Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:34

orri schreef:
Op televisie hadden ze het er over dat ze sigaretten onder drugs willen gaan scharen en dan wel hard drugs zoals heroïne, niet soft drugs. Dit zou volgens mij ook inhouden dat het roken van wiet vermengd met tabak onder hard drugs zou vallen?

Dan gaat de economie op zijn gat... Er wordt ontzettend veel geld verdiend aan het roken. Denk aan belastingen, maar ook aan de producenten, geneeskunde, op- en overslag, winkeliers. Ik ken ook een bedrijfje met +/- 40 werknemers dat alleen maar sloffen sigaretten inpakt.

Denk je eens in hoeveel mensen dan hun baan (Kunnen) kwijtraken en wat dat betekent voor de overheid qua kosten? En wie denk je dat dat uiteindelijk gaat betalen? De consument, roker of niet-roker.

Ze kunnen het dus niet zo maar verbieden, dat heeft de overheid zelf ook wel in de gaten...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:36

Overheid leeft op die centen, die dingen zijn vaak kiezerscampagnes. Ben ook niet voor verbod, iedereen doet wat hij of zij wil. Zolang het andere niet stoort zoals in cafes en restaurants

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:39

katiavl schreef:
Mischien verplicht rondje voor de jongere langst palliatieve zorgen rokersafdeling, mischien autopsie meedoen zoals in amerika, zeker dat soortje dat stoer zegt ik moet ergens van doodgaan Lachen

Nou het zien van doorrookte longen of het bijwonen van autopsies (heb beiden gedaan) is voor mij nooit een reden geweest om te stoppen met roken hoor. Je ziet het en je denkt: "Wat moet dat naar geweest zijn voor die man/vrouw"... Maar nee, ik heb er nooit een moment van wakker gelegen...

Stoppen met roken moet een bewuste keuze zijn en moet niet afgedwongen worden op wat voor manier dan ook (werkt toch niet Clown )

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:39

Ben ook wel benieuwd van wie dat voorstel kwam Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:41

Bij mij hielp het wel, heb er vier pijnlijk zien stikken, drie ervan waren familieleden. Voor mij geen sigaret in de buurt bah. Maar je hebt wel ergens gelijk, mensen verzamelen de plaatjes ook dus zal shockeren via die weg ook niet helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:43

katiavl schreef:
Betutteling hahah te erg voor woorden, sinds wanneer is gezondheid van werknemers betutteling

Omdat het tever gaat Katia....Kijk een rookverbod binnen soit, maar kijk een snaar het rookverbod op perrons; dat is gewoon zielig. Je staat in de openlucht en op de meeste perrons waaid het lekker door, dus dat gaat echt nergens over.

bromfiets schreef:
Ben ook wel benieuwd van wie dat voorstel kwam Lachen

Welk voorstel?

Suelza schreef:
Maar nee, ik heb er nooit een moment van wakker gelegen...

En bovendien deze beelden zijn geen regel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:46

@Chiqa: Het voorstel om tabak onder de hard drugs te scharen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:48

Ik sta altijd op een vol perron, dan sta je wel in de openlucht maar heb je nogaltijd last, of kleding met brandgaten in al meerdere keren gehad. Op ondrukke perrons heb ik ook geen last van ga ik gewoon ergens anders staan of meestal vliegt het toch weg ofzo
Hier is dat al zo lang verboden, maar of het gedaan word is iets anders. Dat vind ik ook zo stom, verbied iets of verbied het niet. Anders weten mensen niet waar ze staan, zowel rokers als niet rokers

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:49

bij ons mag je op het treinstation alleen roken bij de 'rookpalen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:50

Ik snap wel dat je op volle perrons niet meer mag roken, zouden ze met bushokjes ook moeten doen. Want ook dan bezorg je een ander overlast. Je kan moeilijk op een ander perron gaan staan, mis je mooi je trein Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:54

katiavl schreef:
Ik sta altijd op een vol perron, dan sta je wel in de openlucht maar heb je nogaltijd last, of kleding met brandgaten in al meerdere keren gehad.

Als je zoiets in de jaren 70-80 zou zeggen zou iedereen je uitlachen, wat maak je je druk.
Maar helaas leven we in een andere tijd dat we steeds spastischer en onverdraagzamer worden
naar onze medemens...en dat is jammer.

bromfiets schreef:
@Chiqa: Het voorstel om tabak onder de hard drugs te scharen.

Nou ik heb geen enkel bericht gevonden hoor Bromfiets, noch in de telegraaf noch in het ad...
Ook niet op Google, dus Orri heb je een bron voor ons?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:02

Ik leef nu niet toen, tis mijn gezondheid mijn beslissing (vroeger was zoveel normaal wat nu slecht is, en in die jaren is roken al verboden op unief omdat het slecht was dus zo uitlachen zullen de slimmere mensen niet) , niemand anders moet door zijn slechte gewoonte, mijn gezondheid in acht brengen zo simpel is het. Niet op een perrron, niet in een cafe, wil je zelf roken doe je het zelf maar niet waar andere mensen mee moeten doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:05

Ja maar de laatste draven ze wel erg in door katia....

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:13

Helemaal niet, ik ben het volledig met Katiavl eens! Waarom moeten wij niet-rokers lasten hebben van een ander zijn of haar verslaving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:23

Letizia schreef:
Helemaal niet, ik ben het volledig met Katiavl eens! Waarom moeten wij niet-rokers lasten hebben van een ander zijn of haar verslaving?

En aan de andere kant, waarom moeten wij rokers last hebben van de overdreven actie's
waar ze nu mee bezig zijn? Wat is nog realiteit?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:29

Chiqa schreef:
Letizia schreef:

En aan de andere kant, waarom moeten wij rokers last hebben van de overdreven actie's

Omdat je met dat roken de gezondheid van anderen schaadt... Ik heb astma en zou het erg fijn vinden om na etentje in een restaurant eens niet een driedubbele dosis medicijnen te hoeven gebruiken om vervolgens een aantal dagen zware hoofdpijn te hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik heb mijn verslavingen. Maar daar val ik andere mensen niet mee lastig...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:31

Chiqa schreef:
Letizia schreef:

Je bent een "dader", geen slachtoffer Tong uitsteken Excuus... Realiteit is dat alles/overal straks rookvrij is behalve je eigen huis. Zo doen ze het met softdrugs ook en dat bevalt mij prima, dat ruik je tenslotte ook niet op elke hoek Lachen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:36

dat iemand verslaafd is prima,niet mijn probleem!
maar ben toch echt wel van mening dat een ander daar geen last van hoefd te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:43

Gister was er een programma op TV over het ingevoerde rookbeleid in met name Duitsland en Engeland.

De geuren die normaal egsproken worden weggemoffeld door rook zijn dus
onaccetabel, zweet, kots, ongewassen lijfen drank....Het is haast ondragelijk.

Daarom zin ze nu bezig met luchtverfissers, (Lekker voor je astma!)
en hierin denken ze......aan de geur van oa zeelucht maar ook ROOK. ROFL

Je kan me oprapen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:17

Met alle respect Chiqa, maar ik vind je reactie niet zo heel gepast. Is het nou zo vreselijk om rekening te houden met een ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:22

Eh Faye...Ik kom alleen maar aanzetten met feiten hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:30

Als ik lekker zit te eten en naast mij steken ze een sigaret aan, vind ik dat niet lekker, integendeel, daar heb ik last van. Als er dan ook nog iemand een sigaar gaat zitten roken, dan is mijn eten verpest.

Ik kom naar een restaurant om lekker te kunnen eten en te genieten van het lekkere eten en mijn tafelgezelschap, moet ik dan mijn pleziertje laten verpesten door de rook die in mijn mond en neus komt door anderen? Betalen zij mijn rekening aan het eind van de avond?

Nee dus ik teken niet, ben blij dat er niet gerookt mag worden in de gelegenheden.

Wellicht is het beter als de rokers vragen om een louter rook restaurant en cafe. Als jullie dan uit eten willen dan kan je in een rookhol gaan dineren, wellicht zorgen schijnwerpers wel voor een looppad. Eetsmakelijk. Dan zijn jullie onder elkaar en zal er niemand ageren als het eten niet smaakt.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:33

Ik was bezig met koken en hoorde het dus op de tv die aan stond, daarbij werden beelden vertoond van junkies en naalden. Zal op een rtl kanaal zijn geweest. Het trok nogal mijn aandacht Haha!

Ik vind de mix van rook en alcohol toch wel heel erg, het moet toch wel flink blauw staan wil het andere geuren weg moffelen, overigens ruiken rokers minder goed. Dat is bewezen, wellicht dat ze nu meer kunnen ruiken en daar aan zullen moeten wennen Knipoog
Laatst bijgewerkt door orri op 08-10-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:34

Chiqa schreef:
Eh Faye...Ik kom alleen maar aanzetten met feiten hoor Knipoog

Feiten zoals deze ROFL

Chiqa schreef:
Als roken onder harddrugs zou gaan vallen (Wat ik nooit ga geloven dat krijgen zen iet voor elkaar) dan is driewkart van de bevolking straks zeker strafbaar, geloof je het zelf Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:37

Ellen jij kan iets goed uit zn verband trekken he Lachen