nps schreef:Biden heeft iets onhandigs gezegd (weer eens?), dat klopt en dat moet ie niet te vaak doen.
Mooi, zijn we het daar over eens.
nps schreef:Hij heeft echter ook zijn fout erkend en een toelichting / verduidelijking gegeven. Een storm in een glas water dus en weinig nieuwswaardig. Dat laatste (fout erkennen, nuanceren) is iets wat Trump overigens nooit zou doen.
Betrap ik je nou op moddergooien?
Een "hij zei dit, ja maar hij zei dat" in de vorm van "maar hij zou dat nooit zeggen"? Ik heb er geen problemen mee dat je het doet, maar ik wil je er wel even bewust van maken.
nps schreef:Om aan te geven dat het he said / she said weinig zin heeft.
Point taken, misschien volgende keer handiger om dan geen specifiek voorbeeld te geven of, als het echt noodzakelijk is, duidelijk te maken dat je een voorbeeld geeft om je stelling te onderbouwen: "want als we dat gaan doen dan zou ik kunnen zeggen ... ".
nps schreef:Ik vind de oepsie van Biden lang niet zo controversieel als de vele oepsies van Trump. Zoals eerder door anderen gezegd - de belachelijke en ronduit racistische oepsies van Trump zijn we een soort gewend, het uitlichten van deze uitspraak van Biden is zoals mysa al aangaf spijkers op laag water zoeken.
Maar als we het van Trump gewend zijn dan neemt de nieuwswaarde er toch van af, terwijl als we het niet gewend zijn van Biden het juist nieuwswaarde heeft?
nps schreef:Wil je bewijzen dat Biden soms iets onhandigs zegt? Dat is gelukt. Meer dan dat is het niet.
Nee, ik heb eerder de reden aangegeven waarom ik het gepost heb, dat was iets uitgebreider dan bewijzen dat Biden iets onhandigs zei.
IMANDRA schreef:Ik heb het denk ik wat onhandig verwoord (lol). Ik doelde op moddergooien, niet op onhandige uitspraken: stel dat Trump de enige was die modder gooit en Biden het zou negeren en er niet aan meedoet (wat nu niet zo is), of dat zou werken ten opzichte van de kiezers. Omdat je beschuldigingen links naast je legt, beschuldigingen die best heftig kunnen zijn. 'Moet' je je dan verlagen tot dat niveau en op dat level reageren, om de voters gerust te stellen? Of hebben die beschuldigingen geen zin zo lang je er geen aandacht aan besteed? Ik bedoel dit overigens niet als stelling, maar als oprechte vraag.
Interessante vraag en ik denk dat het vooral ligt aan de modder die ze gooien. Als in de vraag of Biden de eerste tekenen van dementie laat zien, iets dat niet ondenkbaar is, en waar de media dus mee aan de haal gaat. Er zijn polls die aanwijzen dat mensen daar nu wel "massaal" aan twijfelen. Als hij die vraag blijft negeren dan zal dat wel eens als het ontduiken van de vraag kunnen worden gezien wat natuurlijke negatieve gevolgen heeft. Anderzijds kan je een hoop dingen naast je neerleggen als ze te absurd zijn, dan blijft het toch niet hangen.
Wat mij betreft is dat trouwens onderdeel van het spel daar: "hate the game, not the players". Of dit zal verdwijnen ligt vooral aan de strategie en de kandidaten in volgende verkiezingen, zolang Trump een kandidaat is zou ik het tenminste niet verwachten omdat hij het naar een nieuw niveau tilt. Het is aan de democraten om daar slim op in te spelen: stuur Biden naar dezelfde dokter als waar Trump zijn test heeft gedaan en maak de resultaten openbaar. Voeg daar nog eens aan toe dat de dokter zei dat hij de beste testmaker ooit was, wat dus impliceert dat hij het beter heeft gedaan dan Trump.