Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:35

Er moet toch op een gegeven moment wel iets gaan gebeuren. Zo humaan mogelijk. Want alles in een tent blijven stoppen is ook niemand bij gebaat. Wij niet, maar zij ook niet.. En zij (een deel dan) klaagt nu al..

Hoorde op de radio dat ze vannacht twee of drie Syriers van de vluchtstrook hebben afgehaald. Daar fietste ze ZONDER licht richting Ter Apel (nog zon 200 km fietsen)... Detail: Ze reden daar omdat hun navigatie zei dat het de kortse route was..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:41

Dan staat ons nog wat te wachten, want die mensen komen met duizenden binnen.
Gaat druk op de snelweg worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:03

iemand zijn fiets kwijt? :x

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:27

Sammie schreef:
Er moet toch op een gegeven moment wel iets gaan gebeuren. Zo humaan mogelijk. Want alles in een tent blijven stoppen is ook niemand bij gebaat. Wij niet, maar zij ook niet.. En zij (een deel dan) klaagt nu al..

Hoorde op de radio dat ze vannacht twee of drie Syriers van de vluchtstrook hebben afgehaald. Daar fietste ze ZONDER licht richting Ter Apel (nog zon 200 km fietsen)... Detail: Ze reden daar omdat hun navigatie zei dat het de kortse route was..

L

Jezus, ze hebben daar toch ook wegen? Of wonen ze daar in de woestijn?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:29

Tcm62 schreef:
Sammie schreef:

L

Jezus, ze hebben daar toch ook wegen? Of wonen ze daar in de woestijn?

Woestijn heeft ook wegen, maar daar rijdt alles over de wegen die er zijn. Het alles apart wat wij hier hebben kennen ze niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:34

Dacht dat het een modern land is, hebben ze dasr geen grote steden met infra structuur, en verlichting...

Ze kunnen wel fietsen...dat verbaast mij dan weer....en ook tomtom..

Denk eerder 2 dronken kroeggangers...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:36

Het is voor ons heel gewoon om te beseffen dat je niet met je fiets op de snelweg moet en dat daar een apart fietspad voor is. Dat ze ze hier 130km rijden en dan ook honderden autos per uur en je niet zichtbaar bent in het donker zullen ze niet beseffen. Dat is daar ietsje anders... Het verbaast mij dat ze überhaupt konden fietsen...

OP het RTL nieuws werd iig nu gezegd dat er op diezelfde weg ook een vrouw uit Polen fietste en die is door twee vrachtauto's aangereden.. De Syriërs zijn na uitleg van de verkeersregels (??) weer vrij gelaten. Ipv Ter Apel wilden ze naar Zaltbommel.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:47

Kunnen ze zelf beslissen dan? Blijf het vreemd vinden..op de fiets...is dit weer iets van FB?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:49

Wat bedoel je met zelf beslissen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:00

Nee is geen facebook dingetje.
De Poolse vrouw is nummer 5 van de afgelopen paar jaar van die nationaliteit die in de buurt is aangereden op snelweg of 80 km weg met fiets verbod.

De Syriërs zijn ook echt van de weg geplukt. Een paar kilometer van het ongeval vandaan.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:34

Sinds afgelopen week hebben we 120 nieuwe, vooral Syrische buren gekregen. Tijdelijke bewoners, in de met spoed opgezette noodopvang in de plaatselijke sporthal. Ze komen vanuit een opvang uit een naburig dorp, blijven hier een week en gaan dan weer naar een andere plek. De groep bestaat uit een enkele alleen reizende man en vooral uit gezinnen met hele kleine kinderen.

We hebben een info avond gehad. Dit verliep heel relaxed vergeleken met de beelden die je elders vandaan ziet. Een enkeling had wat hersenloos gebral (grappig dat dit precies degenen zijn die nooit wat bijdragen aan de maatschappij en hun uitkering en toeslagen vooral gebruiken om hun alcoholverslaving te onderhouden) maar eigenlijk kwamen er meteen initiatieven naar boven om wat spullen in te zamelen voor de aller kleinsten etc. Veel mensen meldden zich als vrijwilliger aan om te helpen er kwam meteen een initiatief van mensen die in de zorg werken om "nachtdiensten" te gaan draaien zodat ze, waar nodig, 's nachts medicijnen toe kunnen dienen. In het plaatselijke bejaardentehuis zijn ze flink aan het breien geslagen om truien te maken voor kinderen.

De mensen mogen tussen 8.00 en 22.00 in het dorp lopen (ze dragen een armband met een chip) dus vandaag tijdens een wandeling met de hond kwamen we een aardig groepje buiten tegen. Moeders met kinderen kwamen naar ons toe om de hond te aaien (Jezus, wat zien die kids er mager en ziekelijk uit), wat gesprekken gevoerd in gebroken Engels, een woordje Nederlands en veel handen en voeten werk. Ze waren erg blij om hier in het dorp te zijn en vinden het jammer dat ze volgende week weer weg moeten vooral voor de kinderen. Ze vertelden wat over hun thuis maar dat kon ik helaas niet helemaal volgen door de taal barrière. Met vrijwilligers zijn ze volop bezig om Nederlands en willen graag deelnemen aan onze maatschappij. Geen woord geklaag, ja dat Nederland best een koud land is maar wij Nederlanders klagen ook graag over het weer. Het eerste stapje aan integratie misschien? Geen gezeur om geld, een huis, over het eten of over hun tijdelijke huisvesting.

Mooi om te zien wat een saamhorigheid er onder het grootste deel van onze 8000 inwoners ontstaat om mensen in nood te helpen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:16

bruintje123 schreef:
Nee is geen facebook dingetje.
De Poolse vrouw is nummer 5 van de afgelopen paar jaar van die nationaliteit die in de buurt is aangereden op snelweg of 80 km weg met fiets verbod.

De Syriërs zijn ook echt van de weg geplukt. Een paar kilometer van het ongeval vandaan.

Leerpuntje dan......ben nooit in Syrie geweest, wel in Egypte. Daar rijdt/loopt alles en iedereen op de snelweg/vluchtstrook.......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:34

En alles gaat daar goed! (Meestal).. ga je daar als Nederlander tussenrijden, lig je wrs zo in de kreukels.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:55

Leer moment voor de Syriërs hoop ik.

Dat ze hun gsm ipv navigeren maar gebruiken om te kijken wat de verkeersregels zijn.
Kleine moeite.
Zou voor de Polen ook een goede tip zijn.
Wat minder mensen een levenslang trauma.
Zoals de 2 vrachtwagen chauffeurs gisteren.
Je zou zo iemand maar voor je wagen krijgen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:34

@Fehu: +:)+ Na het lezen van jouw bericht is mijn vertrouwen in de mensheid weer een een klein beetje hersteld :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:58

bruintje123 schreef:
Leer moment voor de Syriërs hoop ik.

Dat ze hun gsm ipv navigeren maar gebruiken om te kijken wat de verkeersregels zijn.
Kleine moeite.
Zou voor de Polen ook een goede tip zijn.
Wat minder mensen een levenslang trauma.
Zoals de 2 vrachtwagen chauffeurs gisteren.
Je zou zo iemand maar voor je wagen krijgen.

Ja, het is voor die chauffeurs natuurlijk veel vervelender dan voor die Poolse mevrouw. -:(-

En hoezo 'zo iemand'?! Ik ben geen vrachwagenchauffeur maar maakt het qua trauma verschil wie je voor je auto krijgt dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:01

Vrachtwagenchauffeurs merken minder door hun gevaarte. Vallen rustig een paar shetlanders uit zonder het merken, dus iemand platrijden merk je ook minder.. Minder trauma zou je zeggen! :+

Nog even serieus dan.. Een klap zoals deze merk je echt gemiddeld minder als vrachtwagenchauffeur. Als iemand bijv. al op de weg ligt en je rijdt daar overheen is het meer een hobbeltje. Vol aanrijden heb je wellicht een klein deukje, terwijl een auto echt in de prak kan liggen. (maar je zichtveld is ook anders, een vrachtwagenchauffeur zit er letterlijk bovenop en heeft ook een grotere dode hoek- kan een hele auto in verdwijnen. Een autochauffeur is meer onderdeel van de weg met een lager, breeder zichtveld) Maar als je het duidelijk ziet of meemaakt of men vertelt het je achteraf is het niet minder erg. Bovendien is een vrachtwagen een tientonner, het reageert trager en is veel meer destructief en dus dodelijker voor het overige verkeer.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-10-15 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:19

Ik snap wat bruintje bedoeld, de Poolse vrachtwagen chauffeurs rijden nu eenmaal roekloos, dat staat al bekend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:20

De fietser was Pools, over de identiteit of herkomst van de chauffeurs is niks bekend toch?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:22

Sammie schreef:
De fietser was Pools, over de identiteit of herkomst van de chauffeurs is niks bekend toch?

Ik bedoel er eigenlijk mee dat Polen niet zo nauw kijken in het verkeer.Als voorbeeld de poolse vrachtwagen chauffeurs.Maar ook met de auto of fietsend kijken ze niet zo nauw,óf ze kennen de verkeersregels niet?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:25

gohya schreef:
Ik snap wat bruintje bedoeld, de Poolse vrachtwagen chauffeurs rijden nu eenmaal roekloos, dat staat al bekend.

I m lost! Had niets met Poolse chauffeurs te maken Gohya! Trouwens, ik brn t met Cowboy eens :D een mens voor je auto krijgen is vreselijk, ongeacht nationaliteit. Je springt moeiteloos van de ene generalisatie naar de andere.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:28

gohya schreef:
Sammie schreef:

Ik bedoel er eigenlijk mee dat Polen niet zo nauw kijken in het verkeer.Als voorbeeld de poolse vrachtwagen chauffeurs.Maar ook met de auto of fietsend kijken ze niet zo nauw,óf ze kennen de verkeersregels niet?

Joh, stop nou eens met generaliseren. Jeeeeezus.....

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:35

Sammie schreef:

Ik bedoel er eigenlijk mee dat Polen niet zo nauw kijken in het verkeer.Als voorbeeld de poolse vrachtwagen chauffeurs.Maar ook met de auto of fietsend kijken ze niet zo nauw,óf ze kennen de verkeersregels niet?[/quote]

Joh, stop nou eens met generaliseren. Jeeeeezus.....[/quote]

Jeetje....ben dus niet de enige die t zo ervaart.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:39

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom Poolse chauffeurs erbij gehaald moeten worden :=

Ik heb het trouwens toch maar even opgezocht.. Maar de tweede chauffeur komt uit Beek en Donk. 51 jaar.. De eerste uit Milsbeek 31 jaar..

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23780 ... vrouw.aspx

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:40

Wranglerbutt schreef:
@Fehu: +:)+ Na het lezen van jouw bericht is mijn vertrouwen in de mensheid weer een een klein beetje hersteld :)

Ik blijf geen voorstander van de opvang van zoveel vluchtelingen met niet westerse achtergrond

Maar idd, dit verhaal vind ik ook zeker positief

:j :j