Citaat:
Het is gewoon stadsverwarming. Die ring is leuk bedacht, maar die is er nog niet en dat gaat ook nog wel even duren. Hoeveel tijd denk jij nodig te hebben om, pak 'm beet, 100km dubbelwandige stalen leiding te leggen?
....ja, klopt - maar eigenlijk niet ter zake.
De overgang naar aardgas bleek vrij snel te kunnen (binnen 10 jaar), de overgang naar 'niet fossiel' kan helaas wat langer duren.
Het systeem van stadsverwarming is zo oud als de oude Romeinen. "Het stelt iets voor."
Ik heb nergens gesteld dat het de goedkoopste optie is (en doorstoken van fossiele brandstoffen is de duurste optie, als je alle kosten meeneemt).
Citaat:
Ik heb rekeningen betaald voor een week werk van een aannemer; daar kon je een leuke villa in het Gooi voor kopen! Die aannemer is een maand aan het werk geweest om de reparatie uit te voeren, terwijl het net gewoon in stand bleef. Gebruikers hebben nauwelijks iets gemerkt, ook niet van de enorme bedragen die het gekost heeft.
?
Nou ben ik geboren Hollandse en ik beschouw het "dus" als een gewone menselijke eigenschap om 'voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten'.
Doe aannemer heeft keu-rig werk verricht!
Klasse!
En heeft gezorgd voor klantvriendelijkheid.
Daar mag voor betaald worden.
En het zegt mij verder vrij weinig
* economie is een kringloop: deze aannemer verdient een eerlijke boterham met nuttige werkzaamheden
* bijv. een miljoen euro om bijv. een half miljoen mensen van warmte te voorzien 'is niet duur'.