Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:11

8nnemiek schreef:
Als ik me het goed herinner is de kans 1 op 35 miljóen dat mensen níet de oorzaak zijn van de snelle stijging.

Ik snap echt niet hoe mensen die Baudet op zijn woord geloven, terwijl er zo veel van zijn uitspraken duidelijk door wetenschappers zijn weerlegd.

En ik snap echt niet dat je Jesse Klaver kan geloven die gewoon foto's gebruikt van veehouderijen die hier in Nederland niet bestaan. En vanalles roept over bio industrie wat niet klopt. En dat biologisch wel goed en fantastisch is. Allemaal onwaarheden die totaal niet onderbouwt zijn. Maar als hij zegt 'ja dit is goed voor het milieu hoor' dan gelooft iedereen het. Dat is niet alleen met Baudet zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:12

Al die ellende, corine?
De enige ellende die ik in de stad tegen kom wordt veroorzaakt door auto’s..
Ga eens kijken bij een school tegenwoordig.. Éen grote file van auto’s omdat Jantje en Pietje te verwend zijn om een paar km met de fiets te gaan.
Ons dorp is drie straten groot, en nog komen mensen hun koters met de auto dumpen.
En een boodschapje past ook in de fietsentas.
Een auto is zo enorm inefficiënt. Een vervoermiddel van 1500kg waar 6 mensen in passen, waar je in je eentje een zak brood mee gaat halen 8)7 En dat vinden mensen normaal?

Jildau

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:14

Ja dat vind ik zeker normaal. Ik kan hier in de Friese dorpen absoluut niet zonder auto. Dat ding zorgt voor mijn onafhankelijkheid en vrijheid en dat ga ik nooit zomaar opgeven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:16

Jildau schreef:
En ik snap echt niet dat je Jesse Klaver kan geloven die gewoon foto's gebruikt van veehouderijen die hier in Nederland niet bestaan. En vanalles roept over bio industrie wat niet klopt. En dat biologisch wel goed en fantastisch is. Allemaal onwaarheden die totaal niet onderbouwt zijn. Maar als hij zegt 'ja dit is goed voor het milieu hoor' dan gelooft iedereen het. Dat is niet alleen met Baudet zo.

Groen links gebruikt wetenschappelijk onderbouwde feiten. Dat is toch niet te vergelijken met iemand die met uit de lucht gegrepen getallen gooit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:21

Resistance schreef:
Relaxed schreef:

Ja want Nederland heeft hier zoveel invloed op als grootmacht :')

Dat is echt zo'n ongelofelijke dooddoener. Laten we allemaal maar gewoon niets doen. :+ Heeft toch geen effect. Laat alles maar uit je klauwen vallen, want wij zijn zo'n klein landje...

En als iedereen dat denkt, verandert er nooit wat. :)

En tussen 100 miljard en niets doen zit gelukkig nog heel veel.. Niet zo zwart wit hoor :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:25

8nnemiek schreef:
Jildau schreef:

Groen links gebruikt wetenschappelijk onderbouwde feiten. Dat is toch niet te vergelijken met iemand die met uit de lucht gegrepen getallen gooit?

Je bedoelt die foto gebruiken van de legbatterij kippen om aan te geven hoe slecht het met de bio industrie in Nederland gestelt is?

Vind het net zo 'slecht' om zogenaamd wetenschappelijk onderbouwde feiten te gebruiken die geen feiten zijn. Maar toch doen alsof het feiten zijn. Geloofwaardig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:27

Die idd jildau.. En zoveel mensen trappen erin..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:29

Relaxed schreef:

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op wat er zo slecht is aan mega stallen. Niemand die dat weet (inclusief Jesse Klaver) maar het klinkt zo lekker negatief dus roepen maaaaaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:31

Bij mijn ouders in de straat worden nieuwe kippen schuren gebouwd, kwamen laatst mensen langs die vroegen waarom die schuren zo hoog zijn, dat was voor kippen toch helemaal niet nodig :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:41

Relaxed schreef:
Bij mijn ouders in de straat worden nieuwe kippen schuren gebouwd, kwamen laatst mensen langs die vroegen waarom die schuren zo hoog zijn, dat was voor kippen toch helemaal niet nodig :')

_O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:42

Ik heb ook groen links gestemd en ben blij met de stijging. En net als altijd ook weer op een vrouw gestemd

Baal van de uitkomst van fvd en snap niet hoe een vrouw daarop kan stemmen na zijn uitspraken

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:42

Voor degene die zich afvroeg of ik wist hoe het in het onderwijs toegaat. Ik ben leerkracht. Maar ik ben van de linkse doctrine of hoe noemde hij dat. :+ misschien moet ik wel vervangen worden. O door wie dan, er zijn geen leerkrachten meer.
Ben wel benieuwd hoe FvD dan het energieprobleem gaat oplossen. Gewoon die gaskraan weer open in Groningen? Die bevingen zijn vast ook geen gevolg van gaswinningen. Of bouw nog wat kolencentrales ergens ver weg in het voormalig Oostblok zoiets? Weet een van jullie aanhangers dat?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:45

Jildau schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op wat er zo slecht is aan mega stallen. Niemand die dat weet (inclusief Jesse Klaver) maar het klinkt zo lekker negatief dus roepen maaaaaar. :D

In het geval van varkens:
De omwonenden hebben veel stankoverlast. Heel veel CO2 uitstoot op een klein oppervlakte (dit geldt ook wel voor koeien wegens de hoge uitstoot van methaan). De dieren krijgen nooit eens de kans om lekker varken te zijn en buiten in de modder te rollen. En dit soort megastallen doen de kleine familie bedrijven de das om, want die komen dan niet mee met de competitie. En uitzichtsvervuiling.
Ik ben zelf bereid om meer te betalen voor een dier en milieu vriendelijker stukje vlees. Als ik dan daardoor niet alle dagen meer vlees eet, dat maakt me niet zoveel uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:51

Heb even mijn gemeente gezocht. Nachtmerrie fvd de grootste gevolgd door vvd en cda. Verder globaal op gl na alle linkse gedaald en rechts gestegen.

Huil

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:01

Jildau schreef:
Relaxed schreef:

Megastallen zijn naar mijn mening dieronwaardig, doen niks goeds voor de natuur en zijn de nekslag voor onze boeren.

Wat mij betreft krijgt vlees een prijs waardoor de consumptie mindert, waardoor het dier een dierwaardig leven krijgt en de boer weer plezier in zijn werk plús een behoorlijk inkomen.

Maar zo lang er mensen zijn die hun paard zonder scrupules 24/7 in hun box opsluiten, zal er voor het productiedier weinig meer compassie te verwachten zijn van die kant.

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:01

Bizarre uitslag. Valt mij ook echt tegen dat FvD in Groningen veel stemmen heeft gekregen. FvD wil die gaskraan lekker open laten staan, kan er echt niet bij dat als je in provincie Groningen woont daar dan op stemt??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:05

Bandaloe schreef:
Bizarre uitslag. Valt mij ook echt tegen dat FvD in Groningen veel stemmen heeft gekregen. FvD wil die gaskraan lekker open laten staan, kan er echt niet bij dat als je in provincie Groningen woont daar dan op stemt??

Maar ik vraag me af of veel mensen zover door denken. Dat zag je bij brexit toch ook? Mensen die tegen stemde maar er geen rekening mee hielden dat de subsidies die ze kregen dan ook wegvallen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:10

Bandaloe schreef:

Na een tijdje is het huilen geblazen als alle huizen weer om zijn. Tja dan doet die Baudet toch niet zoveel meer voor je

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:11

Bandaloe schreef:

Ik ook niet, maar toch hadden ze verder veel punten waar ik het wel mee eens ben. Uit alle kieswijzers kwam bij mij pvv.
Maar ik hoop dat ' de gaspartij' als lokale partij met 2 zetels iets kan.
Ik wil mijn huis weer verkoopbaar en veilig en daarnaast goedkoper autorijden.
Daarom dus zo gekozen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:23

Je zou haast vergeten dat er ook voor de waterschappen gestemd is... O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:25

Oh ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:32

Wat een trieste dag voor Nederland, ik ben in shock. Ongelofelijk dat mensen denken dat die elitaire flapdrol dit land ook maar iets goeds gaat brengen.

Maar ik heb goede hoop dat het net zo zal aflopen als met LPF en PVV en dat ze door de mand vallen als ze het waar moeten maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:37

NatasjavE schreef:
corine1981 schreef:
Wat een trieste uitslag voor Utrecht.

Ik vind het een fantastische uitslag voor Utrecht. echt trots op mijn stadsie. *\o/*

Ik ook! We laten ons niet gekmaken.

Over de rest van Nederland hou ik mijn hart vast...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:37

Ach het het erger kunnen zijn. Denk staat nu op 0 zetels.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:38

GL gestemd, met volle overtuiging dit keer. En gelukkig meer met mij.

FvD heeft het tij mee en heeft nog een extra zetje gekregen door de gebeurtenissen in Utrecht. Het zijn voornamelijk proteststemmen die ze krijgen (tegen het kabinet), geen inhoudelijk gemotiveerde stemmen. Eerder gingen die proteststemmen naar de PVV, die na jaren schreeuwen en kleven aan het Haagse pluche ook niks voor elkaar heeft gekregen. In ons democratisch bestel moet er namelijk samengewerkt worden om beleid te maken. Met saboteren en polariseren bereik je niks, behalve een paar chocoladekoppen in de Telegraaf en een hoop echo op social media.
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe FvD zal omgaan met haar bestuursverantwoordelijkheid, of men bereid is tot samenwerken met andere partijen, polderen en water bij de wijn doen.