Citaat:Dat Netanyahu de nieuwe Putin is heb ik een aantal pagina's geleden hier al geconcludeerd
... ik vind net niet dat de heren identiek zijn, maar er zijn wel overeenkomsten.
Citaat:Maar er is wel een groot verschil tussen de Putins' aanval op Ukraïne en die van Netanyahu op Gaza.
Hmmm, Groot Rusland, Groot Israël,
vroegah was dit van ons, en zo moet het weer worden.
(De positie tov de US of A verschilt.)
Citaat:Ukraïne is nooit Rusland binnengetrokken om daar huis aan huis mensen te vermoorden en heeft ook geen 5000 raketten naar Russische steden geschoten voordat Rusland Ukraïne binnenviel (en nog steeds niet trouwens).
Ja, en....?
Kort en bondig: dit is vendetta.
"Hamas heeft het er naar gemaakt!"
Zit iets in, hoor.
Maar de staat Israël heeft helaas geen schone handen. (Regelmatig werd 1 kleine bom vanuit Gaza, die nauwelijks schade aanrichtte drie dagen later 'vergolden' met twee of drie gerichte bommen die complete woonhuizen deden instorten.)
...en zo kun je dus tot in het oneindige doorgaan.
Voor een homo sapiens in de 21ste eeuw geen intelligente handelswijze.
Citaat:Amnesty heeft o.a een nogal discutabele rol gespeeld in het begin van Rusland-Ukraïne oorlog.
ECHT NIET.
... ja, ze hebben een discutabel rapport uitgebracht over mogelijke oorlogsmisdaden aan Oekraïnsche zijde. (En ik eis niet van de Oekraïnse strijdkrachten dat het heiligen zijn, dus wellicht zijn die misdaden er wel degelijk. Zou kunnen.)
Een rapport uitbrengen vind ik iets heel anders dan een rol spelen in een conflict zelf.
'Woorden doen er toe.)