Cer schreef:Omdat ik me afvroeg waarom dat was.. blijkbaar omdat ze zelf bang zijn voor interne problemen. Misschien heb ik die vraag niet goed geformuleerd, dat kan.
Maar naïef als ik ben, dacht ik, ja, die zitten daar in de buurt, zijn ongeveer hetzelfde, dus waarom niet daar. Net zoals, weetikveel, Dubai ofzo.. hoeven ze ook niet over zee te reizen (als mijn topografie me niet in de steek laat).
Ook onder de Islam heb je verschillende stromingen. Verschillende meningen over de status van Mohammed etc. Die verschillende groeperingen vind je dus in Iran, Saoudie Arabie en ook Syrië. Overigens is Saoudie Arabie op dat beleid streng richting iedereen hoor. Als Europeaan moet je er ook uit als je geen werk hebt.
Cowboy55 schreef:Dat is wel heel speculatief! Dit was de realiteit eind augustus (Bron: vluchtelingenwerk):
Bescherming in Nederland
De afgelopen 12 maanden zochten ruim 6500 Syrische vluchtelingen hier bescherming.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat een cijfertje van vluchtelingenwerk (hoeveel je op een organisatie kan vertrouwen die er baat bij geeft. Wij van WC eend adviseren WC eend - maar laten we vanuit gaan dat ze kloppen. Deze cijfers zijn ook elders te vinden.) dat aangeeft hoe de stand in augustus (dat was de maand waarin Europa voor het eerst geconfronteerd werd met beelden van duizenden vluchtelingen en een verdronken jongetje.. we zitten inmiddels in september en alles puilt al uit) te maken heeft met een prognose. Duizenden zijn de grens van Oostenrijk gepasseerd Die 1 miljoen, schatting hé.., wordt al sinds begin dit jaar aangekondigd. Ook door organisaties die dat monitoren. Maar toen was heel Europa nog veel te druk bezig met Griekenland.