Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:_San87_ schreef:
Jeetje, wist niet eens dat het bestond…
Wat erg zeg.
Maar wat ik niet begrijp, degene die m af laat gaan sterft toch zelf ook?
Cowboy55 schreef:Mark Harbers (dat schijnt een minister te zijn in NL) laat weten:
“In het Nederlandse luchtruim is geen ruimte voor een regime wat (ja, hij schrijft WAT in plaats van DAT) onnodig en bruut geweld toepast. Nederland bereidt zich daarom voor vanavond het luchtruim te sluiten voor Russische vliegtuigen.”
Citaat:België sluit het luchtruim voor Russische luchtvaartmaatschappijen. Dat meldt premier Alexander De Croo op Twitter. «Het Europese luchtruim is een open luchtruim», schrijft de premier. «Het is open voor wie mensen wil verbinden, niet voor degenen die brutaal agressie willen plegen.» Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet schrijft op Twitter dat Europa Rusland economisch, financieel, maar ook in het luchtruim moet «isoleren». «We werken daarvoor samen met onze Europese collega’s», klinkt het. Eerder kondigden onder meer Estland, Polen, Tsjechië, Bulgarije, Duitsland, Finland, Roemenië en Denemarken de sluiting van hun luchtruim voor Russische vliegtuigen aan.
yvje86 schreef:_San87_ schreef:
Oi... hier ben ik even stil van.
Dit zijn echt next level wapens. Ik vind het steeds erger worden, volg de nieuwssites en bokt erg nauwlettend. Eigenlijk wil ik dit niet omdat het me heel veel doet emotioneel maar ergens vind ik het ook heel interessant?! (niet exact het goede woord) om het te volgen.
Ik woon in de buurt van een kerncentrale, dit zijn wel de dingen die dan door mijn hoofd flitsen. Dingen waar je anders nooit bij stil staat maar nu helaas toch tot de mogelijkheden behoren. Tevens lees ik veel over schuilkelders in Oekraïne, iets waar je normaal niet over nadenkt om te bouwen in je huis maar ook iets waar ik nu bij stil sta.
poetser schreef:Ongeveer 30 van die raketten per tank, dat is 9 kilometer koelbloedige moord per tank. Ik wil niet eens weten hoeveel tanks de Russen hebben... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit bericht ofwel niet klopt, ofwel dat het bij dreigen blijft, maar ik vrees ervoor.
Iedere dag gebeurd er wel iets waardoor ik besef dat Poetin nog gevaarlijker/gekker is dan dat ik op dat moment al dacht.
_San87_ schreef:Ik vind het zo moeilijk om dit te geloven. Die man gaat ver, heel erg ver, maar als dit waarheid is, dan is dat toch feitelijk een 3e wereldoorlog? Of bedoelen sommige mensen dit, wanneer ze zeggen dat een hoop landen het Oekraïne zelf uit laten zoeken?poetser schreef:Ongeveer 30 van die raketten per tank, dat is 9 kilometer koelbloedige moord per tank. Ik wil niet eens weten hoeveel tanks de Russen hebben... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit bericht ofwel niet klopt, ofwel dat het bij dreigen blijft, maar ik vrees ervoor.
Iedere dag gebeurd er wel iets waardoor ik besef dat Poetin nog gevaarlijker/gekker is dan dat ik op dat moment al dacht.
Ja, echt bizar... Maar ook echt al het leven. Mens, dier, soldaat, burger, eigen mensen, alles.
Oorlogsmisdaad van t hoogste niveau.
Ailill schreef:Ik vind het zo moeilijk om dit te geloven. Die man gaat ver, heel erg ver, maar als dit waarheid is, dan is dat toch feitelijk een 3e wereldoorlog? Of bedoelen sommige mensen dit, wanneer ze zeggen dat een hoop landen het Oekraïne zelf uit laten zoeken?[/quote]Ja, echt bizar... Maar ook echt al het leven. Mens, dier, soldaat, burger, eigen mensen, alles.
Lotus83 schreef:Ik ben oprecht bang voor wat komen gaat, en het spookt inderdaad ook door mij hoofd, wat als het hier mis gaat, waar kan je heen, waar Moet je heen?
Gewoon ziek, echt ziek dit
Daks schreef:Volgens dat Twitter account heeft Rusland die raketten inmiddels afgevuurd. https://twitter.com/fpleitgenCNN/status ... HIqCA&s=19
Dit word steeds enger en ik vraag mijzelf nu steeds meer af wat ik ga doen op het moment dat het hier tot grondgevechten aankomt.
AmyII schreef:De situatie in Oekraïne blijft bij mij ook door het hoofd spoken en ik heb echt diep, diep, diep respect voor de hele bevolking daar. Ga er maar aan staan: of vechten, of vluchten en je huis en haard verlaten. Familie, vrienden, kennissen die je mogelijk nooit meer terug ziet. En àls je al terug komt, hoe is jouw woonplaats er dan aan toe…?
Echt verschrikkelijk wat er gebeurd en ik moet zeggen dat ik de laatste dagen steeds meer aan het nadenken ben over wat als…, waar ga ik naar toe, wie neem ik mee…? Hoe regel ik dat met mijn kat en mijn pony? Wat is handig qua voorbereiding zonder te hamsteren of een halve ‘prepper’ te worden…
Nouja. Genoeg om mijn gedachten bezig te houden in elk geval.
Ailill schreef:_San87_ schreef:Ik vind het zo moeilijk om dit te geloven. Die man gaat ver, heel erg ver, maar als dit waarheid is, dan is dat toch feitelijk een 3e wereldoorlog? Of bedoelen sommige mensen dit, wanneer ze zeggen dat een hoop landen het Oekraïne zelf uit laten zoeken?
Ja, echt bizar... Maar ook echt al het leven. Mens, dier, soldaat, burger, eigen mensen, alles.
Ayasha schreef:AmyII schreef:De situatie in Oekraïne blijft bij mij ook door het hoofd spoken en ik heb echt diep, diep, diep respect voor de hele bevolking daar. Ga er maar aan staan: of vechten, of vluchten en je huis en haard verlaten. Familie, vrienden, kennissen die je mogelijk nooit meer terug ziet. En àls je al terug komt, hoe is jouw woonplaats er dan aan toe…?
Echt verschrikkelijk wat er gebeurd en ik moet zeggen dat ik de laatste dagen steeds meer aan het nadenken ben over wat als…, waar ga ik naar toe, wie neem ik mee…? Hoe regel ik dat met mijn kat en mijn pony? Wat is handig qua voorbereiding zonder te hamsteren of een halve ‘prepper’ te worden…
Nouja. Genoeg om mijn gedachten bezig te houden in elk geval.
Eerlijk gezegd denk ik dat je grote dieren wellicht nog best kan af maken voor "vertrek" hoe hard dat ook is... Je kan ze niet mee nemen en het lot dat ze tegemoet gaan wanneer je moet vluchten is hoe dan ook erger. Kleine dieren kunnen over het algemeen mee, Polen heeft oa een uitzondering gemaakt voor vluchtelingen met huisdieren toch?
Lotus83 schreef:Ik ben oprecht bang voor wat komen gaat, en het spookt inderdaad ook door mij hoofd, wat als het hier mis gaat, waar kan je heen, waar Moet je heen?
Gewoon ziek, echt ziek dit
Daks schreef:Volgens dat Twitter account heeft Rusland die raketten inmiddels afgevuurd. https://twitter.com/fpleitgenCNN/status ... HIqCA&s=19
Dit word steeds enger en ik vraag mijzelf nu steeds meer af wat ik ga doen op het moment dat het hier tot grondgevechten aankomt.
_San87_ schreef:Daks schreef:Volgens dat Twitter account heeft Rusland die raketten inmiddels afgevuurd. https://twitter.com/fpleitgenCNN/status ... HIqCA&s=19
De thermobarische raketten zijn nog niet afgevuurd, dat zou direct breaking news zijn en zouden we het meteen op tv zien.