Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:32

secricible schreef:
Doel jij op het interview bij de DWDD? Want ik heb het idee dat hij daar vooral heel ongelukkig een statement probeerde te maken dat op zichzelf niet echt verwerpelijk was... Maar ik ken de kerel verder niet echt.

Hij heeft het vaker gezegd - en hoewel het allemaal leuk ingekleed kan worden, is het toch eerst en vooral een stroming die vindt dat je vrouwen moet manipuleren tot ze tegen hun zin iets doen met mannen, ipv dat te doen op basis van vrijwillige, vrije instemming.

En iemand die dat denkt (dat je vrouwen in een door jouw gewenste rol moet manipuleren) kan volgens mij nooit veel goeds betekenen voor een respectvol integer landsbestuur.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:36

Rinske schreef:
Nant schreef:
Stemwijzer geeft bij mij echt duidelijk CDA aan, maar toch ga ik denk voor Forum voor Democratie - Thierry Baudet. Nog even wikken en wegen, maar denk wel dat ik er uit ben.

Nu nog even uitvogelen of je in een andere gemeente kan stemmen dan waar je stempas is afgegeven, ik ben precies vandaag verhuisd naar een andere gemeente. :')

Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval, kun je me uitleggen waarom je als vrouw zou stemmen op een partij die zegt dat wanneer een vrouw nee zegt bij seksuele handelingen, de man dan toch door moet gaan want als een vrouw nee zegt, dan bedoelt ze ja.

......

Plus hij vindt dat verschillende rassen zich niet moeten mengen want door 'homeopathische vermenging' wordt 'ons ras' minder goed.

Echt hoor, dood en doodeng.

Dat over die seksuele handelingen vind ik zo uit zijn verband getrokken. Hij heeft dat gewoon heel onhandig verwoord bij DWDD.

Verder kan ik mij echt heel goed vinden in hun standpunten, maar nog steeds de twijfel ook voor CDA, CDA is gewoon veel groter en ik denk dat je meer kans maakt door op een grote partij te stemmen en ook daar sta ik op veel punten zeker achter, vind alleen Buma een beetje een gekkie, dus moet nog gaan onderzoeken wie ik dan ga stemmen.

Gelukkig maar 15 minuutjes rijden naar mijn oude gemeente. Ik zou eigenlijk vrijdag pas verhuizen, dus vandaar dat ik zo lekker op tijd ben. }:0

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:37

maar ik heb dus niet het idee dat hij dat zegt. Volgens mij zegt hij alleen maar dat hij van mening is dat sommige mannen zodanig verlegen en onzeker zijn dat ze vrouwen niet durven aan te spreken en daardoor nooit een meisje krijgen en dat het goed is dat die jongens advies krijgen om met wat meer zelfvertrouwen vrouwen aan te spreken. Zie artikel dat ik er onder heb gezet.

Ik had iig niet het idee dat hij het eens was met het Amerikaanse agressieve gedrag wat die "coach" propageert. Maar nogmaals, ik ken die kerel verder niet dus ik baseer me alleen op dit interview. Dit interview zou voor mij iig geen reden zijn om hem als een vrouwenhater te zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:38

Vanochtend al lekker vroeg gestemd, SP is het bij mij gebleven. Op naar een links kabinet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:46

Nant schreef:
Dat over die seksuele handelingen vind ik zo uit zijn verband getrokken. Hij heeft dat gewoon heel onhandig verwoord bij DWDD.

Ik word sowieso een beetje moe van dat feministische gemekker. Neemt niet weg dat ik Thierry Baudet een pipo vindt, maar ik denk wel dat ik FvD ga stemmen. Omdat ik denk dat die meer kans van slagen hebben dan de andere partijen waar ik tussen twijfel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:56

Laatste stemwijzer... 69% vvd, 68% cda en 65% d66. Minimaal dus eigenlijk := Na het vergelijken van de standpunten ben ik er wel uit dat het toch vvd gaat worden :j of toch d66. Argh. Vanavond debat terugkijken. Via stemhulp mistte ik 1 belangrijk punt: Contracten en werk.
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-03-17 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

nikilover

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:58

Ik vanavond stemmen..
Ik twijfel nog tussen de SP en ( Ondanks dat ik dat gedoe over sportpaarden echt kul vond ) de PVDD, omdat ik wel vind dat ze echt sterke punten hebben die op mij/mijn omgeving van toepassing zijn..

Lastig lastig lastig !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:00

ik zit nu even het debat terug te kijken....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:07

Nies_ schreef:
Nant schreef:

Ik word sowieso een beetje moe van dat feministische gemekker. Neemt niet weg dat ik Thierry Baudet een pipo vindt, maar ik denk wel dat ik FvD ga stemmen. Omdat ik denk dat die meer kans van slagen hebben dan de andere partijen waar ik tussen twijfel.

Pardon...?
Vrouwenrechten zijn na lange, harde strijd tegenwoordig gewoon mensenrechten.
Iemand die het recht op lichamelijke integriteit in twijfel trekt is tenminste een uiterst dubieus figuur.

En pal staan voor mensenrechten afdoen als zijnde "gemekker" - neen.
"Driewerf neen."

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:09

maar naar mijn idee doet hij dat dus helemaal niet....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:16

Precies, het wordt tegenwoordig graag ernstig overdreven en dat noem ik gemekker. Net als dat ik dat zwarte pieten gedoe gemekker vind, maar niet voor discriminatie ben.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:28

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:33

Ik zou op een vrouw stemmen. Voor mij is het makkelijk (PvdD) maar ik vind het belangrijk dat er meer vrouwen in de kamer komen :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:37

Ik wil heel graag op iemand stemmen uit mijn eigen provincie, maar die staat op plaats 16 dus dat geeft denk ik helemaal niks.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:41

Daar ben ik het wel mee eens, zag ook een hele promo voorbij komen voor meer vrouwen in de kamer.

Iedere keer met stemmen heb ik weer dat ik de laatste dag onwijs ga twijfelen :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:45

Ik heb ook gestemd en bewust op een vrouw, dat doe ik eigenlijk altijd als ik mag stemmen. Hier is het Lilian Marijnissen geworden van de SP.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:47

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:51

Net gestemd voor de boeren! CDA 44, Maurits von Martels. Hoop echt op een ministerie van Landbouw in het volgende kabinet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:53

Gestemd en het was heel erg druk. De mannen die er al meer dan 10 jaar zitten hebben het nog niet zo druk gehad. Er lag echt een enorme stapel aan ingenomen stempassen. :oo *\o/*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:55

...we zullen het zien.
(Als ik grof ben: het cda heeft sinds 1946 (arp, chu, kvp) vrijwel onafgebroken in de verschillende kabinetten gezeten en ook vrijwel altijd met een cda'er op landbouw.

Het zou fijn zijn als deze meneer echt iets goeds gaat doen - maar eerlijk gezegd geloof ik dat het cda tenminste mede verantwoordelijk is voor de puinhoop in de landbouw.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:08

juval schreef:
Net gestemd voor de boeren! CDA 44, Maurits von Martels. Hoop echt op een ministerie van Landbouw in het volgende kabinet.

Ik ga ook voor CDA voor de tuinbouw en nummer 21 Hilde Palland ;)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:19

LadyMadonna schreef:
Sorry, ik ben in de war met de SP....

Voor mij was dit een groot struikelblok. Ik heb echter toch SP gestemd zojuist.
Waarom? Ik denk dat een groot gedeelte van NL nog niet klaar is voor deze wet helaas.

Wel denk ik dat we in de nabije toekomst deze wet alsnog gaan krijgen :j

Ik vond veel standpunten van Groenlinks ook erg goed, maar ben bang dat ik daarin toch te veel op ga inleveren financieel.
Ik verdien modaal, val dus niet onder de hoge inkomsten. Maar dingen zoals een vleestax en de kolencentrales z.s.m. sluiten lijken me niet haalbaar.
Wel noodzakelijk (het laatste), maar op de langere termijn die bijvoorbeeld de SP voorsteld.

Onder de VVD komen we niet uit.
Ik hoop op een kabinet van VVD, GL, SP en eventueel D66. Alhoewel de laatste van mij weg mag blijven :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:21

MissBambi schreef:
LadyMadonna schreef:
Sorry, ik ben in de war met de SP....

Voor mij was dit een groot struikelblok. Ik heb echter toch SP gestemd zojuist.
Waarom? Ik denk dat een groot gedeelte van NL nog niet klaar is voor deze wet helaas.

Wel denk ik dat we in de nabije toekomst deze wet alsnog gaan krijgen :j

Ik vond veel standpunten van Groenlinks ook erg goed, maar ben bang dat ik daarin toch te veel op ga inleveren financieel.
Ik verdien modaal, val dus niet onder de hoge inkomsten. Maar dingen zoals een vleestax en de kolencentrales z.s.m. sluiten lijken me niet haalbaar.
Wel noodzakelijk (het laatste), maar op de langere termijn die bijvoorbeeld de SP voorsteld.

Onder de VVD komen we niet uit.
Ik hoop op een kabinet van VVD, GL, SP en eventueel D66. Alhoewel de laatste van mij weg mag blijven :D
maar dan raakt sp wel een heel groot gedeelte van de achterban kwijt want ze hebben beloofd niet met vvd in zee te gaan

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:24

Ik weet het. maar als ze zo veel stemmen krijgen als nu lijkt, zou ik het ook wel ontzettend stom vinden als ze dit niet doen.

VVD mag ook wel weg blijven van mij, maar als ze zoveel kiezers hebben heb ik weinig te zeggen natuurlijk :D

Edit; het zal mij nog benieuwen of VVD daadwerkelijk niet met de PVV gaat regeren, kriebels als ik er over na denk

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:28

Ik denk niet dat de VVD en SP uberhaupt samen kúnnen regeren.