Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:13

Texas02 schreef:
Isabonny schreef:

OMG, wat, waar was dat te zien? We willlen dinsdag naar Oostenrijk vertrekken. Heb al gezegd dat ik het niet zo zie zitten. Nu blijkt mijn schoonmoeder vandaag naar Wurzburg te zijn gereden om een broer te bezoeken. Die heeft nergens last van gehad, wel wat hulpdiensten op de weg gezien, en de gebruikelijke files bij wegwerkzaamheden, maar voor de rest niks.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als wij naar Oostenrijk gaan, gaan we altijd via de A7 en A3. Dan kom je niet over de A61 waar de problemen nu zijn. Het weer in Oostenrijk moet morgen weer beter worden zeggen ze..

Zuid-Limburg, dus wij beginnen normaal bij de A4 richting Keulen (waar je nu ook niet wilt zijn) en gaan dan de 61 op.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:16

Relaxed schreef:
Ik zie ze ook niet :n

Zal niet openbaar zijn. Zal per pb of mail zijn gok ik zo…..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:29

Wij gaan morgen brainstormen met een paar mensen over een inzamelpunt die we op willen starten, aangezien dat hier in de regio nog niet is. Een vraag aan de Limburgse bokkers: waar is vooral behoefte aan?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:08

Isabonny schreef:
Texas02 schreef:

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als wij naar Oostenrijk gaan, gaan we altijd via de A7 en A3. Dan kom je niet over de A61 waar de problemen nu zijn. Het weer in Oostenrijk moet morgen weer beter worden zeggen ze..

Zuid-Limburg, dus wij beginnen normaal bij de A4 richting Keulen (waar je nu ook niet wilt zijn) en gaan dan de 61 op.

Je kunt via de A4 ook op de A3 komen en daar langs gaan, of via B-wegen naar de A3 als de A4 niet te doen is, maar ik weet niet hoe de B wegen eruit zien en hoe erg de B-wegen op zullen houden.. Ligt er natuurlijk ook aan waar je in Oostenrijk naar toe wilt. Of door België en voorbij Sankt Vith de A60 op en dan naar beneden..

Vreselijk dat mensen ook nog bedrijgingen aan campings sturen. Ik neem aan dat deze reacties intussen verwijderd zijn als ze openbaar geplaatst zijn. Maar waarschijnlijk zijn het ook nog zulke "helden" dat ze privé berichten gestuurd hebben..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:33

amber15 schreef:
Wij gaan morgen brainstormen met een paar mensen over een inzamelpunt die we op willen starten, aangezien dat hier in de regio nog niet is. Een vraag aan de Limburgse bokkers: waar is vooral behoefte aan?

Schoonmaak artikelen wellicht? Van poetsdoekjes, tot schrobbers? Denk ik he..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 01:53

petraaken schreef:
Echwel schreef:
https://www.facebook.com/campingdurivage/

Campings die dreigmails ennegatiwve reacties krijgen
Bah

Denk dat die negatieve reacties op feit zijn dat ze reeds geboekte accomodaties niet kunnen/willen terug betalen. Dreiberichten plaatsen is wel niet goed te praten.

Het is héél goed te snappen dat de camping het liefst het geld wat ze hebben ontvangen van klanten, steken in de wederopbouw.

Maar eigenlijk horen ze dat geld wél terug te betalen. Het geld moet in kas zijn, aangezien ze nu nog niet direct geld uitgegeven hebben aan wederopbouw.

Als het goed is, is zn camping verzekerd en krijgen ze van de verzekering geld uitgekeerd.

Je mag het egoïstisch noemen, maar als ik honderden € heb betaald voor een vakantie, dan zie ik dat geld graag terug. Ik wil dan best iets doneren, maar geen honderden €. Dat wordt me iets te gek.

Of een "tegoedbon" zodat je volgend jaar in de zomervakantie terug kan komen. Dan kan de camping het huidige geld in kas gebruiken voor herstel.

Maar hun Facebook bericht "vanwege de schade en daarbijbehorende kosten gaan we niet terugbetalen, sorry" komt op mij over alsof ze hun klanten niet tegemoet gaan komen en dat het een gevalletje "dat is pech, geld weg" is voor de klant.

En dreigmails en berichten keur ik absoluut af!

Maar ik kan me wél voorstellen dat er genoeg mensen niet zo blij hiervan worden.

Avelienvd

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 02:00

Klein detail is dat de meeste verzekeringen natuurrampen hebben uitgesloten.
Dus is maar de vraag of ze van de verzekering geld terug krijgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 06:16

Zoals vd Ende het beschrijft is het wel. Hoe sneu ook als uitbater. Als je niet kunt leveren betaal je terug. Is ook zo met covid. Als de mensen niet mogen komen betaal je alles terug.
De overheid betaalt dit niet . De verzekeringen zouden wel mee betalen vertelden ze op TV. Dus dit is wellicht iets.
Ik heb het zeer te doen met uitbaters. Eerst covid en nu dit. Dus ik begrijp goed die uitbaters die waar toeristen ontvangen wel mogelijk is, juist actief zijn om de mensen WEL te laten komen.
Naast alle mensen en dieren ellende is het ook een grote financiële strop. Huizen en bedrijven naar de gort, idem oogsten van boeren etc. OP alle fronten een grote misère.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:21

Mvdende, als je quote moet je wel letterlijk quoten! Wat jij tussen “ hebt staan is helemaal niet wat er op hun Facebook pagina staat!

Waar denken jullie trouwens dat een camping het geld heeft zitten aan het begin van de zomervakantie? Die hebben inkopen gedaan om het seizoen te draaien en hebben dat geld gewoon nu niet op de bank staan. Het is dus niet dat ze het niet willen, maar momenteel gewoon simpelweg niet kunnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:24

Ze zeggen nu kunnen we het niet terugbetalen, daarbij als jehonderden euros hebt aanbetaald heb je als mens toch ook een annuleringsverzekering

En dat ze nu iets anders aan het hoofd hebben dan terugbetalingen snap ik ook heel goed, je kunt je afvragen of de computer gered is en alle bijbehorende papiere dat heb je niet in twee dagen als je aan het redderen bent uitgezocht..

Maar afijn aan de reactie van vdende zie je hoe de mensen reageren, tandje erger nog wrs

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:48

Zelf vind ik de reactie van vd Ende niet zo naar hoor. Meer opsomming vd nare feiten. Ik hoop dat veel toeristen alleen maar aanbetaling hebben gedaan en dat schenken ad camping. Of anders om een voucher vragen voor volgend jaar. Dat kan de uitbater aanbieden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 07:56

Klopt, dat staat er en is er ook nog (mogelijk) aan de hand. Ik kreeg het niet juist verwoord dus had het maar achterwege gelaten om niet hetzelfde over te komen.

@pien, ze zet een zin tussen “ daarmee implicerende dat het letterlijk zo overgenomen is van het Facebook bericht van de camping terwijl dat niet zo is. En mvdende heeft het heel wat lomper omschreven dan zoals het er werkelijk staat.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:01

pien_2010 schreef:
Zelf vind ik de reactie van vd Ende niet zo naar hoor. Meer opsomming vd nare feiten. Ik hoop dat veel toeristen alleen maar aanbetaling hebben gedaan en dat schenken ad camping. Of anders om een voucher vragen voor volgend jaar. Dat kan de uitbater aanbieden.

Als je een staplek hebt is dat te overzien. Wij hebben 125 euro aanbetaald en dat is voor ons een klein bedrag. En als onze vakantie niet doorgaat door het water, mag de camping dat zeker houden.
Maar als je voor deze periode een stacaravan, glampingtent of huisje hebt gehuurd, is een aanbetaling veel meer en voor sommige mensen een groot bedrag die dat graag terugwillen omdat ze anders niet ergens kunnen boeken snap ik dat.
Dreigen ect is nooit goed..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:05

Dit staat er op facebook:

Citaat:
Beste Gasten,
Helaas is ons een catastrofe overkomen. De hele camping is overstroomd en veel dingen zijn kapot.
Ook onze huuraccommodaties zijn alle kapot of weggespoeld.Wij gaan ervan uit dat wij dit jaar onze deuren niet meer kunnen openen.Op dit moment is het voor ons onmogelijk om de huursommen terug te betalen. We hopen dat u onze situatie begrijpt.
Als u informatie van ons nodig heeft om de betaalde huursommen terug te Vorden van uw verzekeringsmaatschappij, stuur het ons dan.
Het spijt ons heel erg voor iedereen
Met vriendelijke groeten,
Ronn & Petra Voogt
Camping du Rivage

Hier gaat de camping er van uit dat iedereen verzekerd is en dat ze daarom in hun recht staan om niet terug te betalen. Het staat er niet letterlijk, maar zo komt het wel op mij over. Maar niet iedereen heeft een verzekering. En er wordt ook niet gesproken over vouchers, of: we zullen op een later tijdstip bekijken wat we met onze klanten en aanbetalingen moeten doen. Bent u verzekerd, dan kunt u het geld van de reisverzekering terugkrijgen en wij willen wel ondersteunen. Dan is de toon heel anders.

Ik ga nu even kijken naar negatieve reacties (als ze die al niet snel hebben weggehaald). Ben nu ook wel benieuwd. Ik denk dat het hier vooral de toon is hoe het geschreven is, en ja, dat is niet zo handig van de camping.

Edit, kennelijk zijn de negatieve reacties al weggehaald.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:16

Echwel schreef:
Ze zeggen nu kunnen we het niet terugbetalen, daarbij als jehonderden euros hebt aanbetaald heb je als mens toch ook een annuleringsverzekering

En dat ze nu iets anders aan het hoofd hebben dan terugbetalingen snap ik ook heel goed, je kunt je afvragen of de computer gered is en alle bijbehorende papiere dat heb je niet in twee dagen als je aan het redderen bent uitgezocht..

Maar afijn aan de reactie van vdende zie je hoe de mensen reageren, tandje erger nog wrs

Een annuleringsverzekering dekt dit niet.

Die dekt alléén de kosten van een annulering als de verzekerde onverhoopt moet annuleren door ziekte / overlijden in de familie (1e en 2e graad, dus niet een tante van je moeder, ookal zag je die als oma bijvoorbeeld.) Ontslag, verplichte verhuizing enz.

Die dekt niet een annulering door de accommodatie.

Daar hoort een accommodatie zélf een speciale verzekering voor te hebben.

Ik snap dat ze niet ala minuut het geld terug kunnen overmaken. Want hun administratie zal inderdaad verzopen zijn.

Maar ik vind er wél een verschil tussen zitten tussen

"we gaan ons uiterste best doen een oplossing te verzinnen en waar mogelijk geld terug te betalen, maar geef ons een aantal dagen om zoverre mogelijk wat orde op zaken te stellen"

En "Op dit moment is het voor ons onmogelijk om de huursommen terug te betalen."

En wat betreft de betalingen... de meeste campings eisen tegenwoordig volledige betaling 1 maand vooraf aankomstdag.

Dus als je in januari boekt, betaal je een aanbetaling, meestal iets van 15%. En dan uiterlijk 1 maand voor aanvang de rest van het geld.

Dus voor véél mensen zit er een behoorlijke smak geld in. Want óók een simpele staplaats betaal je al snel €200 per week. En bij de wat luxere campings tot €350 per week.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:21

Ze zeggen op DIT moment. Niks over dat ze het helemaal niet doen of kunnen. Dat verzinnen jullie er zelf bij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:22

Klopt, het is de toon die inderdaad hier anders had kunnen of moeten zijn.

Er staat echter ook niet dat ze niet willen terugbetalen. Alleen dat het nu onmogelijk is op dit moment. Dat zeg ik ook.

Dus misschien bedoelen ze wel van we komen er op terug, maar nu nog niet.
Maar de toon is het gewoon net niet. En zoals overal is die belangrijk. Je krijgt al snel, ook op bokt trouwens woorden in de mond gelegd die nooit gezegd zijn.

Ik zeg dus ook niet dat ze iets niet gaan doen, maar ik zeg wel dat de toon beter gekund zou hebben. Ik heb letterlijk overgenomen wat er staat. En ja, het komt wel over of zij denken dat iedereen en verzekering heeft die het gaat betalen.

Daarnaast heb je ook als het een aantal dagen of weken gaat duren om dingen uit te zoeken natuurlijk te maken met klanten die niet blij zijn. Maar dat hou je toch. Dat heeft weer niets met een camping of verhuurder te maken.
Laatst bijgewerkt door germie op 19-07-21 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 08:23

Ik zou in ieder geval nu niet direct mijn geld terug eisen, de staat ging toch helpen met het dekken van de schade? Misschien helpt dat uiteindelijk want ook de campings hebben schade. Ik zou wel aangeven dat ik de situatie ongekend en verschrikkelijk vind maar dat ik snap dat terug betalingen nog even zullen wachten.

Dan heb je altijd wel je eigen bewijs (die mail) dat je daarheen zou gaan en dat het gecanceld is door omstandigheden. Als je zelf schade hebt aan je tent dan zou dat wellicht onder de inboedelverzekering kunnen vallen denk ik?

Gun de mensen tijd, van sommige is hun levenswerk nu weggevaagd of hun vertrouwde huis

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:25

Denk dat ze effe snel bericht hebben gemaakt en toen weer verder met puinruimen

Ja dat je dan even niet alle puntjes op de i zet....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:26

Ik denk dat de meeste mensen wel redelijk zijn in deze. Ik zou ook nu niet direct geld terugvragen. Maar voor de 1 is 100 euro al veel en voor een ander valt dat wel mee. Dus bij welk bedrag iemand moeilijk gaat doen, daar kun je niet over oordelen. Maar nu even geduld verwacht ik wel van mensen in zo'n geval.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:48

moonsparkle schreef:
Ik zou in ieder geval nu niet direct mijn geld terug eisen, de staat ging toch helpen met het dekken van de schade? Misschien helpt dat uiteindelijk want ook de campings hebben schade. Ik zou wel aangeven dat ik de situatie ongekend en verschrikkelijk vind maar dat ik snap dat terug betalingen nog even zullen wachten.

Dan heb je altijd wel je eigen bewijs (die mail) dat je daarheen zou gaan en dat het gecanceld is door omstandigheden. Als je zelf schade hebt aan je tent dan zou dat wellicht onder de inboedelverzekering kunnen vallen denk ik?

Gun de mensen tijd, van sommige is hun levenswerk nu weggevaagd of hun vertrouwde huis

Deze specifieke camping zit in Luxemburg, maar ik denk dat hun regering ook zeker wel zal helpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:53

Die mensen hebben nu zoveel aan het hoofd, laat het even bezinken.
Dat ze ook even tijd hebben om met verzekeringen enz gepraat te hebben, dat hun hoofd weer even niet op tilt staat. Ik wil niet weten wat er nu in ze om gaat. Corona nog niet afgerond dan dit weer.
En dan kun je als gedupeerde nog eens aan de bel gaan trekken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:54

Ze hadden het gewoon wat beter kunnen omschrijven. Best begrijpelijk in een stress situatie dat je dingen niet perfect doet, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die in het bericht lezen dat ze naar hun geld kunnen fluiten en dat niet zo tof vinden.

Ik snap ook wel dat je als campinghouder misschien ook niet zo goed weet wat je moet zeggen, want in hoeverre kun je die niet geleverde diensten later wel terugbetalen / wat doet verzekering cq. overheid en kun je zeggen dat de mensen dan volgend jaar kunnen komen. Je zal ook gewoon even een beetje ontredderd zijn :(:)

Ik denk dat ze hopen dat de mensen zelf via hun verzekering wat kunnen regelen zodat zij er geen energie in hoeven te stoppen omdat ze die simpelweg nu even niet hebben :(:)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:01

mvdende schreef:
Denk dat die negatieve reacties op feit zijn dat ze reeds geboekte accomodaties niet kunnen/willen terug betalen. Dreiberichten plaatsen is wel niet goed te praten.

nou ja kan me zoiets voorstellen dat ze daar in deze paar dagen van grote ellende nog niet echt bij stilgestaan hebben hoe dat te gaan doen, denk dat ze alle aandacht nu ff bij de schade hebben en hoe dat weer in orde te krijgen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:03

Ik vind het vooral lomp dat mensen zich nu al druk gaan maken of ze hun geld wel terug gaan krijgen terwijl die mensen net dit natuurgeweld om de oren hebben gekregen. Als je een beetje menselijkheid en inlevingsvermogen in je lijf hebt dan wacht je toch nog even met die camping benaderen daarover? Heel bijzonder