http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Dageraad
Maar goed: offtopic denk ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
papagroom schreef:Electra63 schreef:Oeps, mij kinderen hebben 25% Grieks bloed, behoren zij nu nog wel tot de "Nederlanders"?
Ik griezel altijd van uitspraken als "eigen volk", zeker na vorige week. Daar waren weer een hoop films en documentaires over een bepaalde tijd, daar werd ook gesproken over "eigen volk".
Wat ik me dan weer afvraag.....mag je dan eigenlijk bloed doneren,,,,of ben je dan niet welkom bij de bloedbank
gummie schreef:@ patatkraam: Yep, ik doe deze uitspraak bewust.... Als er 1 partij is waar ik bang voor ben, of in ieder geval voor de gevolgen als de partij groot wordt, dan is het de Gouden Dageraad in Griekenland. Normaal gesproken vergelijk ik niet met Hitler. In dit geval, is de gelijkenis bizar groot. Vervang "Joden" door "buitenlanders", kijk naar de situatie in het land (te vergelijken met Duitsland tussen de twee wereldoorlogen), lees over de opvattingen van de partij, zie hoe ze kiezers proberen te winnen, en constateer dat ze een Hitlergroet brengen....
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Sch ... heid.dhtml
Blue_Eyes schreef:Nederland is voor Nederlanders! Dus ga ik nu bij mij tegenover de Chinees, de pizzaman en de frietbaas vertellen dat ze moeten vertrekken. Oh - en gooi die zogenaamd Nederlandse tulpen dan ook even buiten, kijk vooral geen andere programma's meer dan Pauw en Witteman, en rijd alleen nog Friese paarden en misschien hier of daar een Gelder of Groninger.
Echt - sorry, maar dat vind ik een heullll foute uitspraak. Zum kotzen inderdaad.
NatasjavE schreef:Blue_Eyes schreef:Nederland is voor Nederlanders! Dus ga ik nu bij mij tegenover de Chinees, de pizzaman en de frietbaas vertellen dat ze moeten vertrekken. Oh - en gooi die zogenaamd Nederlandse tulpen dan ook even buiten, kijk vooral geen andere programma's meer dan Pauw en Witteman, en rijd alleen nog Friese paarden en misschien hier of daar een Gelder of Groninger.
Echt - sorry, maar dat vind ik een heullll foute uitspraak. Zum kotzen inderdaad.
Hmmmm misschien moet ik mijn politieke voorkeur toch heroverwegen.![]()
![]()
nog niet misschien
NatasjavE schreef:Electra63 schreef:Ik vind dat jij, met je 25% Duits bloed, eigenlijk wel een donkerbruine Duitser had moeten hebben i.p.v. Gelders vos
Ik heb ook nog een Gelderse bruine met 25% Duits bloed....mag dat ook![]()
sarabande schreef:De gewone man in Griekenland is de laatste jaren zo in een hoek gedrukt dat je ze nauwelijks iets kwalijk kan nemen, wellicht dat dit de ogen van de mensen die het alleen maar over bezuinigen hebben op tijd opent
Doe mij maar een partij die werkgelegenheid prominent in het programma hebben
geerke schreef:sarabande schreef:De gewone man in Griekenland is de laatste jaren zo in een hoek gedrukt dat je ze nauwelijks iets kwalijk kan nemen, wellicht dat dit de ogen van de mensen die het alleen maar over bezuinigen hebben op tijd opent
Doe mij maar een partij die werkgelegenheid prominent in het programma hebben
die gewone man zit gewoon te genieten op 59 jarige leeftijd van zijn pensioen...daar waar jij en ik tot ons 67 ste moeten werken![]()
En geen mens betaalt er belasting in Griekenland....dan ga je wel failliet hoor.
HolyPope schreef:Ik heb een donkerbruin vermoedde dat mijn berichtjes NIET gelezen worden!HolyPope schreef:Het lijkt mij leuk om een coalitie te krijgen van links en rechts.
Links: Geld erbij voor de sociaal zwakkeren. (wie dat ook zijn)
Rechts: Is goed maar niet te veel hé!
enzv. enzv.
Mijn voorkeur is PvdA
of
GGIR
HolyPope schreef:Ik heb een donkerbruin vermoedde dat mijn berichtjes NIET gelezen worden!HolyPope schreef:Het lijkt mij leuk om een coalitie te krijgen van links en rechts.
Links: Geld erbij voor de sociaal zwakkeren. (wie dat ook zijn)
Rechts: Is goed maar niet te veel hé!
enzv. enzv.
Mijn voorkeur is PvdA
of
GGIR