Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:22

benangelique schreef:
Wat een uitspraken worden er hier gedaan! Walgelijk. De beste stuurlui staan duidelijk weer aan wal :n

_/-\o_

Miepie77

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:03

Ze melden net dat het winkelcentrum de komende tyd extra in de gaten zal worden gehouden aangezien er natuurlijk naaapers kunnen komen.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:04

Het is misschien raar om te zeggen, maar als je kijkt naar hoe vaak hij geschoten heeft (meer dan 100 keer) en het aantal slachtoffers, dan hebben heel erg veel mensen geluk gehad! Neemt niet weg dat er 6 mensen teveel zijn omgekomen...
Het is erg vervelend voor de nabestaanden dat er niet echt een duidelijk antwoord voor ze is!
En dan die verhalen van de mensen die geraakt zijn echt niet menselijk!!
Hij heeft toch veel mensen recht door het hoofd geschoten!

Ik kan mij niet voorstellen hoe de ouders van deze jongen zich moeten voelen.. Mensen zoeken naar een reden en dan zijn al gauw de ouders de gene die het veroorzaakt hebben.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:14

idd ik kan me best voorstellen dat die ouders zich rot peinzen wat ze verkeerd zouden hebben gedaan en of ze het niet zagen aankomen, best een last om mee te dragen

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:16

Vreselijk zoiets en het komt zo dichtbij!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:44

Die schietvereniging is hier in dorp. Rond 12en hebben zijn ouders daar heen gebeld om te vragen of hij daar was. Ze miste hem en zijn wapens. Ze hebben heel snel opgehangen en om te zoeken. naja en alle gevolgen van dien

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:45

Caye schreef:
Die schietvereniging is hier in dorp. Rond 12en hebben zijn ouders daar heen gebeld om te vragen of hij daar was. Ze miste hem en zijn wapens. Ze hebben heel snel opgehangen en om te zoeken. naja en alle gevolgen van dien

dan wisten ze al dat er iets mis wat lijkt wel, wat zullen die mensen in paniek zijn geweest, als je beseft dat je zoon verdwenen is met wapens en niet zo stabiel is

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:55

Caye schreef:

Dit hoorde ik idd ook, vreselijk wat die mensen mee moeten maken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 18:58

ja de bron die dit vermeld heeft is een collega die daar aanwezig was. Dus kan het niet bevestigen onderbouwen :) maar denk niet dat ze daar over zullen gaan liegen :n

Brrrr

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:05

Heino schreef:
Maar dan kan je net zo goed je deuren open laten, sloten zijn niet meer nodig.. Als men in wil breken, doet men het immers toch wel..
Voorkomen kan je het nooit, maar je kan de kans wel een stukje kleiner maken.

Ja we doen de deuren wel op slot, maar als ze willen inbreken doen ze het toch wel inderdaad. Ik kijk vaak opsporing verzocht dat de mensen wakker schrikken omdat er 1 of andere debiel in hun slaapkamer staat..

Daarbij is de overheid ook heel gemakkelijk hoor, mijn vriendin haar zusje is ook schizofreen en hebben hemel en aarde bewogen om uberhaupt haar te kunnen laten opnemen, met als gevolg dat ze binnen een week weer voor de deur staat... Het mag natuurlijjk allemaal geen geld kosten van de overheid- dat begrijp je wel!!

En om de ouders de schuld te geven vind ik tja.. niet nodig.. Misschien hebben deze mensen er ook wel van alles aan gedaan dat weet je niet!! En laten we eerlijk zijn je verwacht natuurlijjk niet dat je zoon zoiets zou doen...als ik een zoon had die suicidaal was zou ik niet gelijk denken nou straks loopt ie met een geweer het winkelcentrum in ?!?!

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:12

Huertecilla schreef:
happy27 schreef:
Het begint hier aardig op amerika te lijken!!!

Helemaal niet.
NL kan dat prima zelfstandig.
Heeft een aardige staat van dienst mbt aanslagen en moorden.
Vanaf het prilste begin van de republiek die zichzelf een koning schonk.
De VS bestonden bij lange na nog niet een en NL had al een presidentsaanslag en een bommenlegger.
Met het fenomeen ´Vietnam-veteranen´ liep NL vóór en ook mbt ´terroristen´ liep NL echt niet áchter de VS aan.

Een drama zoals nu is een reden om dingen tegen het lucht te houden. Niet één ding echter en ook in perpectief.
Vooral hoe wéér iemand zo ver in de war kan raken is de hamvraag.

Het is gewoon een uitspraak, omdat het in amerika al veel vaker gebeurd is!!! Ik kan me nog wel herinneren trouwens dat balkenende nog net niet in reet kroop van bush.. maar ja dat is een hele andere discussie :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:14

happy27 schreef:
Het is gewoon een uitspraak, omdat het in amerika al veel vaker gebeurd is!!! Ik kan me nog wel herinneren trouwens dat balkenende nog net niet in reet kroop van bush.. maar ja dat is een hele andere discussie :j

In de VS heeft haast elke gek een of meer wapens, je kan ze daar zelfs bij het tankstation kopen, dat is een heel andere situatie gelukkig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:23

happy27 schreef:
als ik een zoon had die suicidaal was zou ik niet gelijk denken nou straks loopt ie met een geweer het winkelcentrum in ?!?!

En toch zou ik het geen prettig idee vinden dat mijn suïcidale zoon met moordwapens rondloopt. Aan een dergelijke massamoord als dit zou ik niet denken, maar ik zou op z'n minst bang zijn dat hij zichzelf er mee zou kunnen doden. Dus enigszins vreemd vind ik het toch wel.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:25

Heino schreef:
happy27 schreef:
als ik een zoon had die suicidaal was zou ik niet gelijk denken nou straks loopt ie met een geweer het winkelcentrum in ?!?!

En toch zou ik het geen prettig idee vinden dat mijn suïcidale zoon met moordwapens rondloopt. Aan een dergelijke massamoord als dit zou ik niet denken, maar ik zou op z'n minst bang zijn dat hij zichzelf er mee zou kunnen doden. Dus enigszins vreemd vind ik het toch wel.

De dader was volwassen he, tot hoe ver kan je als ouders gaan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:28

Als je vandaag de foto in de krant zag met het aantal en soorten wapens dat die idioot in huis had, weet ik wel zeker dat dát er bij mij thuis niet in had gekomen.............. }:0

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:29

@Miepie: in mijn ogen blijft je kind je kind, en hoor je hem/haar zo veel mogelijk te helpen/ondersteunen, zeker als ze nog thuis wonen. Als ik een suïcidaal kind zou hebben (hoe oud dan ook) zou ik er goed op letten dat er geen moordwapens binnen handbereik liggen, en zeker geen pistolen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:32

Zometeen op het nieuws:

"De Nederlandse wapenwet is de strengste van Europa.... maar de controle erop is beroerd"

Dat bedoel ik dus te vertellen.

Ik weet ook niet hoe ver je moet gaan Heino. Geen enkele ouder heeft een handleiding meegekregen met
- mijn zoon is suicidaal >> voor de oplossing kies A

....ofzo.

Kentaro schreef:
Als je vandaag de foto in de krant zag met het aantal en soorten wapens dat die idioot in huis had, weet ik wel zeker dat dát er bij mij thuis niet in had gekomen.............. }:0

Ik heb die foto niet gezien, maar je hebt inderdaad wapens... en wapens. Maarja het was ook de hobby van die vader dus dan kijk je al heel anders tegen wapens aan, denk ik.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:33

Was er bekend hoe de situatie tussen hem en zijn ouder(s) was dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:35

Wauw, dat stukje en foto's over/van die vrouw, die een kindje heeft gered en daarbij zelf om het leven kwam.
Moet wel even tranen weg slikken.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:36

"Die kerel heeft al 6 killings op zijn naam, en ik ga hem overtreffen.." :x Hoe gestóórd kan het menselijk brein werken zeg..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:37

Ja tineke, ikz ie het ook net, Wat een dappere vrouw

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:38

Ja al die twitter berichten!
Je spoort niet, en dan zeggen dat het een grapje was, Nou Há Há zeg.

eerst in Rotterdam en nu ook een Leidenaar die het zei kom op zeg.

en die vrouw voor die winkelruit inderdaad vreselijk zeg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:39

Michelleex schreef:

In de krant stond dat hij een nieuwe mercedes van zijn vader had gekregen en dat hij er supertrots mee was.
Niet slecht lijkt mij dan.

Ja die vrouw is ongelooflijk.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:40

Nicolletje schreef:
Michelleex schreef:

In de krant stond dat hij een nieuwe mercedes van zijn vader had gekregen en dat hij er supertrots mee was.
Niet slecht lijkt mij dan.

Geld zegt niets over de band die je met iemand hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:40

Inderdaad heel erg dapper.. als ik er aan denk, krijg ik gelijk kippevel.