Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Komt er veel aan medische producten uit Rusland?
_San87_ schreef:8nnemiek schreef:Ik heb een heel makkelijk no-knead recept gevonden voor brood. Daar hoeft alleen meel, gist, water en zout in, en je hoeft alleen 's avonds het deeg door elkaar te roeren, 's ochtends even dubbel te vouwen en in een gietijzeren pan met bakpapier te gooien, en een paar uurtjes later af te bakkenMinder dan 50 cent voor een brood.
Zou ik dat recept mogen?
elnienjo schreef:En de energie die dat kost? Die gietijzeren pan staat op 't gas of in de elektrische oven?
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:
Zou ik dat recept mogen?
![]()
https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... ead-2.html
Ik maak dit brood altijd als we een weekend of vakantie op de boot zitten, want daar hebben we wat minder plek en een kleine oven.
[ [url=m/VZ4Gmk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FNinz4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0J0aQU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook heel lekker: wat uiensnippers, knoflookpoeder, kruiden en gedroogde tomaat er doorheen roeren, en wat geraspte kaas erop. Dan heb je een heerlijk hartig brood wat je ook zonder beleg kan eten en heerlijk is voor bij de soep bv
elnienjo schreef:En de energie die dat kost? Die gietijzeren pan staat op 't gas of in de elektrische oven?
De pan staat in de oven, dus dat ligt er helemaal aan wat voor oven je hebt, maar een gemiddelde oven zal ongeveer 0,5 tot 1 kWh verbruiken voor het bakken van een brood.
SusanH, meel (bloem) kun je nog vrij goedkoop krijgen bij de Lidl onder andere. Een kilo kost rond de 60 cent, en voor een brood heb je meestal een halve kilo nodig.
Ik koop het zelf vaak bij de molen (biologisch meel) en daar betaal ik iets meer dan een euro per kilo. Dat is dan wel echt heel fijn en lekker meel.
Sizzle schreef:mysa schreef:Komt er veel aan medische producten uit Rusland?
Voornamelijk Orthopedie geloof ik maar zeker geen marktleider
De impact op ons zal niet direct voelbaar zijn, omgekeerd uiteraard wel en daarmee dus ook voor de leverende bedrijven wat dan op lange termijn weer een probleem kan zijn in de kosten.
Pharma heeft echter wel vaker de productie of minimaal grondstoffen uit Rusland.
Maar zelfs als de export vanuit Rusland niet het grootste probleem is, is het wel een mogenlijke financiele aderlating voor bedrijven die juist normaal veel naar Rusland leveren. Deze US en EU bedrijven kunnen daarmee dan in de financiele problemen komen. Dat kan dan weer een effect hebben op de kosten en uiteindelijk dis ook de zorgverzekering.
Op het moment gaan ze er nog vanuit dat dit onder een bescherming blijft vallen maar hoe lang..
Popstra schreef:Petrichor schreef:Ik had mijn vraag al in een ander topic gesteld maar werd doorverwezen naar dit topic.
Iemand die hier wat weet over forse verhoging van het paardenvoer? Als blijkt dat het echt zoveel duurder word dan bijvoorbeeld brood ga ik namelijk afhankelijk van de houdbaarheidsdatum heel veel inslaan.
Goed vragen of kijken naar de houdbaarheidsdatum. Maar dan nog, dat voer blijft dan voorlopig wel duurder dus je ontkomt er toch niet aan dat je meer moet gaan betalen. En ik hoop niet dat mensen op hun paarden gaan bezuinigen hierdoor want dat vind ik echt een no go.