Trauma's van nabestaanden vind ik overigens ook heel belangrijk om mee te nemen in je keuze.
Want reken maar dat het geen lolletje is als een warm, levend iemand bij je weggehaald wordt en je krijgt een leeggehaalde koude dooie weer terug... zeker als die ook nog van die verbeten trekken om zijn gezicht heeft alsof die vreselijke pijnen heeft doorstaan... wat je toch ook soms hoort van nabestaanden.
Marie_Anne schreef:pmarena schreef:Tanya: Ik heb het over de verhalen van mensen die plat zijn gegaan, in het ZH terechtkwamen, daar op een gegeven moment weer bewust werden van stemmen en pijnprikkels en hoorden hoe artsen en familie het hadden over hersendood en organen uitnemen....en die op dat moment nog niet voldoende hersteld waren om te bewegen of geluid te maken.
Die godzijdank toch nog op tijd een traan lieten tijdens emotioneel afscheid van familie. Of dat er toevallig iemand van de verpleging met een koud doekje tegen een teen aan liep, die daarop ingetrokken werd.
En dat die signalen dan ook gezien werden en er wat mee gedaan werd waardoor de voorbereidingen op de uitname afgeblazen werden en die mensen toch de tijd kregen om te herstellen.
De voorbeelden daarvan heb ik al eerder in een link genoemd.
Natuurlijk is er dan iets niet goed gegaan. Geen EEG gedaan ofzo. Of de ademtest is nog niet gedaan (godzijdank want zie die maar eens te overleven als je zo zwaargewond bent!!) of wat dan ook.
Maar er zijn dus gewoon gevallen waarbij de voorbereiding voor het doneren al in volle gang waren onder het mom van hersendood / hopeloze zaak en waarbij dat dus niet zo was.
DAT vind ik eng en reden om een hele dikke NEE te zeggen. Je zal maar net diegene zijn wiens ziel het lijf nog helemaal niet verlaten heeft, die alles mee krijgt maar zich niet kan verweren. Dat is echt mijn ergste nachtmerrie, brrr.
En ja ik snap dat dat niet hoort te kunnen gebeuren. Maar fouten worden overal gemaakt.
Heb je dan betrouwbare bronnen van dit soort verhalen? En dan vind ik een kunstenares niet echt een betrouwbare bron. Want ik vind dit alleen op vage sites met conspiracy-theorieën.
Ik vind wel verhalen van nabestaanden die een vervelend gevoel aan de gang van zaken hebben overgehouden, maar dat is toch iets anders vind ik.