Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:23

Ik heb dus niks gemist aan die talkshow. Van wat ik hier en elders lees, klinkt het inderdaad als een venijnig fiasco. Die meneer Koning ken ik niet (kijk dus vrijwel nooit televisie) maar daar mis ik ook niets aan. Wat denkt hij wel niet met die zogenaamd joodse vriendin. Echt beneden peil. (weet ook niet of dat wel klopt maar dat terzijde).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:42

Electra63 schreef:
Ik vraag me af, of mensen ook zo geschokt zouden zijn, als Azarkan was geroasted ;)

Dan zou waarschijnlijk de racismekaart worden getrokken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:58

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:
Ik vraag me af, of mensen ook zo geschokt zouden zijn, als Azarkan was geroasted ;)

Dan zou waarschijnlijk de racismekaart worden getrokken.

Jouw reacties stellen me nooit teleur. :D Zo voorspelbaar en nooit op de inhoud. Vol onvrede en gebaseerd op onderbuikgevoelens.

Ik vond de roast niet heel schokkend, ik kijk ook de Amerikaanse.
Behalve het stukje over zijn vriendin/familie, was hij niet.heel hard.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:30

Electra63 schreef:

.

Ja, waarom zou dat niet zo zijn?

Overigens is een roast iets leuks,grappigs, iemand een beetje te pakken nemen. Niet iets onsmakelijks zoals dit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:54

Ik heb een en ander moeten opzoeken (kijk ook zelden teevee).
De opmerking van dhr. De Koning vond ik beneden peil - maar och, racisme is dat ook.
"De racist racistisch bejegend" - Remco Campert schreef:
'Schop de mensen tot ze een geweten hebben'.

Ik ben uiteraard geen fan van verbaal of fysiek geweld, maar wellicht leert hij er toch iets van...

BigOne

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:11

Wanneer hij echt z’n werk goed had gedaan had hij Baudet gewoon belachelijk gemaakt ipv zijn persoonlijke antipathie zo te verwerken. Baudet heeft er voordeel van want gesprek van de dag en meer mensen die alsnog op hem stemmen, helaas. En Baudet reageerde zoals ik van hem gewend ben, wanneer het te moeilijk word loopt hij gewoon weg.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:44

robert45 schreef:
Electra63 schreef:

.

Overigens is een roast iets leuks,grappigs, iemand een beetje te pakken nemen. Niet iets onsmakelijks zoals dit.

Dat dus.

In een goede roast zit humor, daar kan in principe zelfs de geroosterde vaak nog wel een beetje om grimassen.

Dit was gewoon ongegeneerd vuilspuierij en persoonlijke beledigingen onder het mom van humor.

Overigens moet ik Baudet ook niet, maar deze 'comediant' was halverwege Australië zo laag qua niveau.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:48

robert45 schreef:
Electra63 schreef:

.

Ik weet wel zeker, dat mensen dan roepen: eigen schuld, dikke bult ;)
Kijk gewoon rond op Social Media. :D

Smaken verschillen, als je voor vrijheid van meningsuiting bent, mensen beledigt en discrimineert, fake-nieuws verspreidt, dan moet je kunnen incasseren.
Als je zuigt, beledigt, haat zaait en daar mee koketteert, had je voorbereid moeten zijn, dat je dit ooit terug krijgt. En behalve het stukje over zijn Joodse vrouw en toekomstige kinderen vond ik de roast niet zo schokkend.
Hij doet er alleen wel zijn voordeel mee, door nu zich stil te houden en iedereen het over de roast van Baudet heeft i.p.v. hoe slecht hij de discussie voerde en duidelijk de verliezer was.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:52

Ik snap Baudet wel, ik vond het echt te ver gaan. Politici zijn ook maar mensen, en deze “roast” was gewoon zwaar op de man ipv op de bal. Ik vond het echt een trieste vertoning.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 01:07

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:04

Tja, misschien ging de rotopmerking tov vrouw en kind van een politicus te ver -
.... maar deze zelfde politicus neemt vergelijkbare woorden in de mond.

Koekjes van eigen deeg smaken soms vies.

Doe mij maar 'behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden' - nou, daar moet deze Boreale loser niets van hebben...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:22

Janneke2 schreef:
Tja, misschien ging de rotopmerking tov vrouw en kind van een politicus te ver -
.... maar deze zelfde politicus neemt vergelijkbare woorden in de mond.

Koekjes van eigen deeg smaken soms vies.

Doe mij maar 'behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden' - nou, daar moet deze Boreale loser niets van hebben...

Onzin.
Door zo te redeneren verlaag je je tot het niveau van degene die je bestrijdt. Dat is een zwaktebod een speelt diegene slechts in de kaart - wat ook is gebeurd, want nu heeft Baudet weer een stok om mee te slaan richting MSM.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:53

Dat is idd het dilemma : je gaat op hetzelfde niveau zitten.
(Mijn yogalessen over geweld prezen dit juist aan 'hier sta ik boven' is ook niet altijd even fijn...)

Waar het mij om ging is
ZO PRAAT BAUDET.

Laten we dus spreken over hoe dit kamerlid mensen 'wegzet'.

(Wat een trieste, maar serieuze politieke kwestie is. Racisme in het hart van onze democratie. |( )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:05

Baudet heeft nog geen kinderen en hoe hij zich manifesteert, samen met een paar andere vriendjes hoeft hij ze ook niet te krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:28

Omdat Baudet zich zo gedraagt, is het natuurlijk niet acceptabel om je zelf ook zo te gedragen. "Ja maar, hullie" is geen goed argument, maar een zwaktebod.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:32

D66 heeft ook weer 'n mooi schandaal. Ze hebben blijkbaar buitenlandse clickfarms ingehuurd om hun eigen twitter berichten te laten liken.

Citaat:
D66-opperdictator-in-spé Sigrid Kaag heeft het met enige regelmaat over die, in haar ogen, verschrikkelijke “anoniempjes” die zomaar hun mening uiten op sociale media zonder dat D66 weet wie die mensen precies zijn. Daar wil ze zelfs iets aan doen; anonimiteit op het internet moet wat haar betreft verdwijnen.

Dat is best wel ironisch, want volgens FVD-kandidaat Kamerlid Lex Cornelissen maakt D66 zélf gebruik van anonieme nepaccounts om mensen het idee te geven dat de tweets van de partij populairder zijn dan daadwerkelijk het geval is.

“Terwijl Sigrid Kaag roept dat anonieme accounts op sociale media verboden moeten worden, huurt haar partij D66 clickfarms in om door middel van neppe Chinese en Turkse accounts meer likes voor hun tweets te kopen,” aldus Cornelissen. “Hoe noemen we dat fenomeen ook alweer? Oh ja: hypocrisie.”

Dat dit vrijwel zeker klopt kun je heel snel zien door bij de tweet van D66 even op “likes” te klikken. Als je dat doet zie je inderdaad meteen dat soort accounts verschijnen.

Zo'n 160.000 van de volgers van D66 (ca 75%) bestaat uit nep accounts.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... te-zorgen/

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:19

Dat móet wel waar zijn als FvD- Kamerlid Cornelissen het zelf zegt.
Fijne bron overigens die dagelijkse standaard, getuige de uiteraard eveneens totaal neutrale omschrijving van Kaag als D66- opperdictator-in-spe.

Nee, ik ben overtuigd. Enge club hoor, dat D66!
Laatst bijgewerkt door Askja op 14-03-21 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:20

Je kunt het op de twitter van D66 zelf aanklikken, vrijwel al die volgers/likers zijn Chinese accounts.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:20

elnienjo schreef:
Je kunt het op de twitter van D66 zelf aanklikken, vrijwel al die volgers/likers zijn Chinese accounts.
Right. Dit heb je zelf neem ik aan ook even ge(fact)checkt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:23

Gesteld : 'in verkiezingstijd zeggen politici waar ze met Nederland (en de rest van de wereld ;) ) naartoe willen'.

Als dit is, waar FvD/ Lex Cornelissen heen wil, bedank ik voor de eer.

PS: wat zegt het precies, als "mijn" twitter account geliked/ gevolgd wordt door zo'n Chinees dinges?
(= Is daarmee bewzen dat ik de Chinezen daarvoor betaal...?)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:28

Askja schreef:
elnienjo schreef:
Right. Dit heb je zelf neem ik aan ook even ge(fact)checkt?

Ik heb geen twitter dus kan daar niets aanklikken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:30

Sorry, maar dan neem ik je post dus totaal niet serieus.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:54

Kan eigenlijk niet helemaal begrijpen waarom D66 stijgt in de peilingen. Er worden steeds meer absurde regels in Brussel bedacht maar blijkbaar willen mensen nog meer Brussel.. Neem bijvoorbeeld de registratieplicht voor je paarden, er moet precies genoteerd worden waar ze precies zijn op welk moment.

Steeds minder zeggenschap over ons eigen land en steeds meer bureaucratie uit Brussel. Samenwerken is prima maar ik snap niet mensen een groot europa willen. De verschillen tussen Groningers en Brabanders zijn al groot. Laat staan tussen Nederland en Italië.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:55

elnienjo schreef:
D66 heeft ook weer 'n mooi schandaal. Ze hebben blijkbaar buitenlandse clickfarms ingehuurd om hun eigen twitter berichten te laten liken.

Citaat:
D66-opperdictator-in-spé Sigrid Kaag heeft het met enige regelmaat over die, in haar ogen, verschrikkelijke “anoniempjes” die zomaar hun mening uiten op sociale media zonder dat D66 weet wie die mensen precies zijn. Daar wil ze zelfs iets aan doen; anonimiteit op het internet moet wat haar betreft verdwijnen.

Dat is best wel ironisch, want volgens FVD-kandidaat Kamerlid Lex Cornelissen maakt D66 zélf gebruik van anonieme nepaccounts om mensen het idee te geven dat de tweets van de partij populairder zijn dan daadwerkelijk het geval is.

“Terwijl Sigrid Kaag roept dat anonieme accounts op sociale media verboden moeten worden, huurt haar partij D66 clickfarms in om door middel van neppe Chinese en Turkse accounts meer likes voor hun tweets te kopen,” aldus Cornelissen. “Hoe noemen we dat fenomeen ook alweer? Oh ja: hypocrisie.”

Dat dit vrijwel zeker klopt kun je heel snel zien door bij de tweet van D66 even op “likes” te klikken. Als je dat doet zie je inderdaad meteen dat soort accounts verschijnen.

Zo'n 160.000 van de volgers van D66 (ca 75%) bestaat uit nep accounts.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... te-zorgen/

Even de andere kant :

https://nos.nl/l/2372526

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:01

elnienjo schreef:

Misschien wordt hierop gedoeld?
Dan ligt het toch een ietsje anders dan die FvD-meneer beweert:

'Leger van 500 Twitter-bots richtte zich afgelopen jaar op lijsttrekkers': https://www.nos.nl/l/m/2372526 

Ah Bigone, je was me net voor ;)