Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:Het valt mij op dat vooral veel zwangeren/moeders en weinig begrip voor hebben dat iemand abortus laat plegen, (op een enkele uitzondering na)Het lijkt me dat JUIST die groep weet wat voor impact het op je leven heeft, dat niet iedereen dit kan zonder in een depressie te raken en dat het na 9 maanden zwangerschap voor veel vrouwen het niet te doen is om dan nog een kind "weg te geven".
odetteke schreef:Het valt mij op dat vooral veel zwangeren/moeders en weinig begrip voor hebben dat iemand abortus laat plegen, (op een enkele uitzondering na)Het lijkt me dat JUIST die groep weet wat voor impact het op je leven heeft, dat niet iedereen dit kan zonder in een depressie te raken en dat het na 9 maanden zwangerschap voor veel vrouwen het niet te doen is om dan nog een kind "weg te geven".
AikePeer schreef:. de dokters moeten bij het voorschrijven van sterke medicijnen ,vind ik, nog eens extra waarschuwen!
AikePeer schreef:laatste twee reaties is duidelijk een geval van zelf nooit meegemaakt! Jullie denken echt dat iedereen die ongepland zwanger raakt onvoorzichtig is geweest met voorbehoedsmiddelen.
Ik denk dat dat vaak het geval is maar bij lange na niet altijd!!
odetteke schreef:Voor die mensen die zo makkelijk denken over abortus is het toch JUIST goed dat er abortus is?
uffie schreef:Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.
turbotinker schreef:Kijk,brendalavita.
Zo klinkt het een stuk fijner.
Met dit soort keuzes ben ik het eens,voor zover ik de situatie in kan schatten.
Voor dit soort 'gevallen' vindt ik het goed dat abortus bestaat.
Waar het mij om gaat,is dat er tegenwoordig zo 'makkelijk' gebruik van wordt gemaakt.[onder het mom van;heb je geen condoom bij je?oh,dan laten we het toch weghalen?]
turbotinker schreef:maar odetteke;
zo is het andersom ook.
Degenen die nog nooit een baby in hun buik hebben voelen schoppen,denken er juist 'makkelijk' over in de ogen van 'moeders.'
Over het algemeen dan,uitzonderignen daargelaten.
Bovendien ben ik er niet pertinent tegen,waar ik wél tegen ben,is dat er zo makkelijk over abortus gedacht wordt door je maatschappij van tegenwoordig.
LDRD schreef:uffie schreef:Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.
Dus je moet het houden omdat je anders het risico loopt jezelf voor de trein te gooien?
Lijkt me als dit al uberhaupt zo is alleen maar een bewijs dat zo'n beslissing om de dooie dood niet meevalt.
uffie schreef:odetteke schreef:Voor die mensen die zo makkelijk denken over abortus is het toch JUIST goed dat er abortus is?
Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.
odetteke schreef:Je kan mensen niet verbieden om zo makkelijk die keuze te maken. Bovendien is er een verplichte wachttijd zodat de keuze niet in een opwelling gemaakt wordt en er de volgende dag al spijt is.
uffie schreef:Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.
Shadow0 schreef:uffie schreef:Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.
Hoe vaak is 'zo vaak'? Het lijkt me goed om bij dit soort opmerkingen ook even de cijfers te vermelden, dan kan iedereen een beetje een indruk krijgen waar het om gaat.