Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:29

Daar komt de dooddoener "laat je niet bang maken" weer....
Alsof het een misdaad is om bang te zijn....
Ik ben niet bang voor mezelf, maar ik maak me wel zorgen, voor morgen tijdens the passion, voor vrijdag tijdens de vriendschappelijke wedstrijd NE-FRA in de arena, voor het wk voetbal, voor de olympische spelen, voor überhaupt de toekomst.
Iedereen staat weer op scherp, er hoeft maar iemand zichzelf grappig te vinden en in een menigte te gaan schreeuwen, en je hebt paniek.
Ik ben wars van discriminatie, en toch ben ik in de loop der tijd anders naar mensen met een Arabisch uiterlijk gaan kijken.... En dat wil ik niet, maar het gebeurt toch....
Ik ven bang voor de verdeeldheid die steeds groter wordt, voor de extremen, zowel binnen de islam als voor onze eigen "daar moet een piemel in" jongens....
Ik ben heel blij dat ik geen kinderen heb, hoe moeten die opgroeien in deze verrotte maatschappij?
Ik ben bang voor alle haat en nijd die nu heerst.
En dat is denk ik menselijk en logisch....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:30

Van die brandweerman, logisch dat dat niet in het nieuws komt.... Zulkes moet je geen platform geven (waar hij het over heeft dus)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:34

LadyMadonna schreef:
Daar komt de dooddoener "laat je niet bang maken" weer....
Alsof het een misdaad is om bang te zijn....

En toch is het zooooo verdomd moeilijk om net niet bang te worden. Ik kan het moeilijk beschrijven, want uiteindelijk was het voor mij 'niet zo erg' ik heb niets erg gezien, gevoeld of gehoord. Ik heb enkel maar 'opgesloten' geweest in men gebouw en op een dikke 500m ervan hebben ze nog wat arrestaties gedaan.

Maar het besef dat je op je dagelijkse werkplek elk moment geraakt kan worden, dat je je zelfs daar niet veilig kan voelen, dat gevoel was gisteren echt verschrikkelijk. Een bom op de metro, gelegd door iemand. Ik zit elke dag op de trein, je mag niet vergelijken, en toch doe je het. Het feit dat mensen je willen pijn doen, terwijl je enkel maar probeert van en naar je werk te gaan, ik kan er nog niet bij.. Maar mijn werkomgeving, ja dat is duidelijk gebleken nu, we kunnen je raken waar we je willen...

Maar je mag vooral niet bang worden nee :(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:34

Dreamy

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 11:37

Hier staat second, tweede..
Wel bizar als je dat meerdere keren overkomt :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:39

Ik snap de je moet niet bang worden mentaliteit. Maar toen ik gisteren op mijn kamer opgesloten zat kwam er toch een hoop spanning boven. Toen ik dan nog een explosie hoorde en voelde kwam de angst toch echt wel. Als je zoiets niet van zo dichtbij hebt meegemaakt dan is het wel heel makkelijk te zeggen dat je je niet bang mag laten maken. Een vriendin is een paar minuten eerder door maalbeek gegaan. Moet je je dan ook niet bang laten maken?

Ik denk niet dat je zoiets kan zeggen als je wist hoe het voelde dan zou je zo'n opmerking niet maken.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:40

Winged schreef:
FleurStyn schreef:
Oh bah...

Las hier ook net iets van een jongen die al zijn 3e aanslag overleeft (Boston-Parijs-Brussel).

Dat is ook wel erg apart... Linkje?

En dat van die brandweerman... Opvallend...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016032 ... gn=seeding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:42

FleurStyn schreef:
Oh bah...

Las hier ook net iets van een jongen die al zijn 3e aanslag overleeft (Boston-Parijs-Brussel).

Hij was niet in Parijs, wel in Boston en Brussel.... Geen idee hoe Parijs in dit verhaal terecht komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:43

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:44

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:45

Zoe_97 schreef:
Ik snap de je moet niet bang worden mentaliteit. Maar toen ik gisteren op mijn kamer opgesloten zat kwam er toch een hoop spanning boven. Toen ik dan nog een explosie hoorde en voelde kwam de angst toch echt wel. Als je zoiets niet van zo dichtbij hebt meegemaakt dan is het wel heel makkelijk te zeggen dat je je niet bang mag laten maken. Een vriendin is een paar minuten eerder door maalbeek gegaan. Moet je je dan ook niet bang laten maken?

Ik denk niet dat je zoiets kan zeggen als je wist hoe het voelde dan zou je zo'n opmerking niet maken.

Voor de mensen die er vlakbij waren is het wellicht anders. Die hebben het veel meer meegemaakt en meegekregen. Maar er zitten hier ook genoeg die op kilometers (tientallen tot honderden) van de plek waren. En die zitten zichzelf ook helemaal gek te maken. De kans dat je een ongeluk krijgt met een auto is nog altijd groter dan dat je slachtoffer wordt van zo'n aanslag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:46

Purny, dat gevoel heb ik ook.
Alsof even een praatje er over genoeg is en dan is het weer voorbij.
Vind ik wel redelijk typisch Belgisch, erg pragmatisch. Mijn beste vriendje die ook nood heeft aan een knuffel en een babbel is er niet, hij is in het buitenland.
Kan het me ook nog niet zo goed een plaats geven.

Ik ben niet bang van rugzakken en Arabisch, aangezien ik het redelijk versta. Maar wil de angst niet laten winnen. Ik ben wel bang van het hoe en wat dat gaat komen. Sowieso een nieuwe aanslag, de vraag is waar en wanneer. Wat gaat er intussen gebeuren? Hoeveel vrijheid zullen we moeten opgeven om aan de 'veiligheid' te geven? Mensen die elkaar haten en elkaar een onveiligheidsgevoel gevoel geven, daar ben ik bang voor.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:47

Ik heb er geen woorden voor.
Gisteren was ik zo triest. Ik ging 's morgens net vertrekken richting Brussel. Ben thuis blijven werken. Al kwam er van 'werken' niet veel in huis.
Vandaag werk ik ook thuis. Morgen ga ik wel weer naar Brussel. Ik heb gewoon nog 1 dag nodig om even te 'bekomen'.

Het ding is gewoon dat we de komende periode weinig gaan kunnen voorkomen vrees ik... Het kan overal en elke dag gebeuren zeg maar.
Ik weet ook niet 'hoe' we dit probleem kunnen aanpakken.
Het maakt me gewoon erg triest dat we in zo'n wereld leven, maar ook dat het zo ver is kunnen komen bij deze mannen...

Mijn gedachten blijven uitgaan naar de slachtoffers en hun familie, de mensen die vreselijke zaken gezien hebben,...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:50

Ik snap iets niet.
Er wordt gesproken over twee broers, die samen met een andere man op de beveiligings foto staan.
Ze waren dus samen op het vliegveld. Een van de broers heeft zich op het vliegveld opgeblazen, de ander een uur later in de metro....
Dat klinkt toch niet logisch?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:51

Er was een bom in de metro geplaatst, geen zelfmoord actie.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:52

Ik dacht dat het in de metro een bompakket was en geen zelfmoordbom?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:53

LadyMadonna schreef:
Ik snap iets niet.
Er wordt gesproken over twee broers, die samen met een andere man op de beveiligings foto staan.
Ze waren dus samen op het vliegveld. Een van de broers heeft zich op het vliegveld opgeblazen, de ander een uur later in de metro....

nee, metro was ene bompakket. de broers hebben zich in de luchthaven opgeblazen. Dat de metro ook zelfmoord was was miscommunicatie

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:53

LadyMadonna schreef:
Ik snap iets niet.

In theorie kan je wel op een kwartiertje met de trein van Zaventem naar Brussel-Centraal. Theoretisch gezien is het dus zeker mogelijk, maar de vraag is inderdaad hoe het kan. Ik kan me niet inbeelden dat je zomaar op dat moment op een trein kon springen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:54

Zo staat het op nu.nl....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:57

Yasmine schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik snap iets niet.

In theorie kan je wel op een kwartiertje met de trein van Zaventem naar Brussel-Centraal. Theoretisch gezien is het dus zeker mogelijk, maar de vraag is inderdaad hoe het kan. Ik kan me niet inbeelden dat je zomaar op dat moment op een trein kon springen...

De broers staan niet samen op de foto. De ene man in zwart is een van de broers, de man in wit is geïdentificeerd en hij is voortvluchtig, en de andere man in zwart weten ze niet. De tweede broer heeft zich opgeblazen in de metro.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:59

belgische bronnen hebben al verschillende keren (gisteren avond al) bevestigd dat de metro om een pakket ging.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:04

Er zou een verdachte zijn opgepakt in Anderlecht. Moet wel nog officieel bevestigd worden.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:06

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:08

Najim Laachraoui, een van de handlangers van Salah Abdeslam, zou vanochtend opgepakt zijn in Anderlecht. Dat schrijft la Dernière Heure, maar is nog niet bevestigd aan onze redactie. Laachraoui stond bij de speurders bekend als Soufiane Kayal en wordt verdacht van betrokkenheid bij de aanslag op de luchthaven van Zaventem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:09

"Hij was in Frankrijk toen terroristen toesloegen in Parijs"
8)7