Polar schreef:Ja, alleen het is gewoon bijna alsof je naar een voorstelling van de Speld zit te kijken...
Ik heb dagelijks zo'n "Dit kan niet echt zijn" moment.
„Because it has electrolytes“……
Dat is het gevoel dat ik er bij heb
(uit Idiocracy)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:pmarena schreef:Nouja, dat laatste dus.Ik vind het wel ellendig dat ik in dit soort gevallen niet direct zo goed weet (net als iedereen...) wat er nu wel of niet van waar is van wat ze zeggen. Maar dat komt natuurlijk ook doordat er geen due process is geweest dat je na kan lezen op gestaafde gebeurtenissen en bevindingen.....
Ze zijn hun geloofwaardigheid al een poosje geleden verloren natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat àlles gelogen is.
Niet dat het verder uitmaakt voor de schandalige actie van het klakkeloos in zo'n hellhole dumpen van die mannen....
Ik geloof niet dat die cijfers van Bloomberg over het percentage onschuldige mensen uit de lucht is gegrepen.
Misschien wijkt het iets af, maar al zat 10% er onschuldig, dan was dat nog teveel geweest.
Al was 100% van de gedeporteerden schuldig aan misdaad, dan hadden ze nog recht op een eerlijk proces en een menswaardig leven in gevangenschap.
Bovenstaand is mijn mening, er zijn vast mensen die hier anders over denken.
IMANDRA schreef:mylittlejoy schreef:Mijn voornaamste probleem met RFK Jr is dat hij heel veel research naar ziektes waar we nog zoveel over moeten leren, bijv. kanker heeft opgeschort of afdelingen heeft opgedoekt, maar dan wel een stokpaardje van hemzelf, autisme, waar al heel wat onderzoek naar gedaan is, wil laten onderzoeken en dan nota bene aankondigt in september al te willen kunnen aankondigen hoor het zit. Zo werkt een gedegen onderzoek niet.
Dat hij vaccins als mogelijke oorzaak benoemt is dan al niet zonder bias. Dat hij echo's benoemt, maar gelijk al zegt, die waarschijnlijk niet, is ook niet zonder bias. Dus gezien de uitlatingen van RFK en de korte termijn van dit onderzoek, heb ik sterke twijfels over de neutraliteit van een dergelijk onderzoek.
Dat ja. Hij klinkt heel redelijk met z'n, er moet onderzoek voor autisme komen, maar A) dat is er al heel veel, door gerommeneerde organisaties, B) de mensen die hij inzet zijn vaccin-skeptici met een niet-zo-betrouwbare achtergrond en C), het gaat ten koste van ander belangrijk onderzoek.
IMANDRA schreef:@journee er wordt wel aangeraden om standaard vitamine D bij te slikken als je zwanger bent, naast foliumzuur
IMANDRA schreef:@journee er wordt wel aangeraden om standaard vitamine D bij te slikken als je zwanger bent, naast foliumzuur
mylittlejoy schreef:Maar is dat causaal voor autisme? Of hebben mensen met autisme vaak een vitamine D tekort? (Oprechte vraag)
journee schreef:IMANDRA schreef:@journee er wordt wel aangeraden om standaard vitamine D bij te slikken als je zwanger bent, naast foliumzuur
Dat is dan alleen wel de standaard dosis. Daarmee los je een tekort dus niet 1-2-3 op. Terwijl dit dus wel ernstige gezondheidsklachten kan opleveren. Dus waarom een zwangere vrouw niet standaard testen op vitamine D tekort?
Een vitamine D tekort wordt bijvoorbeeld ook gelinkt aan een postnatale depressie. Dus waarom niet proberen dit te voorkomen?
https://www.sohf.nl/blog/welke-nutrienten-spelen-een-rol-bij-postnatale-depressie
Wat ik dus nogmaals zeggen wil, alle onderzoek is goed, maar gebruik de opgedane kennis dan ook goed en niet half. Als iemand bijvoorbeeld een laag vitamine D niveau heeft, helpt 1 kuur ook maar even. Iemand krijgt namelijk geen tekort zonder reden. Belangrijk is dan dus om het vitamine D ook op niveau te houden. En een vitamine D tekort speelt dus wereld wijd. Daarnaast is voor een goede omzetten naar actieve vitamine D ook magnesium nodig en laten veel mensen daar nu ook een tekort aan hebben. Je kunt dus wel veel vitamine D innemen of dagelijks in de zon gaan zitten, maar als ook het magnesium gehalte laag is heeft dit dus maar beperkt effect.
https://www.absfocalpoint.nl/nl/display-on-pages/show/de-combinatie-van-vitamine-d-en-magnesium-is-belangrijk-voor-een-gunstig-ziekteverloop.htm#:~:text=Zo%20zorgt%20een%20goede%20vitamine,actieve%20vorm%20van%20vitamine%20D.
Als ik zie hoeveel (chronische) ziekten worden beïnvloed door vitamine en mineralen tekort, dan denk ik dat de grootste winst daar te behalen valt. Maar dat levert big pharma niets op. Terwijl je immuunsysteem ook niet goed werkt bij een tekort. Maar dan blijven mensen uit noodzaak in elk geval wel hun vaccinatie herhalen...
https://www.somo.nl/nl/big-pharma-harkte-90-miljard-dollar-winst-binnen-met-covid-19-vaccins/#:~:text=Pfizer%2C%20BioNTech%2C%20Moderna%20en%20Sinovac,COVID%2D19%20vaccins%20en%20geneesmiddelen.
Dus in die zin is de insteek van Kennedy niet helemaal van tafel te vegen.
Citaat:Het standpunt om een bloedbepaling naar vitamine D laagdrempelig of routinematig te verrichten, delen wij niet. De LESA zinvolle laboratoriumdiagnostiek raadt af om standaard vitamine D spiegels te bepalen bij zwangeren. Er bestaat namelijk geen definitie van vitamine-D normaalwaarden in de zwangerschap, en derhalve kan bloedonderzoek niet goed geïnterpreteerd worden. Het bepalen van een vitamine D spiegel dient uiteraard wel overwogen te worden bij patienten die onvoldoende aan zonlicht wordt blootgesteld bv door totale lichaamsbedekking of een donkere huidskleur.
tamary schreef:Als je geen normaal waardes hebt, dan lijkt mij bloedonderzoek zodat je genoeg datapunten krijgt om een normaal waarde te bepalen juist wel heel belangrijk. Je kan er echter niet meteen een wel/niet bijslikken advies aan plakken. Maar nu is er stomweg geen data op dit punt en dat is een slechte basis om nee op te adviseren, zeker als je weet dat er tekorten zijn door bv te weinig zonlicht ivm zo noordelijk zitten bij meerdere bevolkingsgroepen en leeftijdscategorien.
Citaat:Poetin kondigt eenzijdig een bestand van 30 uur aan voor Pasen. Enkele uren later worden er alsnog doelen in Oekraïne bestookt. Het bericht komt vlak na de mededelingen van de Trump-regering dat ze overwegen pogingen om vrede te bewerkstelligen stop te zetten en dat wordt overwogen de Krim aan Rusland toe te kennen.
Bron: ReportersonlineCitaat:Fox News zendt meer dan een half uur een verslag uit van een paasviering in Moskou, waar Poetin aanwezig is. In kleine schermen zijn beelden te zien van paasvieringen in andere steden, waarbij ‘Kyiv, Rusland’ bij een van de beelden staat. Pas na een reclamepauze wijzigt dit naar ‘Kyiv, Ukraine’.
journee schreef:IMANDRA schreef:Er zijn veel onderzoeken gedaan naar heel veel verschillende ziekten en afwijkingen, maar wat mij nog het meest verbaast is dat er zo weinig met het resultaat wordt gedaan. Over autisme is bijvoorbeeld al heel lang bekend dat dit een relatie heeft met een vitamine D tekort, zowel bij de moeder (zwangeren) als bij kinderen en waarschijnlijk ook bij volwassen.
Maar als je weet dat dit zo is waarom niet standaard vitamine D niveau testen bij zwangeren? In Nederland heeft in de winter 60% van de Nederlanders vitamine D tekort, maar hoeveel aandacht geeft de overheid hieraan? Vitamine D tekort wordt met heel veel ernstige klachten in verband gebracht. Botontkalking, autoimmmuunziekten, afweerstoornissen, autisme, depressief zijn, enz. Als hier meer aandacht aan zou worden gegeven zou dit voor mensen veel ellende schelen en veel ruimte opleveren in de zorg.
Persoonlijk heb ik het idee dat dit ook met de grote farmaceuten te maken heeft. Aan vitamine D kunnen ze niets verdienen, maar aan alle medicatie voor de chronisch zieken wel. _