Hermelientje schreef:Het is natuurlijk altijd een kwestie van waar een samenleving een grens wil trekken. Er worden ook mensen geboren die andere mensen willen martelen of vermoorden. Volgens de theorie van Cooper is dat dan ook normaal, anders zou het niet bestaan.
Ik vind persoonlijk ook wel dat er een verschil is tussen zaken waar men last van heeft en zaken waar men geen enkele hinder van ondervindt. Maar uiteindelijk zit de hele samenleving vol met regeltjes waar je maar mee te leven hebt als de meerderheid dat vindt. Tot voor kort was bv shoppen op zondag ook "not done".
@ Vjestagirl
Ach als een vrouw onder narcose is en die gynaecoloog moet haar toch "opvoelen" of zo en het wordt haar nooit verteld dan valt ze toch precies binnen de regels waarom het volgens jou geen enkel probleem is. Dan zou jij zelf er toch zeker volgens je eigen logica geen enkel probleem mee moeten hebben mits het je maar nooit verteld werd.
Dan moet haar van te voren verteld zijn dat er een gyneacoloog bij is, die haar tijdens een operatie moet controleren. Tijdens een operatie zijn er zo veel mensen bij dat er echt geen enkele mogenlijkheid is tot onzedige handelingen zonder toestemming.
Daarbij vertrouwd deze persoon erop dat er respectvol met haar omgegaan wordt, en dat er alleen gedaan wordt wat nodig is. Iets doen bij een patiënt wat niet nodig is en niet ten goede komt van de patiënt gaat in tegen morele codes en de eed.
Desalnietemin zal het best gebeuren.
Overigens heb ik pagina's geleden al aangegeven dat ik de vergelijking tussen dieren en kinderen niet op vind gaan. Misschien had ik duidelijker moeten zeggen 'tussen dieren en mensen'. Bij deze: ik vind de vergelijking tussen dieren en mensen niet opgaan.