Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esziiY

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:40

Ik vind dat als je verkracht bent dat je best een abortus mag/kunt plegen, omdat je anders je hele leven met het verhaal "achtervolgd"word. Ik vind als het een one night stand ofzoiets was, dan is het gewoon SUPERDOM echt superdom dus dan zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen iets te doden. Dan moet je ook de lasten dragen. Je bent gewoon dom geweest dan en je hebt jezelf er alleen maar mee.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:41

Het valt mij op dat vooral veel zwangeren/moeders en weinig begrip voor hebben dat iemand abortus laat plegen, (op een enkele uitzondering na) Haha! Het lijkt me dat JUIST die groep weet wat voor impact het op je leven heeft, dat niet iedereen dit kan zonder in een depressie te raken en dat het na 9 maanden zwangerschap voor veel vrouwen het niet te doen is om dan nog een kind "weg te geven".

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:44

maar odetteke;
zo is het andersom ook.
Degenen die nog nooit een baby in hun buik hebben voelen schoppen,denken er juist 'makkelijk' over in de ogen van 'moeders.'
Over het algemeen dan,uitzonderignen daargelaten.
Bovendien ben ik er niet pertinent tegen,waar ik wél tegen ben,is dat er zo makkelijk over abortus gedacht wordt door je maatschappij van tegenwoordig.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:45

odetteke schreef:
Het valt mij op dat vooral veel zwangeren/moeders en weinig begrip voor hebben dat iemand abortus laat plegen, (op een enkele uitzondering na) Haha! Het lijkt me dat JUIST die groep weet wat voor impact het op je leven heeft, dat niet iedereen dit kan zonder in een depressie te raken en dat het na 9 maanden zwangerschap voor veel vrouwen het niet te doen is om dan nog een kind "weg te geven".

is het dan niet juist een hele goede reden om te zorgen dat niet zwanger word,zodat een abortus niet nodig is????

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:45

odetteke schreef:

Voel me wel een beetje aangesproken Haha!

Het is ook een impact op je leven dat zou geen enkele moeder ontkennen.
Als er zo zwart wit gedacht wordt over abortus kun je beter gewoon je broek aanhouden of het veilig doen. Knipoog

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:53

laatste twee reaties is duidelijk een geval van zelf nooit meegemaakt! Jullie denken echt dat iedereen die ongepland zwanger raakt onvoorzichtig is geweest met voorbehoedsmiddelen.
Ik denk dat dat vaak het geval is maar bij lange na niet altijd!!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:54

Nee maar dat geldt voor alles, overal zijn uitzonderingen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:55

Maar een pil die niet werkt omdat je ziek bent geweest oid is natuurlijk wel aan jezelf te verwijten.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:55

Voor (vrouw, 29 jaar)
Er kunnen zeker redenen zijn voor abortus. Erfelijke afwijkingen bijvoorbeeld, waar pas op een later stadium van de zwangerschap op getest kan worden. Ik vind het dan goed dat de mogelijkheid in nederland bestaat tot het afbreken van de zwangerschap.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:58

Ben ik het niet mee eens! Ook al dient iedereen zijn pil te kennen waar dus de risico's liggen.. de dokters moeten bij het voorschrijven van sterke medicijnen ,vind ik, nog eens extra waarschuwen!
Ik heb een tijd lang sterke pijnstillers geslikt maar niemand die mij wees op de werking van die dingen op de pil.
Gelukkig wist ik dit zelf en is er dus niks fout gegaan maar is het niet hun taak om de combinatie daarvan te onderstrepen als niet betrouwbaar?

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:00

AikePeer schreef:
. de dokters moeten bij het voorschrijven van sterke medicijnen ,vind ik, nog eens extra waarschuwen!

Doen ze dat niet dan? Bij onze HA wordt het erbij verteld en bij het halen van de medicijnen krijg je er nog een formulier bij waar dat in staat.

Tis ook niet dat ik anti ben, maar voor mezelf zou ik het niet willen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:01

nee hoor mij werd niks gezegd/gevraagd of gewaarschuwd!
Het ging om zware medicijnen die ik 3 weken geslikt heb.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:01

Voor die mensen die zo makkelijk denken over abortus is het toch JUIST goed dat er abortus is? Moet er niet aan denken dat mensen die zo lichtzinnig over "het leven" nadenken kinderen gaan opvoeden Bloos Ik ben er overigens wel voor dat vrouwen/meisjes die voor de 3e abortus in 2 jaar tijd gaan daarna verplicht een aantal consulten bij een psycholoog moeten ondergaan.

De overige groep ongelukjes heeft het al moeilijk genoeg en zal goede redenen hebben waarom ze het kind niet kunnen/willen houden (goede redenen zijn goed zodra ze de zwangere van een keus hebben overtuigd) Geen enkel kind is gebaat bij een moeder die liever geen kind heeft en niet voor de volle 100% achter de keuze staat om moeder te worden. Kortom: in mijn ogen maakt iedereen die abortus laat plegen een goede keuze.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:02

Ik vindt alleen dat de kindjes die een leven zullen krijgen zonder levensbesef of als kasplantjes door het leven zullen gaan. Dan is het nog aan de ouders om het te overwegen. Maar ik vindt dat er tegenwoordig veels te makkelijk mee om gegaan wordt, en daarbij komt het feit dat de meiden die het zo maar doen, er toch vroeg of laat heel erg spijt van krijgen omdat het toen nog niet uitkwam. Ik zie en hoor dat zo vaak, en dat tekent pas.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:04

AikePeer schreef:
laatste twee reaties is duidelijk een geval van zelf nooit meegemaakt! Jullie denken echt dat iedereen die ongepland zwanger raakt onvoorzichtig is geweest met voorbehoedsmiddelen.
Ik denk dat dat vaak het geval is maar bij lange na niet altijd!!

nee zeg ,
gelukkig niet ,ik heb altijd heel goed opgepast Knipoog
daarom zeg ik dat je niet voorzichtig genoeg geweest bent Clown

het zou wat wezen dat iedereen een abortus had meegemaakt,in wat voor wereld leven we dan?

en ik ben ook jong geweest en heb veel relaties/vriendjes gehad .

noem dan eens redenen waardoor je zwanger raakt?? terwijl je voorbehoedsmiddelen gebruikt,je het weet dat je ziek geweest bent en daardoor de pil niet goed werkt,je weet dat het condoom gescheurt is
ik kan eigenlijk geen andere reden bedenken.
en nu niet weer aankomen met verkrachting,want daar gaat het nu even niet over Cool

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:05

odetteke schreef:
Voor die mensen die zo makkelijk denken over abortus is het toch JUIST goed dat er abortus is?

Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:09

uffie schreef:
Om zichzelf tien of vijftien jaar erna toch maar voor de trein gooien omdat ze hun kindje hebben weg laten halen, en dat toch niet zo makkelijk kunnen verwerken ,dat hoor je ook zovaak.

Dus je moet het houden omdat je anders het risico loopt jezelf voor de trein te gooien?

Lijkt me als dit al uberhaupt zo is alleen maar een bewijs dat zo'n beslissing om de dooie dood niet meevalt.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:22

turbotinker schreef:
Kijk,brendalavita.
Zo klinkt het een stuk fijner.
Met dit soort keuzes ben ik het eens,voor zover ik de situatie in kan schatten.
Voor dit soort 'gevallen' vindt ik het goed dat abortus bestaat.
Waar het mij om gaat,is dat er tegenwoordig zo 'makkelijk' gebruik van wordt gemaakt.[onder het mom van;heb je geen condoom bij je?oh,dan laten we het toch weghalen?]

Denk je niet dat er zo wordt gedacht men niet eerder de map verkiest boven een ingreep die nogal wat impact zal hebben? Zelf denk ik niet dat de meeste vrouwen er lichtzinnig mee om gaan (tuurlijk zijn er dames die het even weg laten halen) voor de meeste vrouwen is het een pijnlijke keus.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:29

turbotinker schreef:
maar odetteke;
zo is het andersom ook.
Degenen die nog nooit een baby in hun buik hebben voelen schoppen,denken er juist 'makkelijk' over in de ogen van 'moeders.'
Over het algemeen dan,uitzonderignen daargelaten.
Bovendien ben ik er niet pertinent tegen,waar ik wél tegen ben,is dat er zo makkelijk over abortus gedacht wordt door je maatschappij van tegenwoordig.

Ik heb gelukkig wel een baby voelen schoppen, ben ook heel blij met mijn ventje. Heb gelukkig nooit een abortus gehad, maar vind dat iedereen dat moet kunnen doen als ze dat nodig vindt.
Abortus is niet iets wat je 'zo maar even' doet. Ik vind wel dat je er goed over moet nadenken en zo vroeg mogenlijk de ingreep moet laten uitvoeren. Alleen vind ik de timing en de daad niet aan mij om te beslissen bij een ander.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:43

LDRD schreef:
uffie schreef:

Dus je moet het houden omdat je anders het risico loopt jezelf voor de trein te gooien?

Lijkt me als dit al uberhaupt zo is alleen maar een bewijs dat zo'n beslissing om de dooie dood niet meevalt.

Nee, dat zeg ik niet, maar als er zo snel een beslissing wordt genomen, zoals verondersteld werd hier.

Het lijkt me iets om niet over 1 dag ijs te gaan, omdat niet onontkeerbaar is.
Tis niet even zoiets als ff een brood kopen. Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:55

Je kan mensen niet verbieden om zo makkelijk die keuze te maken. Bovendien is er een verplichte wachttijd zodat de keuze niet in een opwelling gemaakt wordt en er de volgende dag al spijt is.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:58

uffie schreef:
odetteke schreef:
Voor die mensen die zo makkelijk denken over abortus is het toch JUIST goed dat er abortus is?

ik was het toch echt niet van plan Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:02

odetteke schreef:
Je kan mensen niet verbieden om zo makkelijk die keuze te maken. Bovendien is er een verplichte wachttijd zodat de keuze niet in een opwelling gemaakt wordt en er de volgende dag al spijt is.

ik zie het anders Cool
waarom laat je het zover komen dat je ongewenst zwanger bent??
als je geen kindje wilt,zorg er dan voor dat dat ook niet gebeurt Sigaar

een abortus is zeker niet makkelijk,de behandeling is zo gebeurt maar daarna komt het geestelijke deel.
er word in mijn ogen te makkelijk gedacht met sex dat ze niet zwanger worden.
en daar zit het hem nou in.

zorg er voor dat je niet ongewenst zwanger word,er zijn in deze eeuw zoveel middelen om dat tegen te gaan,gebruik die dan Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:02

uffie schreef:

Hoe vaak is 'zo vaak'? Het lijkt me goed om bij dit soort opmerkingen ook even de cijfers te vermelden, dan kan iedereen een beetje een indruk krijgen waar het om gaat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:06

Shadow0 schreef:
uffie schreef:

Hoe vaak is 'zo vaak'? Het lijkt me goed om bij dit soort opmerkingen ook even de cijfers te vermelden, dan kan iedereen een beetje een indruk krijgen waar het om gaat.

vaak voor de trein gegooit lijkt me sterk Knipoog maar vaak word er wel aan het ongeboren kindje gedacht
zeker als je zwanger bent en het kindje wel wilt hebben dan komt dat gevoel weer boven van de tijd dat het niet uitkwam en je het hebt laten weghalen.
in mijn omgeving is er ook iemand die met 15jr zwanger was en een abortus heeft gehad
nu is ze in de 30 en heeft 2 kinderen,soms heeft ze het erover ,ze is benieuwd naar hoe het geweest zou zijn en wat het geweest zou zijn.
ze heeft nu een schuldgevoel over wat ze toen heeft laten doen.
en daar moet je maar mee leven,en dat is voor haar best moeilijk.