Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 19:42

Polar schreef:
Ja, alleen het is gewoon bijna alsof je naar een voorstelling van de Speld zit te kijken...
Ik heb dagelijks zo'n "Dit kan niet echt zijn" moment.

„Because it has electrolytes“……

Dat is het gevoel dat ik er bij heb

(uit Idiocracy)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 19:45

Polar schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het wel ellendig dat ik in dit soort gevallen niet direct zo goed weet (net als iedereen...) wat er nu wel of niet van waar is van wat ze zeggen. Maar dat komt natuurlijk ook doordat er geen due process is geweest dat je na kan lezen op gestaafde gebeurtenissen en bevindingen.....

Ze zijn hun geloofwaardigheid al een poosje geleden verloren natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat àlles gelogen is.

Niet dat het verder uitmaakt voor de schandalige actie van het klakkeloos in zo'n hellhole dumpen van die mannen....
Nouja, dat laatste dus.
Ik geloof niet dat die cijfers van Bloomberg over het percentage onschuldige mensen uit de lucht is gegrepen.
Misschien wijkt het iets af, maar al zat 10% er onschuldig, dan was dat nog teveel geweest.
Al was 100% van de gedeporteerden schuldig aan misdaad, dan hadden ze nog recht op een eerlijk proces en een menswaardig leven in gevangenschap.
Bovenstaand is mijn mening, er zijn vast mensen die hier anders over denken.

Ik weet niet hoe veel die cijfers afwijken, weet immers niet hoe degelijk ze het onderzocht hebben en of alles wel bekend is gemaakt wat ICE of wie dan ook van die club gevonden zou hebben op basis waarvan ze die mensen oppakken.

Maar vind het aantal ook ondergeschikt eigenlijk. Elke persoon is er 1 teveel. Het is niet alleen vrijheidsberoving maar ook nog de onmenselijke manier waarop, en hoe lang duurt het nu al niet, pfffft....

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:06

IMANDRA schreef:
mylittlejoy schreef:
Mijn voornaamste probleem met RFK Jr is dat hij heel veel research naar ziektes waar we nog zoveel over moeten leren, bijv. kanker heeft opgeschort of afdelingen heeft opgedoekt, maar dan wel een stokpaardje van hemzelf, autisme, waar al heel wat onderzoek naar gedaan is, wil laten onderzoeken en dan nota bene aankondigt in september al te willen kunnen aankondigen hoor het zit. Zo werkt een gedegen onderzoek niet.

Dat hij vaccins als mogelijke oorzaak benoemt is dan al niet zonder bias. Dat hij echo's benoemt, maar gelijk al zegt, die waarschijnlijk niet, is ook niet zonder bias. Dus gezien de uitlatingen van RFK en de korte termijn van dit onderzoek, heb ik sterke twijfels over de neutraliteit van een dergelijk onderzoek.

Dat ja. Hij klinkt heel redelijk met z'n, er moet onderzoek voor autisme komen, maar A) dat is er al heel veel, door gerommeneerde organisaties, B) de mensen die hij inzet zijn vaccin-skeptici met een niet-zo-betrouwbare achtergrond en C), het gaat ten koste van ander belangrijk onderzoek.

Er zijn veel onderzoeken gedaan naar heel veel verschillende ziekten en afwijkingen, maar wat mij nog het meest verbaast is dat er zo weinig met het resultaat wordt gedaan. Over autisme is bijvoorbeeld al heel lang bekend dat dit een relatie heeft met een vitamine D tekort, zowel bij de moeder (zwangeren) als bij kinderen en waarschijnlijk ook bij volwassen.

Maar als je weet dat dit zo is waarom niet standaard vitamine D niveau testen bij zwangeren? In Nederland heeft in de winter 60% van de Nederlanders vitamine D tekort, maar hoeveel aandacht geeft de overheid hieraan? Vitamine D tekort wordt met heel veel ernstige klachten in verband gebracht. Botontkalking, autoimmmuunziekten, afweerstoornissen, autisme, depressief zijn, enz. Als hier meer aandacht aan zou worden gegeven zou dit voor mensen veel ellende schelen en veel ruimte opleveren in de zorg.

Persoonlijk heb ik het idee dat dit ook met de grote farmaceuten te maken heeft. Aan vitamine D kunnen ze niets verdienen, maar aan alle medicatie voor de chronisch zieken wel.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/autisme-door-tekort-vitamine-d/

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8746934/

https://placebonocebo.be/tijdschriften/placebonocebo-31/vitamine-d-suppletie-verbetert-autisme

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:28

@Vuurvleugels, er staat een interview van hem op youtube die best boeiend is :)

Wat korte dingen die mij opvielen, in mijn eigen woorden dus kijk het vooral zelf, wat ik eruit haal is natuurlijk niet de waarheid :)

Hij geeft in deze video aan dat de academici veel vaker links zijn dan rechts. In de VS en in West Europa.

Dit is in alle wetenschappen.

In de cultuur en gedragswetenschappen is het echter nog duidelijker.

De evolutie biologie word in de VS bekritiseerd door de rechts conservatieve hoek.

Het valt op dat je een bepaald fenomeen vanuit je eigen perspectief en gekleurd door je eigen waarde bekijkt. Bijvoorbeeld in de sociologie in Leuven zien ze bijvoorbeeld dat onderzoeken naar de vragen: wat zijn de belangrijkste problemen en welke oplossingen zijn er daarvoor ideologisch gekleurd zijn. Die problemen en oplossingen zijn anders wanneer je links of rechts bent. Het word vaak vanuit een links perspectief benaderd.

Er werd ook de vraag behandeld of bepaalde onderzoeken wel mogelijk zijn, met rechtse onderwerpen. Dit omdat het bijna niet gefinancierd word, of dat er heel erg kritisch gekeken word naar dit soort onderwerpen.

Ik vond er ook wel een mooie gedachte in zitten, of je alles wel wil moeten onderzoeken?

Een voorbeeld is, zou je onderzoek moeten willen doen naar raciale verschillen in IQ?

Zou je dat moeten toelaten, terwijl je weet dat uitslagen daarvan vaak verkeerd gebruikt moeten worden? Of moet je dat soort onderzoeken verbieden, dat is natuurlijk ook gevaarlijk,om bepaald onderzoek te verbieden.

De volgende stelling werd ook besproken: links domineert de universiteiten door zelfselectie. Het idee is dat een rechts persoon toch snel zal denken: als ik ga werken bij een universiteit kom ik daar in een groep mensen waar ik weerstand ga krijgen op mijn denkbeelden. Het gevoel ' ik pas daar niet echt' werkt bijvoorbeeld ook zo voor vrouwen, die hebben hetzelfde idee over universiteiten. Beiden kiezen daardoor eerder voor een andere richting in hun beroep.

Zelfselectie is versterkend, dat gebeurd door directe en indirecte discriminatie. Dat leid ertoe dat rechtse academici aan zelfcensuur gaan doen, om beter te passen in deze wereld.

Er komt ook uit dat linkse academici discrimineren. Dit heeft te maken dat ze dit discriminatie vinden op morele gronden en het dan dus geoorloofd is.

Hij geeft wel aan, dat het onmogelijk is om wetenschappen te hebben zonder waardeoordeel. Sommige rechtse mensen pleiten dan dus voor een waarde neutrale universiteit.

Dat kan volgens hem niet. Je kunt de bias die je hebt nooit helemaal uitschakelen.

Boeiend onderwerp was ook, moet je dan verplichte diversiteit in een onderzoeksgroep organiseren. Dus bijvoorbeeld een antivaxxer betrekken bij het onderzoek van een viroloog. Hij geeft aan, dat je wel een aantal dezelfde basisprincipes over hoe de wetenschap werkt hetzelfde moet hebben. Anders kom je niet tot gedegen onderzoek.

Laatste boeiende theorie: we vinden het in diversiteit wel goed om bijvoorbeeld gericht op vrouwen te werven. Zou je dan ook specifiek op rechtse ideologieën moeten werven?

Ook zou je als universiteit kunnen sturen op leerstoelen. Je zou bijvoorbeeld een vacature kunnen openen op nationalisme en wat dat in positieve zin zou kunnen opleveren. Dat gebeurd nu niet, veel nieuwe functies gaan over linkse thema's ( duurzaamheid etc)

Dan nog de titel: Is links niet gewoon slimmer? Het antwoord is volgens hem ' nee' . Er is volgens hem geen verschil in IQ in rechtse en linkse stemmers, behalve in de radicale stemmers. Alleen rechts radicaal is iets minder slim maar dat vind hij verwaarloosbaar.

Als laatste ging het over het argument dat rechts minder vertrouwen heeft in de wetenschap en dat dat nog een reden zou kunnen zijn voor de linkse meerderheid. Volgens hem is dit niet altijd zo geweest. In 1970 was het vertrouwen in de wetenschap van de Republikeinen hoger dan dat van de Democraten. Het boeiende is dat juist de hoogst geschoolde Republikeinen zorgen voor de grootste daling van vertrouwen. Het gaat hierin om de rechtse politici die hun wantrouwen in de wetenschap uiten. Maar ook gaat het over bijvoorbeeld Al Gore zijn 'klimaat activisme' wat de wetenschap 'omhelsde' of 'trust de science' tijdens covid: doordat links zo enorm op wetenschap hamert, kan er ook juist meer wantrouwen ontstaan.

Ik vond het een boeiend filmpje, zou het boek wel willen lezen. Of het echt in dit topic hoort weet ik niet. Maar ik zie het onderwerp rechtse regeringen versus linkse academici wel vaker terug komen, dus misschien toch ook weer wel :o

IMANDRA

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:42

@journee er wordt wel aangeraden om standaard vitamine D bij te slikken als je zwanger bent, naast foliumzuur :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:00

IMANDRA schreef:
@journee er wordt wel aangeraden om standaard vitamine D bij te slikken als je zwanger bent, naast foliumzuur :j

Eens, tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik bloed moeten prikken voor o.a. vitamine D en dit bij moeten slakken, dus in Nederland wordt dat al getest. Maar is dat causaal voor autisme? Of hebben mensen met autisme vaak een vitamine D tekort? (Oprechte vraag)

Wbt of Garcia wel of geen MS 13 bendelid zou zijn, tekenend is in het geheel dat alles wat door het witte huis de ether in wordt geslingerd, op geen moment is ingebracht in de verschillende rechtzaken die zijn gestart om hem terug te halen, tot aan de SC toe, laat staan dat er enig bewijs is geleverd. Dus als ze dan konden hard maken dat hij geen onschuldige is en een illegale crimineel, was dat de plek om dat aan te tonen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:08

IMANDRA schreef:

En ook een heleboel andere daarnaast. Die zwangerschaps supplementen zijn mega hoog gedoseerd.

Tevens wordt bij kinderen standaard aangeraden om vitD bij te geven .

Dus waar die aanname vandaan komt dat het niet zo is?

Of ouders dat doen, dat is een andere vraag.
Immers worden wel meer gezondheidsadviezen gegeven (gevarieerd eten, weinig snoepen, sport), maar dat betekend niet dat men zich daar ook perse wat vanaan trekt uiteraard. Zat vrouwen die vinden dat ze ook gewoon recht hebben op hun glaasje wijn en hun peuk tijdens de zwangerschap.

Daarnaast (Trimbos): Ongeveer 30% van de volwassenen in Nederland heeft beperkte gezondheidsvaardigheden. Deze groep heeft moeite met het verkrijgen, begrijpen en toepassen van informatie over gezondheid

Ik gok zomaar dat dit in Amerika nog veel hoger is en daarom kan een mafkees in de media al snel een hoop schade doen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:22

IMANDRA schreef:

Dat is dan alleen wel de standaard dosis. Daarmee los je een tekort dus niet 1-2-3 op. Terwijl dit dus wel ernstige gezondheidsklachten kan opleveren. Dus waarom een zwangere vrouw niet standaard testen op vitamine D tekort?

Een vitamine D tekort wordt bijvoorbeeld ook gelinkt aan een postnatale depressie. Dus waarom niet proberen dit te voorkomen?

https://www.sohf.nl/blog/welke-nutrienten-spelen-een-rol-bij-postnatale-depressie

Wat ik dus nogmaals zeggen wil, alle onderzoek is goed, maar gebruik de opgedane kennis dan ook goed en niet half. Als iemand bijvoorbeeld een laag vitamine D niveau heeft, helpt 1 kuur ook maar even. Iemand krijgt namelijk geen tekort zonder reden. Belangrijk is dan dus om het vitamine D ook op niveau te houden. En een vitamine D tekort speelt dus wereld wijd. Daarnaast is voor een goede omzetten naar actieve vitamine D ook magnesium nodig en laten veel mensen daar nu ook een tekort aan hebben. Je kunt dus wel veel vitamine D innemen of dagelijks in de zon gaan zitten, maar als ook het magnesium gehalte laag is heeft dit dus maar beperkt effect.

https://www.absfocalpoint.nl/nl/display-on-pages/show/de-combinatie-van-vitamine-d-en-magnesium-is-belangrijk-voor-een-gunstig-ziekteverloop.htm#:~:text=Zo%20zorgt%20een%20goede%20vitamine,actieve%20vorm%20van%20vitamine%20D.

Als ik zie hoeveel (chronische) ziekten worden beïnvloed door vitamine en mineralen tekort, dan denk ik dat de grootste winst daar te behalen valt. Maar dat levert big pharma niets op. Terwijl je immuunsysteem ook niet goed werkt bij een tekort. Maar dan blijven mensen uit noodzaak in elk geval wel hun vaccinatie herhalen...

https://www.somo.nl/nl/big-pharma-harkte-90-miljard-dollar-winst-binnen-met-covid-19-vaccins/#:~:text=Pfizer%2C%20BioNTech%2C%20Moderna%20en%20Sinovac,COVID%2D19%20vaccins%20en%20geneesmiddelen.

Dus in die zin is de insteek van Kennedy niet helemaal van tafel te vegen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:24

@ruitje ik ga dat interview later kijken als ik wat meer tijd heb, klinkt inderdaad heel interessant wat je er bij zet dus ik ben benieuwd.

mylittlejoy schreef:
Maar is dat causaal voor autisme? Of hebben mensen met autisme vaak een vitamine D tekort? (Oprechte vraag)

Bij mensen met een neurodivergent brein (dus idd autisme, adhd, hoogbegaafdheid, dyslexie etc. etc.) is inderdaad fysiologisch het één en ander op te merken, maar we zijn er nog niet achter wat de oorzaak/gevolg relatie hiervan is. Vitamine D, vitamine B6, vitamine B12, en magnesium komen het vaakst voorbij tot nu toe als zijnde 'tekort'. Daarnaast zijn neurodivergente mensen vaker lactose gevoelig/intolerant, en zijn ze gevoeliger voor histamine. Glutenintolerantie komt ook veel voor. En een tekort aan dopamine natuurlijk.

Maar de oorzaak/gevolg relatie is dus niet duidelijk. Neurodivergente mensen moeten al van jongs af aan hun innerlijk onderdrukken (niet wiebelen, zachter of juist harder praten, oogcontact geforceerd opzoeken, geen/weinig emoties mogen tonen, ongewenst fysiek contact verdragen) en er zijn theorieën over dat dat moeten drukken van natuurlijke gedragingen auto-immuun ziektes in de hand werkt. Een andere theorie is dat het feit dat neurodivergente mensen over zóveel meer zenuwuiteinden en synapsen (doorgeefpunten in de hersenen) beschikken, dat ze daardoor veel gevoeliger zijn voor interne en externe prikkels. Maar het is ook niet duidelijk of er daadwerkelijk een tekort is aan iets, of dat stoffen in het bloed gewoon veel minder goed worden opgenomen door de hersenen. En het één hoeft het ander ook zeker niet uit te sluiten. Dus ja, we ontdekken wel steeds meer over de relatie tussen fysiek en mentaal bij neurodivergentie, maar er zijn ook nog een hele hoop vraagtekens. En Trump die alle onderzoeken stopzet, helpt daar niet bij |o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:30

Kennedy :
Kennedy is de voorzitter van Children's Health Defense (voorheen het World Mercury Project), een belangenbehartigingsgroep die beweert dat een groot deel van de Amerikaanse kinderen zou lijden aan aandoeningen als autisme, ADHD, voedselallergieën, kanker en auto-immuunziekten, als gevolg van blootstelling aan een verscheidenheid aan chemicaliën.[5] Naast vaccins heeft de Children's Health Defense campagne gevoerd tegen fluoridering van drinkwater, paracetamol, aluminium en draadloze netwerken. De organisatie van Kennedy behoorde eind 2018 en begin 2019 tot de twee grootste adverteerders van anti-vaccinatiepropaganda op Facebook.[6]

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:46

journee schreef:
IMANDRA schreef:

Dat is dan alleen wel de standaard dosis. Daarmee los je een tekort dus niet 1-2-3 op. Terwijl dit dus wel ernstige gezondheidsklachten kan opleveren. Dus waarom een zwangere vrouw niet standaard testen op vitamine D tekort?

Een vitamine D tekort wordt bijvoorbeeld ook gelinkt aan een postnatale depressie. Dus waarom niet proberen dit te voorkomen?

https://www.sohf.nl/blog/welke-nutrienten-spelen-een-rol-bij-postnatale-depressie

Wat ik dus nogmaals zeggen wil, alle onderzoek is goed, maar gebruik de opgedane kennis dan ook goed en niet half. Als iemand bijvoorbeeld een laag vitamine D niveau heeft, helpt 1 kuur ook maar even. Iemand krijgt namelijk geen tekort zonder reden. Belangrijk is dan dus om het vitamine D ook op niveau te houden. En een vitamine D tekort speelt dus wereld wijd. Daarnaast is voor een goede omzetten naar actieve vitamine D ook magnesium nodig en laten veel mensen daar nu ook een tekort aan hebben. Je kunt dus wel veel vitamine D innemen of dagelijks in de zon gaan zitten, maar als ook het magnesium gehalte laag is heeft dit dus maar beperkt effect.

https://www.absfocalpoint.nl/nl/display-on-pages/show/de-combinatie-van-vitamine-d-en-magnesium-is-belangrijk-voor-een-gunstig-ziekteverloop.htm#:~:text=Zo%20zorgt%20een%20goede%20vitamine,actieve%20vorm%20van%20vitamine%20D.

Als ik zie hoeveel (chronische) ziekten worden beïnvloed door vitamine en mineralen tekort, dan denk ik dat de grootste winst daar te behalen valt. Maar dat levert big pharma niets op. Terwijl je immuunsysteem ook niet goed werkt bij een tekort. Maar dan blijven mensen uit noodzaak in elk geval wel hun vaccinatie herhalen...

https://www.somo.nl/nl/big-pharma-harkte-90-miljard-dollar-winst-binnen-met-covid-19-vaccins/#:~:text=Pfizer%2C%20BioNTech%2C%20Moderna%20en%20Sinovac,COVID%2D19%20vaccins%20en%20geneesmiddelen.

Dus in die zin is de insteek van Kennedy niet helemaal van tafel te vegen.

Is dat de standaard dosis? Want het komt natuurlijk bovenop wat je al zelf aanmaakt + wat je uit je voeding haalt. Als ik het zo op internet lees, lijkt het erop dat door een supplement van vitD te nemen, je bij een tekort wel op de minimale grenswaarde uitkomt. Wellicht heb je een punt wbt. magnesium, maar zonder meer informatie te hebben over hoe het allemaal werkt, zou ik niet willen stellen dat men laks is door geen bloedonderzoek te doen.

Niet helemaal zeker over de bron, maar kom dit tegen:
Citaat:
Het standpunt om een bloedbepaling naar vitamine D laagdrempelig of routinematig te verrichten, delen wij niet. De LESA zinvolle laboratoriumdiagnostiek raadt af om standaard vitamine D spiegels te bepalen bij zwangeren. Er bestaat namelijk geen definitie van vitamine-D normaalwaarden in de zwangerschap, en derhalve kan bloedonderzoek niet goed geïnterpreteerd worden. Het bepalen van een vitamine D spiegel dient uiteraard wel overwogen te worden bij patienten die onvoldoende aan zonlicht wordt blootgesteld bv door totale lichaamsbedekking of een donkere huidskleur.

https://www.henw.org/artikelen/vitamine ... angerschap

Als ik dit zo lees, vind ik het niet doen van een bloedonderzoek voor vitamine D niet gek. Als ik verder lees, doen ze het bij risicogroepen wél.

Ik zou echt niet de schuld bij Big Pharma willen leggen hoor, niet in Nederland in ieder geval. Vind het een beetje kort door de bocht om te stellen dat we dat preventief bloedonderzoek niet doen omdat Big Pharma daar geen geld aan verdient (sterker nog, is het doen van een bloedonderzoek en vervolgens medicatie nodig moeten hebben om alles recht te trekken, juist niet interessant voor Big Pharma?).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:52

Als je geen normaal waardes hebt, dan lijkt mij bloedonderzoek zodat je genoeg datapunten krijgt om een normaal waarde te bepalen juist wel heel belangrijk. Je kan er echter niet meteen een wel/niet bijslikken advies aan plakken. Maar nu is er stomweg geen data op dit punt en dat is een slechte basis om nee op te adviseren, zeker als je weet dat er tekorten zijn door bv te weinig zonlicht ivm zo noordelijk zitten bij meerdere bevolkingsgroepen en leeftijdscategorien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:22

tamary schreef:
Als je geen normaal waardes hebt, dan lijkt mij bloedonderzoek zodat je genoeg datapunten krijgt om een normaal waarde te bepalen juist wel heel belangrijk. Je kan er echter niet meteen een wel/niet bijslikken advies aan plakken. Maar nu is er stomweg geen data op dit punt en dat is een slechte basis om nee op te adviseren, zeker als je weet dat er tekorten zijn door bv te weinig zonlicht ivm zo noordelijk zitten bij meerdere bevolkingsgroepen en leeftijdscategorien.

Ja de vraag is, hoeveel 'win' je door bloedonderzoek te doen t.o.v. iedereen standaard vitD te laten bijslikken? Als in, hoeveel winst is er te behalen door standaard bloedonderzoek o.b.v. vitamine- en mineralentekorten bij iedereen te doen, met alle kosten die dat met zich meebrengt?

Ik weet het oprecht niet hoor, maar lijkt me niet dat ze het niet doen omdat ze in de ban zijn van Big Pharma.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:36

Standaard laten bijslikken hangt ook af van wat marge is voor veilige dosis. En daarnaast zit je dan nog steeds met een weet niet probleem. En dat terwijl zulk onderzoek naar mogelijk lange termijn gevolgen van tekorten en dus gebreksziekten van niveau niet direct aanwijsbaar aanwezig toch ook belangrijk is. Stel dat je inderdaad een verband zou kunnen leggen tussen lage vit. D en diagnose X, Y of Z bij kind 10 jaar later ...
Daarnaast hebben we mogelijk ook gezien bijstelling en verschillen qua landen voor ADH van verschillende vitamines onvolledige of gedateerde informatie en zou het opnieuw vaststellen van die waarden wel eens heel belangrijk kunnen zijn. We hebben ook al een tijdje duidelijk dat onze basis waarde voor lichaamstemperatuur wel eens te hoog zou kunnen zijn omdat die vastgesteld is bij mensen die zich weliswaar niet ziek voelden, maar waar mogelijk veel meer sluimerende infecties voorkwamen dan nu gebruikelijk is.
Kostbaar grapje mag het zijn, maar diagnose op basis van incorrecte data levert meer kosten op over veel langere termijn.
We komen eigenlijk steeds meer tegen dat kanker het gevolg lijkt van een virus en daarmee probleem imuunsysteem en dat samen met ondervoedingsproblemen in arme wijken plus uitputting landbouwgronden (VN rapport) hebben we groeiende ellende door blijven vergelijken met oude cijfers die niet van toepassing blijken nu. Voedingswaarde van veel groente & fruit is ook achteruit gegaan, dus hoe oud zijn de waardes waarmee bv het voedingscentrum rekent?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 03:39

Wat betreft bijslikken van vitamines enz. tijdens zwangerschap vond ik mijn ervaring ook wel frappant, dat VK er weinig verstand van hadden maar wèl dringend autoritair advies gingen lopen geven :=

Ik slik al jaren magnesium bij omdat ik voel dat dat goed voor me is. En vanwege de bekende voordelen natuurlijk. En daar gingen ze ineens een probleem van lopen maken toen ik dat een keer zei toen ze vroegen naar medicatie e.d. gebruik. Die magnesium daar moest ik maar mee stoppen :n

Niet gedaan natuurlijk, was duidelijk dat ze er niks vanaf wisten en waar bemoeien ze zich dan mee.

Mooie was wel dat tegen eind van de zwangerschap er ineens een heel torentje magnesium verpakkingen stond en ze het ineens aan gingen bevelen. Dus of iemand toch de moeite had genomen zich er een beetje in te verdiepen, of dat er iemand van buiten een praatje gehouden heeft dat weet ik niet, maar wel weer tekenend om te zien hoe ze ergens ook zomaar wat roepen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:13

Citaat:
Poetin kondigt eenzijdig een bestand van 30 uur aan voor Pasen. Enkele uren later worden er alsnog doelen in Oekraïne bestookt. Het bericht komt vlak na de mededelingen van de Trump-regering dat ze overwegen pogingen om vrede te bewerkstelligen stop te zetten en dat wordt overwogen de Krim aan Rusland toe te kennen.

Citaat:
Fox News zendt meer dan een half uur een verslag uit van een paasviering in Moskou, waar Poetin aanwezig is. In kleine schermen zijn beelden te zien van paasvieringen in andere steden, waarbij ‘Kyiv, Rusland’ bij een van de beelden staat. Pas na een reclamepauze wijzigt dit naar ‘Kyiv, Ukraine’.
Bron: Reportersonline

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:16

journee schreef:
IMANDRA schreef:
Er zijn veel onderzoeken gedaan naar heel veel verschillende ziekten en afwijkingen, maar wat mij nog het meest verbaast is dat er zo weinig met het resultaat wordt gedaan. Over autisme is bijvoorbeeld al heel lang bekend dat dit een relatie heeft met een vitamine D tekort, zowel bij de moeder (zwangeren) als bij kinderen en waarschijnlijk ook bij volwassen.

Maar als je weet dat dit zo is waarom niet standaard vitamine D niveau testen bij zwangeren? In Nederland heeft in de winter 60% van de Nederlanders vitamine D tekort, maar hoeveel aandacht geeft de overheid hieraan? Vitamine D tekort wordt met heel veel ernstige klachten in verband gebracht. Botontkalking, autoimmmuunziekten, afweerstoornissen, autisme, depressief zijn, enz. Als hier meer aandacht aan zou worden gegeven zou dit voor mensen veel ellende schelen en veel ruimte opleveren in de zorg.

Persoonlijk heb ik het idee dat dit ook met de grote farmaceuten te maken heeft. Aan vitamine D kunnen ze niets verdienen, maar aan alle medicatie voor de chronisch zieken wel. _

Aan vitaminepreparaten verdien je toch ook gewoon? Er wordt echt aangeraden in de hele zwangerschap om vitamine D en foliumzuur te slikken. Ik heb dat ook braaf gedaan. Alsnog heb ik de kans dat ons kindje autisme of ADHD heeft - het is erfelijk in in onze familie zit nou eenmaal veel autisme en ADHD. Gevoelsmatig zeg je nu dat als je maar vitamine slikt je geen autisme kan krijgen en dat er geen aandacht aan wordt besteed. Beiden kloppen niet. Link vitamine D en autisme trouwens is wel nieuw voor mij, wel interessant!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:35

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:44

Veel mensen hebben überhaupt tekorten aan van alles. Als je van het ene een tekort hebt, heb je grotere kans dat je nog meer tekorten ontwikkeld en je zo je hele systeem ontregelt.
Als ik om mij heen kijk naar wat mensen eten, no way dat die geen tekorten hebben. Met 3 broodjes kaas en een bordje pasta kom je er niet. 1x per week maccie halen en je bent jezelf systematisch aan het vergiftigen.

Ik vind het dan ook geen wonder dat mensen problemen ondervinden van tekorten in de westerse wereld. Je systeem raakt totaal ontregeld, je darmen beschadigd en je kan alle voedingsstoffen nieteens meer goed opnemen (mocht je wel heel goed en divers eten).

Is vaccinaties, of bijv een vitamine D, de schuld hiervan geven niet een manier om de massale geldstroom naar voedings- en "zorg"industrie in stand te houden?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:18

We gaan helemaal offtopic, maar is dat echt zo? Geloof ik niet echt. Als je gevarieerd eet heb je echt geen tekorten. Maar de alternatieve industrie, de vitamines en supplementen, verdient er grof geld mee. En hoeven ook nog eens aan veel minder regels te voldoen dan de farma.

Bron (oa)
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/voeding ... erd%20eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:33

Wat betreft vit D in de zwangerschap geeft de knov daar een standpunt in:
https://www.knov.nl/kennis-en-scholing/ ... -standpunt

Pagina 19, de onderbouwing staat daarvoor vanuit meerdere partijen (gezondheidsraad, internationale richtlijnen enz)
Kort gezegd: alle vrouwen suppleren en bij een risico op deficiëntie dan ook prikken vd waarde.
Overigens wordt autisme hier niet gelinkt aan een tekort aan vit D, wel o.a. astma.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:39

.
Laatst bijgewerkt door Polar op 20-04-25 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:40

Misschien verschilt het per verloskundige, maar de mijne liet beide zwangerschappen (2022 en 2024/25) prikken naar vitamine D.

Vitamine D helpt overigens bij opname van ijzer, dus ook in die reden belangrijk om in de gaten te houden.

Ander bericht en terug ontopic:
Afbeelding

Voor de duidelijkheid, de tekens MS13 zijn erop gephotoshopt en de symbolen hebben niets meer ms13 te maken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:41

Dit zou toch gewoon strafbaar moeten zijn? Het vervalsen van zo'n foto?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 10:47

Het is laster, maar trek het witte huis maar eens voor een rechtbank als je in een buitenlandse gevangenis zit. Familie zal het geld niet hebben en teveel mensen geloven nog steeds foto's, zeker met wat er al aan verhaal vast zit aan deze meneer en de situatie.