De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:25

Haha, denk het ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:31

Tja en wat vinden we van de 24 miljoen ex beveilingskosten voor de atoomtop waarbij legio mensen niet op hun werk kunnen komen en dus niets verdienen?

Weer een staaltje van interessant gaan doen in zo een klein landje waar dit soort evenementen een te grote impact hebben....

Onze hele regering is gewoon ridicuul, met hun begrotingstekorten....

Dan komt er een geblondeerde schreeuwlelijk die roept wat pubers roepen en heel Nederland staat op zijn kop......laten we eens zo moeilijk gaan doen over al die kostenverslindende stokpaardjes van die aandacht gei.le politici die ook mee willen doen met de grote lande....bleh...

Geen wonder dat zo een VerWilders de simpele arbeider in zijn achterstandswijk achter zich krijgt door HUN taal te spreken....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:32

fransje23 schreef:
Boras schreef:
De fracties lopen toch niet leeg.
Wat een klucht.

Gevoel voor drama en theater hebben ze inderdaad wel bij die partij :j

Ik denk dat ze er uit stappen omdat ze anders voor hun leven moeten vrezen....Wij nederlanders laten ons namelijk gewoon beledigen,maar Marokkanen niet,die pikken helemaal niets.
Vandaar dat Wilders ook zo beveiligt word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:34

Juist omdat ze niets pikken, krijgen ze steeds meer macht....

Het is niet lachen hoor om een Arabier tegen je te krijgen...maar gelukkig hebben we hier tot nu toe alleen maar de kruimeldief die jankt als ze uit de groep gehaald worden en niet de Al Qaida die zinnespeelt...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:35

yentl2010 schreef:
Het komt ook grotendeels door de linkse ,en de hele media is links

De Telegraaf, anyone? Hartstikke rechtse krant, en een grote in Nederland ook.
Wakker Nederland? PowNed? GeenStijl?

Zijn toch echt ook tamelijk Wilders-kritisch op moment.

russel schreef:
Door te gaan zeveren over de Joden, kijk eens wat de Joden in Israel doen! , maar ach neu ze zij snielig...nou not! Te gaan zeveren over Hitler, wat echt wel anders in elkaar zit en wij zijn geen Duitsers he, dat is een andere mentaliteit....dat schiet zijn doel voorbij...

Sorry, maar als je dat met droge ogen kunt beweren, heb je echt een plaat voor je kop. Niets persoonlijks, dat zou ik tegen iedereen zeggen, dat is dus echt |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:37

Ach ja, buiten de telegraaf is dat andere gewoon iets wat even lachen is en weg ermee...geen enkele echte nieuwswaarde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:39

Blue_Eyes schreef:
yentl2010 schreef:
Het komt ook grotendeels door de linkse ,en de hele media is links

De Telegraaf, anyone? Hartstikke rechtse krant, en een grote in Nederland ook.
Wakker Nederland? PowNed? GeenStijl?

Zijn toch echt ook tamelijk Wilders-kritisch op moment.

russel schreef:
Door te gaan zeveren over de Joden, kijk eens wat de Joden in Israel doen! , maar ach neu ze zij snielig...nou not! Te gaan zeveren over Hitler, wat echt wel anders in elkaar zit en wij zijn geen Duitsers he, dat is een andere mentaliteit....dat schiet zijn doel voorbij...

Sorry, maar als je dat met droge ogen kunt beweren, heb je echt een plaat voor je kop. Niets persoonlijks, dat zou ik tegen iedereen zeggen, dat is dus echt |o

Ja Blue Eyes, daar is nl ook al onderzoek naar geweest....ik ben na oorlogse generatie, die WO heeft nl jarenlang op allerlei fronten zich laten doen gelden en is een onderzoeksgebied wat uitgehold is...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:40

Dan nog, Russel. Je insinueert hiermee dat wij niet en masse op die manier achter een figuur als Wilders, Hitler of wie dan ook aan zouden kunnen of gaan rennen. Heb ik een goeie filmtip voor je.

https://www.youtube.com/watch?v=ICng-KRxXJ8

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:41

geerke schreef:
Ik denk dat ze er uit stappen omdat ze anders voor hun leven moeten vrezen....Wij nederlanders laten ons namelijk gewoon beledigen,maar Marokkanen niet,die pikken helemaal niets.

Laten er nu ook Nederlander zijn die mensen gaan bedreigen, de boel kort en klein etc als als er iets is wat hun niet zint
Dat is echt niet voorbehouden aan Marokkanen.

Werd Anouk niet bedreigd omdat ze met een neger ging?

Negativiteit maakt altijd nog meer negativiteit en dan beland je in die neerwaartse spiraal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:41

russel schreef:
Ach ja, buiten de telegraaf is dat andere gewoon iets wat even lachen is en weg ermee...geen enkele echte nieuwswaarde...

Van mij mag je de Telegraaf daar ook wel bij op de hoop vegen :Y) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:43

Ja. Maar dat is een landelijk dagblad, een soort Prive op krantenpapier... :D en sommige mensen kunnen het krantenjargon niet lezen en hebben Jip en Janneke taal nodig...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:44

russel schreef:
Dan komt er een geblondeerde schreeuwlelijk die roept wat pubers roepen en heel Nederland staat op zijn kop......laten we eens zo moeilijk gaan doen over al die kostenverslindende stokpaardjes van die aandacht gei.le politici die ook mee willen doen met de grote lande....bleh...

Volgens mij ide degene die het meest aandachtsgeil is nu net ons "lijdend voorwerp" (gelukkig nog geen leidend voorwerp)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:45

russel schreef:
Ja. Maar dat is een landelijk dagblad, een soort Prive op krantenpapier... :D en sommige mensen kunnen het krantenjargon niet lezen en hebben Jip en Janneke taal nodig...

Dat onderdeel, Prive, en Vrouw lees ik nog weleens als ik moet wachten bij fysio of snackbar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:47

Blue_Eyes schreef:
Dan nog, Russel. Je insinueert hiermee dat wij niet en masse op die manier achter een figuur als Wilders, Hitler of wie dan ook aan zouden kunnen of gaan rennen. Heb ik een goeie filmtip voor je.

https://www.youtube.com/watch?v=ICng-KRxXJ8

Nee dat gaan we ook niet....en zo een film is nl ook voor mij te simpel, want ook dat is iets wat ook mij niet ligt.

Ik begeef mij ook in kringen waarin iedereen en eigen mening en wil heeft....de groepscultuur van achter elkaars kontje aan lopen, past mij niet en dat is ook iets Nederlands....gelukkig, daarom hebben wij programma's waarin politici, prinsen, politie belachelijk gemaakt worden, politie uitgescholden wordt en hierdoor te weinig macht, etc...wij zijn rooie rakkers. Hollanditis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:48

fransje23 schreef:
russel schreef:

Dat onderdeel, Prive, en Vrouw lees ik nog weleens als ik moet wachten bij fysio of snackbar :D

Haha ja zo.....uitneembaar en eigenlijk verteld dat ook niks interessants...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:50

fransje23 schreef:
geerke schreef:

Laten er nu ook Nederlander zijn die mensen gaan bedreigen, de boel kort en klein etc als als er iets is wat hun niet zint
Dat is echt niet voorbehouden aan Marokkanen.

Werd Anouk niet bedreigd omdat ze met een neger ging?

Negativiteit maakt altijd nog meer negativiteit en dan beland je in die neerwaartse spiraal.

daarom maken caberetiers geen grapjes meer over de Islam en wel over het katholieke geloof.
Roep iets over de paus en dat mag....roep iets over Allah en zelfs aan de andere kant van de wereld verbranden ze je vlag :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:53

russel schreef:
Ik begeef mij ook in kringen waarin iedereen en eigen mening en wil heeft....de groepscultuur van achter elkaars kontje aan lopen, past mij niet en dat is ook iets Nederlands....gelukkig, daarom hebben wij programma's waarin politici, prinsen, politie belachelijk gemaakt worden, politie uitgescholden wordt en hierdoor te weinig macht, etc...wij zijn rooie rakkers. Hollanditis...

Wat ik wel jammer vind is dat Nederlanders zo weinig echt op de barricade gaan. Kan mij van vroeger nog wel de echte demonstraties herinneren tegen o.a de neutronenbom (zie het plaatje ook zo voor mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:58

Ja dat klopt, maar social media doet nu ook een heleboel, lekker anoniem en dan durven ze wel.

De oeroude Calvinistische inslag zit er nog te diep in....zssssssst niets zeggen, ssssst stil, mag je niet over praten, als de buren het maar niet horen en zien.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:59

fransje23 schreef:
russel schreef:

Wat ik wel jammer vind is dat Nederlanders zo weinig echt op de barricade gaan. Kan mij van vroeger nog wel de echte demonstraties herinneren tegen o.a de neutronenbom (zie het plaatje ook zo voor mij).

vind ik ook...wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld in dit geval,marokkanen.
Wilders kan op dit moment zelfs met bewaking de straat niet meer op,marokkanen zijn boos.
Begrijpelijk,maar die gaan niet de dialoog aan maar doen het anders :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:07

russel schreef:
Ja dat klopt, maar social media doet nu ook een heleboel, lekker anoniem en dan durven ze wel.

De oeroude Calvinistische inslag zit er nog te diep in....zssssssst niets zeggen, ssssst stil, mag je niet over praten, als de buren het maar niet horen en zien.....

Ja social media en internet is lekker anoniem, veel veiliger dan echt op de barricade gaan staan :)

Ik moet bij calvinistisch altijd denken aan ergens voor de buitenwereld afkeuren maar het stiekem in het geniep wel zelf doen.
Vooral niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken want o wee....

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:08

Wranglerbutt schreef:
yentl2010 schreef:
Vind het van de zotte dat er in de Nederlandse gevangenissen Halal geserveerd word

Waarom? Vind je het ook zot dat er voor sommigen gevangenen vegetarisch wordt gekookt? Of suikervrij?

Ja echt abnormaal ,,wie zich misdraagt in de maatschappij zal zich maar aan moet passen in de bajes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:11

fransje23 schreef:
russel schreef:

Ja social media en internet is lekker anoniem, veel veiliger dan echt op de barricade gaan staan :)

Ik moet bij calvinistisch altijd denken aan ergens voor de buitenwereld afkeuren maar het stiekem in het geniep wel zelf doen.
Vooral niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken want o wee....

Ja, dat ook, gruwelijk......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:11

yentl2010 schreef:
Vind het van de zotte dat er in de Nederlandse gevangenissen Halal geserveerd word

Waarom? Vind je het ook zot dat er voor sommigen gevangenen vegetarisch wordt gekookt? Of suikervrij?[/quote]

Ja echt abnormaal ,,wie zich misdraagt in de maatschappij zal zich maar aan moet passen in de bajes[/quote]

dat wist ik niet eens....wat zijn we toch raar bezig eigelijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:12

geerke schreef:
vind ik ook...wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld in dit geval,marokkanen.
Wilders kan op dit moment zelfs met bewaking de straat niet meer op,marokkanen zijn boos.
Begrijpelijk,maar die gaan niet de dialoog aan maar doen het anders :D

Zuid-europa is al heel wat feller dan wij :D

En nee, veel Nederlanders gaan ook echt de dialoog niet aan. Denk even aan de hetze over de "ponypletter". Geloof niet dat die zo bedreigd werden door Marokkanen. ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:13

Ik volg deze discussie ook al een tijdje en heb ook mijn eigen mening over meneer Wilders en zijn uitspraken, toch blijft er iets wat ik ontzettend vreemd vind.

Veel Marokkanen gaan op de foto met hun Nederlandse paspoort én hun Marokkaanse paspoort als reactie op zijn uitspraken. In mijn ogen laat dat juist zien dat je dus niet volledig Nederlands bent. Waarom zou ik als Nederlander een Marokkaans paspoort willen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat ik me "ook" Marokkaans voel.

Net als het liedje dat tegen Wilders is gemaakt vind ik dat het wel echt te ver gaat wat betreft reacties op Wilders, in mijn ogen "mag" je iemand niet vergelijken met Hitler of in een video clip twee pistolen op zijn hoofd richten.

Ja, Wilders gaat te ver in zijn uitspraken, maar zijn uitspraken worden naar buiten gebracht door de media óf door politici die het niet met hem eens zijn. Er kan wel een hele context omheen hebben gezeten en dan halen ze net die paar zinnen eruit om naar buiten te gooien en onrust te scheppen. Hij heeft namelijk ook goede standpunten, maar die hoor je niet via de media.