het gehele islamitische volk.

ik bid iedere week in de moskee van kanaleneiland (de wijk die iedereen toch wel van het nieuws kent) daar zie je ook vrouwen in lange witte jurken. en mannen in jeleba met baard en mutsje.. op vrijdag om half 2 smiddags staat de hele straat vol wanneer mensen weer huiswaarst keren van het gebed. dit zijn geen extremisten, ookal zien ze er zo uit volgens sommige.. nee deze mensen roepen juist op om verstandig te zijn en te werken aan een goede naam van de Islam dmv van goede daden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:10

Waarom eerst aan Amerika denken en Nederland denken?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:11

jameyskatje schreef:
GEEEN slachtoffers van de ISlAM.
sjongejonge. lees het andere topic over wilders. zelfmoordaanslagen zijn strikt verboden, zoals ik al 20x heb uitgelegd. hiermee ga je volgens ons geloof naar de hel. Islam verwerpt terrorisme!! lees het boek van harun yaya (ook op internet te lezen, even googlen)

daarbij. 11 september is nooit bewezen! er zijn ook veronderstellingen dat het van Amerika zelf kwam. met 11 september is de naam Al-Qaidah ook begonnen die niet eens bestaat. voor 11 september wist men nog amper wat Islam was.. na 11 september word iedereen gezien als terrorist

Dat zei mijn vriend ook al inderdaad Ja . Is het niet zo dat deze 'moslims' door de islam juist uitgebannen worden?
En van dat tweede heb ik ook gehoord, er was zo'n film Loose Change, heeeeel erg interessant om eens te kijken. Een aanrader Lachen

Edit; had de URL nog in mijn bladwijzers. Voor de mensen die geinteresseerd zijn (en tijd hebben Clown ), hier Loose Change met nederlandse ondertitels.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:36

Wat is er aan te bewijzen, erg vind ik dat mensen theorietjes die op niks slaan gaan opgooien om maar wat kantjes zachter te maken

Voor 11 september waren er al langer problemen....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:38

Voor de mensen die zich echt in het extremisme in Nederland willen verdiepen, kan ik het boek 'Jihad in de polder, de Radicale Islam in Nederland' aanraden, van Siem Eikelenboom.
Zij heeft (ik geloof) twee jaar onderzoek gedaan naar extremisme in Nederland. Er staan zelfs verslagen in van mensen die opgepakt zijn nadat de politie erachter kwam dat ze terroristische aanslagen plande e.d.

Het is een interessant boek en echt helemaal de waarheid. Ik heb nog maar een stukje gelezen, maar er staan erg interessante dingen in.... Zo wordt er ook een deel gepraat over de radicale Moslims en hun stroming van de Islam.

Jammer dat ik deze mensen niet als Moslim zie en ze zo wel in het boek genoemt worden.
Maar dat maakt het boek niet minder interessant.

Want of je nu wil of niet, er gebeuren wel veel verkeerde dingen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:42

Als Wilders alleen maar problemen met extremistische moslims heeft, waarom wil hij het land dan sluiten voor alle moslims?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:42

katiavl schreef:
Wat is er aan te bewijzen, erg vind ik dat mensen theorietjes die op niks slaan gaan opgooien om maar wat kantjes zachter te maken

Ja, misschien maar ik geef alleen de link voor de mensen die geinteresseerd zijn.
Zie je alles ook eens vanuit een ander perspectief.
Ik dring je niet aan om het te gaan kijken en hoef er verder ook geen discussie over te beginnen ofzo hoor Nagelbijten / Gniffelen ...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:48

Karl66 schreef:
Als Wilders alleen maar problemen met extremistische moslims heeft, waarom wil hij het land dan sluiten voor alle moslims?

mischien is zijn fiets vroeger wel eens gestolen, en dacht hij ah dat was vast een allochtoon, helaas doen junkies dit meer maar goed, misschien is t zijn wraak Huilen van het lachen

nee sorry ik heb zo;n hekel aan die rare snuiter.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:48

Patriess schreef:
katiavl schreef:

Ja, misschien maar ik geef alleen de link voor de mensen die geinteresseerd zijn.
Zie je alles ook eens vanuit een ander perspectief.
Ik dring je niet aan om het te gaan kijken en hoef er verder ook geen discussie over te beginnen ofzo hoor Nagelbijten / Gniffelen ...

Nee, ik zeg alleen dat je alles naar conspiracy theorie kan omzetten,en in dit geval is dat meestal om dingen maar te verwaten

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:50

Ah, nouja dat was niet echt mijn bedoeling Clown .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:55

Patriess schreef:
Ah, nouja dat was niet echt mijn bedoeling Clown .

Was ook totaal geen aanval op jou hoor gewoon een reactie in het algemeen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:57

Oké Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:57

Ik heb de film net helemaal bekeken.
Wat een slechte film, geen boodschap, geen nuance geen enkele diepgang.
Gelukkig geen godslastering, maar wel beledigend voor verreweg de meeste islamieten.

Ik heb alleen het idee dat hij het einde wat veranderd heeft door te zeggen dat hij een blz uit het telefoonboek scheurde.
Hij heeft immers in de vooraankondiging gezegd "op het eind komt de koran in beeld en daar gebeurt iets mee maar ik zeg nog niet wat." Blijkbaar was hij eerst van plan echt een blz uit de koran te scheuren maar werd hem dat toch iets te link.
Voor een moslim kan je immmers beter Mohammed beledigen (die tenslotte maar een mens was) dan de Koran zelf, dat het woord van Allah is.

en dan vervolgens zeggen dat Balkenende teveel beren op de weg zag....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:01

Het gaat goed, hij wordt nu door iedereen heel netjes voor aap gezet.
Zeker na zijn dank aan de moslims voor hun gematigde reactie Scheve mond.

Ik blijf erbij (wat ik een paar dagen geleden al zei) dat hij snel een filmpje in elkaar gebroddeld heeft, er zijn al zoveel fouten in geconstateerd.

Maar als hij denkt dat hij ermee weg komt, dat hij maandenlang angst gezaaid heeft vergist hij zich, ik zou hem niet adviseren zonder bodyguards het land in te gaan, niet iedereen is in de hand te houden
Ik verheug me op het kamerdebat a.s. dinsdag, als ie tenminste niet opeens ziek is Tong uitsteken .

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:03

En Ayaan Hirsi Ali komt ook weer om het hoekje kijken Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:05

Tja, hij heeft nu wel al zijn kruit verschoten, hij heeft nu echt niks meer te melden...

wel raar dat je eerst mensen voor de schenen schopt en dan het debat aan wilt gaan...
Laatst bijgewerkt door beantsje op 28-03-08 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

beantsje schreef:
Ik heb de film net helemaal bekeken.
Wat een slechte film, geen boodschap, geen nuance geen enkele diepgang.
Gelukkig geen godslastering, maar wel beledigend voor verreweg de meeste islamieten.

Ik heb alleen het idee dat hij het einde wat veranderd heeft door te zeggen dat hij een blz uit het telefoonboek scheurde.
Hij heeft immers in de vooraankondiging gezegd "op het eind komt de koran in beeld en daar gebeurt iets mee maar ik zeg nog niet wat." Blijkbaar was hij eerst van plan echt een blz uit de koran te scheuren maar werd hem dat toch iets te link.
Voor een moslim kan je immmers beter Mohammed beledigen (die tenslotte maar een mens was) dan de Koran zelf, dat het woord van Allah is.

en dan vervolgens zeggen dat Balkenende teveel beren op de weg zag....

Hij zei dat de prent van Mohammed in beeld kwam en dat daar wat mee gebeurde Nagelbijten / Gniffelen

Sundancer

beantsje , ik zie dat je uit drenthe komt, dan moet je toch voor Wilders zijn? Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:08

In Drenthe is de praktijk dat links altijd in de meerderheid is, hier op Bokt zo nu en dan niet.