Emmaa_ schreef:GL wil bijvoorbeeld auto's zwaarder belasten ja, maar ze willen het geld dat ze daaruit halen wel weer terugstoppen in het verlagen van andere belastingen. Onder de streep zullen we er niet heel veel slechter uit komen. Maar dat is het lastige. Zo'n partijprogramma is mooi maar je moet het nooit als leidend zien. De enige manier waarop een partij z'n volledige programma kan doordrukken is als ze een absolute meerderheid (meer dan 75 zetels) in de TK en de EK hebben. Dat gaat in Nederland niet gebeuren, wij zijn veel te gematigd en verdeeld.
Christelijke partijen vind ik een lastige kwestie. Ik vind dat iedereen recht heeft op representatie en dat een islamitische partij en een christelijke partij dus net zo veel bestaansrecht hebben als elke andere partij. Ik ben het op heel veel punten niet eens met christelijke partijen, maar als ik kijk naar de CU zie ik wel een betrouwbare en eerlijke partij die de boel misschien wat transparanter en gegronder kan houden. Gert-Jan Seegers lijkt me echt geen verkeerde man, ik vond hem in het debat tegen Wilders echt enorm sterk. Hoe hij de boze woorden van Wilders omdraaide naar het mooie van het christelijke geloof, juist het barmhartige en de openheid voor anderen, vond ik echt prachtig.
Dat heb ik gemist, ik heb alle debatten gemist, maar dat zou ik nog wel even terug willen zien.