Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:10

200.000 werklozen Babsiej. 510.000-309.000=201.000
Bij vrijwilligerswerk behoud je je WW niet, heb ik zelf naar gekeken. Want je moet beschikbaar blijven voor werk. Mag dus niet van het UWV...
Bovendien krijg je trouwens al geen uitkering als je partner werk heeft.

[edit]
Babsiej schreef:
purny schreef:
En doordat de VVD een premie ofiets beloofd aan de werkende mensen worden de mensen die niet kunnen werken weer eens bestraft omdat zij deze premie mislopen. Zelfde dat je dubbel gepakt word op het feit dat je ziek bent en niet meer kan werken.

Ze beloven geen premie, je hoeft iets minder belasting te betalen. Is toch fair? Dat werken beloond wordt? Ik wordt maandelijks gestraft dat ik geen zorgtoeslag of wat dan ook krijg. OMDAT ik werk.

Je wordt niet GESTRAFT omdat je werkt. Je hebt het niet zo hard nodig als mensen die onderaan de maatschappij bungelen.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 09-09-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:14

Rinske schreef:
Er zijn mensen die HEEL gemotiveerd zijn en GEEN baan kunnen vinden.

En hoe is dat de schuld van Babsiej? Zij heeft hetzelfde werk gedaan als elke andere bewindvoerder en krijgt daar een bescheiden vergoeding voor die door het systeem bepaald en ingesteld is. Waarom moet ze daarover ondervraagd worden.

Er zijn bepaalde takken van links die gewoon graag in hun huurhut hun hand op houden voor geld dat door anderen verdiend wordt.

Rinske

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:17

Het gaat nu om de 510.000 werklozen Lovely, je haalt dingen door elkaar. Er zijn NIET genoeg vacatures voor alle werklozen, ook niet als we de Oost-Europeanen het land uit schuppen. Er zijn HEEL VEEL mensen die WEL aan het werk willen. Maar die kunnen geen baan vinden. Die moeten dan maar gewoon een uitkeringsstop krijgen omdat bepaalde mensen dat handophouders vinden? Terwijl deze mensen helemaal niet om deze situatie gevraagd hebben?
Ik heb nog nooit een kind van 5 horen zeggen: ''goh, later word ik handophouder"!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:19

Babsiej schreef:
purny schreef:
En doordat de VVD een premie ofiets beloofd aan de werkende mensen worden de mensen die niet kunnen werken weer eens bestraft omdat zij deze premie mislopen. Zelfde dat je dubbel gepakt word op het feit dat je ziek bent en niet meer kan werken.

Ze beloven geen premie, je hoeft iets minder belasting te betalen. Is toch fair? Dat werken beloond wordt? Ik wordt maandelijks gestraft dat ik geen zorgtoeslag of wat dan ook krijg. OMDAT ik werk.

Maar jij hebt een volledig salaris. Gezinnen waarbij de ouders chronisch ziek zijn en niet meer kunnen werken moeten een deel van hun salaris inleveren omdat ze in de ziektewet lopen. En zich scheel betalen aan eigen risico. Waarschijnlijk verdien jij gewoon genoeg om geen zorgtoeslag te krijgen. En ik vind het fair dat iemand die het makkelijk kan betalen ook geen geld toe krijgt. Ben ik misschien hard in, maar dat vind ik nou eenmaal fair. Mensen die per maan krom liggen om bepaalde dingen te betalen mogen best meer toeslagen krijgen dan mensen die een bovenmodaal inkomen hebben, dus boven een bepaalde grens.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:21

Rinske schreef:
200.000 werklozen Babsiej. 510.000-309.000=201.000
Bij vrijwilligerswerk behoud je je WW niet, heb ik zelf naar gekeken. Want je moet beschikbaar blijven voor werk. Mag dus niet van het UWV...
Bovendien krijg je trouwens al geen uitkering als je partner werk heeft.

Zijn het nog altijd de helft minder. Daarbij zijn er MINIMAAL 200.000 grote kans dat het er (veel) meer zijn.

Je kan vrijwilligerswerk doen tijdens WW. Absoluut, je zal toestemming moeten vragen.
Daarbij had ik het over bijstanders of kijk eens naar de wajong.

Nogmaals verder ga ik het erbij laten, na woensdag zullen we ongeveer weten welke koers nederland zal (moeten) gaan varen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:21

Babsiej schreef:
En je kan ook gewoon 2 uur plantsoenen schoonmaken, krantje voorlezen voor bejaarden, 2 uurtjes hondjes aaien in t asiel..

Heel veel mensen doen dat al, maar dat staat nooit in de statistiekjes. Hoeveel vrijwilligerswerk iemand ook verzet - men blijft die mensen afschilderen als nietsnutten, handjeophouders etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:22

Oh, maar er zijn genoeg kinderen voor wie het helemaal niet zo logisch is dat ze een later een carriere krijgen, sommige dingen zijn nu eenmaal erfelijk. Het is noodzakelijk dat er nieuwe banen komen, maar het is nogal opvallend dat geen enkele partij zich daarop gefocust heeft (ook de SP houdt het op vage kreten). In de jaren 80 hoorde je niks anders, maar nu blijven de plannen in nevelen verhuld. Er is ook maar 1 politieke partij die vindt dat oosteurpeanen het land uit moeten trouwens. Het probleem is ook dat straks de vergrijzing een versnelling krijgt, sommigen zeggen in 2014 en 2015, maar niemand weet het zeker.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:26

@ purny

Die mensen kunnen ook gewoon weer tegemoetkomingen krijgen :
http://www.hetcak.nl/portalserver/porta ... -2012.html

Mensen moeten misschien eens leren niet boven hun stand te leven. Wij verdienen samen inderdaad een leuk bedrag bij elkaar. Kunnen een hypotheek krijgen van wel 500.000 euro. Wij wonen echter in een gewone eengezinswoning voor 200.000 euro. Mocht 1 van beide werkloos worden, kan de hypotheek opgehoest worden. Mocht 1 van beide ziek worden kan dit idem dito.

Maar wij gaan niet op vakantie, gaan nagenoeg nooit uit, en doen redelijk zuinig aan.

Nogmaals na woensdag weten we meer :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:40

Mensen met een uitkering wonen niet in huizen van 5 ton. En zelden in een huis van 2 ton ;) .
Die hebben 9 van de 10 keer een flatje of huisje van de woningbouwvereniging. Wat denk je dat er gaat gebeuren als ze deze ook gaan privatiseren zoals de VVD wil? Denk je dat de huren lager worden?
Of is het net als de ziektekostenverzekering, tandartstarieven etc., dat de prijzen in werkelijkheid over de kop gaan, zodat mensen ook hun sociale huurwoning niet meer kunnen betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:19

Babsiej schreef:
@ purny

Die mensen kunnen ook gewoon weer tegemoetkomingen krijgen :
http://www.hetcak.nl/portalserver/porta ... -2012.html

Mensen moeten misschien eens leren niet boven hun stand te leven. Wij verdienen samen inderdaad een leuk bedrag bij elkaar. Kunnen een hypotheek krijgen van wel 500.000 euro. Wij wonen echter in een gewone eengezinswoning voor 200.000 euro. Mocht 1 van beide werkloos worden, kan de hypotheek opgehoest worden. Mocht 1 van beide ziek worden kan dit idem dito.

Maar wij gaan niet op vakantie, gaan nagenoeg nooit uit, en doen redelijk zuinig aan.

Nogmaals na woensdag weten we meer :D

Voor mij geldt hetzelfde ongeveer. Ik woon in een gewone (simpele) koopwoning, ik heb nog nooit een toeslag ontvangen, als 1 van beiden ziek wordt, kunnen wij dit inderdaad gemakkelijk betalen, ik ga regelmatig (soms 2 a 3 x per week) uit eten of leuke dingen doen.
We hebben een paard, een caravan met vaste plaats en we gaan ook nog eens 3 x per jaar naar de zon.
Waarom ben ik dan niet rechts en ben ik wel voor solidariteit? Natuurlijk vind ik ook, dat ik best veel belasting en premies betaal, maar ik kan het ook betalen. Bovenal weet ik uit ervaring, dat iedereen ziek kan worden. Werkeloos zijn mijn man en ik nog nooit geweest, maar ik weet wel, dat dit ons ook kan overkomen en dan hoop ik toch, dat er (even) een vangnet is, omdat ik weet dat als je wat ouder bent/wordt je misschien niet direct een andere baan hebt.
Ik hou niet van egoïstische mensen. Ik vraag mij ook altijd af, hoe zij hun kinderen (later) opvoeden? Leer jij je kinderen (later) respect te hebben voor de zwakkeren/zieken/gehandicapten in de maatschappij? Of leer jij ze, dat deze mensen niet meetellen omdat we in een prestatiemaatschappij leven en zij de maatschappij meer geld kosten dan opleveren?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:22

Lovely schreef:
Rinske schreef:
Er zijn mensen die HEEL gemotiveerd zijn en GEEN baan kunnen vinden.

En hoe is dat de schuld van Babsiej? Zij heeft hetzelfde werk gedaan als elke andere bewindvoerder en krijgt daar een bescheiden vergoeding voor die door het systeem bepaald en ingesteld is. Waarom moet ze daarover ondervraagd worden.

Er zijn bepaalde takken van links die gewoon graag in hun huurhut hun hand op houden voor geld dat door anderen verdiend wordt.

Babsiej begint zelf een heel verhaal over haar zus, dan krijg je reacties.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:02

Babsiej schreef:
Omdat veel banen opgevuld zijn door oost europeanen omdat nederlanders het werk niet willen doen.

Deal toch uitkeringen eruit en HRA eruit, kijken welke groep als eerste wil dat het sociale stelsel terug gedraaid wordt :D

Als het dan toch, ieder voor zich en god voor ons allen is, dan wens ik alle premies die ik in de afgelopen jaaaren heb afgedragen graag te ontvangen inclusief het bedrag wat er over mijn afgedragen premies is opgestreken middels beleggingen, rente etc.

Ja laten we dat allemaal maar eens doen, ik ben benieuwd naar de gevolgen daar van. Je kunt geen uitkeringen er uit gooien waar vele mensen vele jaren hard voor hebben gewerkt en aan afgedragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:11

Punt is niet dat de nederlanders het willen doen, de oost europeanen doen hetzelfde werk voor hetzelfde loon maar dan met zijn tweeën. Als men eerst eens gaat beginnen met 1 lijn qua salarissen te trekken voor zowel Nederlanders als oost europeanen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:14

Lovely schreef:
Oh, maar er zijn genoeg kinderen voor wie het helemaal niet zo logisch is dat ze een later een carriere krijgen, sommige dingen zijn nu eenmaal erfelijk. Het is noodzakelijk dat er nieuwe banen komen, maar het is nogal opvallend dat geen enkele partij zich daarop gefocust heeft (ook de SP houdt het op vage kreten)..

Helemaal niet..
3 Miljard. in een soort investeringspremie , niet in mensen.
in de 70 tiger jaren had men de WIR. wet investerings regeling..
Als je bv. een stal bouwde kreeg je 18 % terug..Alles waarbij geinvesteerd werd om je bedrijf of bedrijven op te poetsen
maakte je aanspraak op WIR-premie en dat gaf een boost. Zat je in de btw regeling..nam je die er ook nog bij..
Zelfs op een paardenbedrijf te beginnen zat nog WIR incl. aanschaf paarden lees fokmerries.
Vandaar nu de paardenberg..ontstaan o.a. uit de varkenssector.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:20

Ik volg dit topic al een tijdje. Ik schrik er van dat mensen zo strak tegen over elkaar lijken te staan. Als dat het resultaat is van de politiek van de afgelopen jaren, houdt ik mijn hart vast voor de toekomst.

Ik ben geboren en opgegroeid in een bedrijf en een bedrijfsmentaliteit om mij heen. Mijn vader stemde op de PVDA met als reden... niet iedereen is het gegeven om veel geld te verdienen, we leven daarbij met ons allen op deze aardbol en moeten het samen doen. Je doet dat wat je kunt en als iemand anders minder kan of het zit diegene tegen, steek je de helpende hand toe.

Ik ben zo blij dat ik bovenstaande heb meegekregen, ik bezie daardoor alles vanuit het bedrijf maar ook vanuit de medewerkers.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:28

Babsiej schreef:
purny schreef:

Idem dito hier, geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag, gewoon het volle bedrag aan gemeentelijke toeslagen betalen (riool en afvalheffingen etc).

Vriendin van mij zit werkloos thuis, heeft een uitkering van 850 euro, volledige zorgtoeslag, volledige huurtoeslag, hoeft de gemeentelijke heffingen niet te betalen... maar doet wel vrijwilligerswerk om toch haar CV aan te vullen, ze komt maar niet aan de slag blijkbaar. Maar ondertussen is haar inkomen zowat even hoog als de mijne! Terwijl ik 36 uur per week werk en om maar ana het werk te zijn een baan aan de andere kant van het land heb aangenomen. (nu dus wel in een particuliere huurwoning..)

Dus tjah, in zo'n geval vind ik het meer dan logisch dat de werkende wel een bonus krijgt ;)

(een andere vriendin betaalt ook alles zelf, werkt 40 uur per week, maar komt qua bedrag aan het eind van de maand op hetzelfde bedrag uit als die vriendin die thuis zit....)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:31

krackertje schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje. Ik schrik er van dat mensen zo strak tegen over elkaar lijken te staan. Als dat het resultaat is van de politiek van de afgelopen jaren, houdt ik mijn hart vast voor de toekomst.

.

Ik ben vandaag eens over Horse Event gelopen.11-14.30 uur.alleen om te kijken in welke tijd leven we werkelijk als het om afzet van je producten gaat..
Ik heb alleen maar een Verkoopbeurs gezien waar gladderike het publiek vermaken..en veel standjes ook weer met dezelfde soort gladerikken.
En vooral het publiek de onnozelheid ten top..
Ik dacht je kunt ze echt alles wijsmaken..
En zeer veel ruim overgewicht...Ik dacht dat is de gebruiker toch niet van de toekomst..

Kortom Het was een combinatie van een soort CDA-congres in combi met de EO-jongerendag..met een bepaald percentage aan publiek waarbij de ogen in zichzelf gekeerd stonden..

Zo ziet er waarschijnlijk ook een gedeelte van de huidige kiezer er uit.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:37

Winged hier wordt ook alles afgedragen en geen tegemoetkomingen daar in. Ik hoef geen bonus omdat ik werk, ik heb werk en doe dat graag, misschien zit daar het verschil?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:47

krackertje schreef:
Winged hier wordt ook alles afgedragen en geen tegemoetkomingen daar in. Ik hoef geen bonus omdat ik werk, ik heb werk en doe dat graag, misschien zit daar het verschil?

Nja heel simpel: Stel dat vriendin-die-thuis-zit geen flikker uit zou voeren, vriendin die wél werkt bruto minder overhoudt dan de vriendin die thuis zit, ja dan is die 1000 euro wel érg gewenst.

In mijn geval: Ik kom wel rond, maar heb geen extra geld 'voor leuke dingen' (die mensen met een uitkering wel eens missen, zie een topic op LZP van een tijdje terug). Ik vind dat logisch want bijstand is IMO 'om te overleven' erg cru gezegd. Ja, het is erg voor mensen die chronisch ziek zijn, maar ondertussen moet ik ook hard werken voor mijn geld en kan ik niet zomaar even de leuke dingen doen die ik zou willen, mede doordat ik belasting afsta aan de mensen die thuis zitten. Soms dingen te doen, sommigen zitten te niksen.

Ik werk graag, maar het geld van o.a. de bijstand mag van mij wel stukken naar beneden. Vriendin die thuis zit vind het zelf ook belachelijk dat ze 850 euro per maand krijgt. Het is wel welkom, maar de brug naar betaald werk is vaak wél groot. Onder andere door de financiële voordelen die aan werkloos thuiszitten horen. (zorgtoeslag, huurtoeslag, geen gemeentelijke belastingen e.d.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:49

Daar heb je gelijk in hoor Winged en daar moet ook daadwerkelijk wat aan gedaan worden. Werk moet altijd meer opbrengen voor mensen die niets mankeren, dan niet werken

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:57

Winged schreef:
krackertje schreef:

Nja heel simpel: Stel dat vriendin-die-thuis-zit geen flikker uit zou voeren, vriendin die wél werkt bruto minder overhoudt dan de vriendin die thuis zit, ja dan is die 1000 euro wel érg gewenst.

In mijn geval: Ik kom wel rond, maar heb geen extra geld 'voor leuke dingen' (die mensen met een uitkering wel eens missen, zie een topic op LZP van een tijdje terug). Ik vind dat logisch want bijstand is IMO 'om te overleven' erg cru gezegd. Ja, het is erg voor mensen die chronisch ziek zijn, maar ondertussen moet ik ook hard werken voor mijn geld en kan ik niet zomaar even de leuke dingen doen die ik zou willen, mede doordat ik belasting afsta aan de mensen die thuis zitten. Soms dingen te doen, sommigen zitten te niksen.

Ik werk graag, maar het geld van o.a. de bijstand mag van mij wel stukken naar beneden. Vriendin die thuis zit vind het zelf ook belachelijk dat ze 850 euro per maand krijgt. Het is wel welkom, maar de brug naar betaald werk is vaak wél groot. Onder andere door de financiële voordelen die aan werkloos thuiszitten horen. (zorgtoeslag, huurtoeslag, geen gemeentelijke belastingen e.d.)

Ik wil dat het een ander goed gaat, ook als ze tijdelijk niet voor zichzelf en/of familie kunnen zorgen. Ik kijk niet naar wat deze personen hebben, ik kijk naar wat ze niet hebben maar graag zouden hebben > geloof me dat is Werk.

Als je vriendin die thuis zit het zo belachelijk vindt, zou het haar sieren als ze een bedrag terug zou storten onder het mom... ik heb het niet nodig.

Bijstand is m.i. een overbruggingsperiode, niet een vorm van overleven. Er zijn nl. zeer vaak jonge kinderen mee gemoeid die ook nog dienen te ontwikkelen om in de toekomst te functioneren op de arbeidsmarkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:07

Even voor de duidelijkheid: Ik wil ook dat het een ander goed gaat, maar dat betekent niet dat ik zelf graag een extraatje zie.

Maar even logisch denkend: Hoe groot is de kans dat werkelijk alle werkenden in Nederland een extraatje krijgen? Dat moet eerst ook allemaal goedgekeurd worden. Dat extraatje is voor mij geen reden om wel of niet op een partij te stemmen. Sterker nog, ik ben mij druk aan het verdiepen in de verborgen partijplannen die niet naar buiten gebracht worden in de stemmenwerving. Die punten zijn voor mij belangrijker dan die 1000 euro ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:18

Winged schreef:
Even voor de duidelijkheid: Ik wil ook dat het een ander goed gaat, maar dat betekent niet dat ik zelf graag een extraatje zie.

Maar even logisch denkend: Hoe groot is de kans dat werkelijk alle werkenden in Nederland een extraatje krijgen? Dat moet eerst ook allemaal goedgekeurd worden. Dat extraatje is voor mij geen reden om wel of niet op een partij te stemmen. Sterker nog, ik ben mij druk aan het verdiepen in de verborgen partijplannen die niet naar buiten gebracht worden in de stemmenwerving. Die punten zijn voor mij belangrijker dan die 1000 euro ;)

Eindelijk iemand met verstand :).

Helaas zijn er teveel mensen die misbruik maken van ons systeem. Met het systeem zelf is eigenlijk niks mis,m aar het laat teveel ruimte voor fraude en misbruik. Zo ken ik ook mensen die 'ziek' zijn en niet kunnen werken, ze hebben dan wel zwart een baantje erbij om het hoofd boven water te houden. Het hoofd boven water houden is in dit geval 3 keer per jaar op vakantie in het buitenland, meermalen per week naar de kroeg en drugsgebruik. Best bruut voor de mensen met een baan die toch minder te besteden hebben en alle extra's gebruiken om verder te studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:22

ceasario schreef:
krackertje schreef:

.

Ik ben vandaag eens over Horse Event gelopen.11-14.30 uur.alleen om te kijken in welke tijd leven we werkelijk als het om afzet van je producten gaat..
Ik heb alleen maar een Verkoopbeurs gezien waar gladderike het publiek vermaken..en veel standjes ook weer met dezelfde soort gladerikken.
En vooral het publiek de onnozelheid ten top..
Ik dacht je kunt ze echt alles wijsmaken..
En zeer veel ruim overgewicht...Ik dacht dat is de gebruiker toch niet van de toekomst..

Kortom Het was een combinatie van een soort CDA-congres in combi met de EO-jongerendag..met een bepaald percentage aan publiek waarbij de ogen in zichzelf gekeerd stonden..

Zo ziet er waarschijnlijk ook een gedeelte van de huidige kiezer er uit.

Heb je serieus entree betaald voor die pennytoestand?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:27

Lovely schreef:
[Heb je serieus entree betaald voor die pennytoestand?

veiling..smorgensvroeg 9 euro 2 kaartjes :D

Lovely schreef:
[, ze hebben dan wel zwart een baantje erbij om het hoofd boven water te houden. Het hoofd boven water houden is in dit geval 3 keer per jaar op vakantie in het buitenland, meermalen per week naar de kroeg en drugsgebruik. Best bruut voor de mensen met een baan die toch minder te besteden hebben en alle extra's gebruiken om verder te studeren.

Het is net als in Italie..Op het moment dat men de zwarte economie gaat aanpakken..zie je de witte economie terug lopen. ;)
Legaliseer o.a. Wiet..en de belasting heeft een miljarden boots...Maar nee we zijn weer een land van schoolmeesters en vingertje aan het worden, sterker zijn.