Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:43

Volgens mij staat er:
Citaat:
Wat jullie allemaal weten, maar de meeste mensen weten het niet, in tegenstelling tot de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap, met opmerkelijke uitzonderingen, is de Latino-gemeenschap een ongelooflijk diverse gemeenschap, met ongelooflijk verschillende opvattingen over verschillende dingen ".

Volgens mij zegt hij dat de latino gemeenschap vele male diverser is over van alles dan de afrikaans-cq amerikaanse gemeenschap . Dat is een mening en wat is hier mis mee?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:45

pien_2010 schreef:
Volgens mij staat er:
Citaat:
Wat jullie allemaal weten, maar de meeste mensen weten het niet, in tegenstelling tot de Afrikaans-Amerikaanse gemeenschap, met opmerkelijke uitzonderingen, is de Latino-gemeenschap een ongelooflijk diverse gemeenschap, met ongelooflijk verschillende opvattingen over verschillende dingen ".

Volgens mij zegt hij dat de lation gemeenschap vele male diverser is over alles dan de afrikaans-cq amerikaanse gemeenschap . Dat is een mening en wat is hier mis mee?

Als wij er als niet-Amerikanen al over discussieren wat ie bedoeld heeft dan is het in Amerika waar een bende mensen de man niet zien zitten een bijzonder onhandige opmerking.

8nnemiek

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:48

Niet de meest slimme opmerking.. Hij zal het vast anders bedoeld hebben dan dat het wordt opgevat, maar nee, niet handig van hem. Maar hoe zou Enzino gereageerd hebben als Trump exact diezelfde opmerking had gemaakt?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:50

Nou, hier hoef je niet over te gissen, Trump in Ohio over Biden: "He's against god, he's against guns" ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:04

enzino schreef:
Oef, weer een gedenkwaardige uitspraak van Biden:

"What you all know, but most people don’t know, unlike the African American community, with notable exceptions, the Latino community is an incredibly diverse community, with incredibly different attitudes about different things".

De African American community is dus helemaal niet divers? Ze lijken allemaal op elkaar? Grote oepsie.

Weer?
Misschien kun je dan al die andere voorbeelden van gedenkwaardige uitspraken van Biden ook even aanhalen.
Al was het alleen maar als tegenwicht tegen de dagelijkse stroom gedenkwaardige uitspraken van Trump.

Dat gezegd hebbende, het is een onhandige uitspraak. Biden kan zich niet veel van dit soort miniblunders permitteren. Want waar Trump wegkomt met de meest idiote twitterberichten, uitglijders, leugens en lompheden, omdat men daar inmiddels aan gewend is (hoe triest dat ook moge zijn), wordt alles wat Biden zegt op een goudschaaltje gewogen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:05

8nnemiek schreef:
Niet de meest slimme opmerking.. Hij zal het vast anders bedoeld hebben dan dat het wordt opgevat, maar nee, niet handig van hem. Maar hoe zou Enzino gereageerd hebben als Trump exact diezelfde opmerking had gemaakt?

Dit dus.

IMANDRA

Biden heeft ook al gereageerd:
Afbeelding

“The Biden campaign also tried to clarify Biden's comments Thursday afternoon, stressing that Biden was referring to a diversity of outlooks on immigration policy within the Latino community.

"If you look at the full video and transcript, it's clear that Vice President Biden was referring to diversity of attitudes among Latinos from different Latin American countries. The video that is circulating is conveniently cut to make this about racial diversity but that's not the case," Symone Sanders, a senior adviser to Biden told ABC News.”

Edit: als ik zo het e.e.a. lees bedoelt hij volgens mij dat de Latino community door immigratie afkomstig is uit een heel divers palet aan landen, wat bij de zwarte community (wat volgens mij vooral Amerikanen* zijn) minder is?

*: als in deze mensen en hun voorouders wonen al honderden jaren in Amerika terwijl veel Latino’s wat voorouders betreft vrij recent zijn geïmmigreerd? Wil natuurlijk niet zeggen dat latino’s geen Amerikanen zijn :)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-08-20 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

mysa schreef:
Nou, hier hoef je niet over te gissen, Trump in Ohio over Biden: "He's against god, he's against guns" ;)

Grappig hè , dat zegt de man die vreedzame protestanten voor een kerk hardhandig weg laat werken om dan met de bijbel ondersteboven in de hand daar te gaan staan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:11

Biden heeft het duidelijk uitgelegd en sympathiek. Ik had het zo al begrepen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:15

bigone schreef:
mysa schreef:

Grappig hè , dat zegt de man die vreedzame protestanten voor een kerk hardhandig weg laat werken om dan met de bijbel ondersteboven in de hand daar te gaan staan!

Achterstevoren, niet ondersteboven. Detail verder.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:23

bigone schreef:
mysa schreef:

Auw #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:06

8nnemiek schreef:

Dan zou ik net zo reageren als jij denk ik, zeggen dat het niet de meest slimme opmerking is. Want dat lijkt me een eerlijke, onpartijdige analyse met reflectie richting de partij/persoon die je lijkt te steunen.

Wat ik niet zou doen, hoop ik, is het proberen goed te praten of met een "maar de ander deed/zei dit en dat is erger" opmerking te komen, hoe makkelijk dat ook zal zijn, want dat zou natuurlijk meten met 2 maten zijn. Want als je niet kritisch naar een partij kan kijken en excuses zoekt voor de fouten in die partij, dan ben je onderdeel van het grotere probleem en niet van de oplossing.

"insert quote uit een boek dat ik ooit eens gelezen heb om indruk te maken*

(P.s. maar het is natuurlijk makkelijk praten over "wat ik gedaan zou hebben" als ... )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:11

Laten we niet persoonlijk worden, lijkt me niet bevorderlijk voor de discussie.

Eens. Het was een onhandige uitspraak maar nu blijkt al dat hij het anders bedoelde. Dus dan kan je het ook in die context zien: een onhandig geformuleerde uitspraak waarvan de betekenis/bedoeling niet slecht was.

Aan de andere kant kan je ook erkennen dat, dankzij deze context, zo'n onhandigheidje wel in het niet valt vergeleken met de leugens die Trump continu overal roept... Of zijn gedrag.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-08-20 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:12

enzino schreef:
Oef, weer een gedenkwaardige uitspraak van Biden:

"What you all know, but most people don’t know, unlike the African American community, with notable exceptions, the Latino community is an incredibly diverse community, with incredibly different attitudes about different things".

De African American community is dus helemaal niet divers? Ze lijken allemaal op elkaar? Grote oepsie.

Trump heeft gezegd dat het schadelijk is voor God als Biden president wordt (it will hurt God). Ze zeggen allebei wel is een beetje domme dingen. Ik vind persoonlijk de uitspraak van Trump over low-income housing heel veel kwalijker. Dus wat is je doel met deze post?

Ik vind vooral dat dit soort kinderachtig moddergooien (hij zei dit, ja maar hij zei dat!) en elkaar zwartmaken niet thuishoort in een politieke campagne, maar dat zal in Amerika wel nooit gaan gebeuren.

Biden heeft het overigens ook alweer wat verduidelijkt:
https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com ... index.html

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:15

Het hoort inderdaad niet, maar als dit continu door 1 kant wordt gedaan, kan de andere kant dit dan gewoon negeren? Het zijn natuurlijk wel beschuldigingen steeds. Ik vraag het me af. Als iemand hier meer info over heeft dan lees ik het graag :D.

@NPS Klopt! Ik heb biden's tweets een stukje hierboven ook gepost :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:33

nps schreef:
Dus wat is je doel met deze post?

Mijn doel was onder de aandacht te brengen dat Biden weer eens iets gezegd heeft dat er behoorlijk verkeerd is uitgekomen en waar mensen aanstoot aan kunnen nemen. Dat lijkt me soms handig om te vermelden omdat het een goede uitleg geeft waarom sommige mensen in de USA op een bepaalde manier kunnen reageren. Aannemende dat veel mensen ook hier redelijk eenzijdige bronnen hebben voor het nieuws uit de USA is dit een manier om te vertellen waar ze het "aan de andere kant" over hebben.

Maar goede vraag eigenlijk. Dan wil ik jou graag dezelfde vraag terugstellen. Waarom vind jij het nodig om op te merken dat Trump wat onhandigs heeft gezegd over God / low-income housing? Vooral omdat jij vind dat kinderachtig moddergooien en elkaar zwart maken niet thuis hoort in een politieke campagne, maar je het blijkbaar zelf dus ook doet. En als tweede vraag, waarom spreek je specifiek mij daar op aan en niet de vele andere mensen die voor mij soortgelijke posts hebben gemaakt over de uitspraken van Trump. Waarom was mijn opmerking over de "oepsie" van Biden het waard om er een opmerking over te maken, maar de vele eerdere posts over Trump niet?

IMANDRA schreef:
Het hoort inderdaad niet, maar als dit continu door 1 kant wordt gedaan, kan de andere kant dit dan gewoon negeren? Het zijn natuurlijk wel beschuldigingen steeds. Ik vraag het me af.

Ik weet niet of ik dit goed lees, want het komt wat onwerkelijk over, dus ik vraag maar om herheldering.
Je stelt dus dat de republikeinen Biden aanvallen op zijn "onhandige uitspraken" maar andersom vind dat helemaal niet plaats? Dus niet vanaf dag 1 dat Trump president is worden er grappen gemaakt over hoe Trump tweet? Is dat wat je probeert te zeggen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:52

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Het hoort inderdaad niet, maar als dit continu door 1 kant wordt gedaan, kan de andere kant dit dan gewoon negeren? Het zijn natuurlijk wel beschuldigingen steeds. Ik vraag het me af.

Ik weet niet of ik dit goed lees, want het komt wat onwerkelijk over, dus ik vraag maar om herheldering.
Je stelt dus dat de republikeinen Biden aanvallen op zijn "onhandige uitspraken" maar andersom vind dat helemaal niet plaats? Dus niet vanaf dag 1 dat Trump president is worden er grappen gemaakt over hoe Trump tweet? Is dat wat je probeert te zeggen?

Ik heb het denk ik wat onhandig verwoord (lol). Ik doelde op moddergooien, niet op onhandige uitspraken: stel dat Trump de enige was die modder gooit en Biden het zou negeren en er niet aan meedoet (wat nu niet zo is), of dat zou werken ten opzichte van de kiezers. Omdat je beschuldigingen links naast je legt, beschuldigingen die best heftig kunnen zijn. 'Moet' je je dan verlagen tot dat niveau en op dat level reageren, om de voters gerust te stellen? Of hebben die beschuldigingen geen zin zo lang je er geen aandacht aan besteed? Ik bedoel dit overigens niet als stelling, maar als oprechte vraag.

Fijn dat je om opheldering vraagt :j
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-08-20 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:52

enzino schreef:
nps schreef:
Dus wat is je doel met deze post?

Mijn doel was onder de aandacht te brengen dat Biden weer eens iets gezegd heeft dat er behoorlijk verkeerd is uitgekomen en waar mensen aanstoot aan kunnen nemen. Dat lijkt me soms handig om te vermelden omdat het een goede uitleg geeft waarom sommige mensen in de USA op een bepaalde manier kunnen reageren. Aannemende dat veel mensen ook hier redelijk eenzijdige bronnen hebben voor het nieuws uit de USA is dit een manier om te vertellen waar ze het "aan de andere kant" over hebben.

Biden heeft iets onhandigs gezegd (weer eens?), dat klopt en dat moet ie niet te vaak doen. Hij heeft echter ook zijn fout erkend en een toelichting / verduidelijking gegeven. Een storm in een glas water dus en weinig nieuwswaardig. Dat laatste (fout erkennen, nuanceren) is iets wat Trump overigens nooit zou doen.

enzino schreef:
Maar goede vraag eigenlijk. Dan wil ik jou graag dezelfde vraag terugstellen. Waarom vind jij het nodig om op te merken dat Trump wat onhandigs heeft gezegd over God / low-income housing? Vooral omdat jij vind dat kinderachtig moddergooien en elkaar zwart maken niet thuis hoort in een politieke campagne, maar je het blijkbaar zelf dus wel ook.

Om aan te geven dat het he said / she said weinig zin heeft. Tegenover iedere iets onhandige uitspraak van Biden staan veel meer ronduit racistische of belachelijke uitspraken of tweets van Trump, die ik persoonlijk ook veel grover en / of erger vind. Daarom lijkt het weinig zinnig een relatief milde oepsie van Biden uit te lichten. De low income housing pikte ik eruit omdat het me aan het hart gaat en Trump daarmee nadrukkelijk laat zien dat hij echt geen ene klap geeft om armere Amerikanen. Dat vind ik oneindig veel kwalijker dan een misstapje over diversiteit.

enzino schreef:
En als tweede vraag, waarom spreek je specifiek mij daar op aan en niet de vele andere mensen die voor mij soortgelijke posts hebben gemaakt over de uitspraken van Trump. Waarom was mijn opmerking over de "oepsie" van Biden het waard om er een opmerking over te maken, maar de vele eerdere posts over Trump niet?

Ik vind de oepsie van Biden lang niet zo controversieel als de vele oepsies van Trump. Zoals eerder door anderen gezegd - de belachelijke en ronduit racistische oepsies van Trump zijn we een soort gewend, het uitlichten van deze uitspraak van Biden is zoals mysa al aangaf spijkers op laag water zoeken. Wil je bewijzen dat Biden soms iets onhandigs zegt? Dat is gelukt. Meer dan dat is het niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:23

Alle oepsies daargelaten, ik vind eigenlijk Trump en Biden allebei te weinig uitstralen dat zij de leider zijn die de VS in deze crisistijd nodig heeft. Trump is te veel met zijn eigen belangen bezig en kan totaal niet verbinden, Biden is te aarzelend, te netjes (de komende verkiezingscampagne vraagt toch om de nodige straatvechtersmentaliteit) en ik vind hem ook te onzichtbaar op dit moment. En beide zijn te oud naar mijn idee, al geloof ik niet dat ze dementerend zijn of iets dergelijks.

Wat dat betreft ben ik steeds benieuwder naar de running mate van Biden. Of dat nu Harris wordt, Duckworth if Rice, of een andere vrouw, hopelijk kan deze zich presenteren als sterke persoonlijkheid met een duidelijke visie en mening, een bruggenbouwer die ook gericht van zich af kan bijten, iemand die het vertrouwen wekt probleemloos het roer over te kunnen nemen mocht Biden omvallen. Kijk, Trump is te vol van zichzelf om Pence in de campagne veel ruimte te geven, en Pence is sowieso eerder een trouwe secondant van Trump dan iemand met een duidelijke eigen visie, dus als de Democraten slim zijn dan plaatsen ze een vrouw naast Biden die daadwerkelijk de last van 'kroonprinses' kan dragen en waarmaken, en die een navenante rol krijgt in de campagne.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:38

Askja schreef:
Alle oepsies daargelaten, ik vind eigenlijk Trump en Biden allebei te weinig uitstralen dat zij de leider zijn die de VS in deze crisistijd nodig heeft. Trump is te veel met zijn eigen belangen bezig en kan totaal niet verbinden, Biden is te aarzelend, te netjes (de komende verkiezingscampagne vraagt toch om de nodige straatvechtersmentaliteit) en ik vind hem ook te onzichtbaar op dit moment. En beide zijn te oud naar mijn idee, al geloof ik niet dat ze dementerend zijn of iets dergelijks.

Wat dat betreft ben ik steeds benieuwder naar de running mate van Biden. Of dat nu Harris wordt, Duckworth if Rice, of een andere vrouw, hopelijk kan deze zich presenteren als sterke persoonlijkheid met een duidelijke visie en mening, een bruggenbouwer die ook gericht van zich af kan bijten, iemand die het vertrouwen wekt probleemloos het roer over te kunnen nemen mocht Biden omvallen. Kijk, Trump is te vol van zichzelf om Pence in de campagne veel ruimte te geven, en Pence is sowieso eerder een trouwe secondant van Trump dan iemand met een duidelijke eigen visie, dus als de Democraten slim zijn dan plaatsen ze een vrouw naast Biden die daadwerkelijk de last van 'kroonprinses' kan dragen en waarmaken, en die een navenante rol krijgt in de campagne.

Volledig mee eens. Ook al zou ik een aarzelende Biden alsnog verkiezen boven een egoïstische Trump. Hopelijk komt er inderdaad een retesterke (hopelijk jongere) running mate. Bovendien, als mensen alsnog bang zijn dat Biden snel omvalt vanwege zijn leeftijd, dan weten zij dat er een sterke opvolger is. Dat zal de campagne wellicht ook goed helpen. Weet iemand wanneer deze bekend wordt gemaakt?

Edit: verwacht trouwens wel dat de onzichtbaarheid van Biden enigszins bewust is en anderzijds een gevolg van Corona (en de vele media aandacht op Trump's fouten en uitspraken). Waarom een grote campagne op hangen met het risico fouten te maken, als je tegenstander zichzelf als het ware al in de nesten werkt?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 07-08-20 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:38

Ik vestig ook mijn hoop op een sterke running mate bij de democraten.

En ja, de wereld wordt zo ongeveer geregeerd door (hoog-) bejaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:39

nps schreef:
Biden heeft iets onhandigs gezegd (weer eens?), dat klopt en dat moet ie niet te vaak doen.

Mooi, zijn we het daar over eens.

nps schreef:
Hij heeft echter ook zijn fout erkend en een toelichting / verduidelijking gegeven. Een storm in een glas water dus en weinig nieuwswaardig. Dat laatste (fout erkennen, nuanceren) is iets wat Trump overigens nooit zou doen.

Betrap ik je nou op moddergooien? :D Een "hij zei dit, ja maar hij zei dat" in de vorm van "maar hij zou dat nooit zeggen"? Ik heb er geen problemen mee dat je het doet, maar ik wil je er wel even bewust van maken.

nps schreef:
Om aan te geven dat het he said / she said weinig zin heeft.

Point taken, misschien volgende keer handiger om dan geen specifiek voorbeeld te geven of, als het echt noodzakelijk is, duidelijk te maken dat je een voorbeeld geeft om je stelling te onderbouwen: "want als we dat gaan doen dan zou ik kunnen zeggen ... ".

nps schreef:
Ik vind de oepsie van Biden lang niet zo controversieel als de vele oepsies van Trump. Zoals eerder door anderen gezegd - de belachelijke en ronduit racistische oepsies van Trump zijn we een soort gewend, het uitlichten van deze uitspraak van Biden is zoals mysa al aangaf spijkers op laag water zoeken.

Maar als we het van Trump gewend zijn dan neemt de nieuwswaarde er toch van af, terwijl als we het niet gewend zijn van Biden het juist nieuwswaarde heeft?

nps schreef:
Wil je bewijzen dat Biden soms iets onhandigs zegt? Dat is gelukt. Meer dan dat is het niet.

Nee, ik heb eerder de reden aangegeven waarom ik het gepost heb, dat was iets uitgebreider dan bewijzen dat Biden iets onhandigs zei.

IMANDRA schreef:
Ik heb het denk ik wat onhandig verwoord (lol). Ik doelde op moddergooien, niet op onhandige uitspraken: stel dat Trump de enige was die modder gooit en Biden het zou negeren en er niet aan meedoet (wat nu niet zo is), of dat zou werken ten opzichte van de kiezers. Omdat je beschuldigingen links naast je legt, beschuldigingen die best heftig kunnen zijn. 'Moet' je je dan verlagen tot dat niveau en op dat level reageren, om de voters gerust te stellen? Of hebben die beschuldigingen geen zin zo lang je er geen aandacht aan besteed? Ik bedoel dit overigens niet als stelling, maar als oprechte vraag.

Interessante vraag en ik denk dat het vooral ligt aan de modder die ze gooien. Als in de vraag of Biden de eerste tekenen van dementie laat zien, iets dat niet ondenkbaar is, en waar de media dus mee aan de haal gaat. Er zijn polls die aanwijzen dat mensen daar nu wel "massaal" aan twijfelen. Als hij die vraag blijft negeren dan zal dat wel eens als het ontduiken van de vraag kunnen worden gezien wat natuurlijke negatieve gevolgen heeft. Anderzijds kan je een hoop dingen naast je neerleggen als ze te absurd zijn, dan blijft het toch niet hangen.

Wat mij betreft is dat trouwens onderdeel van het spel daar: "hate the game, not the players". Of dit zal verdwijnen ligt vooral aan de strategie en de kandidaten in volgende verkiezingen, zolang Trump een kandidaat is zou ik het tenminste niet verwachten omdat hij het naar een nieuw niveau tilt. Het is aan de democraten om daar slim op in te spelen: stuur Biden naar dezelfde dokter als waar Trump zijn test heeft gedaan en maak de resultaten openbaar. Voeg daar nog eens aan toe dat de dokter zei dat hij de beste testmaker ooit was, wat dus impliceert dat hij het beter heeft gedaan dan Trump. :D

IMANDRA

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:45

Maar anderzijds, als Biden die test gaat doen gaan mensen er weer mee aan de haal dat er misschien dan toch écht tekenen waren en dat de campagne dit wilde uitsluiten. Ook al kan het zijn om Trump zijn ammunitie weg te halen. Wellicht hopen ze erop dat gedurende de debatten wel overduidelijk wordt dat hij gewoon een slimme man is zonder tekenen van dementie?

Wel eens met je post trouwens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:46

Dan moet hij in ieder geval Harris niet als VP kiezen. Ze brengt geen staat mee, want Californië heeft hij toch al, ze brengt geen kiezers mee, want Biden doet het zelf beter onder haar achterban dan zijzelf en tijdens de democratische voorrondes deed ze het zo slecht, dat ze zelfs haar eigen thuisstaat niet kon winnen. Toch is zij op dit moment de meest genoemde kandidaat.

Wat die "oepsie" betreft, dat was eigenlijk helemaal geen oepsie, dat was een citaat dat uit de context gelicht was en daardoor een oepsie leek. Dat is toch echt heel wat anders dan een bewuste aanval van Trump, die zegt dat een keuze voor Biden een aanval op het christelijk geloof is. Voor alle duidelijkheid, Biden is een belijdend katholiek, die regelmatig heeft aangegeven hoe belangrijk het geloof in zijn leven is en hoe hem dat geholpen heeft door de zware periodes in zijn leven te komen (overlijden vrouw en overlijden van twee van zijn kinderen)

Ik denk ook dat Biden een zwakke kandidaat is, maar dat hij onzichtbaar is, dat snap ik wel. Trump maakt op dit moment van de verkiezingen een referendum over zijn presteren als president en doet dat op zo'n manier dat hij alleen maar kiezers ziet weglopen. Als tegenkandidaat kan je dan het beste in een hoekje zitten, stil zijn en kijken hoe de ramp zich voltrekt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:29

Dat laatste ben ik niet met je eens Karl, ook omdat de peilingen zich nu stabiliseren. Trump zakt ondanks zijn recente interviewfiasco en zijn falende Coronabeleid niet verder weg.
Dat geeft te denken over de kansen van Biden. Die kan m.i. echt niet langer passief afwachten tot Trump weer de bocht uit zal vliegen. Hij moet zelf het initiatief nemen.

Dat de peilingen zich stabiliseren zou overigens te maken hebben met het feit dat Trumps aanpak van BLM-activisten nu minder in het nieuws komt ten gunste van Corona en Tiktok/China. Het harde ingrijpen bij demonstraties door federale troepen heeft de goodwill van de zwevende kiezer t.o.v. Trump blijkbaar veel meer aangetast dan zijn zwalkende, onnavolgbare Coronabeleid.

Wat de running mate voor Biden betreft hoop ik op Tammy Duckworth. Oorlogsveteraan, vaardig spreker met de nodige straatvechtersmentaliteit, en politiek gezien een centralist.