Mijn oude Fiat 500 was vrij goedkoop in wegenbelasting en verzekering; totaal minder dan 50 euro per maand, en zuinig met rijden.. maar daar was wel keer op keer duur onderhoud nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Hij is enkel wa, altijd al. Maar echt, ik heb gezocht en overal kom ik rond die prijs uit, of wat goedkoper maar dan verlies ik de pakketkorting waardoor het uiteindelijk even duur of duurder wordt.
OleJon schreef:purny schreef:Ik zou zo graag een autootje willen, maar het is gewoon onbetaalbaar.
En dat is met veel dingen. Het leven is niet meer leuk
Een 45km brommobiel diesel, is dat niks? Heb je geen wegenbelasting
OleJon schreef:purny schreef:Ik zou zo graag een autootje willen, maar het is gewoon onbetaalbaar.
En dat is met veel dingen. Het leven is niet meer leuk
Een 45km brommobiel diesel, is dat niks? Heb je geen wegenbelasting
Memories schreef:Is gebruik maken van een deelauto niks voor jou purny? Er zijn ook best veel leuke autootjes te vinden voor een beperkt budget, het vervelende is vooral dat je een smak geld verder bent elke maand voordat je überhaupt een km hebt gereden. Ik zie het voor mezelf als tijd + gemak afkopen. Overal waar ik wil/moet komen red ik ook wel met het OV maar het duurt soms wel 3 keer zo lang. Netto zou ik een paar honderd euro meer overhouden per maand als ik m’n auto wegdoe maar ik lever daar dan ook gemiddeld 6-8 uur per week aan vrije tijd voor mezelf voor in.
8nnemiek schreef:Bij de scheepvaart zijn ze ook steeds meer aan het experimenteren met zeilen/kites.
Je hebt natuurlijk schepen als de Tres Hombres die onder zeil fairtrade producten vervoert.. Maar ook echte vrachtschepen werken steeds vaker met kites:
[ [url=m/hqKTv1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat kan echt veel schelen in brandstof verbruik.
Citaat:Afgesproken is dat één vast tarief gaat gelden, of je nu in de spits rijdt of in de daluren. Hoe hoog het tarief wordt, is nog niet duidelijk. Ook moet nog worden besloten hoe de gereden kilometers worden bijgehouden, door middel van een kastje in de auto bijvoorbeeld of op een andere manier.
Bezitters van auto's die op lpg of diesel rijden zijn in het nieuwe systeem duurder uit dan andere automobilisten. Zij blijven naast een bedrag per gereden kilometer ook wegenbelasting betalen.