Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:19

Oh ja,

Racisme: ra·cis·me (het; racistisch, racist)
het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.

Me dunkt dat er toch nogal wat mensen hier rondlopen die hun eigen Cultuur (ja, ik zag hem al met een hoofdletter) als meerderwaardig zien aan de cultuur van moslims. Alleen al door te roepen 'vieze buitenlander'... Terwijl er net zo goed 'vieze Hollanders' zijn.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:24

Zijn er ook, natuurlijk zijn die er. Maar wat mij opvalt id dat je nooit een buitenlander ergens op aan mag spreken zonder dat je racist naar je hoofd geslingerd krijgt.

Als iemand voordringt dan zeg ik daar wat van, turk of niet. En dan ben ik geen racist, maar gewoon iemand die niet wil dat er een kerel voordringt.

Ik vind het ook onzin als leerlingen niet hoeven te gymen vanwege de ramadan. Ik moest ook gymen als ik ongesteld was. gelijke monniken, gelijke kappen. Maar ze willen zelf anders zijn... Dan behandelen mensen je ook anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:24

Alleen als je "vieze Hollander" roept zal niemand zich daar druk over maken Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:26

Dat roep jij nou de hele tijd, Faye, maar hoe reageer jij als een moslim voorbij komt en naar jou roept dat je een vieze Hollander bent? Ik denk zo: als door een wesp gestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:32

Dan heb je dat mis hoor. Daar ga ik mij echt niet druk over maken, ik denk dan wel te weten wat voor persoon zo iemand is Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:33

Waarom denk je dat? Net als bij dat rijtje van vooroordelen...
Ik kan daar niet wakker van liggen, echt niet. En ik ga al helemaal geen websites bedreigen ed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:34

Ik heb het al gehad, stomme belg, vieze prutsmuts. Heb me er weinig van aangetrokken. Toen een ontspoorde getuige van jehova kwam roepen dat ik bij een sekte hoorde. Heb ik zelf niet gereageerd.

Een slachtofferrol neem je zelf, die krijg je niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:37

Ik ken anders heel wat mensen (uit die buurt hier tegenover bijvoorbeeld) die ook tamelijk heftig kunnen reageren op zoiets. En sorry dat ik het zeg, dat is wel precies het publiek dat op Geert Wilders stemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:38

Over vooroordelen gesproken Lips are sealed

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:41

Nee, dat is een kwestie van eens navragen cq er een gesprek over voeren....

Edit: in tegenstelling tot veel Wilders-stemmers die net zoals hun grote voorbeeld niet bereid zijn om in gesprek te gaan met moslims, ben ik als anti-Wildersfiguur wel bereid om met Wilders-aanhangers in discussie te treden...
Ook dat kun je zien als vooroordeel maar is de ondervonden waarheid Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:48

Zo werkt het natuurlijk niet, want iemand die een paar nare aanvaringen met moslims heeft mag ook geen vooroordelen over alle moslims hebben. Je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:49

Ik heb het dan ook niet over alle Wilders-aanhangers, maar over veel. Zelfs mijn eigen zwager roept zo gauw het gesprek erop komt 'Daar gaan we het NIET over hebben, want daar worden we het nooit over eens!'

Edit: wat dat laatste betreft heeft hij dan wel weer gelijk. Dit wordt zo langzaam maar zeker ook wel een beetje een welles-nietes spelletje, nietwaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:50

Tja, je mag het ook niet over veel moslims hebben. Dus als het in jouw straatje past is het opeens geoorloofd? Je kunt wel beter dan dat toch?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:53

faye schreef:
Jeetje Lies, toch geen vrienden van je he? Bloos!

Nee hoor, vrienden van schoonzus en zwager.

Ik kan in het verhaal van Russel nog wel een beetje komen, dat zijn ook gewoon vieze mensen dan, zoals zij het beschrijft. Maar werkelijk, zo'n buurt ging het echt niet over. We hebben niet eens zo'n wijk in mijn woonplaats. Het gaat haar toch echt om de 'buitenlanders' zelf. En het gekke is, in deze stad (of zeg maar rustig groot dorp) hebben we écht geen overlast van welke groep dan ook. En toch hebben zoveel mensen het over die 'vieze buitenlanders'.

Ik steek mijn kop niet in het zand wat betreft probleemwijken in Nederland en probleemjongeren, vooral onder de Marokkanen. Ze zijn er en moeten hard aangepakt worden. Mensen die in die wijken wonen en leven vergeef ik rustig de ongenuanceerde uitdrukkingen. Maar mensen die er nooit iets mee te maken hebben en geen last van ondervinden en juist het tegenovergestelde zien (hier wonen echt gewoon nette 'buitenlanders', ik ken geen 1 gezin die overlast veroorzaakt, hoor er ook nooit iets over), voor zulke mensen heb ik geen begrip als zij zich weer eens ongenuanceerd uitdrukken. Imo hebben ze hier gewoon geen reden voor, behalve angst voor het onbekende.

Een voorbeeldje uit de discussie. "Hunnie knippen met hun vingers en hup, er staat een moskee'. Nou staat er hier in de verste verte geen moskee en hebben we ongeveer 25 kerken en 2 synagogen (hoe schrijf je dat eigenlijk). Hoe komt nou zoiemand erbij om zoiets te zeggen?
Het is gewoon niet waar. Niet in mijn buurt/woonplaats of zelfs provincie. De man die dit zei (mijn zwager Bloos ) is overigens zelf misschien 3 keer de grens van zijn provincie over geweest en heeft écht geen last van wie dan ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:54

'Je kunt wel beter dan dat toch?' Sure... doe ik al 52 pagina's maar ik begin het een beetje beu te worden dat er alleen maar over me heen gevallen wordt, en dus word ik gemakzuchtig en tegendraads. Blijkbaar zie je niet dat je nu op dezelfde manier over mij valt als ik al 52 pagina's tegen jullie ageer... my point is proven.
Het punt is dat ik alleen maar moslims ken die zich gerust willen aanpassen, die hun best doen, en die helemaal niet vervelend zijn. Natuurlijk ben ik weleens vervelende Turkse jongetjes op straat tegengekomen, wie niet? Maar ik heb veel en veel slechtere ervaringen met Nederlandse hangjeugd. Het is maar waar je ervaringen liggen, blijkbaar.

Dat beu worden klopt trouwens wel. Ik ga aan het werk, misschien kom ik vanmiddag nog wel even langssurfen, maar voor nu laat ik het even voor wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:57

Blue, je kunt niet een topic lang mensen vroordelen op uitspraken omdat je vind dat ze generaliseren, en vervolgens, als het in je eigen straatje past hetzelfde doen. That's my point. Ik vind dat nogal hypocriet.
Werk ze!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:58

Mijn punt is (nog 1 keertje dan Knipoog) dat jij net zo hard over mij valt als ik - bewust - ga generaliseren. Waarom doe jij dat dan wel over moslims?

En nou ga ik echt aan het werk. Laters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:59

Ik ga het niet nog een keer uitleggen, het is duidelijk lijkt me Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:00

jij gaat er van uit dat jij gelijk hebt,ik hoop dat je ook zo tolerant bent om te begrijpen dat andere mensen weleens een andere mening kunnen hebben....vermoeiend om altijd maar bezig te zijn je gelijk te halen..
heb ook eens respect voor de mening van anderen,ook al is die in jou ogen onterecht

dit was tegen @blue eyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:01

Hier in belgie is het juist in het nieuws dat er teveel moskees zijn Haha!

(Belga) De stad Antwerpen telt 36 moskeeën en dat zijn er volgens Antwerps schepen van Diversiteit Monica De Coninck (sp.a) driekwart te veel. Zij pleit voor een vermindering tot negen middelgrote, goed uitgeruste en veilige gebedshuizen. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. Het initiatief moet wel vanuit de moslimgemeenschap komen.

Beetje off topic maar het was juist in het nieuws.

Verder over vuil gesproken, moet je maar eens een arabische islamiet over een berber spreken. Die twee kunnen er tamelijk van daar valt men petje van om Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:33

geerke schreef:
jij gaat er van uit dat jij gelijk hebt,ik hoop dat je ook zo tolerant bent om te begrijpen dat andere mensen weleens een andere mening kunnen hebben....vermoeiend om altijd maar bezig te zijn je gelijk te halen..
heb ook eens respect voor de mening van anderen,ook al is die in jou ogen onterecht

dit was tegen @blue eyes

Ik zou hetzelfde tegen jou kunnen zeggen, Geerke...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:12

tja,daar kan ik niets op zeggen....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:33

http://www.spunk.nl/article/article.php ... 7989342218

Lees dit eens. Dit meisje schrijft columns. Ze wordt bedreigd door wat ze geschreven heeft in een van haar vorige collumns.

Die vorige kan ik zo niet vinden, maar hoe het ook zei, zulkje rare dingen stonden daar niet in. Gewoon wat ze denkt en meemaakt en dan leuk geschreven....

Nee, sterke vrouwen scheld je uit voor prutsmuts..... en andere vrouwen staan niet achter je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:43

vreselijk,en iedereen die het probleem ontkent en wegwuift wens ik veel sterkte toe,ik vermoed dat nederland een groter probleem heeft dan dat de meerderheid zich beseft....geef ze een buurthuis en houd de boel bij elkaar!!!!zo is het jarenlang aangepakt,en zie het gevolg, ach,wilders heeft misschien wel gewoon gelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:45

Nou, dat is inderdaad weer een mooi voorbeeld van verdraagzaamheid