nps schreef:Een hoop teleurgestelde BBB'ers druipen weer af naar het CDA - de voormalig agro-partij bij uitstek, plus mensen vinden Bontenbal erg aardig.
Heb je hier een bron van?
Citaat:
15:28uur
Net als in november 2023 voert de BoerBurgerBeweging (BBB) de verkiezingspeiling van Nieuwe Oogst aan. Dit jaar zegt 52,1 procent van de agrariërs op de partij van Caroline van der Plas te gaan stemmen.
Citaat:
stabiele positie van BBB – 53 procent in 2023 – zijn er wel degelijk opvallende verschuivingen.
Zo is het CDA aan een voorzichtige comeback bezig. Met 16,4 procent van de stemmen is het de tweede partij in deze agrarische peiling. Twee jaar geleden zei nog 11,2 procent op de christendemocraten te zullen stemmen.
Grote verliezers zijn NSC en VVD. De eerste partij houdt van de 7,8 procent in 2023 nog maar 0,3 procent van de stemmers over. De VVD zakt van 10,1 procent naar 4,2 procent.
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2025/ ... in-opkomstIk vind het grappig dat niet agrariërs in dit topic negatief zijn over de BBB, maar ik dat beeld helemaal niet herken onder mijn mede agrariërs.
Ik denk dat sommigen dat graag zouden willen, dat men teleurgesteld afdruipt van de BBB, maar het is gewoon niet waar

Zou ook gek zijn, BBB zakt niet heel erg in de peilingen, en CDA stijgt wel, veel logischer dus dat die stemmen bij andere partijen vandaan komen toch?
Ik denk zelf eigenlijk zelfs dat de mensen die niet meer op de BBB stemmen vanuit de agrarische kant naar FvD zijn overgestapt, tenminste, als ik de socials volg