Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:30

xSlvna schreef:
HTM schreef:
Kop op zo kan het wel weer, die meid was dom en naief, tja, fouten maak je. Om haar nu op die manier aan te gaan? Vind die zeerob op de pony erger, die is vele malen ouder (en hoort dus verstandiger te zijn).

>;) sorry, maar ik vind persoonlijk dat 2de filmpje vele malen erger.
De dame in kwestie put de pony nog vele male meer uit dan die dikke koe.
En nee praat dat eerste filmpje zeker niet goed, maar de 2de is in mijn ogen erger, ook al is de dame in kwestie minder zwaar.
Deze maakt zowel gebruik van een zweep als sporen, blijft de pony "mishandelen" zelf nadat deze zich over geeft (door te kauwen zie je dit)
En gaat aan het eind van het filmpje, na ruim 15 min dat beest alle kanten op gesmeten te hebben nog even een paar rondjes rijden om hem goed moe te krijgen...

Is dit naïef???

Ik vind de tweede niet erger hoor, zie haar maar kort rijden, maar nog. Ben ik nu een beul omdat ik af en toe mijn paard mentaal naar beneden haal...?
Maar sommige reacties hier zijn echt om te kotsen.[/quote]

dan heb je zeker niet het goede filmpje gezien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:30

Ze heeft het moeilijk... Die pony, die had het moeilijk op het moment dat deze mensen besloten er met hun veel te zware gewicht op te gaan zitten en het arme dier te kwellen met gewicht, zweepslagen en sporen.

Domme en naïeve fout? Dat is in bed duiken met een kerel die je helemaal niet leuk vindt en waarmee je eigenlijk het bed niet eens in wilt. Dit is willens en wetens een pony kwellen voor geld, en ja, als je dat doet dan ben je dom, maar dan is het geen fout in de zin dat ze niet wisten wat ze deden. Dat gaat er bij mij echt niet in.

En dan ook nog die pony over een stel takken heen willen laten springen terwijl ze er zelf op zit te schoppen en te doen... Ongelooflijk...

_Saar

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:33

Ik zag op Twitter van Politie Alkmaar dat de eigenaar afstand heeft gedaan van de pony's! Ze zijn opgevangen en ze zouden verder onderzocht worden!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:33

Het is allemaal zo makkelijk gezegd, als je zelf niet in die situatie gezeten hebt.

Een mens verkrachten of vermoorden minder erg vinden dan een uur een pony plagen die nog steeds in leven is, is in mijn ogen een hele rare en enge gedachtegang....
Hetzelfde met deze actie vergelijken met 10 mensen vermoorden.

De dame in kwestie is zeker verkeerd bezig geweest in haar jonge jaren, maar de mensen die haar bedreigen en haar leven willen verzieken zijn geen haar beter vind ik.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:35

schoentje schreef:
Het is allemaal zo makkelijk gezegd, als je zelf niet in die situatie gezeten hebt.

Een mens verkrachten of vermoorden minder erg vinden dan een uur een pony plagen die nog steeds in leven is, is in mijn ogen een hele rare en enge gedachtegang....

De dame in kwestie is zeker verkeerd bezig geweest in haar jonge jaren, maar de mensen die haar bedreigen en haar leven willen verzieken zijn geen haar beter vind ik.

pony plagen? >;)
maar een uur?

Hoe zou jij het vinden om een uur lang verkracht te worden? Keer op keer?
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 04-07-13 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kashmira

_Saar schreef:
Ik zag op Twitter van Politie Alkmaar dat de eigenaar afstand heeft gedaan van de pony's! Ze zijn opgevangen en ze zouden verder onderzocht worden!

Oh wat goed zeg!!!! Al hoewel ze toch wel een nieuwe gaan aanschaffe ...

Lianne86

10 mensen vermoorden is overdreven, maar met hele zwart-wit voorbeelden maak je betere statements (ik kan ook zeggen bij het stappen iemand voor rot schoppen, want dat is tegenwoordig "hipper" :+

Bedreigen gaat ook nergens over... Maar je zou toch bijna zeggen dat je even een olifant op haar wil laten zitten... Ook maar om te "plagen"

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:37

Karma is a bitch.
Vindt ik de mooiste uitspraak tot nu toe. :j

Medelijden met de betrokken mensen met de herseninhoud van een amoebe? Welnee.
Ook al ben je een paardenleek, je ziet toch dat dit niet kan? Geen excuus hier.

Nu hopen dat ze de straf krijgen die ze verdienen!
Die olifant van Lianne86 is best wel een goed idee... :D

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:37

Het is vreselijk! Wel raar dat het filmpje 9 jaar oud is en nu pas op het internet staat/bekend is..

Arm beestje.. ;(

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:42

schoentje schreef:

Vergelijk het niet, maar zeg dat dat vaak een eensmans actie is, en er niet z'n organisatie achter zit zoals hier, en dus niet op zulke wijze door een groep mensen 1 mens/dier misbruikt wordt.

En ja je hebt gekken die dit zeker wel doen, maar gelukkig zijn dit vaak eenlingen (Zwitserland, België 2x )
Maar ook deze mensen worden gelukkig gepakt en levenslang opgesloten net als moordenaars, en mensen welke schuldig zijn aan het misbruiken van kinderen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:44

RTL Nieuws nu

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:44

Tis nu op het nieuws op rtl 4

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:45

jeetje ik hoor het nu pas op het rtl nieuwsm, wat zijn dit voor een zieke mensen zeg, heel ziek....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:45

schoentje schreef:

Wie heeft het over erger dan? Geen dingen verzinnen om je punt te maken. Is niet netjes.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:46

He bah ik heb het filmpje expres niet gezien, door die beelden van RTL nieuws weet ik weer waarom.
Ik hoop dat ze allemaal snel gepakt worden en een passende straf krijgen

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:48

Makkelijk gezegd ja? Blijkbaar dacht zij er inderdaad makkelijk over, dus vindt ik dat ze het boetekleed nu ook makkelijk kan dragen. Ik vindt het walgelijk... die pony snakt naar adem en nog een keer en nog een keer :r en waarom gvd waarom?? Geld ja geld want dat doet mensen veranderen in monsters.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:49

schoentje schreef:

Pony plagen?
Als je dit 'pony plagen' noemt, maak je in mijn ogen een mug van een olifant (om maar even zo vrij te zijn dit gezegde om te draaien).

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:50

Ja makkelijk geld, helaas over de rug (letterlijk en figuurlijk) van een weerloos dier.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:51

Ik las dat de zaak mogelijk verjaard is? Dat zou wel een gruwel zijn zeg...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:54

Tweede filmpje minder erg? Als ze z'n halsje afklemt tussen d'r benen en zn hoofdje en neusje keer op keer op de grond stoot, de complete gelatenheid waarmee het diertje zich met neerhangend hoofdje door haar heen en weer laat smijten nadat hij totaal is uitgeput, de blik in zijn oogjes...Sorry maar als je dat puur vanwege het gewicht minder erg vindt dan hebben wij heel andere opvattingen over wat erg is..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:54

Verjaar is toch pas na 20 jaar? Of zit dat met dierenleed anders?

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:56

ik kan zo slecht tegen die mensen! ooo, ik kan het gewoon niet aanzien %)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:56

HTM schreef:
schoentje schreef:

Vergelijk het niet, maar zeg dat dat vaak een eensmans actie is, en er niet z'n organisatie achter zit zoals hier, en dus niet op zulke wijze door een groep mensen 1 mens/dier misbruikt wordt.

En ja je hebt gekken die dit zeker wel doen, maar gelukkig zijn dit vaak eenlingen (Zwitserland, België 2x )
Maar ook deze mensen worden gelukkig gepakt en levenslang opgesloten net als moordenaars, en mensen welke schuldig zijn aan het misbruiken van kinderen.

hier in Nederland zitten moordenaars en verkrachters,kindermisbruikers niet levenslang hoor

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:57

_San87_ schreef:
Wie heeft het over erger dan? Geen dingen verzinnen om je punt te maken. Is niet netjes.

Ik doelde op de opmerking van HTM. Erg makkelijk om je punt duidelijk te maken, door te roepen dat ik iets verzin ;)

Ik vind het gewoon raar dat het lijkt of mensen haast niet meer kunnen relativeren. Nu wil iedereen deze vrouw kapot maken, maar wanneer er verschrikkelijke dingen gedaan worden door mensen aan andere mensen dan kijkt er haast niemand van op en kan zo'n engerd uiteindelijk zelfs een soort van held worden, neem Willem Holleeder.

En ja, het is plagen of pesten en dat is niet goed. Een pony verwonden met een mes of stok in anus, wat je ook vaak hoort, vind ik wat anders, dat is geen plagen meer.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:58

Het verschil zit hem in het weerloze en onschuldige van dieren en kinderen. Daarom roept dat extra heftige emoties op bij mensen. En imo niet geheel onterecht.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 04-07-13 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt